*RTH* N.E.R.D. - She Wants To Move
+10
Frodo
Mirrr
sokratikos
ErickNJ
Mauricedegier
Led-Zep
sowhat
Jan...
MrJohn
Vleertje
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "She wants to Move'?
*RTH* N.E.R.D. - She Wants To Move
N.E.R.D of N*E*R*D is een Amerikaanse rock, funk en hip hop band. Pharrell Williams en Chad Hugo waren gesigneerd door Teddy Riley in Virgin Records als een duo: The Neptunes. Na het produceren van liedjes voor verschillende artiesten door de jaren heen vormden de duo de band met Shay Haley. N.E.R.D's debuutalbum, In Search Of..., verkocht 603.000 exemplaren in de U.S. Het tweede album van N.E.R.D, Fly or Die, verkocht 412.000 exemplaren in de U.S.
In 2005 maakte N.E.R.D een einde aan hun contract met Virgin. Drie jaar later had de band een reünie met een contract onder Star Trak Entertainment. Het derde album van de band, Seeing Sounds, verkocht 80.000 exemplaren in de U.S. in de eerste week.
De naam van de band is een acroniem van No One Ever Really Dies, zoals Pharrell Williams op zijn website verklaart:
"What does N.E.R.D stand for? N.E.R.D stwhat we do. It's our life. N.E.R.D is just a basic belief, man. People's energies are madeands for No One Ever Really Dies. The Neptunes are who we are and N.E.R.D is of their souls. When you die, that energy may disperse but it isn't destroyed. Energy cannot be destroyed."
De eerste single die de band uitbracht in 2002 was Lapdance, dat een bescheiden hit werd in Nederland. De twee opvolgende nummers, Rockstar en Provider, kwamen echter niet verder dan de Tipparade. Toch stond de band dat jaar in een uitverkochte Paradiso in Amsterdam en gaf daar een legendarische show weg. In 2004 brak de band eindelijk in Nederland door met het nummer She wants to move en trad datzelfde jaar op op het jaarlijkse festival Pinkpop in Landgraaf. Ook stonden ze die zomer in de HMH in Amsterdam. De daaropvolgende single Maybe, waaraan Lenny Kravitz zijn medewerking verleende, belandde ook in de Top 40, hoewel het succes niet zo groot bleek als bij She wants to move. En die staat vanaf vandaag ook hier in RTH..
In 2005 maakte N.E.R.D een einde aan hun contract met Virgin. Drie jaar later had de band een reünie met een contract onder Star Trak Entertainment. Het derde album van de band, Seeing Sounds, verkocht 80.000 exemplaren in de U.S. in de eerste week.
De naam van de band is een acroniem van No One Ever Really Dies, zoals Pharrell Williams op zijn website verklaart:
"What does N.E.R.D stand for? N.E.R.D stwhat we do. It's our life. N.E.R.D is just a basic belief, man. People's energies are madeands for No One Ever Really Dies. The Neptunes are who we are and N.E.R.D is of their souls. When you die, that energy may disperse but it isn't destroyed. Energy cannot be destroyed."
De eerste single die de band uitbracht in 2002 was Lapdance, dat een bescheiden hit werd in Nederland. De twee opvolgende nummers, Rockstar en Provider, kwamen echter niet verder dan de Tipparade. Toch stond de band dat jaar in een uitverkochte Paradiso in Amsterdam en gaf daar een legendarische show weg. In 2004 brak de band eindelijk in Nederland door met het nummer She wants to move en trad datzelfde jaar op op het jaarlijkse festival Pinkpop in Landgraaf. Ook stonden ze die zomer in de HMH in Amsterdam. De daaropvolgende single Maybe, waaraan Lenny Kravitz zijn medewerking verleende, belandde ook in de Top 40, hoewel het succes niet zo groot bleek als bij She wants to move. En die staat vanaf vandaag ook hier in RTH..
Gast- Gast
Re: *RTH* N.E.R.D. - She Wants To Move
Gezellig nummertje zeer dansbaar ook ik ga voor een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Intrigerende en opzwepende muziek: ik geef een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Geweldige plaat: een 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Van Vleertje pik ik Gezellig en van MrJohn Opzwepend: 7
Leeftijd : 67
Niet direct mijn soort muziek, maar ik ben wel enigszins verrast.
Een 6
Een 6
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ja dit nummer weet ik me nog wel te herinneren... Ik vond het toen wel leuk en nu nog steeds wel eigenlijk! Een dikke 7!
Gast- Gast
Prima nummer, heb hier ook een 7 voor gegeven.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Vooruit, een klein vijfje dan. Ik vind er niet zoveel aan. Een paar kreten, een paar tempoveranderingen, het hangt niet goed bij elkaar.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Prettig verrast door de dansbaarheid en het energieke. Twijfelde daarom zelfs nog om een 8 te geven, maar het wordt toch een ruime 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Niet onaardig maar meer dan een 6 krijgt dit nummer niet hoor.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
19mirjam63 schreef:Niet onaardig maar meer dan een 6 krijgt dit nummer niet hoor.....
Idem.
Ja super dit. Dit krijgt een 8. Lapdance is nog leuker, sterker zelfs hun albums zijn werelds. Dit is pas klooien met samples en live music. Elke keer bij het luisteren hoor ik weer andere sounds.
Gast- Gast
Not my cup of tea c.q. coffee heb er ook verder niets mee en doet me ook niets een 3 dus maar voor de moeite.
Gast- Gast
Gut wat een geweldig nummer. Wat geschreeuw over hoe sexy ze is, iemand die een gitaar be...beukt en een pianospeler die geen piano speelt maar piano ramt.
Zit daarom ook echt geweldig in elkaar met zo nu en dan een ander ritme, waardoor ik al helemaal niks meer van dit nummer snap.
Een mooie 1 afgerond naar beneden.
Zit daarom ook echt geweldig in elkaar met zo nu en dan een ander ritme, waardoor ik al helemaal niks meer van dit nummer snap.
Een mooie 1 afgerond naar beneden.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Dikke prima, nu een 7 gegeven, maar had ook een 8 kunnen zijn!
Ontzettend knap hoe ze verschillende muziekstijlen door elkaar mixen tot een uitstekend geheel; hoge 8 afgerond naar een 9.
Gast- Gast
Lekkere dikke 8!
Geen generatiekloof op het forum
Geen generatiekloof op het forum
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* The Move - Fire Brigade
» *RTH* Janis Joplin - Move over
» *RTH* James Brown - I got to move
» *RTH* Hank Williams - Move it on over
» *RTH* Fruitcake - My Feet Won't Move