Tour de France 2011
+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 17 van 20
Pagina 17 van 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Re: Tour de France 2011
Vacansoleil is Rabobank voorbij gegaan in het ploegenklassement....
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Mauricedegier schreef:Cav, Gilbert en de rest die te laat was hebben 20 punten in mindering gekregen ( aantal punten groene trui voor de dagwinnaar)
Eigenlijk schandalig, zijn ze te laat krijgen ze maar 20 punten in mindering!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dan wordt het morgen nog bikkelen voor Cav om op tijd binnen te komen. Korte etappe, 109 km, en als de toppers er morgen al gelijk op de Galibier erin vliegen en niet wachten op de Alpe, zou het wel weer eens snel kunnen gaan.
Overigens zullen de Schlecks wel weer een list verzinnen, want Evans moet op meer afstand gezet worden voor de tijdrit.
Allez Andy en Frank, toon weer die panache en laat Evans svp niet de Tour winnen.
Sorry Cadel
Overigens zullen de Schlecks wel weer een list verzinnen, want Evans moet op meer afstand gezet worden voor de tijdrit.
Allez Andy en Frank, toon weer die panache en laat Evans svp niet de Tour winnen.
Sorry Cadel
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Dave Evans schreef:Mauricedegier schreef:Cav, Gilbert en de rest die te laat was hebben 20 punten in mindering gekregen ( aantal punten groene trui voor de dagwinnaar)
Eigenlijk schandalig, zijn ze te laat krijgen ze maar 20 punten in mindering!
Hoeveel punten zou jij dan in mindering willen brengen Dave, 20 punten is namelijk het totaal voor de dagwinnaar in een bergetappe.
Enige alternatief zou zijn: wie te laat is, gaat onverbiddelijk naar huis. Maar ja, dan vliegt de helft van het peloton eruit......
MrJohn- Chief
Daar zou ik inderdaad voor zijn Mr John, Rojas wordt flink benadeeld op deze manier.......
Er zijn nu velen die gokken op de bus, misschien was het wel eens goed geweest om een lijn te trekken.
Maar goed ik geef toe, Cavendish eruit was in mijn voordeel geweest
Er zijn nu velen die gokken op de bus, misschien was het wel eens goed geweest om een lijn te trekken.
Maar goed ik geef toe, Cavendish eruit was in mijn voordeel geweest
> 50 % van het peloton komt te laat binnen en ik lees weer alleen maar voortdurend de naam Cavendish. Het begint op een complot te lijken.
Leeftijd : 67
Niet overdrijven sowhat.
Cav was met zijn groene trui de meest prominente in de bus en de trui zou bij een consequent optreden naar Rojas zijn gegaan.
Logisch dat de media en dus ook wij het dan over hem hebben.
Cav was met zijn groene trui de meest prominente in de bus en de trui zou bij een consequent optreden naar Rojas zijn gegaan.
MrJohn- Chief
Rit begint morgen om 14.30 uur. Ik ga eens de hele etappe morgen kijken. Verwacht nog wel wat vuurwerk.
Erwin- Music-director
MrJohn schreef:Niet overdrijven sowhat.
Ik overdrijf geenzins. Het gaat de laatste tijd alleen maar over Cavendish eraf rijden.
En consequent optreden zou hier van eeen hoop zieligheid getuigen. De sport is er niet bij gebaat als er straks een handjevol renners de Champs halen.
MrJohn schreef:Even een prognose voor donderdag bovenop de Galibier:
1 Contador
Hier moet ik nu wel even om lachen. Ik geef het direct toe, ik had dit ook van te voren voorspeld.
Hoe anders liep het. Andy Schleck, die een gevoelige tik te verwerken kreeg eerder deze week van Contador, valt aan en diezelfde Contador volgt niet. Mooie zege voor Schleck.
Is het genoeg? Dat is de vraag. Morgen nog een keer aanvallen is wel wat veelgevraagd. Maar met het huidige verschil met Evans wil je het niet op de tijdrit laten aankomen. Dat belooft weer wat voor morgen.
Voeckler mag van mij ook de Tour winnen. Ik heb overigens niet echt een idee van zijn tijdritkwaliteiten, dus ik kan zijn kansen wat dat betreft moeilijk inschatten, maar zoals hij zijn gele trui verdedigt en nog altijd met de beste mee kan en er niet afgereden wordt: hij is een vechter en hij zou ook een verdiende winnaar zijn met hetgeen hij nu al gepresteerd heeft. En de etappe van morgen is toch minder zwaar dan die van vandaag.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Contador gaat morgen op de Telegraphe in de aanval, en ze zien hem niet meer terug. Contador wint de Tour.
Landis 2006
Landis 2006
Erwin- Music-director
Laat ik voorop stellen dat ik genoten heb van een prachtige etappe: de coupe van Andy was geweldig en het gevecht tussen de toppers die niet willen of kunnen, was boeiend. Ook chapeau voor Voeckler.
Maar de Tour is nog geenzins beslist, al blaatte Boogerd al bij de ontsnapping van Andy dat hij nu wel zou winnen. Feit blijft dat hij die dekselse Voeckler nog voorbij moet en dat de laffe Evans op 1 minuut een veel betere tijdrit heeft.
Vraag voor morgen is: kan Andy ongeveer hetzelfde als vandaag, want dat heeft hij nodig. Zelf hoop ik, tegen beter weten in, op een verrassing van Contador. Maar wat is tegen beter weten in? Andy heeft ook zwakke dagen gekend en reed ijzersterk.
Pas na morgen durf ik een voorspelling te geven van wie de Tour wint. Met MrJohn hoop ik iig niet dat Evans wint.
Maar de Tour is nog geenzins beslist, al blaatte Boogerd al bij de ontsnapping van Andy dat hij nu wel zou winnen. Feit blijft dat hij die dekselse Voeckler nog voorbij moet en dat de laffe Evans op 1 minuut een veel betere tijdrit heeft.
Vraag voor morgen is: kan Andy ongeveer hetzelfde als vandaag, want dat heeft hij nodig. Zelf hoop ik, tegen beter weten in, op een verrassing van Contador. Maar wat is tegen beter weten in? Andy heeft ook zwakke dagen gekend en reed ijzersterk.
Pas na morgen durf ik een voorspelling te geven van wie de Tour wint. Met MrJohn hoop ik iig niet dat Evans wint.
Zoals al eens eerder gezegd. Zo goed is Evans de laatste tijd helemaal niet met tijdrijden. Laat Andy nog wat seconden winnen, en hij houdt Evans wel achter zich. Andy heeft in de winter flink geoefend op zijn tijdritcapaciteiten. En kijk naar de laatste tijdrit vorig jaar in de Tour toen hij Contador toch redelijk goed bij bleef. Het is ook geen vlakke tijdrit. Ik denk dat Andy aan anderhalf minuut meer dan genoeg heeft.
Erwin- Music-director
Nou Erwin, ik hoop iig op jouw scenario. Maar dan zonder de Landis-afloop
Mart had in de Avondetappe wel weer een flinke uitglijer. Beweert ie: "zei Contador, dat Evans niet zijn best heeft gedaan".
Nee Mart, een journalist stelde dat en Contador ontkrachtte dat volkomen door te zeggen dat Evans heel erg zijn best had gedaan.
Goed kunnen luisteren is ook een kunst
Nee Mart, een journalist stelde dat en Contador ontkrachtte dat volkomen door te zeggen dat Evans heel erg zijn best had gedaan.
Goed kunnen luisteren is ook een kunst
MrJohn- Chief
Vergeef het hem, John. Hij zit alleen maar naar die Renate te kijken
De geweldige prestatie van Andy, die de individuele bergritten in de Armstrong- en Contador-Tours overtreft. De aanval van verre.
MrJohn- Chief
sowhat schreef:Vergeef het hem, John. Hij zit alleen maar naar die Renate te kijken
Lol sowhat
MrJohn- Chief
Thijs Zonneveld en Edwin Winkels waren goede sidekicks in de Avondetappe. Zij opponeerden echt tegen Mart. Renate niet, te liefjes.
Laten we hopen, dat er volgend jaar weer een Avondetappe komt, want de uitzending schijnt ter discussie te staan in het licht van alle bezuinigingen en andere omstandigheden.
Laten we hopen, dat er volgend jaar weer een Avondetappe komt, want de uitzending schijnt ter discussie te staan in het licht van alle bezuinigingen en andere omstandigheden.
MrJohn- Chief
Ik verwacht weinig van de Nederlanders. Johnny pakt misschien nog wat punten op de Telegraph, that's it. Contador hervindt zich en finisht solo als eerste. Basso en Andy 2 en 3. Evans verliest n halve minuut op Andy, Voeckler 4.
Ik verwacht Frank Schleck vandaag!
Ik verwacht dat Frank alleen maar z'n broertje gaat helpen, die zal dus echt niet in z'n eentje wegrijden, want stel je voor dat Bruderlein dan hulp tekort komt.
Doet me denken aan een nummer van Rammstein die 2 " Spiel mit mir"
Ik ga voor de triompftocht van Johnny vandaag; de wens is de vader van de gedachte
Doet me denken aan een nummer van Rammstein die 2 " Spiel mit mir"
Ik ga voor de triompftocht van Johnny vandaag; de wens is de vader van de gedachte
Gast- Gast
Sowhat-logica:
Ik ben vandaag jarig, dus Johnny wint!
Ik ben vandaag jarig, dus Johnny wint!
(Hopelijk moet ik mijn mening na vanmiddag een beetje bijstellen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat nodig zal zijn. Ik verwacht dus geen Nederlandse overwinning.)
Moeten "we" niet eens ophouden met Alpe d'Huez "de Nederlandse berg" te noemen? Met name de media.
Ik begin het in ieder geval een beetje een zielig verhaal te vinden want dat "Nederlandse" is nogal te relativeren. Oké, 8 overwinningen uit 26 aankomsten is een score van 1:3 en dat is mooi, maar die overwinningen dateren wel uit hele goede jaren van het Nederlandse wielrennen (1976-1989) en 4 van de 8 door de toppers Zoetemelk en Kuiper. Reken Winnen daar ook nog bij, dan geeft dat 6 van de 8 overwinningen. Bovendien dateert de laatste NL-overwinning dus al van 22 jaar geleden.
Dan zijn de etappe-overwinningen in Bordeaux heel wat consistenter met 13 overwinningen uit 80 aankomsten. Procentueel een lagere score dan Alpe d'Huez (1:6) maar wel over een veel langere periode en bovendien 13x met 13 verschillende winnaars. De eerste keer in 1952, de laatste in 2003 (met Servaes Knaven).
Hopelijk neemt die gekte van het "publiek" in de laatste kilometers van Alpe d'Huez dan eindelijk ook eens af. Ik zit me iedere keer weer dood te ergeren aan die opdringerigheid en vooral aan meerennende supporters die helemaal geen echte supporters zijn want anders haal je niet zulke fratsen uit. Moet er dan eerst iemand plat gereden worden onder een motor of auto voordat er iets verandert? Dat incident met die idiote fotograaf, enkele jaren geleden, was blijkbaar niet ernstig genoeg.
Moeten "we" niet eens ophouden met Alpe d'Huez "de Nederlandse berg" te noemen? Met name de media.
Ik begin het in ieder geval een beetje een zielig verhaal te vinden want dat "Nederlandse" is nogal te relativeren. Oké, 8 overwinningen uit 26 aankomsten is een score van 1:3 en dat is mooi, maar die overwinningen dateren wel uit hele goede jaren van het Nederlandse wielrennen (1976-1989) en 4 van de 8 door de toppers Zoetemelk en Kuiper. Reken Winnen daar ook nog bij, dan geeft dat 6 van de 8 overwinningen. Bovendien dateert de laatste NL-overwinning dus al van 22 jaar geleden.
Dan zijn de etappe-overwinningen in Bordeaux heel wat consistenter met 13 overwinningen uit 80 aankomsten. Procentueel een lagere score dan Alpe d'Huez (1:6) maar wel over een veel langere periode en bovendien 13x met 13 verschillende winnaars. De eerste keer in 1952, de laatste in 2003 (met Servaes Knaven).
Hopelijk neemt die gekte van het "publiek" in de laatste kilometers van Alpe d'Huez dan eindelijk ook eens af. Ik zit me iedere keer weer dood te ergeren aan die opdringerigheid en vooral aan meerennende supporters die helemaal geen echte supporters zijn want anders haal je niet zulke fratsen uit. Moet er dan eerst iemand plat gereden worden onder een motor of auto voordat er iets verandert? Dat incident met die idiote fotograaf, enkele jaren geleden, was blijkbaar niet ernstig genoeg.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Pagina 17 van 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2011
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010
» Tour Down Under