*RTH* Hank Williams - Move it on over
+2
sowhat
Dave Evans
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Move it on over'
*RTH* Hank Williams - Move it on over
[09-06-2009]
Nou nou onze Jan heeft wel wat losgemaakt met zijn verzoek om wat meer oude nummers te plaatsen. Ineens vliegen ze me bijna om de oren
Ik zal ze een beetje mixen met andere RTH's, maar hier is alvast een golden oldie!!!
Nou nou onze Jan heeft wel wat losgemaakt met zijn verzoek om wat meer oude nummers te plaatsen. Ineens vliegen ze me bijna om de oren
Ik zal ze een beetje mixen met andere RTH's, maar hier is alvast een golden oldie!!!
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over
Een beetje gejat van Rock around the clock. Ik vind dit iig niets. 4
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Een beetje gejat van Rock around the clock. Ik vind dit iig niets. 4
Het grappige is dat Hank Williams al dood was, voordat Rock around the clock uit kwam.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Het is oud en dus wel geinig, maar verder heb ik er niets mee. 5.
Een ieder met enig besef voor muzikale historie geeft alles van Hank standaard een 9 waarom?? nou bedenk eens zonder Hank geen poco, byrds, eagles enz.enz. daarom dus country was niet de country geweest zonder deze in de states terecht geadoreerde grootheid
Gast- Gast
Journeyman schreef:Een ieder met enig besef voor muzikale historie geeft alles van Hank standaard een 9 waarom?? nou bedenk eens zonder Hank geen poco, byrds, eagles enz.enz. daarom dus country was niet de country geweest zonder deze in de states terecht geadoreerde grootheid
en ook rock around the clock blijkbaar. Ik kon helemaal niks van Hank Williams, maar ik ken wel al die verhalen. Het is niet mijn type muziek, maar ik vond het erg leuk. Muziek in zijn puurste vorm, daar hou ik toch het meeste van. Bij sommige nummers heb ik het gevoel dat ik een cryptogram aan het oplossen bent en daar heb ik niks mee.
Derhalve een 7 voor Henkie, die al overleed, toen Stalin nog (eventjes) leefde. Maar die had niet zulke goeie muziek gemaakt.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een gezellig nummertje uit ongeveer 1800?? IIG een 7 voor deze originele aanvraag.
Gast- Gast
hmmm.. niet echt mijn muziek.. maar omdat 't toch wel wat vrolijk klinkt.. 'n 6!
Gast- Gast
"Move It On Over" is a 12-bar blues song written and recorded by the American country music singer-songwriter Hank Williams in 1947. The song was Williams' first major country hit, reaching #4 on the Billboard Country Singles chart.
The song is considered very influential to later rock-and-roll. The song's lightweight subject matter and composition very closely resemble that of "Rock Around the Clock," released five years later, which would go on to become the first hit rock and roll single.
The song follows a man who is forced to sleep in the doghouse after coming home late at night and not being allowed into his house by his wife. In the decades since its release, the song has been covered a number of times by artists such as Ray Charles, Bill Haley, George Thorogood, and Williams' son Hank Williams Jr.
Terechte opmerking Sowhat, maar dan wel een anders-ommetje.
Ik heb een hele brede muzieksmaak en ben absoluut niet vies van een lekker country en cowboy liedje en vind dit dan ook een dikke 7 waard.
The song is considered very influential to later rock-and-roll. The song's lightweight subject matter and composition very closely resemble that of "Rock Around the Clock," released five years later, which would go on to become the first hit rock and roll single.
The song follows a man who is forced to sleep in the doghouse after coming home late at night and not being allowed into his house by his wife. In the decades since its release, the song has been covered a number of times by artists such as Ray Charles, Bill Haley, George Thorogood, and Williams' son Hank Williams Jr.
Terechte opmerking Sowhat, maar dan wel een anders-ommetje.
Ik heb een hele brede muzieksmaak en ben absoluut niet vies van een lekker country en cowboy liedje en vind dit dan ook een dikke 7 waard.
Gast- Gast
Dus Hank is min of meer een soort grondlegger van de Country Rock. Nou ja dan verdient hij toch zeker een nette voldoende en dat is bij mij een '6'
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dit prachtige nummer uit 1947 vind ik zijn beste nummer!
Eigenlijk is Hank Williams een soort van Godfather of Rock-music!
En daarom geef ik een héle dikke 9!
Eigenlijk is Hank Williams een soort van Godfather of Rock-music!
En daarom geef ik een héle dikke 9!
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Van mij een mooie acht het klinkt heel puur en tis gewoon goed niets te veel of te weinig qua geluid. Je gaat vanzelf met je heupen wiebelen en da's goed. (hoewel wiebelende heupen ook kunnen betekenen dat je nu echt te veel sas dagen gehad hebt )
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Hank Williams III - 7 Months, 39 Days
» *RTH* Hank the Knife - Guitar King
» *RTH* Hank the Knife & The Jets - Stan the gunman
» *RTH* Robbie Williams - Sin sin sin
» *RTH* Pharell Williams - Happy
» *RTH* Hank the Knife - Guitar King
» *RTH* Hank the Knife & The Jets - Stan the gunman