EK 2012 Polen & Oekraïne
+14
Chrisje
Kasper
Mauricedegier
Erwin
Berend
Jorg
MrJohn
Dave Evans
Jan...
Grafmat
Timmus
Dutchzaphod
sowhat
sokratikos
18 plaatsers
Pagina 3 van 9
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: EK 2012 Polen & Oekraïne
Zie je nu wel dat F de Boer het genius was achter de prestaties van Oranje tijdens het W.K.
Oranje is ditmaal vooral in de breedte te zwak. Spanje, Duitsland en ook Frankrijk hebben een veel bredere selectie!
Oranje is ditmaal vooral in de breedte te zwak. Spanje, Duitsland en ook Frankrijk hebben een veel bredere selectie!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Logische beslissingen. Een elftal met een verdedigingsduo dat Johnny & Anita heet maakt dan ook geen sier.
Laatst aangepast door Jorg op 26.05.12 17:47; in totaal 1 keer bewerkt
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Haha Jorg, alléén is Vurnon Anita verdedigende middenvelder en geen verdediger
Jawel toch? Volgens mij was 'ie in de running voor de linksbackplek en ging het tussen hem en Bouma daar?
Jorg- Moderator
Jorg schreef:Jawel toch? Volgens mij was 'ie in de running voor de linksbackplek en ging het tussen hem en Bouma daar?
Zelfs dat had ie nog van Bouma moeten winnen..........maar daar had natuurlijk altijd Emanuelson moeten spelen!
goh, als Oranje al van Bulgarije verliest, dan wordt het EK wel een hele zware bevalling.
Laten we hopen dat Mathijsen gaat herstellen, want een basisplaats voor tatoo Fredje en dan nog als centrumverdediger, dat kan echt niet.
Volgens mij is Bert helemaal de weg kwijt.
Laten we hopen dat Mathijsen gaat herstellen, want een basisplaats voor tatoo Fredje en dan nog als centrumverdediger, dat kan echt niet.
Volgens mij is Bert helemaal de weg kwijt.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik had meer het idee dat het gewoon een spel was om de verschillende posities te concretiseren. Oefen interlands zijn altijd een drama en oersaai. Gewoon om te kijken wat een paar dagen tijdens een training op is geoefend zien of het werkt. Ik maak me geen zorgen. EK 2004 verloren we ook laatste oefen interland en kwamen we ook in halve finale.
Gast- Gast
Nou Alex, dat vind ik een betje te gemakkelijk en te cliche-matig. Er is duidelijk meer aan de hand. Nu worden een aantal posities op een debiele manier ingevuld (Bouma, Willems), dat komt door blessures maar de alternatieven zijn ook beter (Emanuelson, Anita, Vlaar (wereldseizoen bij F'noord) op de bank). Bovendien, de man die op het WK het verschil maakte (Sneijder) is het hele seizoen al hopeloos uit vorm en heeft alleen zijn bekende sterallures mee genomen. Daar zitten we helemaal niet op te wachten.
Trouwens, ik moet ook vaak aan het EK 2004 denken. Ondanks het feit dat we daar de halve finale haalden was dat een waardeloos toernooi. Dat kwam vooral door Dikkie Dik. Remember wissel Robben - Bosvelt. Ik zie dit soort angsthazenvoetbal dit toernooi weer gebeuren. Dan hoop ik liever op een herhaling van EK 2008, toen we eerder werden uitgeschakeld, maar wel ontzettend leuk voetbal lieten zien. Echt, ik heb gewoon heimee naar van Basten.
Trouwens, ik moet ook vaak aan het EK 2004 denken. Ondanks het feit dat we daar de halve finale haalden was dat een waardeloos toernooi. Dat kwam vooral door Dikkie Dik. Remember wissel Robben - Bosvelt. Ik zie dit soort angsthazenvoetbal dit toernooi weer gebeuren. Dan hoop ik liever op een herhaling van EK 2008, toen we eerder werden uitgeschakeld, maar wel ontzettend leuk voetbal lieten zien. Echt, ik heb gewoon heimee naar van Basten.
Jan...- Music-Master
Het keuzebeleid van Bert van Marwijk. Ik snap er nog weinig van. Goed, de keepers lijken me duidelijk, maar je moet ook wel gek zijn als je wat anders doet. De rechtsback: Boulahrouz en Vd Wiel, ook prima. De RCV: Heitinga en Vlaar, seems fine. Maar nou komen de problemen. LCV: Mathijsen, logisch, maar dan, Bouma? Ik snap hier het zijne niet van. Bouma is dit seizoen regelmatig uit de basis gehouden bij PSV ten koste van Dereijck, is oud, traag en geen wonderopbouwer. Achter de ervaring van de verdedigers die je al hebt met Heitinga, Mathijsen en Boulahrouz had ik hier graag een wat jongere hond gezien met een stuk meer kwaliteiten, zoals Viergever, De Vrij en dan hebben we ook nog onze Bundesliga-held: Roel Brouwers. Vrees dat Van Marwijk gewoon niet weet dat Brouwers op deze aardbol, prima speler in de Bundesliga, al een paar jaar.
We gaan door met de linksback en hier valt Bert van Marwijk door de mand. Hij neemt Emanuelson en Anita niet mee omdat die al een tijd niet meer linksback hebben gestaan. Vervolgens is de tweede linksback die hij meeneemt: Stijn Schaars! Een goede speler, maar iemand die totaal geen ervaring heeft als linksback behalve dan 45 minuten tegen Engeland. En die Schaars zou dus wel als linksback mee moeten en met name Emanuelson die daar jaren heeft gespeeld niet omdat hij daar al een tijd niet meer heeft gestaan? Argumentatie van de zotte natuurlijk. De keuze van Willems vind ik op zn zachtsgezegd gewoon onverantwoord. Je kan zijn carriere breken door hem tegenover Nani en Muller te zetten. Daarnaast vind ik hem verdedigend ook gewoon echt te kort komen voor Oranje. Aanvallend zit het best snor, maar verdedigend, dat wordt je hart vasthouden.
Het middenveld, ja dat is prima. Enige die ontbreekt ten opzichte van het WK2010 heeft het voor zichzelf verkloot door naar Rusland te vertrekken. Strootman zn logische vervanger? Je moet stellen dat zeker na de winterstop Clasie en Anita gewoon beter waren. Toch begrijp ik zijn keuze wel enigszins, ook omdat Strootman meer fysiek meebrengt en er al even bijzit. Toch is hij flink overhyped vind ik en was de keuze voor Clasie of Anita niet minder te verdedigen geweest.
Voorin valt alles wel te verstaan behalve Kuyt. Van Marwijk hanteert de: je moet spelenregel. Maar Van Marwijk heft deze op voor de technisch meest beperkte aanvaller van Oranje. Kuyt heeft sinds de winter nog amper in de basis gestaan en kreeg vaak zelfs geen invalbeurt meer. Tegenover een Siem de Jong en Adam Maher, dragende spelers die alles speelden, vind ik het eigenlijk ongeloofwaardig als je die regel hanteert. Gebruik hem dan niet.
De keuze Van Persie <> Huntelaar dat is kiezen als tussen je vader en je moeder. Ikzelf zou door de Oranje-historie voor Huntelaar gaan, time for Klaas to prove it.
Ik verwacht er niet veel van wat ons betreft, maar toch denk ik de halve finale omdat als je doorgaat je geen wondertegenstander hebt. Finale wordt Spanje - Frankrijk/Italië. En Frankrijk of Italië gaat winnen.
We gaan door met de linksback en hier valt Bert van Marwijk door de mand. Hij neemt Emanuelson en Anita niet mee omdat die al een tijd niet meer linksback hebben gestaan. Vervolgens is de tweede linksback die hij meeneemt: Stijn Schaars! Een goede speler, maar iemand die totaal geen ervaring heeft als linksback behalve dan 45 minuten tegen Engeland. En die Schaars zou dus wel als linksback mee moeten en met name Emanuelson die daar jaren heeft gespeeld niet omdat hij daar al een tijd niet meer heeft gestaan? Argumentatie van de zotte natuurlijk. De keuze van Willems vind ik op zn zachtsgezegd gewoon onverantwoord. Je kan zijn carriere breken door hem tegenover Nani en Muller te zetten. Daarnaast vind ik hem verdedigend ook gewoon echt te kort komen voor Oranje. Aanvallend zit het best snor, maar verdedigend, dat wordt je hart vasthouden.
Het middenveld, ja dat is prima. Enige die ontbreekt ten opzichte van het WK2010 heeft het voor zichzelf verkloot door naar Rusland te vertrekken. Strootman zn logische vervanger? Je moet stellen dat zeker na de winterstop Clasie en Anita gewoon beter waren. Toch begrijp ik zijn keuze wel enigszins, ook omdat Strootman meer fysiek meebrengt en er al even bijzit. Toch is hij flink overhyped vind ik en was de keuze voor Clasie of Anita niet minder te verdedigen geweest.
Voorin valt alles wel te verstaan behalve Kuyt. Van Marwijk hanteert de: je moet spelenregel. Maar Van Marwijk heft deze op voor de technisch meest beperkte aanvaller van Oranje. Kuyt heeft sinds de winter nog amper in de basis gestaan en kreeg vaak zelfs geen invalbeurt meer. Tegenover een Siem de Jong en Adam Maher, dragende spelers die alles speelden, vind ik het eigenlijk ongeloofwaardig als je die regel hanteert. Gebruik hem dan niet.
De keuze Van Persie <> Huntelaar dat is kiezen als tussen je vader en je moeder. Ikzelf zou door de Oranje-historie voor Huntelaar gaan, time for Klaas to prove it.
Ik verwacht er niet veel van wat ons betreft, maar toch denk ik de halve finale omdat als je doorgaat je geen wondertegenstander hebt. Finale wordt Spanje - Frankrijk/Italië. En Frankrijk of Italië gaat winnen.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Ik denk echt dat Denemarken al een brug te ver is. Gewoon een lastige tegenstander om mee te beginnen.
Maar elk voordeel heeft een nadeel: zijn we verlost van al die vreselijke reclame-spotjes met als absoluut dat gegalm van Ernst Daniel Smit in de C-1000 popjes actie.
Maar elk voordeel heeft een nadeel: zijn we verlost van al die vreselijke reclame-spotjes met als absoluut dat gegalm van Ernst Daniel Smit in de C-1000 popjes actie.
Jan...- Music-Master
Dat Willems er bij zit, is terecht vind ik. Natuurlijk, hij maakt zo nu en dan fouten, maar dat doen er wel meer achterin (Heitinga weer eens gisteren...). In de laatste maanden was hij bij een wankelend PSV vaak een van de betere spelers en als 18-jarige speler die daarvoor in de Eerste divisie speelde is dat gewoon knap. Ik vind het geen groter risico dan bijvoorbeeld Anita of Schaars posteren daar.
Schaars was gisteren geen succes op linksback en ik heb mijn twijfels of hij dat ooit gaat worden. Hij is een middenvelder pur sang en die hebben we al genoeg en nog betere ook.
In plaats daarvan was Emanuelson of Anita iets logischer geweest, maar met name bij de laatste is het ook wel erg behelpen. Als verdedigende middenvelder deed hij het goed in de Eredivisie, als linkerverdediger komt hij gewoon zwaar tekort.
Links centraal......Tja, ik ben niet kapot van Mathijsen en Bouma. De laatste komt tekort voor de eredivisie (Ik hoop dat Jörgensen hem volgend jaar in ieder geval uit de basis speelt bij PSV), in oranje heb je dan niets te zoeken. Ik zie eerlijk gezegd nooit beelden van de Bundesliga, hoor vaak goede verhalen over Brouwers, maar alleen met youtube beelden kan ik niet zien of het iets is. Persoonlijk had ik veel eerder De Vrij gewoon bij de selectie gehouden ten koste van Bouma.
Schaars was gisteren geen succes op linksback en ik heb mijn twijfels of hij dat ooit gaat worden. Hij is een middenvelder pur sang en die hebben we al genoeg en nog betere ook.
In plaats daarvan was Emanuelson of Anita iets logischer geweest, maar met name bij de laatste is het ook wel erg behelpen. Als verdedigende middenvelder deed hij het goed in de Eredivisie, als linkerverdediger komt hij gewoon zwaar tekort.
Links centraal......Tja, ik ben niet kapot van Mathijsen en Bouma. De laatste komt tekort voor de eredivisie (Ik hoop dat Jörgensen hem volgend jaar in ieder geval uit de basis speelt bij PSV), in oranje heb je dan niets te zoeken. Ik zie eerlijk gezegd nooit beelden van de Bundesliga, hoor vaak goede verhalen over Brouwers, maar alleen met youtube beelden kan ik niet zien of het iets is. Persoonlijk had ik veel eerder De Vrij gewoon bij de selectie gehouden ten koste van Bouma.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Een selectie met Bouma, Willems, Schaars en recidivist De Jong en zonder Emanuelson, Anita en Dost neem ik niet eens serieus.
Van Marwijk houdt vast aan de 11 van Zuid Afrika waarbij alleen Van Bronckhorst weg is. Ze zijn allemaal 2 jaar ouder geworden, alleen vdWiel is verbeterd, de rest is gelijk gebleven of verslechterd (Sneijder!) en stilstand is achteruitgang.
Denemarken is goed voor het doelsaldo, Duitsland misschien met moeite gelijk en Portugal een kaartenregen. Misschien dat we de halve finale nog halen omdat we iets zwaks uit groep A krijgen, maar daarna is het over en uit. Ik heb slechts 1x eerder in mijn leven vooraf geroepen dat we geen Europees kampioen zouden worden en dat was in 1988
Van Marwijk houdt vast aan de 11 van Zuid Afrika waarbij alleen Van Bronckhorst weg is. Ze zijn allemaal 2 jaar ouder geworden, alleen vdWiel is verbeterd, de rest is gelijk gebleven of verslechterd (Sneijder!) en stilstand is achteruitgang.
Denemarken is goed voor het doelsaldo, Duitsland misschien met moeite gelijk en Portugal een kaartenregen. Misschien dat we de halve finale nog halen omdat we iets zwaks uit groep A krijgen, maar daarna is het over en uit. Ik heb slechts 1x eerder in mijn leven vooraf geroepen dat we geen Europees kampioen zouden worden en dat was in 1988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik vrees het ook. Alleen winst volstaat tegen Denemarken. En laten we ze niet onderschatten. Gewoon top tien vd wereld en in de kwalificaties voor Portugal. Ik durf te stellen dat Denemarken nog weleens een grotere opgave kan worden dan Portugal.jan1966 schreef:Ik denk echt dat Denemarken al een brug te ver is. Gewoon een lastige tegenstander om mee te beginnen.
Jorg- Moderator
Denemarken, ik kan me toch niet voorstellen dat we als het er echt omgaat punten laten liggen tegen Niki Zimling, Christian Poulsen en Lasse Schöne.
Kasper- Music-director
Dat dacht Portugal ook..Kasper schreef:Denemarken, ik kan me toch niet voorstellen dat we als het er echt omgaat punten laten liggen tegen Niki Zimling, Christian Poulsen en Lasse Schöne.
Jorg- Moderator
Denemarken is een land wat best vaak de eindronde haalt en hoe dat dan gelukt is, snap ik dan niet. Als het er echt op aankomt, geven ze niet thuis, of liever: daar hebben ze gewoon de kwaliteiten niet voor. Landen die met de hakken over de sloot het gered hebben, zoals Portugal, blijken dan opeens wel hun best te doen.
En kom nu svp niet aan met dat campingelftal wat ooit Europees kampioen werd, want dat was in de prehistorie.
En kom nu svp niet aan met dat campingelftal wat ooit Europees kampioen werd, want dat was in de prehistorie.
Jorg schreef:Dat dacht Portugal ook..Kasper schreef:Denemarken, ik kan me toch niet voorstellen dat we als het er echt omgaat punten laten liggen tegen Niki Zimling, Christian Poulsen en Lasse Schöne.
De Portugezen hebben in het doel en als CVM nou ook niet de grootste helden lopen
Kasper- Music-director
Daarom Denemarken gevaarlijker klant dan Portugal, zeker met het oog op onderschatting.Kasper schreef:Jorg schreef:Dat dacht Portugal ook..Kasper schreef:Denemarken, ik kan me toch niet voorstellen dat we als het er echt omgaat punten laten liggen tegen Niki Zimling, Christian Poulsen en Lasse Schöne.
De Portugezen hebben in het doel en als CVM nou ook niet de grootste helden lopen
Jorg- Moderator
Jorg schreef:
Daarom Denemarken gevaarlijker klant dan Portugal, zeker met het oog op onderschatting.
Iedereen onderschat het feit dat iedereen gezegd heeft dat we moeten waken voor onderschatting
Kasper- Music-director
Jij incluis dus, gezien je eerdere opmerking over Denemarken ;-)Kasper schreef:Jorg schreef:
Daarom Denemarken gevaarlijker klant dan Portugal, zeker met het oog op onderschatting.
Iedereen onderschat het feit dat iedereen gezegd heeft dat we moeten waken voor onderschatting
Jorg- Moderator
Timmus schreef:En bij dezen is er een poule!
Ga naar de site www.voetbalpoules.nl en schrijf je in.
Zoek de poule "vv2000" en meld je daarvoor aan. Wachtwoord = oranje2000
Kasper, Jorg en al die andere kenners: Leuk die posts, maar schrijf je dan ook even in voor de Timmus-pool
Wat sowhat zegt. Er hebben zich nu zeven deelnemers aangemeld, dat is wel erg karig!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik weet niet of het aan mijn computer ligt maar ik raak maar niet op die site.....
Gelukkig was het niet zo moeilijk als Sportpools, ik heb er waarschijnlijk 0 verstand van... voorlopig kom ik uit op Italië - Spanje in de finale.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
sowhat schreef:Timmus schreef:En bij dezen is er een poule!
Ga naar de site www.voetbalpoules.nl en schrijf je in.
Zoek de poule "vv2000" en meld je daarvoor aan. Wachtwoord = oranje2000
Kasper, Jorg en al die andere kenners: Leuk die posts, maar schrijf je dan ook even in voor de Timmus-pool
Heb me ook aangemeld
Er zijn nu 12 deelnemers aan de EK Poule
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Goktour 2012
» Mau's Mille 2012
» Orinoco Radio Agenda
» Steunfonds 19: 6 tm 12 Mei 2012