*RTH* Steppenwolf - Born to be Wild
+20
sokratikos
Timmus
snoopy
Jan...
Paul
Mirrr
Grafmat
Chrisje
Mauricedegier
fon1960
PPProfessor
Frodo
sowhat
jrl74
Dave Evans
Joyce
Dutchzaphod
Sjoerd
MrJohn
Vleertje
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Wat is jouw cijfer voor "Steppenwolf - Born to be wild"
Re: *RTH* Steppenwolf - Born to be Wild
Hahaha Jan, je geeft anders wel een cijfer dat mijn mening helemaal staaft Trouwens misschien staat mijn 7 wel gelijk aan jouw 9. Maar goed fijne vakantie kerel!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
MrJohn schreef:Dave Evans schreef:Goh ik ga jullie lijstjes allemaal nakijken of ie in de top 50 staat
Dave, ik zal hem wel eens bij je aanvragen, dan krijgt het nummer de kans om te groeien bij jou
En mocht je verrast zijn door een aanvankelijk wonderschone score voor deze kwaliteitsclassic van mijn generatie: er is inmiddels een anonieme 3 gescoord
Lol John, maar volgens mij scoort hij bij mij echt niet slecht. Begin bijna te geloven dat ik een 3 heb gegeven
geweldig nummer dat bij de eerste tonen al uitnodigd om vol gas te geven!!! een vette 9
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Grafmat schreef:Easy Rider... Wát een strontvervelende film was dat, zeg. Heb welgeteld één leuk moment in die film meegemaakt, en dat was toen Jack Nicholson zijn motorhelm opzette.
.....
Goh, verbaasd me. Dacht dat een film met ultieme vrijheidsidealen wel zou scoren bij jou.
Gast- Gast
Wat een stom gelul Dave, sorry hoor maar dit gaat echt helemaal maar dan ook helemaal nergens over. Als dit nummer een 9 waard is, dan geef ik toch een 9? Volgens mij moet je maar een enkeltje Pyong Yang kopen, daar zal je je wel lekker thuis voelen.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Laat maar zitten Jan, ik geef het op.........
Dave Evans schreef:MrJohn schreef:Dave Evans schreef:Goh ik ga jullie lijstjes allemaal nakijken of ie in de top 50 staat
Dave, ik zal hem wel eens bij je aanvragen, dan krijgt het nummer de kans om te groeien bij jou
En mocht je verrast zijn door een aanvankelijk wonderschone score voor deze kwaliteitsclassic van mijn generatie: er is inmiddels een anonieme 3 gescoord
Lol John, maar volgens mij scoort hij bij mij echt niet slecht. Begin bijna te geloven dat ik een 3 heb gegeven
Nee Dave, geen misverstand, jij hebt niet die 3 gegeven. Je was heel coulant bij je ranking
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Grafmat schreef:Easy Rider... Wát een strontvervelende film was dat, zeg. Heb welgeteld één leuk moment in die film meegemaakt, en dat was toen Jack Nicholson zijn motorhelm opzette.
En dit nummer. Tja, klassieker, maar ik ben er nooit 'wild' van geworden. Een 6,5 afgerond naar 6.
@Graf, de film en de muziek vormen een episch geheel voor de tijd waarin we leefden en de omwentelingen, die we ervaren hebben eind sixties. De clash tussen de burgerij en de nieuwe tijdgeest. Je moet het meegemaakt hebben om de ware intentie te beleven.
Dit doet overigens niets af aan jouw oordeel, want het blijft jouw persoonlijke mening which is everyone' s own privilege after all.
MrJohn- Chief
katje39 schreef:Goh, verbaasd me. Dacht dat een film met ultieme vrijheidsidealen wel zou scoren bij jou.
Een slechte film is een slechte film, al gaat ie over het nobelste onderwerp dat je maar kunt verzinnen. En John geeft zelf stiekem wat mij betreft een dikke diskwalificatie voor de film. Aangeven dat je de tijdgeest meegemaakt moet hebben om iets te begrijpen is als na een heel slecht kantoorhumorverhaal zeggen: Nou ja, je had er bij moeten zijn... Een film moet mij de ware intentie volgens mij laten voelen en beleven, zodat ik er iets van begrijp. Ik voel en begrijp helemaal niets als ik naar die film kijk. ja, totale leegte , een tergende traagheid (en believe me: ik waardeer traagheid in een GOEIE film!!) en verveling. Was dat dan de tijdgeest....?
De tijdgeest was de clash tussen oud en nieuw, tussen vastgeroeste van generatie op generatie doorgegeven leefgewoontes binnen een strak kader en de doorbraak naar een alternatieve leefstijl met kansen op nieuwe perspectieven, vrede, emancipatie in elk opzicht en een andere invulling van het begrip " persoonlijk geluk". [
MrJohn- Chief
Een 8. Het is geen wereldnummer, maar wel fijn rockend.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Dat dit een klassieker is staat buiten kijf. Wil niet zeggen dat een klassieker meteen een 9 of een 10 hoeft te scoren. Ik vind dit lekker in het gehoor liggen het is meteen herkenbaar. Maar van buitencategorie kwaliteit getuigd dit nummer dan weer niet voor mij. Ik vind een 7 heel goed voor dit nummer.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Lekkere discussie
De film vind ik persoonlijk weinig aan. Soms wat mooie beelden van voorbijtrekkende landschappen, maar als geheel te tergend traag.
De specifieke invulling van persoonlijke vrijheid met rondscheuren op motors en allerlei drugs uitproberen wordt uitgebeeld,
maar de clash daarvan met de vastgeroeste ouwe levensinvulling - herinner me helemaal niet dat dat zo nadrukkelijk in beeld komt.
De RTH is een klassieker, zoals gezegd, heerlijk energiek gezongen en gespeeld. Om mee mee te bleren.
Edoch geen buitencategorie: een 7
De film vind ik persoonlijk weinig aan. Soms wat mooie beelden van voorbijtrekkende landschappen, maar als geheel te tergend traag.
De specifieke invulling van persoonlijke vrijheid met rondscheuren op motors en allerlei drugs uitproberen wordt uitgebeeld,
maar de clash daarvan met de vastgeroeste ouwe levensinvulling - herinner me helemaal niet dat dat zo nadrukkelijk in beeld komt.
De RTH is een klassieker, zoals gezegd, heerlijk energiek gezongen en gespeeld. Om mee mee te bleren.
Edoch geen buitencategorie: een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Een lekkere no nonsense rockplaat, die ik wel weet te waarderen! Een 8
Ik sluit mij aan bij de 8 van mijn voorganger! Gewoon een lekkere rockplaat en een klassieker... Hoewel ik geen motor heb is dit nummer ook erg lekker aan te horen in de zomer in de auto met 25+ op de thermometer en de raampjes naar beneden, rijdend in 'The middle of Nowhere' :-)
Gast- Gast
Ik vind dit meer een nummer om zelf te spelen dan om naar te luisteren...
(even teruglezend lijkt het nu alsof ik niet luister terwijl ik speel. Voor de duidelijkheid: een nummer zelf spelen is een andere beleving dan er 'passief' naar te luisteren)
(even teruglezend lijkt het nu alsof ik niet luister terwijl ik speel. Voor de duidelijkheid: een nummer zelf spelen is een andere beleving dan er 'passief' naar te luisteren)
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Dit nummer krijgt van mij een vette 8
Ooit kreeg ik een geboorte kaartje waar de volgende tekst op stond:
Born to be wild.Dat hebben de ouders geweten
Dit nummer krijgt van mij een vette 8
Ooit kreeg ik een geboorte kaartje waar de volgende tekst op stond:
Born to be wild.Dat hebben de ouders geweten