*RTH* Divinyls - I touch myself
+7
Joostvdaa
Ries
MrJohn
Chrisje
Frodo
sowhat
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Divinyls - I touch myself" ?
*RTH* Divinyls - I touch myself
[10-09-2014]
RTH van de sluitingsdag van inzendingen voor de Hete Lijst 2014
Divinyls (vaak ten onrechte aangeduid als The Divinyls) was een Australische rock-/new wave-band die in Sydney werd opgericht in 1980. De band bestond voornamelijk uit zangeres Chrissy Amphlett en gitarist Mark McEntee. Amphlett kreeg veel aandacht door op het podium op te treden in een schooluniform met visnetkousen, en vaak gebruik makend van een verlichte neonbuis bij het tonen van agressie naar zowel de bandleden als het publiek. Oorspronkelijk was het een band met vijf leden, maar de band onderging vele line-up veranderingen rond de vaste kernleden Amphlett en McEntee, om in 1996 te stoppen.
In mei 2001 wees de Australasian Performing Right Association (APRA), bij de viering van haar 75-jarig bestaan, "Science Fiction" aan als een van de Top 30 Australische songs aller tijden. De band werd door de Australian Recording Industry Association (ARIA) in 2006 toegevoegd aan hun Hall of Fame en in het najaar van 2007 kwamen Amphlett en McEntee opnieuw bijeen om een nieuwe single op te nemen en te gaan werken aan een nieuw album. De band speelde een korte reeks live-optredens in Australië in het najaar van 2007 en begin 2008.
Divinyls heeft vijf studio-albums uitgebracht - vier bereikten de Top 10 van de Australische albumlijst, terwijl het album diVINYLS tot nummer 15 kwam in de Verenigde Staten. Hun bestverkopende single was " I Touch Myself " (1990).
Op 53-jarige leeftijd overleed Chrissy Amphlett op 21 april 2013 in haar huis in New York na een langdurige strijd tegen borstkanker. Amphlett kon geen bestraling of chemotherapie krijgen als behandeling voor borstkanker vanwege de multiple sclerose waaraan zij gelijktijdig leed.
We ranken de grootste hit van Divinyls, "I Touch Myself" uit 1990, de voornaamste single afkomstig van hun vijfde album diVINYLS. Het nummer wordt alom gezien als een loflied op vrouwelijke masturbatie. Het piekte op #17 in NieuwZeeland, #13 in Canada, #10 in de UK, #8 in Ierland, #4 in de USA en #1 in Australië.
live 1991
RTH van de sluitingsdag van inzendingen voor de Hete Lijst 2014
Divinyls (vaak ten onrechte aangeduid als The Divinyls) was een Australische rock-/new wave-band die in Sydney werd opgericht in 1980. De band bestond voornamelijk uit zangeres Chrissy Amphlett en gitarist Mark McEntee. Amphlett kreeg veel aandacht door op het podium op te treden in een schooluniform met visnetkousen, en vaak gebruik makend van een verlichte neonbuis bij het tonen van agressie naar zowel de bandleden als het publiek. Oorspronkelijk was het een band met vijf leden, maar de band onderging vele line-up veranderingen rond de vaste kernleden Amphlett en McEntee, om in 1996 te stoppen.
In mei 2001 wees de Australasian Performing Right Association (APRA), bij de viering van haar 75-jarig bestaan, "Science Fiction" aan als een van de Top 30 Australische songs aller tijden. De band werd door de Australian Recording Industry Association (ARIA) in 2006 toegevoegd aan hun Hall of Fame en in het najaar van 2007 kwamen Amphlett en McEntee opnieuw bijeen om een nieuwe single op te nemen en te gaan werken aan een nieuw album. De band speelde een korte reeks live-optredens in Australië in het najaar van 2007 en begin 2008.
Divinyls heeft vijf studio-albums uitgebracht - vier bereikten de Top 10 van de Australische albumlijst, terwijl het album diVINYLS tot nummer 15 kwam in de Verenigde Staten. Hun bestverkopende single was " I Touch Myself " (1990).
Op 53-jarige leeftijd overleed Chrissy Amphlett op 21 april 2013 in haar huis in New York na een langdurige strijd tegen borstkanker. Amphlett kon geen bestraling of chemotherapie krijgen als behandeling voor borstkanker vanwege de multiple sclerose waaraan zij gelijktijdig leed.
We ranken de grootste hit van Divinyls, "I Touch Myself" uit 1990, de voornaamste single afkomstig van hun vijfde album diVINYLS. Het nummer wordt alom gezien als een loflied op vrouwelijke masturbatie. Het piekte op #17 in NieuwZeeland, #13 in Canada, #10 in de UK, #8 in Ierland, #4 in de USA en #1 in Australië.
live 1991
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Divinyls - I touch myself
GRAAG DUIDELIJKHEID i.v.m. MIJN SCHRIFTJE
Ik heb nog geen tags en wilde dit in mijn schriftje schrijven. In de overtuiging dat dit Blondie was had ik al bingo en de juiste titel. Later hoorde ik Vleertje zeggen dat dit de Divinyls is.
De RtH was dus aanleiding om verder te kijken. Wat vreemd is dat op de Wiki-pagina de Blondie-versie totaal ontweken wordt. En Blondie ontkent het bestaan van Divinyls. Ergens anders zag ik een heel klein stukje dat er een misverstand is, dat het van Divinyls is, maar Blondie dan? S.v.p. wat duidelijkheid als dat mogelijk is ten minste.
Het liedje zelf is erg leuk. Ik moet wél zeggen dat ik nauwelijks verschil hoor tussen beide versies. Is het dan toch hetzelfde? Vooralsnog een 8 maar in mijn schriftje ontbreekt nog een naam van uitvoerende.
Ik heb nog geen tags en wilde dit in mijn schriftje schrijven. In de overtuiging dat dit Blondie was had ik al bingo en de juiste titel. Later hoorde ik Vleertje zeggen dat dit de Divinyls is.
De RtH was dus aanleiding om verder te kijken. Wat vreemd is dat op de Wiki-pagina de Blondie-versie totaal ontweken wordt. En Blondie ontkent het bestaan van Divinyls. Ergens anders zag ik een heel klein stukje dat er een misverstand is, dat het van Divinyls is, maar Blondie dan? S.v.p. wat duidelijkheid als dat mogelijk is ten minste.
Het liedje zelf is erg leuk. Ik moet wél zeggen dat ik nauwelijks verschil hoor tussen beide versies. Is het dan toch hetzelfde? Vooralsnog een 8 maar in mijn schriftje ontbreekt nog een naam van uitvoerende.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Slap popliedje.
Een 3.
PS Als ik zo lelijk was als die zangeres zou ik niet zo prominent in beeld gaan staan. En ze kan ook wel wat zanglessen gebruiken.
Een 3.
PS Als ik zo lelijk was als die zangeres zou ik niet zo prominent in beeld gaan staan. En ze kan ook wel wat zanglessen gebruiken.
@sowhat
M.a.w.: het nummer is van Divinyls, er is geen cover van Blondie (voor zover bekend)
Er is verkeerd getagd
door mensen die dachten dat het Blondie was,
maar dat niet hebben gecontroleerd
http://www.thefullwiki.org/I_Touch_MyselfIt is notable that Blondie is sometimes listed as having sung this song - and is attributed as such on some notable lyrics and online radio web sites. There is no reliable evidence to support the presence of a Blondie cover of this song.
M.a.w.: het nummer is van Divinyls, er is geen cover van Blondie (voor zover bekend)
Er is verkeerd getagd
door mensen die dachten dat het Blondie was,
maar dat niet hebben gecontroleerd
Afgezien van het onderwerp vind ik er niet veel aan. Een 4 voor de moeite.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Tja, zo vreemd is dat niet dat ze dat dachten: zie mijn verhaal
Wel vreemd dat het youtube-filmpje met Blondie-foto's met dit nummer dan door niemand wordt verwijderd. Zo worden alleen maar andere sowhat's met een schriftje op het verkeerde been gezet.
Dank voor de info!
Wel vreemd dat het youtube-filmpje met Blondie-foto's met dit nummer dan door niemand wordt verwijderd. Zo worden alleen maar andere sowhat's met een schriftje op het verkeerde been gezet.
Dank voor de info!
Leeftijd : 67
Onbeduidend en deerniswekkend geneuzel van iemand, die nog niet eens zingen kan ook. Zelden zo'n aanslag op mijn oren ondergaan. Wellicht kan ze beter masturberen dan zingen, laten we het voor haar in ieder geval hopen.
Dit verdient derhalve niet meer dan een vette 1.
Dit verdient derhalve niet meer dan een vette 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Staat in mijn lijstje voor dat hete feestje van Roche cs. Veel om het lijf heeft het natuurlijk niet maar dat lijkt me gezien de inhoud van het nummer wel weer een pre. Een 7!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Vervangbaar en wat gedateerd popliedje, maar niet vervelend. Een 6.
Niet om aan te horen dit, vooral de zang is zeer matig.
Een 2
Een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
MrJohn schreef:O Wellicht kan ze beter masturberen dan zingen, laten we het voor haar in ieder geval hopen.
Ik hoop dat ze lekker is klaar gekomen, Johnny Boy. Dan heeft dit nummertje toch nog nut gehad. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vind hier niet zoveel aan, een 4.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Als dit liedeke nooit door iemand was opgenomen had helemaal niemand dat ooit gemist, en dat zegt eigenlijk al alles een 2 en dat extra punt is voor de lekker ranzige clip en tevens parodie op een rockband(of zouden die kinderkes dat serieus bedoelen ?? nee toch zeker!!!)
Gast- Gast
Klonk vorige week toch een stuk lekkerder dan nu...heb niet meer dan een 4 over voor dit tweederangs nummer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Het is licht-verteerbare new wave, maar wel leuk genoeg voor een 6je
De cover van Genitorturers
- door Hustler in 2004 uitgeroepen tot de "world´s sexiest band" -
is veel sexier (en live doet de zangeres een strap on om)
De cover van Genitorturers
- door Hustler in 2004 uitgeroepen tot de "world´s sexiest band" -
is veel sexier (en live doet de zangeres een strap on om)
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Outsiders - Touch
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Mudhoney - Touch me, i´m sick
» *RTH* Total Touch - Somebody else's lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Mudhoney - Touch me, i´m sick
» *RTH* Total Touch - Somebody else's lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: