Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Total Touch - Somebody else's lover

+9
Jan...
Chrisje
Dave Evans
Joostvdaa
Frodo
arjanh
MrJohn
sowhat
Timmus
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Somebody else's lover"?

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap7%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap13%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap20%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap20%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap0%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap7%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap27%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap6%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap0%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_lcap0%*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Timmus 18.05.15 19:45

[17-05-2015]

Deze week is de week van de waarheid voor Trijntje Oosterhuis. We gaan even terug in de tijd, want het begon allemaal in de late jaren '80 met Total Touch!

Broer en zus Trijntje en Tjeerd Oosterhuis richtten de band in 1989 op. De single Inescapable blijft in 1992 nog steken in de Tipparade, maar enkele jaren later is het wel raak: Touch me there is de eerste top-40-hit voor de band. Somebody else's lover doet het later dat jaar met een nummer #3 positie nog een stuk beter. Het debuutalbum is een ongekend succes voor Nederlandse begrippen: van Total Touch gaan meer dan een half miljoen exemplaren over de toonbank. De nummer-1 van de albumlijst weet deze plaat echter net niet te bereiken - This Way zou dit twee jaar later wel lukken.

In 1998 haalt Total Touch nogmaals de top-10 met I'll say goodbye. De band voegt drie jaar later de daad bij het woord. Sindsdien zijn de originele bandleden (naast Trijntje en Tjeerd betreft het hier Caroline Dest, Berget Lewis en Jasmin Tusjadia) nog wel enige keren bij elkaar geweest.

We ranken vandaag de top-10-hit Somebody else's lover. Dit nummer stond ook enkele jaren in de Top 2000, voor het laatst in 2008.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  sowhat 18.05.15 20:06

Trijntje is een prima zangeres, maar heeft slechts een aantal keer het juiste liedje. Dit is weer zo'n vreselijke draak. 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  MrJohn 18.05.15 20:19

Trijntje "kijk mij nou eens interessant doen" Oosterhuis is een larmoyante zangeres met een, zoals sowhat terecht opmerkt, draak van een liedje.

Ze past dus wel bij het Eurovisie-songfestival, waar ondermaatse kwaliteit de boventoon voert en kitsch alsmede ordinaire glamour de trend setten.

Een 2.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  arjanh 18.05.15 20:49

Tja, het is niet zo erg als het songfestivalliedje maar nog steeds weinig soeps.
Ik kom niet verder dan een 3.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Frodo 18.05.15 21:50

Eens met SoWhat. Trijntje is technisch gezien één van de beste zangeressen van ons land, maar daar staat tegenover dat haar keuzes voor liedjes extreem slecht is. Zo ook dit gedrocht. Het was niks, het is niks en het zal ook nooit wat worden.

Een 2.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Joostvdaa 18.05.15 23:57

Met mijn voorgangers ben ik het wel eens dat de meeste van haar liedjes (al dan niet met Total Touch) draken zijn. Ik vind dit echter wel een uitzondering en een aanstekelijke klassieker uit de jaren '90, hoewel ik 'm pas de laatste jaren leuk ben gaan vinden. Een soort van guilty pleasure eigenlijk. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Gast 19.05.15 3:59



Het grote probleem van Trijntje is niet alleen haar op zich formidabele instinct om steeds maar weer opnieuw verkeerde liedjes te zingen en uit te kiezen, wat dat betreft alle hulde voor Trijnemijn.

Het grote probleem van Trijn zit hem in het doodgewone feit dat wat en met wie en hoe ze ook dingen zingt het is allemaal even emotieloos, kil en koud alsof je met windkracht 12 en minus 42 in je blote hol op de Noordpool staat zo ongeveer klinkt het steeds maar weer opnieuw bij Trijnemijn en daar doet alle aangeleerde techniek van de wereld niets aan, het komt gewoon niet over bij Trijn, haar stem mist niet zo zeer kwaliteit maar wel echte warmte en zoiets verloochent zich nooit wat ze ook maar verder wel of niet zingt.

Er zijn ongetwijfeld miljoenen en miljoenen gitaristen vele malen beter, technisch gezien, dan bijvoorbeeld de helaas overleden B.B. King of J.J.Cale maar toch weten zij met een halve toon meer emotie op te roepen dan al die anderen in hun hele leven ooit zouden kunnen doen en dat is in een notendop Trijn haar probleem.

Dit liedje is overigens net als de zangeres het heeft totaal geen warmte en is volstrekt emotieloos een 1.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Dave Evans 19.05.15 17:45

Ik vond dit eerlijk gezegd altijd een lekker klinkend liedje, dus een voldoende. Ik maak er een 7 van!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Chrisje 19.05.15 19:11

Ik kan haar wel voelen, als ik wil. Ik heb weinig hoop dat ze vanavond de finale gaat halen. Dit liedje is veel beter, dan het liedje dat ze vanavond gaat zingen. Ik geef een 7.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3324
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Jan... 19.05.15 21:17

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo slecht, iig beter dan die draak die ze vanavond gaat doen. zesje..
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Mirrr 20.05.15 21:44

Ik heb nooit echt iets gehad met Trijntje en met deze dus ook niet, een 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Timmus 23.05.15 20:18

Hé, een nummer dat begint met het refrein. Zodat je het bij de tweede keer naadloos kunt meezingen. Vocalen dankzij de zangkwaliteiten van Trijntje dik in orde, muziek is volledig SkyRadio-proof, met het synthviooltje en de Oosterse invloeden. Kortom, bijna het perfecte popliedje. Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  PPProfessor 25.05.15 22:29

Het nummer zit op zich wel redelijk in elkaar, maar ik kan gewoon niet zo goed tegen Trijntje. Dat metalige stemgeluid, alles een beetje nepperig, ik trek het niet. En dat songfestival was helemaal om te huilen. Zegt ze de volgende dag dat het haar niet zoveel uitmaakt, omdat het toch een tussendoortje was in haar verder glanzend verlopende carriere. Dan voel je ook niet echt aan waar je mee bezig bent.

3

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Roy 26.05.15 2:15

Dit was een behoorlijke hit en door Total Touch hebben we Trijntje leren kennen als een hele goeie zangeres. Ze mag dan tegenwoordig erg ver naast haar schoenen lopen en met een flutnummer naar het Songfestival zijn gegaan, dat maakt dit nummer niet ineens heel slecht volgens mij. Ik ben dan ook verbaasd over de waardering van veel van mijn voorgangers. Ik sluit me aan bij Joost en geef een 7.

Eigenlijk zou ik een 10 willen geven om het gemiddelde iets te corrigeren, maar ok hou het bij mijn eigen ranking.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  sokratikos 10.06.15 19:34

Geen zangeres die ooit mn aandacht heeft getrokken en waar ik, blijkbaar, goed omheen heb weten te luisteren aangezien ik buiten de RTH amper een liedje van Trijntje bij titel kan noemen. Ja, over de rankings verbaas ik me ook wel beetje, maar dat doe ik wel vaker als er 1-en en 2-en gestrooid wordt alsof er geen 3 of 4 bestaat. Dit is natuurlijk niet van het abominabele niveau van Jan Smit of de Shorts of de nrs op een piratenhitsverzamelaar oid, zodat t een 1 of 2 verdient. Het is idd niet slecht maar ook met weinig gevoel gezongen, terwijl t muzikaal vrij eentonig is als de viooltjes zwijgen. Dat komt in de sokra-logica neer op een 4

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Total Touch - Somebody else's lover Empty Re: *RTH* Total Touch - Somebody else's lover

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum