Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Hank Williams - Move it on over EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Hank Williams - Move it on over EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Hank Williams - Move it on over EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Hank Williams - Move it on over EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Hank Williams - Move it on over EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyza 18 mei - 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Hank Williams - Move it on over Emptyvr 17 mei - 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Hank Williams - Move it on over

+2
sowhat
Dave Evans
6 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Move it on over'

*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap0%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap0%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap9%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap9%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap9%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap18%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap27%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap9%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap18%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_lcap0%*RTH* Hank Williams - Move it on over Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Dave Evans ma 8 jun - 22:11

[09-06-2009]
Nou nou onze Jan heeft wel wat losgemaakt met zijn verzoek om wat meer oude nummers te plaatsen. Ineens vliegen ze me bijna om de oren Wink
Ik zal ze een beetje mixen met andere RTH's, maar hier is alvast een golden oldie!!!


Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  sowhat ma 8 jun - 22:52

Een beetje gejat van Rock around the clock. Ik vind dit iig niets. 4
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Jan... ma 8 jun - 23:04

sowhat schreef:Een beetje gejat van Rock around the clock. Ik vind dit iig niets. 4

Het grappige is dat Hank Williams al dood was, voordat Rock around the clock uit kwam.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Mark ma 8 jun - 23:15

Het is oud en dus wel geinig, maar verder heb ik er niets mee. 5.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Gast di 9 jun - 0:04

Een ieder met enig besef voor muzikale historie geeft alles van Hank standaard een 9 waarom?? nou bedenk eens zonder Hank geen poco, byrds, eagles enz.enz. daarom dus country was niet de country geweest zonder deze in de states terecht geadoreerde grootheid

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Jan... di 9 jun - 0:18

Journeyman schreef:Een ieder met enig besef voor muzikale historie geeft alles van Hank standaard een 9 waarom?? nou bedenk eens zonder Hank geen poco, byrds, eagles enz.enz. daarom dus country was niet de country geweest zonder deze in de states terecht geadoreerde grootheid

en ook rock around the clock blijkbaar. Ik kon helemaal niks van Hank Williams, maar ik ken wel al die verhalen. Het is niet mijn type muziek, maar ik vond het erg leuk. Muziek in zijn puurste vorm, daar hou ik toch het meeste van. Bij sommige nummers heb ik het gevoel dat ik een cryptogram aan het oplossen bent en daar heb ik niks mee.

Derhalve een 7 voor Henkie, die al overleed, toen Stalin nog (eventjes) leefde. Maar die had niet zulke goeie muziek gemaakt.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Gast di 9 jun - 14:46

Een gezellig nummertje uit ongeveer 1800?? IIG een 7 voor deze originele aanvraag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Gast di 9 jun - 14:54

hmmm.. niet echt mijn muziek.. maar omdat 't toch wel wat vrolijk klinkt.. 'n 6!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Gast di 9 jun - 22:26

"Move It On Over" is a 12-bar blues song written and recorded by the American country music singer-songwriter Hank Williams in 1947. The song was Williams' first major country hit, reaching #4 on the Billboard Country Singles chart.

The song is considered very influential to later rock-and-roll. The song's lightweight subject matter and composition very closely resemble that of "Rock Around the Clock," released five years later, which would go on to become the first hit rock and roll single.

The song follows a man who is forced to sleep in the doghouse after coming home late at night and not being allowed into his house by his wife. In the decades since its release, the song has been covered a number of times by artists such as Ray Charles, Bill Haley, George Thorogood, and Williams' son Hank Williams Jr.

Terechte opmerking Sowhat, maar dan wel een anders-ommetje.
Ik heb een hele brede muzieksmaak en ben absoluut niet vies van een lekker country en cowboy liedje en vind dit dan ook een dikke 7 waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Dave Evans di 9 jun - 22:29

Very Happy Dus Hank is min of meer een soort grondlegger van de Country Rock. Nou ja dan verdient hij toch zeker een nette voldoende en dat is bij mij een '6'
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Dromertje di 9 jun - 22:38

Dit prachtige nummer uit 1947 vind ik zijn beste nummer!
Eigenlijk is Hank Williams een soort van Godfather of Rock-music!
En daarom geef ik een héle dikke 9!
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 55
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Vleertje do 11 jun - 13:27

Van mij een mooie acht het klinkt heel puur en tis gewoon goed niets te veel of te weinig qua geluid. Je gaat vanzelf met je heupen wiebelen en da's goed. (hoewel wiebelende heupen ook kunnen betekenen dat je nu echt te veel sas dagen gehad hebt Very Happy )
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Hank Williams - Move it on over Empty Re: *RTH* Hank Williams - Move it on over

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum