Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Wielerseizoen 2011

+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers

Pagina 5 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 21.03.11 21:31

Trouwens puike prestatie Kaj, ik doe het je echt niet na hoor!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  MrJohn 21.03.11 21:57

Langeveld heeft een gekneusd scheenbeen overgehouden aan een valpartij in Milaan - San Remo. Hoop, dat hij gauw weer hersteld is. Rabo mist in de kasseienklassiekers namelijk al Breschel, die het hele voorjaar is uitgeschakeld.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Erwin 21.03.11 23:23

Dave Evans schreef:Vele toppers van toen zijn nu al gestopt (of moesten stoppen) en ik neem ook aan dat de heer Scarponi steeds scherp gecontroleerd wordt! En hij lijkt me ook niet zo'n sukkel als die Sinkewitz...........[/color]

De heer Sinkewitz moest waarschijnlijk op eigen houtje zijn doping toedienen enzo. Toppers die veel geld verdienen, kunnen een betere begeleiding krijgen bij doping. En ook middelen waarop ze doping kunnen maskeren. Kijk wat Fuentes verdiende. Saiz werd met een koffer vol geld gepakt... Bij dat soort toppers vind je geen epo in de koelkast thuis. Daarom worden ook altijd de "kleintjes" gepakt. En een echte topper die goed ligt bij de heren van de UCI koopt gewoon zijn positieve plassen af...

Het lijkt me vrij simpel. Doping werkt stimulerend. Als je wedstrijden wint met doping, en je wordt gepakt. Pech. Maar om dan serieus te denken dat je twee jaar later terug kunt keren zonder doping te gebruiken én om nog succesvol te zijn. Neeh.

Ik denk dat alle toppers nog gewoon doping gebruiken. Alleen wordt nu zo af en toe iemand gepakt, terwijl in 1996 iedereen nog vol met epo kon rijden zonder gepakt te worden. Of ze worden op iets pietlulligs gepakt zoals Landis. Vol met bloeddoping en epo, en dan op iets simpels betrapt worden.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Erwin 24.03.11 18:11

Nou ja, de UCI gaat weer in beroep. Het mooie is weer dat ze wederom tot het allerlaatste moment hebben gewacht voordat ze in beroep zijn gegaan, zodat een definitieve uitspraak vóór de Tour zeer onwaarschijnlijk gaat worden. Ik vraag me dan af wat meer schade voor het wielrennen brengt. Iemand nu vrijspreken die is betrapt, of toch eigenwijs in beroep blijven gaan, terwijl de desbetreffende renner gewoon nu aan alle koersen kan meedoen, en later alsnog weer uit de uitslag kan worden gehaald. Contador nu op weg naar de eindzege in Catalonië. Murcia heeft ie al gewonnen. En waarschijnlijk gaat hij de Giro ook nog wel rijden. Had de UCI de zaak dan niet beter kunnen stopzetten.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 24.03.11 18:20

De UCI had helemaal niet, op geen enkel tijdstip, in beroep moeten gaan. Die uiterst geringe, alleen met verfijnde detectie-apparatuur op te sporen clenbuterol kan allerlei oorzaken hebben (vervuild vlees o.i.d).

Afgezien daarvan is het in die hoeveelheid zeker geen doping. Clenbuterol kan - maar dan wel in grote hoeveelheden - versterking van het spierweefsel opleveren. Daarmee zou je wielertechnisch gesproken eventueel sneller kunnen sprinten of tijdrijden. Let wel: Contador heeft in de Tour een voor zijn doen zeer zwakke tijdrit gereden.

Kortom: het is van het begin af aan een treurig drama geweest, een spel om de macht achter de schermen.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 24.03.11 18:45

En Tom Boonen mag van zijn baas niet zijn geliefde E3-prijs rijden, omdat zijn ploeg punten moet halen voor de World Tour en daarmee een betere volgnummer kan krijgen in de klassiekers.

Dat is toch eigenlijk ook wel bizar. Dat een Ronde van Australië grotendeels de volgorde van de ploegauto's moet bepalen van de grote klassiekers. Je zou toch zeggen dat je daar betere maatstaven voor hebt.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 24.03.11 20:54

Erwin schreef:Dat een Ronde van Australië grotendeels de volgorde van de ploegauto's moet bepalen van de grote klassiekers.
Dat klopt natuurlijk niet echt. Het is vooral doordat Quickstep in én Parijs-Nice én de Tirreno én Milaan-Sanremo 0 punten heeft gehaald, dat ze nu laatste staan.. Als Tom in Parijs-Roubaix of de Ronde van Vlaanderen in de finale lek rijdt, dan zal hij blij zijn dat in Gent-Wevelgem de benodigde punten heeft gehaald om snel een nieuw wiel te krijgen...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Erwin 24.03.11 21:19

Er zijn tot dit moment nog maar 4 koersen geweest die meetellen voor de Pro Tour. Down Under, Tirreno, Parijs-Nice en Milaan San-Remo. Dus Down Under telt wel degelijk grotendeels mee. Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat er veel betere maatstaven zijn om de volgorde te bepalen dan alleen de eerste vier wedstrijden.... Uitslag vorig jaar..... Uitslag van laatste 12 maanden etc. etc. Het is raar dat Quick Step, die de afgelopen jaren altijd in de top zijn geëindigd in de Ronde van Vlaanderen, in ''hun'' grote koers opeens achteraan moet rijden, alleen omdat ze in de eerste rittenkoersen er niet aan te pas zijn gekomen. Mi is dat niet terecht.

Maar goed, op al die smalle wegen is een lekke band in de finale sowieso funest.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 26.03.11 16:46

Weer een fenomenale prestatie van Cancellara in Harelbeke vandaag. Toegegeven, het peloton ging niet in zijn sterkste samenstelling van start, maar de Zwitser imponeerde. Ondanks 4x pech kwam hij toch weer terug naar de kop van de wedstrijd en reed iedereen met een splijtende demarrage uit het wiel. Fascinerend !

Tankink en Terpstra reden een goede wedstrijd. Opstekertje voor Rabo (Tankink), waar Breschel het hele voorjaar uit competitie is, Freire ziek is en met allergieen heeft te kampen en Langeveld na een week rust in verband met een blessure een race tegen de tijd onderneemt om weer op topniveau te zijn in de Ronde van Vlaanderen over 8 dagen.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 26.03.11 16:56

Ja weer een prachtige koers vandaag (zonder oortjes Razz ).
Heb erg genoten in ieder geval. Jammer dat Boom niet zo alert was op de Oude Kwaremont en daardoor te laat was om bij Fabian aan te sluiten. Tankink en Terpstra reden best wel sterk en Vacansoleil viel best wel tegen vandaag.............

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 26.03.11 18:08

Ik hoop dat Boonen een beetje in vorm is de komende weken. Ben geen fan van de man, maar anders krijgen we wel heel voorspelbare koersen vrees ik. :-)

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  LarryMullen 26.03.11 18:15

nou de presentator slaat weer op hol.. Razz
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Kaj 27.03.11 9:04

Jorg schreef:Ik hoop dat Boonen een beetje in vorm is de komende weken. Ben geen fan van de man, maar anders krijgen we wel heel voorspelbare koersen vrees ik. :-)
Het zou leuk zijn als het eens slecht weer is in Vlaanderen en/of Roubaix. Want Cancellara heb ik nog nooit een echt grote koers zien winnen waar het geen stralend weer was... Twisted Evil
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 27.03.11 13:01

Jorg schreef:Ik hoop dat Boonen een beetje in vorm is de komende weken. Ben geen fan van de man, maar anders krijgen we wel heel voorspelbare koersen vrees ik. :-)

Vlak ook Philippe Gilbert niet uit Jorg. Hij zal niet meedoen aan Parijs-Roubaix, maar ik zie hem wel als een van de toppers in de Ronde van Vlaanderen, alhoewel zijn hoofddoel in april dit jaar LBL schijnt te zijn.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 27.03.11 16:35

Zoals ik al verwacht had was Gent - Wevelgem veel minder kijkplezier dan gister de E3 prijs, maar toch was de finale wel weer alleraardigst met 4 koplopers en een uitgedund peleton (door een valpartij) die het nog enorm spannend maakten. De 4 koplopers werden in de laatste kilometer nog teruggepakt en in de sprint wist Tom Boonen, Daniele Bennati en Tyler Farrar voor te blijven.
Toch denk ik dat als Lars Boom, die nu 9e werd iets dichter op de sprinters was begonnen hij zekers top3 had gereden. Nou ja dan volgende week maar Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn 27.03.11 18:54

Nou Dave, ik denk, dat Lars Boom (ook pas 24 jaar) nog een verdere ontwikkeling nodig heeft om zich te mengen in de strijd om de overwinning in de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jorg 27.03.11 20:06

MrJohn schreef:Nou Dave, ik denk, dat Lars Boom (ook pas 24 jaar) nog een verdere ontwikkeling nodig heeft om zich te mengen in de strijd om de overwinning in de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix.
Inderdaad, gisteren bleek dat hij momenteel nog niet goed genoeg is om in de finale echt een rol van betekenis te spelen. Ik denk dat hij nog zeker een jaar of 2,3 nodig heeft om echt mee te kunnen doen om de zege (als hij zit blijft ontwikkelen uiteraard). Hij moet veel kilometers rijden, vooral in koersen boven de 200 kilometer. Smile

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Erwin 27.03.11 20:23

Weinig gemist vandaag, merk ik al.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 27.03.11 20:55

Jorg schreef:
MrJohn schreef:Nou Dave, ik denk, dat Lars Boom (ook pas 24 jaar) nog een verdere ontwikkeling nodig heeft om zich te mengen in de strijd om de overwinning in de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix.
Inderdaad, gisteren bleek dat hij momenteel nog niet goed genoeg is om in de finale echt een rol van betekenis te spelen. Ik denk dat hij nog zeker een jaar of 2,3 nodig heeft om echt mee te kunnen doen om de zege (als hij zit blijft ontwikkelen uiteraard). Hij moet veel kilometers rijden, vooral in koersen boven de 200 kilometer. Smile

Nou ik denk dat hij er wel aankomt hoor, maar misschien moet hij op de beslissende momenten iets slimmer rijden (al besef ik dat je wel moet kunnen)! Zaterdag had hij op de Oude Kwaremont meteen in het wiel van Fabian Cancellara moeten beginnen en niet 8 a 10 posities erachter. Dan hadt hij vast veel verder mee gekund. Bram Tankink probeerde het iig nog met slimheid en bereikte daarmee toch maar mooi een 5e plaats.
Wat wel goed is van Lars Boom dat hij twee dagen achter elkaar koerst en op de tweede dag nog goed genoeg is om mee te doen voor de prijzen.

Ik ben wel benieuwd wat hij volgende week kan en nog meer wat hij in Parijs - Roubaix kan dit jaar! Volgens mij heeft zijn winterseizoen er wel aan bij gedragen dat hij nu weer wat verder staat!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 27.03.11 20:57

Geef Lars een kletsnatte en modderige Parijs-Roubaix, en hij gaat tot diep in de finale meedoen!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Dave Evans 27.03.11 21:00

Kaj schreef:Geef Lars een kletsnatte en modderige Parijs-Roubaix, en hij gaat tot diep in de finale meedoen!

Dat denk ik inderdaad ook Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 Empty Wonderkind Marianne Vos

Bericht  Dave Evans 27.03.11 21:34

Slechts een dag na haar wereldtitel scratch op de baan van Apeldoorn heeft Marianne Vos zondag de Parkhotel Rooding Classic op haar naam geschreven. De 23-jarige renster van Nederland Bloeit wist de concurrentie in de Limburgse heuvels ver achter haar te houden.
Haar ploeggenote Marieke van Wanroij werd op 2.46 min tweede voor de Belgische Jesse Daams (Garmin-Cervélo) en Marijn de Vries (AA Drink - Leontien.nl)

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 27.03.11 22:21

Dave Evans schreef:
Jorg schreef:

Nou ik denk dat hij er wel aankomt hoor, maar misschien moet hij op de beslissende momenten iets slimmer rijden (al besef ik dat je wel moet kunnen)! Zaterdag had hij op de Oude Kwaremont meteen in het wiel van Fabian Cancellara moeten beginnen en niet 8 a 10 posities erachter. Dan hadt hij vast veel verder mee gekund. Bram Tankink probeerde het iig nog met slimheid en bereikte daarmee toch maar mooi een 5e plaats.
Wat wel goed is van Lars Boom dat hij twee dagen achter elkaar koerst en op de tweede dag nog goed genoeg is om mee te doen voor de prijzen.

Ik ben wel benieuwd wat hij volgende week kan en nog meer wat hij in Parijs - Roubaix kan dit jaar! Volgens mij heeft zijn winterseizoen er wel aan bij gedragen dat hij nu weer wat verder staat!
Hij komt er zeker aan, ik denk alleen dat de echte klassiekers nog te vroeg voor m komen. Een Cancellara in deze vorm kan ie niet volgen (wie wel trouwens). Hij moet zorgen dat hij op de beslissende momenten op de goede posities zit, zonder teveel energie te verspelen. Ik hoop van harte dat hij meedoet om de podiumplekken, vrees alleen dat die nog net even te vroeg komen. Een top 10 plek in beide klassiekers zou al zeer mooi zijn. Smile

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Jaap2000 01.04.11 23:28

Zondag is het weer zover: De Ronde van Vlaanderen.
Onderstaand routeschema is niet al te duidelijk maar beter kon ik niet vinden.
De eerste 65km heb ik gemakshalve maar buiten beeld gelaten.

Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 1301676610-220

Wielerseizoen 2011 - Pagina 5 1301676669-090

En een "sfeerreportage" van de NOS, vanavond uitgezonden in Nieuwsuur:
http://nos.nl/video/230059-vlaanderen-leeft-toe-naar-hoogmis.html
Merkwaardig genoeg met "Mijn Vlakke Land" van Brel op de achtergrond.
Hoezo vlak?
Oké... 't is geen Zwitserland maar al die korte klimmetjes op de kasseien zijn wel slopend.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66

Bericht  Ries 02.04.11 12:37

Zeer spijtig voor Terpstra dat ie er niet bij kan zijn!

Ik zet mijn geld op Chavanel voor morgen maar niet al teveel Very Happy
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud