*RTH* Foreigner - Cold as ice
+14
Ries
Led-Zep
kiske
Miennnn
PPProfessor
Mirrr
Frodo
Jan...
snoopy
MrJohn
Joostvdaa
Chrisje
sowhat
Dave Evans
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Cold as ice'
*RTH* Foreigner - Cold as ice
[30-10-2013]
Foreigner is een band uit Rochester, New York die in 1976 werd opgericht door Britse en Amerikaanse muzikanten; onder anderen Mick Jones, Ian McDonald en Lou Gramm. In Nederland scoorden hun meeste hits lager dan in Amerika, maar desondanks gelden Cold As Ice, Waiting For a Girl Like You (waarop Thomas Dolby meespeelt), I Want to Know What Love Is (opgenomen met het New Jersey Mass Choir dat vervolgens een eigen versie uitbracht), That Was Yesterday, I Don't Want to Live Without You en Say You Will ook hier als klassiekers.
Mick Jones, stiefvader van producer Mark Ronson, en Lou Gramm brachten in 1989 solo-albums uit waarna laatstgenoemde tijdelijk de band verliet om met Shadow King op te treden. In 2002 waren ze in Nederland te zien tijdens Night of the Proms; Gramm was enkele kilo's aangekomen door medicijngebruik na verwijdering van een hersentumor. In 2003 hield hij het definitief voor gezien; zijn plek werd achtereenvolgens ingenomen door Chaz West en Kelly Hansen (onder anderen Slash's Snakepit). Jason Bonham, zoon van wijlen John Bonham, nam in de periode 2004-08 de drums voor rekening en was in 2007 zijn eigen voorprogramma bij het reunieconcert van Led Zeppelin.
In 2010-11 toerde Foreigner zonder originele leden omdat Mick Jones met gezondheidsproblemen kampte; in 2012 maakte hij zijn rentree
Foreigner is een band uit Rochester, New York die in 1976 werd opgericht door Britse en Amerikaanse muzikanten; onder anderen Mick Jones, Ian McDonald en Lou Gramm. In Nederland scoorden hun meeste hits lager dan in Amerika, maar desondanks gelden Cold As Ice, Waiting For a Girl Like You (waarop Thomas Dolby meespeelt), I Want to Know What Love Is (opgenomen met het New Jersey Mass Choir dat vervolgens een eigen versie uitbracht), That Was Yesterday, I Don't Want to Live Without You en Say You Will ook hier als klassiekers.
Mick Jones, stiefvader van producer Mark Ronson, en Lou Gramm brachten in 1989 solo-albums uit waarna laatstgenoemde tijdelijk de band verliet om met Shadow King op te treden. In 2002 waren ze in Nederland te zien tijdens Night of the Proms; Gramm was enkele kilo's aangekomen door medicijngebruik na verwijdering van een hersentumor. In 2003 hield hij het definitief voor gezien; zijn plek werd achtereenvolgens ingenomen door Chaz West en Kelly Hansen (onder anderen Slash's Snakepit). Jason Bonham, zoon van wijlen John Bonham, nam in de periode 2004-08 de drums voor rekening en was in 2007 zijn eigen voorprogramma bij het reunieconcert van Led Zeppelin.
In 2010-11 toerde Foreigner zonder originele leden omdat Mick Jones met gezondheidsproblemen kampte; in 2012 maakte hij zijn rentree
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Foreigner - Cold as ice
Beetje glad, neigt naar poedel. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Merkwaardig verschijnsel, even off topic, maar ik zag het ook bij Thin Lizzy (Gary Moore en Phil Lynott zijn allebei dood) en Thin Lizzy treed op in 2012 (???) en bij Suicidal Tendencies, alle leden vervangen op enig moment, en de band bestaat nog steeds... er zijn er vast meer... de band als bedrijf... al heel lang natuurlijk... iedereen doet het, als er een naam is, is er geld mee te verdienen, en moet het blijven. Voor suckers zoals ik en de suckers die het doen op het podium en suckers die het gaan uitzenden... Queen bestaat ook nog steeds, Freddy Mercury is dan wel dood, maar Queen niet, die treden aleen op. Ik vind dat raar! Maar misschien kan iemand het uitleggen...
Maar goed, Cold as ice, een 7!
PS: Misschien bestaan The Beatles nog wel... ergens... en kunnen ze weer eens optreden, met een vervangende bezetting. Is veel geld mee te verdienen... of is dat het wat Paul McCartney doet?
Maar goed, Cold as ice, een 7!
PS: Misschien bestaan The Beatles nog wel... ergens... en kunnen ze weer eens optreden, met een vervangende bezetting. Is veel geld mee te verdienen... of is dat het wat Paul McCartney doet?
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Een jaar of 5-10 geleden vond ik dit nog wel leuk, maar ik heb 'm te vaak gehoord. Het is zeker geen slechte song, maar wel een beetje gladjes allemaal en heeft de tijd ook niet best doorstaan eigenlijk. Een 5.
Laatst aangepast door Joostvdaa op 31.10.13 17:00; in totaal 3 keer bewerkt
Dertien-in-een-dozijn muziekje dat zijn tijd niet heeft overleefd.
Een 4.
Een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ja, beetje hetzelfde gevoel bij mij ook...maar ik maak er nog een zesje van.Joostvdaa schreef:Een jaar of 5-10 geleden vond ik dit nog wel leuk, maar ik heb 'm te vaak gehoord. Het is zeker geen slechte song, maar wel een beetje gladjes allemaal en heeft de tijd ook niet best doorstaan eigenlijk. Een 5.
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Toen ik muziek ging ontdekken werd Foreigner in het hardrockhoekje in geslingerd. Ongelooflijk eigenlijk. Het is een aalgladde slappe band waar nauwelijks aandacht is aan het meest fundamentele in zn genre: de gitaar. Het ergste is dat Curry en van Inkel een 13 in een dozijn deuntje als That was yesterday tot vervelens aan toe zaten te promoten.Dit is wel een van hun betere nummers dus geef ik een milde 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Beetje poedelrock ja maar nog wel om aan te horen ja, een 7.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Grappig om deze en Wintertime van Kayak vlak bij elkaar te ranken. Op het oog lijken deze platen nogal op elkaar. En toch werkt dit nummer me altijd op me senuwe. Het is over the top, to put it mildly. Een 4 voor de moeite.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Een 3, ik neem geeneens de moeite om er naar te luisteren.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Re: *RTH* Foreigner - Cold as Ice
vroeger vond ik dit een leuk nummer , nu vind ik het een beetje saai zelfs
een 6 want er zijn vééééél slechtere platen gemaakt.
een 6 want er zijn vééééél slechtere platen gemaakt.
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59
Wel een aardig nummer.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
ieuuuwwwwwwwwwwww!!!!!! Nee niets voor mij deze van Foreigner, hoewel ik vind dat ze plezante nummers hebben gemaakt, That Was Yesterday bv, is dit echt een nummer waarbij ik altijd twijfel om de radio uit te zetten of niet. Omdat ik hem 9 van de 10 keer gewoon aan laat staan scoort deze dan toch nog een 3
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Op basis waarvan geef je dan een 3?Miennnn schreef:Een 3, ik neem geeneens de moeite om er naar te luisteren.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Veronicanummer, niet vervelend, niet goed. Zesje.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ja precies, een 6 lijkt me wel het perfecte cijfer voor dit. Zal mijn persoonlijke favorietenlijst niet halen, maar ik draai m ook niet weg als ik m eens langs hoor komen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Middelmatig, glad, gelukkig vrij kort, maar kreeg toch het gevoel dat t te lang duurde. Dat is geen goed teken. Daarom een naar beneden afgeronde 4.5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Cold Chisel - Choir Girl
» *RTH* Kate Perry - Hot 'n cold
» *RTH* Johan - Coming in from the cold
» *RTH* Evans Blue - Cold (But I'm Still Here)
» *RTH* The Delgados - Coming in from the Cold
» *RTH* Kate Perry - Hot 'n cold
» *RTH* Johan - Coming in from the cold
» *RTH* Evans Blue - Cold (But I'm Still Here)
» *RTH* The Delgados - Coming in from the Cold
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: