Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

+13
Kaj
Timmus
LarryMullen
Grafmat
Jaap2000
MrJohn
Ries
Dave Evans
Paapke
Mauricedegier
Jorg
sowhat
Erwin
17 plaatsers

Pagina 11 van 25 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 18 ... 25  Volgende

Ga naar beneden

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

Bericht  Erwin 27.03.11 20:22

Als Nederlander begrijp ik dit niet. Ik zie dit niet als een stap vooruit. Als Belg kan ik me dan weer voorstellen dat je in eigen land wilt spelen.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Terug naar boven Ga naar beneden

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 11 Empty Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

Bericht  Dave Evans 27.03.11 20:56

Nou ik denk toch dat Club Brugge meer kans heeft op Europees voetbal dan NEC, maar ik kan me natuurlijk vergissen Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Erwin 27.03.11 21:22

Club Brugge komt een keer tot de 2e ronde. Dat noem ik dan geen sportieve verbetering. Als je de Belgische competitie ziet dan is dat meestal flink wat drama. Achter Anderlecht, Club Brugge, Genk en Luik zit een enorm gat. Voetballen in kleine stadions met weinig sfeer, en een niveau wat om te janken is. Ik had het niet gedaan. Maar zoals gezegd: Ik ben geen Belg. Smile
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Grafmat 27.03.11 21:23

Hetzelfde geldt voor Fredrik Stenman die van FC Groningen naar Club gaat. Tuurlijk: de Belgische competitie is van een lager niveau, maar ook daar zijn de echte topploegen elk jaar verzekerd van Europees voetbal, en valt er bij de topclubs gewoon meer te verdienen dan bij de subtoppers hier. 1+1=2.

Dus volkomen logisch dat die spelers gaan.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Dave Evans 27.03.11 21:29

Nou Erwin, ik denk toch dat je ook flink overdrijft wat het niveauverschil betreft. Zo vaak winnen Nederlandse clubs nou ook geen (oefen)duels van onze zuiderburen hoor. En vergeet niet dat juist bij Club Brugge wel veel sfeer is! Inclusief een fanatieke aanhang! O.k. ze doen het momenteel even wat minder maar dat gaat ook vast wel weer veranderen!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 28.03.11 0:44

Daar komt bij dat Club Brugge met een begroting werkt die 10 miljoen hoger ligt dan die van Fc Groningen (en ook van die van NEC...) Dan is er meestal sportief toch echt wel wat meer mogelijk... Ook financieel gezien zullen zowel Stenman en Vleminckx er vast wel zelf op vooruit gaan...

Gast
Gast

Bericht  Jaap2000 28.03.11 11:39

Na de "Affaire Lex Immers" dacht ik: is dit ooit wel uit te roeien?
Wat mij betreft had hij op staande voet ontslag gekregen, inclusief de bobo's die daar ook aanwezig waren.
Als ik als gewone burger zoiets zou flikken dan krijg ik direct een proces aan m'n broek.
Waarom gelden er in en om het voetbalveld andere wetten?

Afijn, het bracht me op het idee om een brug te slaan tussen dit voetbaltopique en de VV-groep. Voetbal en cabaret / muziek.
Er zitten een paar lange fragmenten bij, dus als je het leuk vindt om dit weer eens te zien/horen, dan moet je er wel even voor gaan zitten.

De eerste twee clips zijn helaas zonder bewegend beeld, want uit een ver verleden.

Uit 1929: Louis Davids: De Voetbalmatch "Een brok kifteling"... "Ik gooi m'n banaan vlak op z'n ponem"...

Henk Elsink: De Supporter "Sla ze de tanden uit de bek DWS!"

Herman van Veen: De supporter "Ik schop 'em in mekaar, die man" (sketch begint na 43 sec.)
(Met o.a. Harry Saksioni als figurant)

Ton van Duinhoven: De Suppoost "Ik krijg het bijna niet uit m'n bek"

En de meest recente van Jiskefet: Voetbalvader "Omdat papa van jou altijd een grote voetballer wilde maken"

Veel plezier!
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66

Bericht  Gast 29.03.11 16:35

Jaap2000 schreef:[size=14]Na de "Affaire Lex Immers" dacht ik: is dit ooit wel uit te roeien?
Wat mij betreft had hij op staande voet ontslag gekregen, inclusief de bobo's die daar ook aanwezig waren.
Als ik als gewone burger zoiets zou flikken dan krijg ik direct een proces aan m'n broek.
Waarom gelden er in en om het voetbalveld andere wetten?

Nou Jaap dit vind ik wel een beetje heel erg overdreven en ver gezocht. Als jij dit als 'gewone burger' zou flikken, dan zou je heus geen proces aan je broek krijgen. Bovendien Lex Immers, bedoelde met deze antisemitische leus alleen maar de spelers van Ajax. Deze spelers die door de supporters van Ajax, zelfs omgedoopt in de geuzennaam 'Joden' worden genoemd. Dat: 'Joden jacht' ging inderdaad een beetje te ver, maar als geen enkele Haagse supporter dit filmpje op het internet had geplaatst, was er ook niet zoveel 'gezeur' in de media over gekomen. Dit 'binnenskamers' gevierde feestje heeft hierdoor een ernstig staartje gekregen. Ik blijf erbij: 'Ik vind het allemaal een storm in een glas water'. Ik zou als ik Lex Immers was, witheet zijn op mijn eigen supporters!

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 29.03.11 23:05

glimmerikje: Jaap overdrijft, maar toch: Eén ding moet van het hart: hoe kun je nou beweren dat de dader die een (je eigen woorden) 'antisemitische leus' bezigt vrijuit moet gaan omdat 'ie alleen de Ajax-spelers bedoelt, maar dat die wél heel erg boos moet zijn op zijn supporters die dit naar buiten hebben gebracht, terwijl je tegelijkertijd beweert dat het 'allemaal maar een storm in een glas water is' en lang niet zo ernstig als iedereen het maakt.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar er zit ergens in die redeneringen een lek ter grootte van Fukushima I....

Als het niet erg is, mag het ook op het internet worden gepost, en als het wel erg is - binnenskamers of niet - is Lex Immers dus schuldig aan een "ernstig feit"; ergens moet je kiezen.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 30.03.11 1:05

Dat antisemitische leus had even tussen haakjes gemoeten Graf, want ik vind het dus helemaal niet zo antisemitisch... Zo bedoelde ik dat eigenlijk.... Van mij mag het ook best wel op het internet worden geplaatst, maar anno 2011 zijn er nog steeds genoeg mensen die dit wel een zeer kwalijke uitspraak vinden..... Daardoor bracht die suppoter die dit geplaatst heeft Lex Immers, in discridiet... Hij/zij had dit filmpje beter niet kunnen plaatsen, omdat men kan weten dat hier gezeur van gaat komen, omdat heel veel mensen niet begrijpen dat met deze 'joden' de spelers van Ajax worden bedoeld en niet de mensen die werden vervolgd in de WO II......

Gast
Gast

Bericht  Jaap2000 30.03.11 9:32

Er is toch zoiets als een anti-discriminatiewet?
Glimm, wat jij doet is de boodschapper de schuld geven, nl. de maker van het filmpje.
Misschien is die wel mede-schuldig; ik weet niet wat zijn beweegredenen waren om het filmpje online te zetten.
Maar de eerste fout lag toch bij Lex Immers en de tweede fout bij de mensen die er omheen stonden en niet ingrepen.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66

Bericht  Erwin 30.03.11 17:47

Maar zolang Ajax zichzelf de Joden blijven noemen, is elke verwijzing van Ajax naar de Joden direct alweer antisemistisch. Andere clubs hebben weer andere bijnamen, waar ze door andere clubs op gewezen worden. Maar zodra iemand weer een verwijzing maakt van Ajax=Joden dan is het direct weer heel erg, terwijl het helemaal niks met Anti-Joden of Jodenhaat in het algemeenheid betrekking heeft.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Gast 30.03.11 22:06

Erwin schreef:Maar zolang Ajax zichzelf de Joden blijven noemen, is elke verwijzing van Ajax naar de Joden direct alweer antisemistisch. Andere clubs hebben weer andere bijnamen, waar ze door andere clubs op gewezen worden. Maar zodra iemand weer een verwijzing maakt van Ajax=Joden dan is het direct weer heel erg, terwijl het helemaal niks met Anti-Joden of Jodenhaat in het algemeenheid betrekking heeft.

Dit is dus precies hetgeen dat ik bedoel!

Gast
Gast

Bericht  Jan... 30.03.11 22:48

iemand Cruijff gezien vandaag?
Ik vond het weer opmerkelijke TV. Eerst de totale anarchie cre-eren en daarna zeggen: joh, ik ben er morgen niet, zoek het maar uit? Hij zal het nooit toegeven, maar hij zag er geschrokken uit.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ben wel fan van Cruijff, maar dit kan nooit goed zijn wat er nu gebeurt. Ben benieuwd wat jullie ervan denken
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Gast 30.03.11 22:48

Berend, ik ken wat medewerkers van een onderzoeksbureau dat wordt ingehuurd door het CIDI om hun jaarlijkse antisemitisme meting te doen die vervolgens wordt aangeboden aan het ministerie en breed wordt gepubliceerd.
Een tipje van de sluier van hun werkwijze:
Ze komen op sites als de VK waar het onderwerpen betreft als de bezetting van de gazastrook, vervolgens worden respondenten puur uitgelokt en wordt elke reactie die Israel (conform de VN resolutie) veroordeelt voor het bezetten van die strook "geturft" als antisemitische uitlating.

Dat gezeik moet maar eens afgelopen zijn. Er zijn talloze genocides geweest en ze zijn allemaal even erg.

"Joden" is idd een geuzennaam waar randdebielerige Ajaxfans mee denken te moeten koketteren. De evenzo debielerige fans van andere clubs ageren daar tegen.

Die uitzonderingspositie voor antisemitisme moet snel uit de wet verdwijnen. Elke vorm van discriminatie is even erg, maar heeft dus toevallig niks met de voetbaluitspraken te maken.
Debielen reageren op debielen; daar steekt m.i geen enkel gevaar in.
" Kankerjoden " en " kankerhagenezen " heeft in deze voetbalcontext exact dezelfde betekenis en zou niet van een andere lading moeten worden voorzien.

Gast
Gast

Bericht  Gast 30.03.11 22:53

Grappig Jan. Cruijff is voornamelijk sterk in conflictsituaties; een probleem oplossen heeft hij bij mijn weten nog nooit gedaan.
Hij vindt altijd wel weer een reden waarom hij op die momenten niet aanspreekbaar is Very Happy

Begrijp me niet verkeerd, want ik ben Cruijff fan en sta achter zijn actie, ik zou alleen willen dat hij een proces eens een keer af zou maken.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 30.03.11 23:05

Daar ben ik het helemaal mee eens, Katje. Ik vind ook dat er wat moet veranderen. Maar ik had nu het gevoel dat ik naar een oude, verwarde man zat te kijken die zomaar wat hebt zitten doen en denkt: oh verrek, alles stort in elkaar. Een soort Vader Abraham bij Sieneke zeg maar. Ik geef er een komische draai aan, maar ik werd er niet vrolijk van.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 30.03.11 23:13

Zoals jullie wel weten ben ik zeker geen Ajax fan, maar ik heb het wel en wee binnen de club wel met enige verbazing gevolgd... Cruijff heeft met veel bombarie zijn plannen gepresenteerd voor de club, samen met zijn werkgroep... Daarbij eistte hij min of meer op dat hij plannen zelf wou uitvoeren (samen met zijn werkgroep) en doelde daarmee min of meer dr op dat alle bestuursleden die toch geen verstand van voetbal hebben beter weg konden gaan, want daar had hij 'immers wel betere mannetjes voor' (lees Bergkamp en co), maar ik moet het allemaal eerst nog maar eens zien, aangezien Cruijff wel vaker dingen roept, maar niet waar maakt... Dit bericht las ik overigens net op voetbalprimeur.nl

Emotionele Coronel: "Cruijff zou ons kapot maken"
Met een emotioneel betoog heeft voorzitter Uri Coronel woensdagavond zijn vertrek bij Ajax aangekondigd. Hij en de overige leden van het bestuur en de raad van commissarissen wilden niet met het mes op de keel de dictaten van Johan Cruijff uitvoeren.

"Het werd vechten als we hem niet zouden steunen. Het was slikken of wegwezen. Hij zou ons kapot maken, we gingen er allemaal aan. Cruijff is hier een halve god of misschien wel een hele. Dan houdt het op'', zei de preses die 23 jaar bij Ajax verschillende functies heeft vervuld.

De fluwelen revolutie die Cruijff in het vorige jaar is begonnen, krijgt door de nieuwe ontwikkelingen steeds meer trekjes van een keiharde strijd om de macht. De bekendste oud-voetballer wil dat Frank de Boer (hoofdtrainer), Dennis Bergkamp (opleiding) en Wim Jonk (scouting) het nieuwe hart van Ajax gaan vormen. En daar moet alles voor wijken. Wie niet meegaat heeft 'oorlog' met Cruijff en zijn volgelingen.

"Cruijff wilde dat we Blind zouden ontslaan omdat hij niet eerlijk was en op verschillende posten had gefaald'', zei Coronel. "Hij ontkende dat weer toen trainer Frank de Boer dat betreurde. Maar alles staat op papier. Hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink moest maar naar Ajax Cape Town en voor zes jeugdtrainers was ook geen plaats meer. Zo'n operatie zou ons een miljoen euro kosten. Bovendien gaat de directie over het personeelsbeleid. We konden Cruijff geen gelijk geven. Maar het werd wel onfatsoenlijk en onredelijk.

Hierin lijkt Cruijff zichzelf ook wel enigsinds tegen te spreken, ontrent Danny Blind...Bovendien las ik ook net dat Cruijff zelf geen voorzitter wil worden... Voor mijn gevoel krabbelt hij dus al weer een beetje terug... Ook zou hij niets hebben geweten van het opstappen van de Ajax-leiding wat ik ook niet echt geloof eigenlijk... Wederom weer eens 1 grote poppekast bij Ajax....

Laatst aangepast door glimmerikje20 op 31.03.11 0:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Jan... 30.03.11 23:32

Het kan alleen wat worden als Cruijff echt de verantwoordelijkheid neemt en niet Wim Jonk en Dennis Bergkamp, dat zijn van die bedeesde mannetjes. Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd, want nogmaals, wat ik op TV hoorde en zag, daar wordt ik niet vrolijk van. Ik vind het nou net een man die een sigatet opsteekt in een dynamietfabriek. Ik vond hem ook slecht uit zien en aangezien Danny ook een TV hebt en Johan thuis geen reet te vertellen hebt, die laat hem nooit gaan.

Verdorie, we zijn al 7 jaar geen kampioen meer, we laten de ene na de andere trainer maar wat aanklooien, we hebben een of andere Pizzahut in de goal staan, we redden het weer niet, terwijl FC Twente en PSV ook geen ruk voor stellen.

Ik zou zeggen: JOHAN DOE IETS. Ik zou zeggen cancel die vliegtuigticket naar Barcelona of whatever en ga aan de slag.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Erwin 31.03.11 17:50

Ajax is de enige club waar nog zoveel jeugd doorstroomt naar het 1e selectie. Kijk de huidige selectie maar eens. Hoeveel eigen jeugd loopt daar wel niet rond? Het gaat er alleen om dat ze ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen, en de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Daar is het mis gegaan bij vorige trainers. Die kochten maar wat raak, en gaven de jeugd geen kans. Kijk naar al die miskopen die Martin Jol alleen al gedaan heeft.

Zo slecht gaat het bij Ajax nu niet. Het kampioenschap hebben ze nog gewoon in eigen hand, en ik geef ze grote kans dat ze dat wel gaan redden.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 31.03.11 19:36

Dat klopt niet helemaal meer Erwin, want ook bij Feijenoord voetbalt nu veel jeugd (misschien noodgedwongen maar zeker niet verkeerd) in het eerste elftal!
Wat er bij Ajax wel aan ontbreekt dat er niet zoveel aanvallers uit de jeugd doorbreken, dat gebeurde eerder altijd wel (van Basten, Bosman, Bergkamp, Roy, van 't Schip, Kluivert, etc.)

Ik vind trouwens wel dat het absoluut niet goed gaat bij Ajax, het speciale wat ze altijd hadden is er een beetje af. Buitengewone talenten breken niet echt meer door. En te vaak werden er miskopen gedaan (Bruno Silva, Atouba, Mido (bij de 2e keer), Cvitanovich, Delorge, etc.). Maar goed inderdaad krijgen de talenten bij Frank de Boer wel weer de kans. Dus ik hoop dat Cruijff de handschoen wel oppakt. Of ie zelf nou voorzitter wordt of niet (Keje Molenaar mag ook hoor), dat maakt mij niet uit.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Grafmat 01.04.11 0:06

Hm, het grote uit-zijn-verband-rukken is alweer begonnen, zie ik.

1) Cruijff heeft ALTIJD aangegeven een rol áchter de schermen te willen. Dus wilde nooit voorzitter worden, of technisch directeur, of wat-dan-ook. Dus in zijn opstelling is NIETS verandert. Hij krabbelt dus ook niet terug. Jan heeft daarin wél gelijk: hij is zich de tering geschrokken over wat er nu gebeurt en hoe het naar buiten is gebracht. Maar terugkrabbelen doet 'ie niet op dit moment.
Gezien dit punt is het ook vreemd dat er nu ineens geëist wordt dat hij wél een officiële functie zou moeten gaan bekleden. Dan luisteren jullie telkens niet goed naar wat Cruijff zegt. Hetgeen me op punt 2 brengt:
2) Cruijff heeft al meerdere keren duidelijk aangegeven dat hij Bergkamp en Jonk wél naar voren wil schuiven als de mannen die de kar moeten trekken op technisch gebied, aangevuld met De Boer als hoofdtrainer, zoek bijv. het interview van 24 maart maar eens op: nos.nl). Dus als mensen (waaronder in elk geval jan) nu aangeven dat ze daar geen vertrouwen in hebben, hebben ze geen vertrouwen in het plan van Cruijff - punt. Dus enthousiast over het 'plan Cruijff' zijn, maar niet over de invulling is heel raar. De mensen zíjn een groot deel van die invulling. Cruijff zou slechts als 'onbezoldigd' adviseur/back-up gaan fungeren.

Dus kom eens van de pot Ajacieden: Waar staan jullie nu voor? Zijn jullie voor de aanpak Cruijff of niet? Denken dat de aanpak van het 'team-Cruijff tot fluwelen handschoentjes zou gaan leiden is toch wel een vorm van naïviteit die ik achter een aantal van jullie niet gezocht had. Iedereen wist toch dat Cruijff schoon schip wilde maken? Waarom is het acceptabel om de directeur de deur te willen wijzen als dat nodig is (want daarover heb ik niemand horen klagen), maar is dat in het geval Danny Blind ineens niet acceptabel? Ik kan - als totale buitenstaander hoor - Cruijff geen ongelijk geven: hij heeft in elke functie tot nu toe gefaald. Hij niet alleen, maar wel mede.

Het wordt kiezen of delen, peoples... Dus ik ben benieuwd wat jullie er nu écht van vinden. Dat het een lachertje en tegelijk een koningsdrama is, ja, dat ziet iedereen (ik amuseer me kostelijk hoor), maar hoe nu verder? En ga nu niet zeggen dat Cruijff voorzitter of zo moet worden, want dat gaat NIET gebeuren (of Cruijff moet ineens wat dát aangaat ineens een totale ommezwaai gaan maken, maar ik kan het me NIEt voorstellen).
En op dat punt heeft Cruijff alweer gelijk: hij kán de handschoen niet oppakken want dat moeten de daarvoor geëigende organen binnen de club gaan doen, middels het voorstellen/selecteren van nieuwe kandidaten. En dan gaat het erom of die mensen de trojka Cruijff/Bergkamp/Jonk wél willen volgen of niet...

Ik wacht gespannen af!

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 01.04.11 2:37

Wat er ook gebeurd door wie en wat dan ook en wie er nu wel of niet op welke stoel gaat zitten het maakt allemaal geen ene malle moer meer uit.
Wat ik namelijk mis in alle analyses en beschouwingen over de zaak Cruijff + de rest versus Coronel/vd Boog en overigen is dat de zaak al per definitie is verloren.
Natuurlijk spelen we en krijgen we hier nog slechts buitenlandse voetballers die rechtstreeks uit diverse afvoerputjes komen en zijn gekropen.
Natuurlijk zal Ajax of wie dan ook dat is mij om het even ooit nog de Championscup omhoog hijsen.
Wat Cruijff ook nog doet en wie die ook benoemd maakt niets uit namelijk want het draait hier slechts om 1 ding en dat ding is geld.
De gehele Nederlandse voetbalcompetitie draat een omzet die een derde rangs voetbalclubje uit Albion op zijn gemak al toucheert.
De ooit vooruitstrevende en lichtjaren voorliggende jeugdopleiding van Ajax is inmiddels al zo vaak gekopieerd dat ook grote buitenlandse clubs met een jeugdopleiding daar van profiteren en dat niet alleen, zij zijn ook nog eens daar zeer innovatief mee bezig en hebben Ajax op dat punt ook allang al voorbij gestreefd, en geen Cruijff zal die inmiddels opgelopen achterstand ooit nog kunnen inlopen onmogelijk gewoon!!
Spelers met een extreem talent verlaten de diverse jeugdopleidingen al vanaf hun 11e of 12e jaar Papa krijgt op papier een mooie baan en rotssssssssssjjjjjjjjjjjjjjj weg is die, geen Cruijff kan dat meer tegen houden. Geld en nog meer Geld meer is het niet!! Nog maar kort geleden gingen de Nederlandse spelers pas bij een buitenlandse club spelen als zij rond de 25 tot 28 waren en al gelouterd in de Nederlandse competitie nu vertrekken ze al als ze een halve competitie hebben gespeeld bij een Nederlands clubje voor en door GELD.
Het enige wat Cruiijff echt kan bereiken is dat de Manchester United's en Barcelona's van deze voetbalwereld hem hartelijk zullen danken voor de omslag bij Ajax waardoor nog eerder dan nu de echte groeibriljantjes kunnen worden weg geplukt om daarna in een of andere vage competitie op een groen groen knollenveld hun kunsten te vertonen maar ja ze zijn dan 18 maar wel al veelvuldig miljonair.
Neen, ik heb Johan C. erg hoog zitten maar in deze is hij wel erg naief om niet te zeggen oerstom bezig want hij zal nooit kunnen waarmaken wat die nu allemaal via omwegen beloofd.
Kijk dat vd Boog weg moet is overduidelijk de man kan niets behalve een paling in een emmer snot imiteren, van Coronel kunnen we zeggen dat er niets over de goede man te zeggen valt de man heeft ook een uitstraling als een strijkbout en van Danny B. kan je ook al niks lovends bedenken behalve dat het een ajaxcied is maar zowel als Technisch Manager/Directeur of als assistent/hoofd trainer heeft de man meermalen laten zien geen enkel talent in dit soort functies te hebbben.
Maar goed hoeveel speciale oud trainers er ook binnen komen en met hoeveel nieuwe inzichten en technieken er ook zal worden gevoetbald de echt grote meneren die kunnen uitgroeien tot een goede voetballer staan allang al op de scoutingslijstjes van alle financieel grote clubs uit de wereld en zullen derhalve ook op steeds jongere leeftijd verhuizen.

En daar helpt zelfs geen Cruijff tegen.................

Gast
Gast

Bericht  Gast 01.04.11 8:22

Dave, dat er weinig eigen jeugd meer echt doorbreekt heeft mi alles te maken met hoe het internationale voetbal zich heeft ontwikkeld.
Jeugdspelers worden bij wijze van spreken bijna in de wieg al door allerlei rijke buitenlandse clubs weggetrokken.
Gebrek aan geld bij alle clubs zal er hopelijk voor gaan zorgen dat eigen jongens zich weer volop kunnen gaan ontwikkelen.
Ik hoop dat ouders ook eens na gaan denken ipv verblind door prestatiedrang hun kids op 12 jarige leeftijd al naar bijvoorbeeld Engeland te verkassen als kandidaat onder contract......

Grafmat, ik ben het niet helemaal met je eens.
Cruijff wil enkel een bestuur zien dat volledig naar zijn pijpen danst; het is abnormaal wat er allemaal zwart op wit staat van de wijze van aanpak de afgelopen maanden, het is pure intimidatie.

Als je als criticus erin slaagt een bestuur af te laten treden, kun je niet het vliegtuig naar Barcelona pakken en beweren dat je nooit een bestuursfunctie hebt geambieerd.
Als je het voor het zeggen wil hebben, moet je ook verantwoordelijkheid dragen.
Het kan niet zo zijn dat er per se een bestuur moet komen waarvan de leden a priori moeten aangeven dat ze alles zullen doen wat Cruijff zegt.

Over het geval Danny Blind; ik ben ook geen fan van hem, maar wat er zwart op wit staat wat Cruijff over Blind heeft gezegd is wel ontzettend achterbaks. Doen alsof je iemand steunt en die achter zijn rug om volledig zwartmaken is in mijn ogen een laffe hondendaad.

Dennis en Wim...tja..., allebei de leiderschapskwaliteiten en persoonlijkheid van een platgetrapte slak; niks meer en minder dan buikspreekpoppen.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 01.04.11 21:19

Laat ik er dit over zeggen.

Vergelijkingen met vroeger (Cruijff's tijd of de Ajax-successen in de negentiger jaren) zijn achterhaald. Het voetballen is veranderd, de omstandigheden zijn totaal anders. Spelers verlaten al op jonge leeftijd hun club, als ze in het buitenland meer kunnen verdienen. Soms als minderjarigen al (pa krijgt dan een goede baan aangeboden en het gezin riante huisvesting), soms enkele jaren later, maar in ieder geval voordat ze bij hun eerste club al tot volle wasdom zijn gekomen.

Cruijff wil verder ook de totale medische staf vervangen. Apart is dan wel dat een recent sportmedisch onderzoek van de UEFA juist heeft uitgewezen dat Ajax op het terrein van sportmedische begeleiding, voorkomen van en behandeling van blessures zeer hoog scoort. Wil Johan hier gewoon zijn medische vriendjes een baantje gunnen ?

Cruijff wil een dictaat opleggen. Zo werkt dat misschien nog in een feodale samenleving, maar niet hier. Hij kan goede redenen hebben om aan de opleiding bij Ajax te twijfelen, maar dan moet er op betamelijke wijze een discussie gevoerd worden. Aan het eind daarvan kan wellicht de conclusie zijn dat er veranderingen moeten plaats vinden en dat als gevolg daarvan het contract met het hoofd opleidingen (Olde Riekerink) beeindigd moet worden met inachtneming van de geldelijke vergoeding die daarbij hoort.

Wat absoluut niet door de beugel kan zijn de persoonlijke opmerkingen (Blind is onbetrouwbaar en niet recht door zee), de insinuaties en haatdragende uitingen. Het medium dat hiervoor een podium biedt, is de Telegraaf. Zegt m.i. meer dan genoeg.

Kortom, halfgod Cruijff moet op de aarde neerdalen en met beide benen op de grond als sterveling de discussie voeren op een wijze, die thuis hoort in een beschaafde maatschappij.

Meesterschap, beste Johan, is namelijk niet alleen kennis en kunde, maar behelst ook sociale vaardigheden en goede omgangsvormen.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 25 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 18 ... 25  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: