Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 19:09 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 19:01 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyVandaag om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

+6
Timmus
forzautregivo
sowhat
Frodo
Joostvdaa
sokratikos
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Lenny Kravitz - Always on the run" ?

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap0%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap7%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap13%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap13%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap0%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap0%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap27%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap20%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap13%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_lcap7%*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  sokratikos 05.01.14 22:15

[05-01-2014]

Leonard Albert "Lenny" Kravitz (New York, 26 mei 1964) is een Amerikaanse zanger, gitarist en acteur, die bekend werd met hits als Are You Gonna Go My Way?, Always On The Run, Let Love Rule, It Ain't Over 'Till It's Over en I'll Be Waiting.

Lenny Kravitz werd geboren in New York, als zoon van een Oekraïens-Joodse vader en een West-Indisch-Amerikaanse moeder. Hij is journalist, zij is actrice.

Kravitz ontwikkelt al op jonge leeftijd een liefde voor de jaren 70 en 60, en dan met name voor de muziek uit die tijd. Jimi Hendrix behoort tot zijn idolen en soul en funk zijn Kravitz' favoriete genres. Hij krijgt in 1988 een contract door Virgin aangeboden. Een jaar later komt zijn eerste album, Let Love Rule, uit.

De eigenzinnige Kravitz spreekt veel mensen, en bijvoorbeeld ook MTV Europe, aan. Madonna blijkt ook fan van Kravitz, want hij schrijft in 1990 "Justify my love" voor haar.

Het succes blijkt hem ook parten te spelen. Zijn tweede album Mama Said gaat met name over de, inmiddels verbroken relatie met actrice Lisa Bonet. Op dit album werkt hij samen met Slash, indertijd nog leadgitarist bij Guns N'Roses. Ook Sean Ono Lennon, zoon van een van zijn grote voorbeelden, maakt zijn opwachting op het nummer `All I ever wanted'. Kravitz verschijnt zelf ook vaak op albums van andere artiesten. Acts die al eens met hem samengewerkt hebben zijn onder andere P. Diddy, Pharrell Williams, Sheryl Crow, BB King, Eric Clapton, Iggy Pop, Mick Jagger, Guns N' Roses, Erykah Badu, Prince, Jay Z, Bruce Springsteen en Neneh Cherry. Na de dood van Michael Jackson, maakte Lenny Kravitz op zijn facebookaccount bekend dat hij ook samen met de net overleden zanger een nummer had gemaakt, dat nog niet werd uitgebracht.

Na het zeer succesvolle album 5 verschijnt de Greatest Hits in 2000.

Kravitz haalt ook vaak de media met populaire acties. In 1991 zet hij samen met de zoon van John Lennon het Give Peace A Chance-project op poten en neemt hij in 2003 samen met de Irakese zanger Kazem Al Sahir "We want peace" op. In 1992 schrijft & produceert Kravitz het Engelstalige debuutalbum van zangeres/actrice Vanessa Paradis. De twee hebben tevens een korte relatie.

Na het minder succesvolle album Lenny uit 2001 keert Lenny in 2004 weer terug met de hit "Where Are We Runnin'?" van het album Baptism, waarop hij muzikaal meer doet denken aan de vroegere albums. Ook "Lady" van dit album wordt een hit in de Verenigde Staten.

In februari 2008 is Kravitz' nieuwe album It's Time For A Love Revolution uitgekomen. Mogelijk gaat dit na een wereldtournee opgevolgd worden door een album dat Funk moet gaan heten, hoewel hij al bijna tien jaar beweert bezig te zijn met een dergelijk album. Later heeft Kravitz bekendgemaakt dat het album Black And White America gaat heten. Het wordt een dubbel-cd met rock en delen van zijn lang verwachte Funk album. Op de site van Kravitz staat dat het album in de zomer van 2011 wordt uitgebracht. De eerste single Come On Get It is 20 Februari 2011 uitgebrachtt.

Naast zanger is Kravitz ook acteur. Hij speelde mee in de film Precious (2009), die twee Oscars won. Ook speelt hij in het immens populaire 'the Hunger Games', hij speelt de rol van Cinna, de stylist van Katniss.

Kravitz was van 1987 tot 1993 getrouwd met actrice Lisa Bonet. Samen hebben ze een dochter, Zoë Kravitz, die ook actrice is.


We ranken Always on the Run van Lenny Kravitz´s album Mama Said (1991).



live

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Joostvdaa 06.01.14 11:30

Ik vind de muziek van Lenny Kravitz vaak wat eentonig, maar het rockt wel lekker. Dit vind ik één van zijn betere nummers, goed voor een ruime 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Frodo 06.01.14 21:22

Een fantastische retro-funkrock plaat in de beste traditie van Sly & the Family Stone. Lekkere gitaarlicks, plukkende bass en dan ook nog zo'n mooie blazerssectie. Dit spat de speakers uit!

Met een warm gevoel denk ik ook nog even terug naar de tijd dat Kravitz nog geen grote ster was en doodleuk na de toegift van zijn concert (waarin hij nummers voor de tweede keer speelde omdat het gehele repertoire al gespeeld was) de zaal in ging om iedereen een high five te geven. Ik herinner me van dat concert ook nog dat hij een nieuw nummer wilde uitproberen voor de eerste keer. En toen speelde hij Always on the Run.
Iedereen hield van hem en zijn muziek. Wat ik ook over hem las, iedereen was lyrisch over deze alleskunner met zijn opmerkelijke mix van allerlei stijlen.

Maar toen kreeg hij succes. En dat was fout. Om goed te zijn moet je eeuwig in de marge blijven en na je dood 'ontdekt' worden. Succes hebben is onvergeeflijk. En dus krijgt Kravitz al vele jaren geen positieve stukjes meer van het journaille.

Een 10 natuurlijk!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  sowhat 06.01.14 21:43

Sommige liedjes van hem zoals Believe kan ik heel goed hebben, maar deze vind ik erg vervelend en eentonig: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  forzautregivo 07.01.14 13:48

Lenny Kravitz is wel één van de saaiste artiesten die ik ken en dit nummer is daar wat mij betreft al jaren het beste voorbeeld van. Irritante zangstem, eentonig en slaapverwekkend. Een 3 is meer dan voldoende

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Timmus 10.01.14 19:33

Kan me goed vinden in de woorden van Ivo; heb ook weinig lovende woorden over voor deze overdreven en eentonige artiest.

Ga wel nét iets hoger zitten: een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Jan... 10.01.14 19:59

Net als Frodo was ik lyrisch over de Kravitz in het begin van de jaren negentig. Echt geweldig en de eerste twee CD's draaide ik grijs. Daarna werd het allemaal teveel van het zelfde en haakte ik af. Zo werkt het nou eenmaal. Ik haakte weer aan toen I' ll be waiting uitkwam (een type nummer waar hij duizenden van gemaakt hebt maar net dat extra had wat hij de laatste jaren mistte) en mijn zus me mee nam na een meer dan geweldig optreden in de Heineken Music Hall. Wat meer commercieel als zijn begintijd maar nog altijd een waar podiumbeest. En wie ging even high five-jes uit delen tijdens dat optreden? Jawel...

Dit nummer stamt uit de glorietijd en die krijgt een 8. Beetje afgezaagd maar blijft een goed nummer.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Mirrr 12.01.14 20:12

Nog steeds goed te pruimen dit hoor, een 7....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Gast 13.01.14 11:15



Nummer staat nog steeds als een huis, 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  MrJohn 13.01.14 16:43

Solide muziek met kwaliteit zonder er direct lyrisch van te worden.

Een 7.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  sokratikos 16.01.14 22:46

Ik had hetzelfde in de 1990ies als Jan en wat Frodo zo mooi beschreef. Zijn succes was echter niet onvergeeflijk, Lenny kon er niet mee omgaan en dat veranderde hem van een sympathiek talentvol ventje in een overdreven arrogante kwal. Zo kwam het althans op mij over. Na het 1e en 2e album was het voor mij voorbij, met daarna nog zo nu en dan een enkel nummer dat net zo lekker was als in het begin. Maar het meeste daarna was meer van hetzelfde en dan van mindere kwaliteit: hij leek steeds meer op een ´two trick pony´, met een stevig rockkunstje en een ballad-kunstje. Het concert van Kravitz dat ik ooit meemaakte op een of ander groot festival (Pinkpop?) was tijdens zijn hoogtepunt en beviel toen bijzonder goed. De RTH is uit dat hoogtepunt, is jeugdsentiment van de bovenste plank, en nog steeds gewoon erg lekkere funky rock. Dikke 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Led-Zep 18.01.14 15:06

Een heel fijn nummer, nog steeds een genot om naar te luisteren

Een 8
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lenny Kravitz - Always on the run Empty Re: *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum