*RTH* Joy Division - Isolation
+3
MrJohn
Boontje
Dave Evans
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Isolation'
*RTH* Joy Division - Isolation
[geplaatst 27-03-2009]
Grappig, binnen een dag bereikten me twee verzoekjes over dezelfde band, nl. Joy Division !
Omdat ik in principe maar 1 nummer van een band/artiest binnen 1 maand plaats kies ik in dit geval voor het nummer dat door Alex ingediend is: Isolation !
Dat andere nummer (ik hou hem nog even geheim) houden we nog tegoed (O.K. Mr John )
Luister en kijk naar de band waar Anton Corbijn recent nog een film over maakte!
Grappig, binnen een dag bereikten me twee verzoekjes over dezelfde band, nl. Joy Division !
Omdat ik in principe maar 1 nummer van een band/artiest binnen 1 maand plaats kies ik in dit geval voor het nummer dat door Alex ingediend is: Isolation !
Dat andere nummer (ik hou hem nog even geheim) houden we nog tegoed (O.K. Mr John )
Luister en kijk naar de band waar Anton Corbijn recent nog een film over maakte!
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Joy Division - Isolation
Gewoon een dikke vette 8
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Inderdaad heel toevallig Dave, dat Alex en ik allebei Joy Division hadden uitverkoren. Mijn song komt vast nog een keer langs.
Deze song is zeker ook een bijzonder treffend nummer. Mooie keuze Alex. Ik gooi er zelfs een 9 tegenaan.
Anton Corbijn maakte - geheel in stijl - een imponerende zwart/wit film (Control) over de getroubleerde Ian Curtis, die op 23-jarige leeftijd zelfmoord pleegde.
De band - hoe relatief kort ook hun carriere was - verdient een bijzondere plaats in de muziekgeschiedenis.
Isolation
In fear every day, every evening
He calls her aloud from above
Carefully watched for a reason
Painstaking devotion and love
Surrendered to self preservation
From others who care for themselves
A blindness that touches perfection
But hurts just like anything else
Isolation, isolation, isolation
Mother, I tried, please, believe me
I'm doing the best that I can
I'm ashamed of the things I've been put through
I'm ashamed of the person I am
But if you could just see the beauty
These things I could never describe
This is my one consolation
This is my wonderful prize
Gr, MrJohn
Deze song is zeker ook een bijzonder treffend nummer. Mooie keuze Alex. Ik gooi er zelfs een 9 tegenaan.
Anton Corbijn maakte - geheel in stijl - een imponerende zwart/wit film (Control) over de getroubleerde Ian Curtis, die op 23-jarige leeftijd zelfmoord pleegde.
De band - hoe relatief kort ook hun carriere was - verdient een bijzondere plaats in de muziekgeschiedenis.
Isolation
In fear every day, every evening
He calls her aloud from above
Carefully watched for a reason
Painstaking devotion and love
Surrendered to self preservation
From others who care for themselves
A blindness that touches perfection
But hurts just like anything else
Mother, I tried, please, believe me
I'm doing the best that I can
I'm ashamed of the things I've been put through
I'm ashamed of the person I am
But if you could just see the beauty
These things I could never describe
This is my one consolation
This is my wonderful prize
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Nee, kan me niet boeien. Er zit wél emotie in, maar ik vind het te eentonig: 5
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Ik ga mee met het verhaal van de 8. Het nummer vind ik niet de beste van Joy Division, maar wel erg sterk. En Control wil ik zeker nog eens zien of zelfs in mijn collectie hebben!
Als die zanger nou zijn mond had gehouden gaf ik het een 6, vreselijke stem.
New Order (over gebleven leden) heb ik veeel meer mee.
Een 4.
Een 4.
Gast- Gast
Raver schreef:Als die zanger nou zijn mond had gehouden gaf ik het een 6, vreselijke stem.
Een 4.
Als de zanger zijn mond zou houden zou ie niet de zanger zijn toch ....had ie wel een instrument in zijn handen.
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Als de zanger zijn mond zou houden zou ie niet de zanger zijn toch (Boontje)
Haha, tja had hij dat destijds maar gedaan. Want de muziek in dit nummer vindt ik wel aardig. Dat bedoel ik daar mee te zeggen. Ik hou niet van de zang in Joy Division.
Haha, tja had hij dat destijds maar gedaan. Want de muziek in dit nummer vindt ik wel aardig. Dat bedoel ik daar mee te zeggen. Ik hou niet van de zang in Joy Division.
Gast- Gast
Ik ben nooit erg onder de indruk geraakt van Joy Division, geloof zelfs dat ze door de dood van Ian Curtis meer gehyped zijn dan dat ze zelf meer bereikt zouden hebben. Slecht is het ook niet maar meer dan een '5' kan ik hier niet voor geven. En of het nou door de techniek (microfoon niet goed afgesteld??) komt of door de stem van Ian Curtis, het klinkt idd niet echt mooi........muziek klinkt beter.
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Van mij krijgt dit nummer een 10!
Dit is voor mij een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Wat mij betreft is dit wat muziek moet zijn.
Ik ben het deels met je eens Dave, dat JD gehyped is na de dood van Ian. Maar ik denk niet dat het helemaal waar is. De overige leden zijn doorgegaan en Ian Curtis is nooit zo vaak in het nieuws gekomen als Kurt Cobain, Jim Morrison. In Engeland was de band voor zijn dood al aardig populair.
Ik ben overigens sowieso een grote JD fan dus volgende maand zal er wel weer een 9 voorbijvliegen. Ik wacht al met spanning MrJohn's zijn JD inbreng af.
Tja en die tekst he:
"But if you could just see the beauty,
These things I could never describe"
Dit is voor mij een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Wat mij betreft is dit wat muziek moet zijn.
Ik ben het deels met je eens Dave, dat JD gehyped is na de dood van Ian. Maar ik denk niet dat het helemaal waar is. De overige leden zijn doorgegaan en Ian Curtis is nooit zo vaak in het nieuws gekomen als Kurt Cobain, Jim Morrison. In Engeland was de band voor zijn dood al aardig populair.
Ik ben overigens sowieso een grote JD fan dus volgende maand zal er wel weer een 9 voorbijvliegen. Ik wacht al met spanning MrJohn's zijn JD inbreng af.
Tja en die tekst he:
"But if you could just see the beauty,
These things I could never describe"
Gast- Gast
Grappig,
In eerste instantie had ik zoiets: dit is totaal mijn ding niet, maar als ik het voor de tweede keer beluister, hoor ik andere dingen dan mijn eerste indruk. Het ritme is ontzettend stuwend en creatief en de zang sluit juist perfect aan op de muziek/ tekst. Je raakt er op gegeven moment door gehypnotiseerd door Curtis. Ik hoop het voorlopig bescheiden, maar een 7 is op zijn plaats.
BTW, ik heb de film gezien in een wat mindere periode en hij kwam aan, keihard. De film is absoluut een aanrader.
In eerste instantie had ik zoiets: dit is totaal mijn ding niet, maar als ik het voor de tweede keer beluister, hoor ik andere dingen dan mijn eerste indruk. Het ritme is ontzettend stuwend en creatief en de zang sluit juist perfect aan op de muziek/ tekst. Je raakt er op gegeven moment door gehypnotiseerd door Curtis. Ik hoop het voorlopig bescheiden, maar een 7 is op zijn plaats.
BTW, ik heb de film gezien in een wat mindere periode en hij kwam aan, keihard. De film is absoluut een aanrader.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een dikke 9 van mij voor het nummer Isolation.
De sound van Joy Division is hoorbaar terug te vinden in veel hedendaagse bands. Helaas kunnen ze niet tippen aan Joy Division. Joy Division het hakt er altijd in en het gaat altijd in mijn botten zitten.
De sound van Joy Division is hoorbaar terug te vinden in veel hedendaagse bands. Helaas kunnen ze niet tippen aan Joy Division. Joy Division het hakt er altijd in en het gaat altijd in mijn botten zitten.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Joy Division - Atmosphere
» *RTH* Joy Division - Decades
» *RTH* Joy Division - Love will tear us apart
» *RTH* Joy Division - She´s Lost Control
» *RTH* The Wombats - Let's Dance To Joy Division
» *RTH* Joy Division - Decades
» *RTH* Joy Division - Love will tear us apart