*RTH* Lenny Kravitz - Fly Away
+11
Kasper
Chevy
sokratikos
Dutchzaphod
PPProfessor
Frodo
MrJohn
sowhat
Jan...
Joostvdaa
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Fly Away'
*RTH* Lenny Kravitz - Fly Away
[Zaterdag 27-04-2013]
Eéntje alvast één dag vooruit omdat ik het weekend in de Ardennen zit
Leonard Albert "Lenny" Kravitz (New York, 26 mei 1964) is een Amerikaanse zanger, gitarist en acteur.
https://www.youtube.com/watch?v=EvuL5jyCHOw
Lenny Kravitz werd geboren in New York, als zoon van een Oekraïens-Joodse vader en een West-Indisch-Amerikaanse moeder. Hij is journalist, zij is actrice.
Kravitz ontwikkelt al op jonge leeftijd een liefde voor de jaren 70 en 60, en dan met name voor de muziek uit die tijd. Jimi Hendrix behoort tot zijn idolen en soul en funk zijn Kravitz' favoriete genres. Hij krijgt in 1988 een contract door Virgin aangeboden. Een jaar later komt zijn eerste album, Let Love Rule, uit.
De eigenzinnige Kravitz spreekt veel mensen, en bijvoorbeeld ook MTV Europe, aan. Madonna blijkt ook fan van Kravitz, want hij schrijft in 1990 "Justify my love" voor haar.
Het succes blijkt hem ook parten te spelen. Zijn tweede album Mama Said gaat met name over de, inmiddels verbroken relatie met actrice Lisa Bonet. Op dit album werkt hij samen met Slash, indertijd nog leadgitarist bij Guns N'Roses. Ook Sean Ono Lennon, zoon van een van zijn grote voorbeelden, maakt zijn opwachting op het nummer `All I ever wanted'. Kravitz verschijnt zelf ook vaak op albums van andere artiesten. Acts die al eens met hem samengewerkt hebben zijn onder andere P. Diddy, Pharrell Williams, Sheryl Crow, BB King, Eric Clapton, Iggy Pop, Mick Jagger, Guns N' Roses, Erykah Badu, Prince, Jay Z, Bruce Springsteen en Neneh Cherry. Na de dood van Michael Jackson, maakte Lenny Kravitz op zijn facebookaccount bekend dat hij ook samen met de net overleden zanger een nummer had gemaakt, dat nog niet werd uitgebracht.
Na het zeer succesvolle album 5 verschijnt de Greatest Hits in 2000.
Kravitz haalt ook vaak de media met populaire acties. In 1991 zet hij samen met de zoon van John Lennon het Give Peace A Chance-project op poten en neemt hij in 2003 samen met de Irakese zanger Kazem Al Sahir "We want peace" op. In 1992 schrijft & produceert Kravitz het Engelstalige debuutalbum van zangeres/actrice Vanessa Paradis. De twee hebben tevens een korte relatie.
Na het minder succesvolle album Lenny uit 2001 keert Lenny in 2004 weer terug met de hit "Where Are We Runnin'?" van het album Baptism, waarop hij muzikaal meer doet denken aan de vroegere albums. Ook "Lady" van dit album wordt een hit in de USA.
In februari 2008 is Kravitz' nieuwe album It's Time For A Love Revolution uitgekomen. Mogelijk gaat dit na een wereldtournee opgevolgd worden door een album dat Funk moet gaan heten, hoewel hij al bijna tien jaar beweert bezig te zijn met een dergelijk album. Later heeft Kravitz bekendgemaakt dat het album Black And White America gaat heten. Het wordt een dubbel-cd met rock en delen van zijn lang verwachte Funk album. Op de site van Kravitz staat dat het album in de zomer van 2011 wordt uitgebracht. De eerste single Come On Get It is 20 Februari 2011 uitgebrachtt.
Naast zanger is Kravitz ook acteur. Hij speelde mee in de film Precious (2009), die twee Oscars won. Ook speelt hij in het immens populaire 'the Hunger Games', hij speelt de rol van Cinna, de stylist van Katniss.
Kravitz was van 1987 tot 1993 getrouwd met actrice Lisa Bonet. Samen hebben ze een dochter, Zoë Kravitz, die ook actrice is.
Eéntje alvast één dag vooruit omdat ik het weekend in de Ardennen zit
Leonard Albert "Lenny" Kravitz (New York, 26 mei 1964) is een Amerikaanse zanger, gitarist en acteur.
https://www.youtube.com/watch?v=EvuL5jyCHOw
Lenny Kravitz werd geboren in New York, als zoon van een Oekraïens-Joodse vader en een West-Indisch-Amerikaanse moeder. Hij is journalist, zij is actrice.
Kravitz ontwikkelt al op jonge leeftijd een liefde voor de jaren 70 en 60, en dan met name voor de muziek uit die tijd. Jimi Hendrix behoort tot zijn idolen en soul en funk zijn Kravitz' favoriete genres. Hij krijgt in 1988 een contract door Virgin aangeboden. Een jaar later komt zijn eerste album, Let Love Rule, uit.
De eigenzinnige Kravitz spreekt veel mensen, en bijvoorbeeld ook MTV Europe, aan. Madonna blijkt ook fan van Kravitz, want hij schrijft in 1990 "Justify my love" voor haar.
Het succes blijkt hem ook parten te spelen. Zijn tweede album Mama Said gaat met name over de, inmiddels verbroken relatie met actrice Lisa Bonet. Op dit album werkt hij samen met Slash, indertijd nog leadgitarist bij Guns N'Roses. Ook Sean Ono Lennon, zoon van een van zijn grote voorbeelden, maakt zijn opwachting op het nummer `All I ever wanted'. Kravitz verschijnt zelf ook vaak op albums van andere artiesten. Acts die al eens met hem samengewerkt hebben zijn onder andere P. Diddy, Pharrell Williams, Sheryl Crow, BB King, Eric Clapton, Iggy Pop, Mick Jagger, Guns N' Roses, Erykah Badu, Prince, Jay Z, Bruce Springsteen en Neneh Cherry. Na de dood van Michael Jackson, maakte Lenny Kravitz op zijn facebookaccount bekend dat hij ook samen met de net overleden zanger een nummer had gemaakt, dat nog niet werd uitgebracht.
Na het zeer succesvolle album 5 verschijnt de Greatest Hits in 2000.
Kravitz haalt ook vaak de media met populaire acties. In 1991 zet hij samen met de zoon van John Lennon het Give Peace A Chance-project op poten en neemt hij in 2003 samen met de Irakese zanger Kazem Al Sahir "We want peace" op. In 1992 schrijft & produceert Kravitz het Engelstalige debuutalbum van zangeres/actrice Vanessa Paradis. De twee hebben tevens een korte relatie.
Na het minder succesvolle album Lenny uit 2001 keert Lenny in 2004 weer terug met de hit "Where Are We Runnin'?" van het album Baptism, waarop hij muzikaal meer doet denken aan de vroegere albums. Ook "Lady" van dit album wordt een hit in de USA.
In februari 2008 is Kravitz' nieuwe album It's Time For A Love Revolution uitgekomen. Mogelijk gaat dit na een wereldtournee opgevolgd worden door een album dat Funk moet gaan heten, hoewel hij al bijna tien jaar beweert bezig te zijn met een dergelijk album. Later heeft Kravitz bekendgemaakt dat het album Black And White America gaat heten. Het wordt een dubbel-cd met rock en delen van zijn lang verwachte Funk album. Op de site van Kravitz staat dat het album in de zomer van 2011 wordt uitgebracht. De eerste single Come On Get It is 20 Februari 2011 uitgebrachtt.
Naast zanger is Kravitz ook acteur. Hij speelde mee in de film Precious (2009), die twee Oscars won. Ook speelt hij in het immens populaire 'the Hunger Games', hij speelt de rol van Cinna, de stylist van Katniss.
Kravitz was van 1987 tot 1993 getrouwd met actrice Lisa Bonet. Samen hebben ze een dochter, Zoë Kravitz, die ook actrice is.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Lenny Kravitz - Fly Away
Ik ben niet echt fan van Lenny Kravitz, veel nummers vind ik te weinig diepgang/variatie hebben. Dit vind ik echter één van zijn beste nummers. Een uitstekende rockplaat. Kleine 8.
prima artiest, maar dees is wat aan de gelikte kant. Echt slecht is het niet dus geef ik een 6
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Gaat wel. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb de populariteit van Lenny Kravitz nooit zo goed begrepen. Vind zijn oeuvre erg oppervlakkig en ook deze wil niet tot me doordringen.
Het leven is hard en dit is een 4.
Het leven is hard en dit is een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Succes in de Ardennen Dave, welke hellingen kom je tegen ?
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Uitstekend rocknummer van veelzijdige artiest. Toegegeven, teksten schrijven kan hij beter aan anderen overlaten maar muzikaal is hij een duizendpoot. Speelt verschillende stijlen en speelt in de studio meestal alle partijen zelf in. Maar ja, als het succes heeft bij het grote publiek kan het natuurlijk niet goed zijn.......
Een 9 krijgt deze en geen 10 omdat hij nog veel mooiere heeft gemaakt.
Een 9 krijgt deze en geen 10 omdat hij nog veel mooiere heeft gemaakt.
In ieder woord van Frodo kan ik mij volledig vinden en als extra eentje die in mijn oortjes wel een 10 zou krijgen....
Gast- Gast
Ik vind dit een hele gave plaat van hem. Lekker hard en vrij rauw, toprock. 9
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Zijn debuutalbum blijf ik waarschijnlijk altijd de beste van Lenny´s albums vinden, en zijn beste nummers krijgen een 8 of misschien een 9. Deze RTH een ruime 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Prince, maar dan meer rock. En net zoals Prince vind ik het maar zozo. Ik heb een 7 gegeven, omdat een 6 te weinig is voor dit nummer dat eigenlijk wel prima is.
Lenny is prima maar hij kan nog niet eens de veters vast binden van zijn koningklijke hoogheid Prince, een van de aller aller grootsten uit de muziek historie.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Dat komt dan door zijn volwassen lengte.
Die middelmatige gnoom heeft het veel makkelijker want die staat rechtop al dichtbij de veters van Lenny's plateauzoolschoenen.
Die middelmatige gnoom heeft het veel makkelijker want die staat rechtop al dichtbij de veters van Lenny's plateauzoolschoenen.
Vind dit een van zijn sterkere - zo niet zijn sterkste - plaat. Gewoon lekker. Een 8.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Lenny Kravitz, tsja. De wat meer rockende nummers vind ik goed te doen, zoals deze, die dan ook een 7 krijgt. Maar ik krijg jeuk van nummers als It Ain't Over Till It's Over, als dat nummer voorbijkomt op de radio dan zap ik (en er zijn niet veel nummers waarbij ik dat doe!). De SkyRadiokant van Kravitz vind ik niks, het Veronicamateriaal is niet verkeerd. En floorfiller "Where are we runnin'" had zomaar een 9 gekregen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Dit werd in de tijd dat ik net een beetje meer muziek begon te luisteren (1998, 1999) echt helemaal grijs gedraaid op MTV (jaja, in de tijd dat MTV nog wel eens muziek uitzond...) Dat is de associatie die ik altijd met dit nummer zal blijven houden, en misschien stuwt dat het nummer wel tot een mooie 8. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb Lenny ooit op Pinkpop gezien en me daar ook geen seconde verveeld, de man heeft gewoon heel wat goede nummers gemaakt. Als ik een persoonlijk favorietje mag noemen: Believe. En dus niet Believe In Me (wat overigens ook niet vervelend is...)
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Zeer lekker nummer dit, verwoordt wat ik wel eens voel, een 9
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Kaj schreef:Als ik een persoonlijk favorietje mag noemen: Believe. En dus niet Believe In Me (wat overigens ook niet vervelend is...)
Believe is zijn allerbeste!
Live gezien in Ahoy waar het publiek zo enthousiast was dat hij doorspeelde tot na de treinenvertrektijd,hierdoor hotelletje moeten boeken voor de nacht met mijn toenmalige vriendin alwaar wij er bij het ontbijt achterkwamen dat we het enige heterostel waren in de ontbijtzaal, geweldig gezellig ontbijt gehad Maar goed de te ranken Kravitz vind ik wat minder maar rockt genoeg voor een 7!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Lenny Kravitz - Always on the run
» *RTH* Lenny Kravitz – We Want Peace
» *RTH* The Buggles - Lenny
» *RTH* Lenny Kuhr - De Troubadour
» *RTH* Lenny Kravitz – We Want Peace
» *RTH* The Buggles - Lenny
» *RTH* Lenny Kuhr - De Troubadour