*RTH* Total Touch - Somebody else's lover
+9
Jan...
Chrisje
Dave Evans
Joostvdaa
Frodo
arjanh
MrJohn
sowhat
Timmus
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Somebody else's lover"?
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover
[17-05-2015]
Deze week is de week van de waarheid voor Trijntje Oosterhuis. We gaan even terug in de tijd, want het begon allemaal in de late jaren '80 met Total Touch!
Broer en zus Trijntje en Tjeerd Oosterhuis richtten de band in 1989 op. De single Inescapable blijft in 1992 nog steken in de Tipparade, maar enkele jaren later is het wel raak: Touch me there is de eerste top-40-hit voor de band. Somebody else's lover doet het later dat jaar met een nummer #3 positie nog een stuk beter. Het debuutalbum is een ongekend succes voor Nederlandse begrippen: van Total Touch gaan meer dan een half miljoen exemplaren over de toonbank. De nummer-1 van de albumlijst weet deze plaat echter net niet te bereiken - This Way zou dit twee jaar later wel lukken.
In 1998 haalt Total Touch nogmaals de top-10 met I'll say goodbye. De band voegt drie jaar later de daad bij het woord. Sindsdien zijn de originele bandleden (naast Trijntje en Tjeerd betreft het hier Caroline Dest, Berget Lewis en Jasmin Tusjadia) nog wel enige keren bij elkaar geweest.
We ranken vandaag de top-10-hit Somebody else's lover. Dit nummer stond ook enkele jaren in de Top 2000, voor het laatst in 2008.
Deze week is de week van de waarheid voor Trijntje Oosterhuis. We gaan even terug in de tijd, want het begon allemaal in de late jaren '80 met Total Touch!
Broer en zus Trijntje en Tjeerd Oosterhuis richtten de band in 1989 op. De single Inescapable blijft in 1992 nog steken in de Tipparade, maar enkele jaren later is het wel raak: Touch me there is de eerste top-40-hit voor de band. Somebody else's lover doet het later dat jaar met een nummer #3 positie nog een stuk beter. Het debuutalbum is een ongekend succes voor Nederlandse begrippen: van Total Touch gaan meer dan een half miljoen exemplaren over de toonbank. De nummer-1 van de albumlijst weet deze plaat echter net niet te bereiken - This Way zou dit twee jaar later wel lukken.
In 1998 haalt Total Touch nogmaals de top-10 met I'll say goodbye. De band voegt drie jaar later de daad bij het woord. Sindsdien zijn de originele bandleden (naast Trijntje en Tjeerd betreft het hier Caroline Dest, Berget Lewis en Jasmin Tusjadia) nog wel enige keren bij elkaar geweest.
We ranken vandaag de top-10-hit Somebody else's lover. Dit nummer stond ook enkele jaren in de Top 2000, voor het laatst in 2008.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover
Trijntje is een prima zangeres, maar heeft slechts een aantal keer het juiste liedje. Dit is weer zo'n vreselijke draak. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Trijntje "kijk mij nou eens interessant doen" Oosterhuis is een larmoyante zangeres met een, zoals sowhat terecht opmerkt, draak van een liedje.
Ze past dus wel bij het Eurovisie-songfestival, waar ondermaatse kwaliteit de boventoon voert en kitsch alsmede ordinaire glamour de trend setten.
Een 2.
Ze past dus wel bij het Eurovisie-songfestival, waar ondermaatse kwaliteit de boventoon voert en kitsch alsmede ordinaire glamour de trend setten.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Tja, het is niet zo erg als het songfestivalliedje maar nog steeds weinig soeps.
Ik kom niet verder dan een 3.
Ik kom niet verder dan een 3.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Eens met SoWhat. Trijntje is technisch gezien één van de beste zangeressen van ons land, maar daar staat tegenover dat haar keuzes voor liedjes extreem slecht is. Zo ook dit gedrocht. Het was niks, het is niks en het zal ook nooit wat worden.
Een 2.
Een 2.
Met mijn voorgangers ben ik het wel eens dat de meeste van haar liedjes (al dan niet met Total Touch) draken zijn. Ik vind dit echter wel een uitzondering en een aanstekelijke klassieker uit de jaren '90, hoewel ik 'm pas de laatste jaren leuk ben gaan vinden. Een soort van guilty pleasure eigenlijk. Een 7.
Het grote probleem van Trijntje is niet alleen haar op zich formidabele instinct om steeds maar weer opnieuw verkeerde liedjes te zingen en uit te kiezen, wat dat betreft alle hulde voor Trijnemijn.
Het grote probleem van Trijn zit hem in het doodgewone feit dat wat en met wie en hoe ze ook dingen zingt het is allemaal even emotieloos, kil en koud alsof je met windkracht 12 en minus 42 in je blote hol op de Noordpool staat zo ongeveer klinkt het steeds maar weer opnieuw bij Trijnemijn en daar doet alle aangeleerde techniek van de wereld niets aan, het komt gewoon niet over bij Trijn, haar stem mist niet zo zeer kwaliteit maar wel echte warmte en zoiets verloochent zich nooit wat ze ook maar verder wel of niet zingt.
Er zijn ongetwijfeld miljoenen en miljoenen gitaristen vele malen beter, technisch gezien, dan bijvoorbeeld de helaas overleden B.B. King of J.J.Cale maar toch weten zij met een halve toon meer emotie op te roepen dan al die anderen in hun hele leven ooit zouden kunnen doen en dat is in een notendop Trijn haar probleem.
Dit liedje is overigens net als de zangeres het heeft totaal geen warmte en is volstrekt emotieloos een 1.
Gast- Gast
Ik vond dit eerlijk gezegd altijd een lekker klinkend liedje, dus een voldoende. Ik maak er een 7 van!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik kan haar wel voelen, als ik wil. Ik heb weinig hoop dat ze vanavond de finale gaat halen. Dit liedje is veel beter, dan het liedje dat ze vanavond gaat zingen. Ik geef een 7.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo slecht, iig beter dan die draak die ze vanavond gaat doen. zesje..
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb nooit echt iets gehad met Trijntje en met deze dus ook niet, een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Hé, een nummer dat begint met het refrein. Zodat je het bij de tweede keer naadloos kunt meezingen. Vocalen dankzij de zangkwaliteiten van Trijntje dik in orde, muziek is volledig SkyRadio-proof, met het synthviooltje en de Oosterse invloeden. Kortom, bijna het perfecte popliedje. Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Het nummer zit op zich wel redelijk in elkaar, maar ik kan gewoon niet zo goed tegen Trijntje. Dat metalige stemgeluid, alles een beetje nepperig, ik trek het niet. En dat songfestival was helemaal om te huilen. Zegt ze de volgende dag dat het haar niet zoveel uitmaakt, omdat het toch een tussendoortje was in haar verder glanzend verlopende carriere. Dan voel je ook niet echt aan waar je mee bezig bent.
3
3
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Dit was een behoorlijke hit en door Total Touch hebben we Trijntje leren kennen als een hele goeie zangeres. Ze mag dan tegenwoordig erg ver naast haar schoenen lopen en met een flutnummer naar het Songfestival zijn gegaan, dat maakt dit nummer niet ineens heel slecht volgens mij. Ik ben dan ook verbaasd over de waardering van veel van mijn voorgangers. Ik sluit me aan bij Joost en geef een 7.
Eigenlijk zou ik een 10 willen geven om het gemiddelde iets te corrigeren, maar ok hou het bij mijn eigen ranking.
Eigenlijk zou ik een 10 willen geven om het gemiddelde iets te corrigeren, maar ok hou het bij mijn eigen ranking.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Geen zangeres die ooit mn aandacht heeft getrokken en waar ik, blijkbaar, goed omheen heb weten te luisteren aangezien ik buiten de RTH amper een liedje van Trijntje bij titel kan noemen. Ja, over de rankings verbaas ik me ook wel beetje, maar dat doe ik wel vaker als er 1-en en 2-en gestrooid wordt alsof er geen 3 of 4 bestaat. Dit is natuurlijk niet van het abominabele niveau van Jan Smit of de Shorts of de nrs op een piratenhitsverzamelaar oid, zodat t een 1 of 2 verdient. Het is idd niet slecht maar ook met weinig gevoel gezongen, terwijl t muzikaal vrij eentonig is als de viooltjes zwijgen. Dat komt in de sokra-logica neer op een 4
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Outsiders - Touch
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Divinyls - I touch myself
» *RTH* Birgit - Lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* Divinyls - I touch myself
» *RTH* Birgit - Lover
» *RTH* Samantha Fox - Touch Me (I Want Your Body)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: