*RTH* The Move - Fire Brigade
+7
sowhat
MrJohn
Roy
Paul
Frodo
Jan...
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Fire Brigade'
*RTH* The Move - Fire Brigade
[05-01-2011]
Er ligt nog genoeg op het pallet en daarom deze uit 1968!
The Move bestond van 1966 tot en met 1972. De laatste line up bestond uit gitarist, songwriter en tevens zanger Roy Wood, drummer Bev Bevan en zanger, gitarist en pianospeler Jeff Lynne en ook Richard Tandy (toen nog gitaar en bassgitaar). Deze mannen waren tijdens de laatste periode van The Move al bezig met hun nieuwe project: Electric Light Orchestra!
Overigens bestaat The Move sinds 2004 weer maar dan met alléén Bev Bevan als origineel lid.
https://www.youtube.com/watch?v=4GHe5BPb6Yg
Er ligt nog genoeg op het pallet en daarom deze uit 1968!
The Move bestond van 1966 tot en met 1972. De laatste line up bestond uit gitarist, songwriter en tevens zanger Roy Wood, drummer Bev Bevan en zanger, gitarist en pianospeler Jeff Lynne en ook Richard Tandy (toen nog gitaar en bassgitaar). Deze mannen waren tijdens de laatste periode van The Move al bezig met hun nieuwe project: Electric Light Orchestra!
Overigens bestaat The Move sinds 2004 weer maar dan met alléén Bev Bevan als origineel lid.
https://www.youtube.com/watch?v=4GHe5BPb6Yg
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Move - Fire Brigade
Jammer, want ik vind the Move een erg symphatiek bandje, maar dit nummer is wat minder. Omdat er altijd wat aardige dingen in zit en er altijd een bepaald charme zit in 60s muziek uit Engeland, hou ik het toch op een 6-je.
Het is iig stukken beter dan het af en toe lachwekkende Elo of het kapot geproduceerde misbaksel Free as a bird. Ik zal het onze Jeff iig nooit vergeven...
Het is iig stukken beter dan het af en toe lachwekkende Elo of het kapot geproduceerde misbaksel Free as a bird. Ik zal het onze Jeff iig nooit vergeven...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een ontstellend zwak stukje kleuterpop. En ja, het is de jaren 60, en ja, je kan het ook zien als een jeugdzonde, maar dit erbarmelijke stukje geluid is natuurlijk minstens honderd niveaus onder de hogeschool-muziek van ELO.
Een 2 voor de moeite.
Een 2 voor de moeite.
Hoewel ik grote fan ben van ELO vind ik dit net de kietsjerige kant van de sixties. De mensen van de Move hadden nog wat groei te goed. Een 5.
Ik sluit me helemaal aan bij Jan4004 en geef ook een zesje.
van 'Flowers in the rain' wordt ik vrolijker en die zou iets hoger scoren.
ELO klinkt idd overgeproduceerd om over 'Free as a bird' nog maar te zwijgen. Toch kan ik de muziek soms heel goed hebben en die zouden in de regel dan ook hoger scoren dan The Move.
van 'Flowers in the rain' wordt ik vrolijker en die zou iets hoger scoren.
ELO klinkt idd overgeproduceerd om over 'Free as a bird' nog maar te zwijgen. Toch kan ik de muziek soms heel goed hebben en die zouden in de regel dan ook hoger scoren dan The Move.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Nee, kan hier niks mee. Resultaat een 2.
Wat moest Lynne nog veel oefenen om het ELO-geluid eruit te krijgen zeg.
Wat moest Lynne nog veel oefenen om het ELO-geluid eruit te krijgen zeg.
Gast- Gast
Het was aftands en het klinkt meer dan 40 jaar later geen haar beter: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Een liedje wat al meer dan 40 jaar aardig de tand des tijds heeft doorstaan moet iets van kwaliteit in zich hebben en dat heeft het ook.
De manier waarop bv hier geprobeerd word de sound van de "surf gitaar" in een popliedje te mixen is redelijk geslaagd te noemen en was vrij experimenteel te noemen.
het liedje heeft ook gewoon een echte kop en staart, de vocalen zijn in orde plus je kunt vind ik vrij goed horen dat er hier vrij veel op openbarsten staand talent staat te pielen.
Maar het is natuurlijk geen echte "pop-classic" gewoon een leuke vrijblijvende aardig klinkende 60's song.
Zit zelf te twijfelen of het nu een zeven of een acht moet zijn, maar vooruit omdat ik Roy Wood wel altijd heb kunnen waarderen een acht dus maar.
De manier waarop bv hier geprobeerd word de sound van de "surf gitaar" in een popliedje te mixen is redelijk geslaagd te noemen en was vrij experimenteel te noemen.
het liedje heeft ook gewoon een echte kop en staart, de vocalen zijn in orde plus je kunt vind ik vrij goed horen dat er hier vrij veel op openbarsten staand talent staat te pielen.
Maar het is natuurlijk geen echte "pop-classic" gewoon een leuke vrijblijvende aardig klinkende 60's song.
Zit zelf te twijfelen of het nu een zeven of een acht moet zijn, maar vooruit omdat ik Roy Wood wel altijd heb kunnen waarderen een acht dus maar.
Gast- Gast
Ik ben dol op de Move. Ik word er erg vrolijk van. Een 9.
Leeftijd : 67
Ik vind dit de minste Move....( hoor liever het "groeiende gras" )
Een 5
Een 5
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Tja ik vind dit juist wel een aardig nummer van The Move!
Kende het voor de aanvraag helemaal niet maar er zitten best leuke dingetjes in. Had trouwens nog Best Classic Albums opgenomen van gisteravond en daarin hadden ze (Fleetwood Mac) het nog over de invloed van juist dit nummer bij een van de tracks op het befaamde 'Rumours' album! Is me even ontschoten welk nummer......
En om even een misverstand weg te nemen: Jeff Lynne deed nog niet mee op deze plaat! Die kwam er later pas bij. En natuurlijk is E.L.O. vele klassen hoger, laat daar geen misverstand over bestaan Maarre toch een '7' voor deze plaat!
Kende het voor de aanvraag helemaal niet maar er zitten best leuke dingetjes in. Had trouwens nog Best Classic Albums opgenomen van gisteravond en daarin hadden ze (Fleetwood Mac) het nog over de invloed van juist dit nummer bij een van de tracks op het befaamde 'Rumours' album! Is me even ontschoten welk nummer......
En om even een misverstand weg te nemen: Jeff Lynne deed nog niet mee op deze plaat! Die kwam er later pas bij. En natuurlijk is E.L.O. vele klassen hoger, laat daar geen misverstand over bestaan Maarre toch een '7' voor deze plaat!
wordt hier wel vrolijk van. Move en ELO vind ik beide leuk. Ik geef het een 6.
Gast- Gast
Ik ga hier een 7 voor geven! Een vrolijk liedje en ik sluit mij bij Journeyman aan, lekkere sound van de 'surf gitaar' die vooral in de Outro goed te horen is!
Gast- Gast
Dave, kan je er alsnog een 7 van maken? Ik had de hele dag dat deuntje in mijn hoofd en het is idd die surfgitaar die die extra waarde heeft. En over Fleetwood Mac, ik heb de aflevering ook opgenomen...
Jan...- Music-Master
Ben gek op de sixties, dit is een middelmatige plaat uit dat deccenium voor mij, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
jan4004 schreef:Dave, kan je er alsnog een 7 van maken? Ik had de hele dag dat deuntje in mijn hoofd en het is idd die surfgitaar die die extra waarde heeft. En over Fleetwood Mac, ik heb de aflevering ook opgenomen...
Ik ga er een 7 van maken Jan!
Ik vind dit één van de mindere nummers van The Move en kom niet verder dan een mager 5je.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik moet wat bekennen, ik ben helemaal dol op dit nummer!
Jan...- Music-Master
Zonder te pretenderen dat ik dit nummer geweldig vind, is dit toch wel een voorbeeld van een heel fijn sixtiesnummer! Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Dave, ik weet het, ik weet het, ik ben vervelend. Maar kan je hier alsnog een 9 van maken? Wat een geweldig nummer is dit! Olga begint het te haten, dat is een heel goed teken.
Dit is echt helemaal mijn ding. In het begin dacht ik: wat is dit nou weer. Maar er zitten zoveel krachtige gimmics in dit nummer en je ziet, dat ze lol hebben ook. Geweldig!!!!!!
Dit is echt helemaal mijn ding. In het begin dacht ik: wat is dit nou weer. Maar er zitten zoveel krachtige gimmics in dit nummer en je ziet, dat ze lol hebben ook. Geweldig!!!!!!
Jan...- Music-Master
Ik ondersteun het verzoek van Jan.
Leeftijd : 67
Haha nou ja dan maken we er maar een 9 van hé
Dave Evans schreef:Haha nou ja dan maken we er maar een 9 van hé
Ik zit de hele week Move-plaatjes te draaien. Mijn vrouw wordt er gek van en heeft al een enkeltje Moskou geboekt. Is hier nog iemand die kan bemiddelen...
Jan...- Music-Master
Tsja, als aanvrager van dit plaatje zal ik dus mijn verantwoordelijkheid moeten pakken want ik kan het niet met mijn geweten in het reine brengen om hierdoor verantwoordelijk te zijn voor een gebroken huwelijk!!!
Of en zo ja hoe ik wezenlijk een bijdrage kan leveren, middels mijn bemiddeling, aan het redden van je huwelijk is overigens maar de vraag.
Ik denk zelf dat als en indien ik ga bemiddelen je nog veel verder van Moskou bent verwijderd dan je wellicht nu al bent.
Het lijkt mij een uitstekend plan om als eerste een inventarisatie te maken, dit dan onder het genot van het luisteren naar alle ooit door The Move uitgebrachte muziek, en dat dan wel in willekeurige volgorde, welke vergezeld dient te worden van een meer dan uitstekende verzameling 1e klas Vodka!!.
Of en zo ja hoe ik wezenlijk een bijdrage kan leveren, middels mijn bemiddeling, aan het redden van je huwelijk is overigens maar de vraag.
Ik denk zelf dat als en indien ik ga bemiddelen je nog veel verder van Moskou bent verwijderd dan je wellicht nu al bent.
Het lijkt mij een uitstekend plan om als eerste een inventarisatie te maken, dit dan onder het genot van het luisteren naar alle ooit door The Move uitgebrachte muziek, en dat dan wel in willekeurige volgorde, welke vergezeld dient te worden van een meer dan uitstekende verzameling 1e klas Vodka!!.
Gast- Gast
Speciaal voor Jan !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: