*RTH* Mudhoney - Touch me, i´m sick
+9
Dave Evans
Frodo
Mirrr
forzautregivo
Ries
MrJohn
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Mudhoney - Touch me, i´m sick" ?
*RTH* Mudhoney - Touch me, i´m sick
[12-11-2013]
Mudhoney is een Amerikaanse Grunge band, ontstaan aan het eind van jaren tachtig. De band maakte met onder meer Pearl Jam, Nirvana en Soundgarden deel uit van de zogenaamde Seattle scene. De muziek bestaat uit scheurende gitaren met daarbij de ruwe zang van voorman zanger Mark Arm.
We ranken van Mudhoney de debuutsingle Touch me, I´m sick uit maart 1988, die samen met hun debuutep Superfuzz uit oktober 1988 van enorme invloed was op de Seattle scene. Deze beide uitgaven op het Sub Pop-label zouden, meer dan welke andere muziekuitgave uit die periode, inspireren tot de vuige distortion-sound die bekend zou worden onder de naam ´Grunge´. De RTH is later verschenen op het album Superfuzz Bigmuff Plus Early Singles (1990) - dat is opgenomen in de lijst "1001 Albums You Must Hear Before You Die". Allmusic zegt over de te ranken hit: "the song's raw, primal energy made it an instant anthem which still stands as one of [grunge's] all-time classics".
live 1991
Mudhoney is een Amerikaanse Grunge band, ontstaan aan het eind van jaren tachtig. De band maakte met onder meer Pearl Jam, Nirvana en Soundgarden deel uit van de zogenaamde Seattle scene. De muziek bestaat uit scheurende gitaren met daarbij de ruwe zang van voorman zanger Mark Arm.
We ranken van Mudhoney de debuutsingle Touch me, I´m sick uit maart 1988, die samen met hun debuutep Superfuzz uit oktober 1988 van enorme invloed was op de Seattle scene. Deze beide uitgaven op het Sub Pop-label zouden, meer dan welke andere muziekuitgave uit die periode, inspireren tot de vuige distortion-sound die bekend zou worden onder de naam ´Grunge´. De RTH is later verschenen op het album Superfuzz Bigmuff Plus Early Singles (1990) - dat is opgenomen in de lijst "1001 Albums You Must Hear Before You Die". Allmusic zegt over de te ranken hit: "the song's raw, primal energy made it an instant anthem which still stands as one of [grunge's] all-time classics".
live 1991
Laatst aangepast door sokratikos op 21.11.13 18:12; in totaal 1 keer bewerkt
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Mudhoney - Touch me, i´m sick
He leuk wel. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dat ik dit nog niet kende, kan iki na beluistering moeilijk als een gemis beschouwen. Het is vooral doelloos geschreeuw, zeer matige zang en wat raggen op gitaren.
Een 3.
Een 3.
Het scheurt door je lijf en zorgt voor een adrenalinekick van jewelste, vooral door de overweldigende gitaardominantie.
Ik hoef het niet elke dag te horen, maar het is toch een keurige 7 waard.
Ik hoef het niet elke dag te horen, maar het is toch een keurige 7 waard.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Hmmm, vind mezelf toch wel een liefhebber van het wat steviger werk, maar dit vind ik gewoon rommelig! Stem doet me in de verte denken aan Mustaine en dat levert ze dan nog een bonuspuntje op waardoor het een krappe voldoende wordt. Een 6 heb ik er voor over!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Waardeloze bak herrie. Ben heus niet vies van scheurende gitaren en geschreeuw, maar het moet wel een doel hebben. Een 3
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik bestrijd de mening dat het een doel moet hebben. Voor mij moet het gewoon goed of lekker klinken. En dat laatste doet het. Overigens is het ook geen klassieker maar toch goed genoeg voor een fijne 8.
Dat mensen met een talent zo talentloos kunnen spelen. Da's best knap en levert daarom een bonuspunt op! Een 2 dus!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
een beetje herrie is ok maar als het herrie is om de herrie vind ik er geen reet aan. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
OEH!!! WAAAAAAAAAAAAH!!!! Een 9,5 dus dat wordt een 10!!!
Als mensen dit alleen maar zien als herrie om het maken van herrie dan zien ze dat toch echt verkeerd. Mijn oren zijn zeer goed herriegeteistert geraakt in het leven en dit is echt knapper dan herrie om het herrie maken. Er zit een heerlijke drive in en emotie. Beter dan zielloos progrockgepiel bijvoorbeeld. Beetje Stooges beetje vals beetje schurend dit is Rock en Roll met hoofdletters R.
Als mensen dit alleen maar zien als herrie om het maken van herrie dan zien ze dat toch echt verkeerd. Mijn oren zijn zeer goed herriegeteistert geraakt in het leven en dit is echt knapper dan herrie om het herrie maken. Er zit een heerlijke drive in en emotie. Beter dan zielloos progrockgepiel bijvoorbeeld. Beetje Stooges beetje vals beetje schurend dit is Rock en Roll met hoofdletters R.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Geen idee waarom ik dit dus wel een heerlijke bak onuitroeibare en onbedaarlijk lekkere bak met herrie vind en een hartgrondige pesthekel aan Nirvana tegelijk bezit, wellicht tijd voor een fijn gesprek op een sofa you never know!!
But, back to basics lekker rauw en met 1000% inzet gemaakte plaat die ik wel een vette 9 waard vind hmmmtsjaaaa wellicht ook omdat er links en rechts wel iets van held Iggy in zit, maar goed een 9 dus en als dit herrie om het herrie maken is dan wens ik gaarne nog wel een stuk of tig van dit soort muziekjes op de vloermat aan te treffen.
But, back to basics lekker rauw en met 1000% inzet gemaakte plaat die ik wel een vette 9 waard vind hmmmtsjaaaa wellicht ook omdat er links en rechts wel iets van held Iggy in zit, maar goed een 9 dus en als dit herrie om het herrie maken is dan wens ik gaarne nog wel een stuk of tig van dit soort muziekjes op de vloermat aan te treffen.
Gast- Gast
Een vette 1
Van deze muziek word ik ziek!
Van deze muziek word ik ziek!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Toch wat te rommelig; ik heb het dan liever wel een béétje gepolijst.
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De ruwe emotie van kwaadheid, die punk hoort te hebben, gestopt in een noise-jasje. Wie zegt dat het geen doel heeft, begrijpt deze gitaarherrie-explosie simpelweg niet. Het is wel degelijk een underground-klassieker in de noiserock. Nog een naar boven afgeronde 10 voor deze vaste jeugdsentimentele deelnemer aan mijn Musische 1000
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Outsiders - Touch
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Divinyls - I touch myself
» *RTH* Total Touch - Somebody else's lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Divinyls - I touch myself
» *RTH* Total Touch - Somebody else's lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: