*RTH* Bruce Springsteen - The River
+12
MrJohn
ErickNJ
Timmus
Colijn1984
Joyce
Paapke
Mauricedegier
Vleertje
Frodo
Dave Evans
Ries
Kaj
16 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Wat is jouw cijfer voor "The River'?
Re: *RTH* Bruce Springsteen - The River
Ik ga met Vleer mee, want ik vind het saai en vervelend: 3
Die mevrouw Galas kan me trouwens meer boeien.
Die mevrouw Galas kan me trouwens meer boeien.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
@Journey: wat eenieder van je betoog ook moge vinden, het is gewoon pertinent onwaar dat Nirvana pas groot werd nadat Cobain zichzelf van het leven beroofde. Dat was immers in 1994, en bijvoorbeeld in de Tijdloze (de top-100 allertijden van Studio Brussel) stond Smells Like Teen Spirit ook in 1993 al in de top-10. De afgelopen 4 jaar stond ie op 1 trouwens.. Kort nadat het album Nevermind uitkwam, wist men al dat men met een toekomstige klassieker van doen had.
Dat Kurt's zelfmoord de legendarische status van Nirvana zeker vergroot heeft, zal niemand willen betwisten, maar die status was ook voor zijn dood al zeer aanzienlijk!
Dat Kurt's zelfmoord de legendarische status van Nirvana zeker vergroot heeft, zal niemand willen betwisten, maar die status was ook voor zijn dood al zeer aanzienlijk!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Kaj heeft kei en keihard gelijk.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een dikke 9! Wat een prachtige plaat. Wat mij betreft blijft de mooiste versie nog steeds die van het Live-album 75/85 waarin het nummer ingeleid wordt door een verhaal van Bruce over de relatie met zijn vader. De intro duurt weliswaar vijf minuten, maar als Bruce dan stil houdt en na drie seconde de mondharmonica letterlijk door je ziel heen gaat, kun je niet anders concluderen dat dit een meesterwerk is.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Kaj schreef:@Journey: wat eenieder van je betoog ook moge vinden, het is gewoon pertinent onwaar dat Nirvana pas groot werd nadat Cobain zichzelf van het leven beroofde. Dat was immers in 1994, en bijvoorbeeld in de Tijdloze (de top-100 allertijden van Studio Brussel) stond Smells Like Teen Spirit ook in 1993 al in de top-10. De afgelopen 4 jaar stond ie op 1 trouwens.. Kort nadat het album Nevermind uitkwam, wist men al dat men met een toekomstige klassieker van doen had.
Dat wat je zegt is iets wat ik niet zal ontkennen heer Kaj!! Of dat doe.
Echter ik doelde meer op het feit dat Meneer Corbain net als bij b.v. meneer Hendrix, de heer Morrison en Mevr. Joplin pas tot in den treure werd omarmd na het verlaten van deze tijdelijke ellende voor de grote ellende, en juist door die groepen die ineens achteraf gingen roepen hoe geweldig fantastisch het wel niet allemaal was toen ze allen nog leefden, ja sterker nog voordat uberhaupt iemand van deze of gene had gehoord hadden deze groepen mensen deze artiesten al reeds lang in den ouderwetse platenkast staan, ja en toen zelfs nog nooit iemand van deze artiesten had gehoord wisten hun al reeds lang dat zij waren voorbestemd tot de muzikale hemel. Zeg maar het soort mensen als ik die bijvoorbeeld nu al weten dat over 100 jaar MUSE nog steeds legendarisch is en dat ik dit feit nu al weet.
Gast- Gast
Cowboy schreef:Joyce schreef:Wij hebben hier op de kabel de zender Het Gesprek...
Daar zit ook een item bij van Elvis Costello die allerlei mensen uit de muziek interviewt.
Vanavond een mooi interview met Bruce Springsteen...Springsteen vertelde daar hoe het nummer The River is ontstaan...het gaat over zijn zuster en zwager, eind 70-er jaren in Jersey, veel werkloosheid, zwager werkloos geworden, zuster zwanger en het vooruitzicht dat zij net zo'n zwaar leven zouden krijgen als hun ouders....perfecte omstandigheden om een song over te schrijven..
Dit was dl.1 van het interview.
Komende vrijdag dl. 2 om 22.00 u
Je schrijft precies wat ik wilde schrijven Joyce! En bedankt voor de tip! Ik ga vanavond naar Het Gesprek kijken!
Even een geheugensteuntje...
Cow, geen idee of je dit nog leest voor 22.00 maar vanavond is het 2e dl van Het Gesprek met Springsteen..
22.00- 22.45
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA
» Toplijstje van je favo Band of Artiest !
» *RTH* Bruce Springsteen – Born to run
» *RTH*Bruce Cockburn-If I had A Rocketlauncher
» *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA
» Toplijstje van je favo Band of Artiest !
» *RTH* Bruce Springsteen – Born to run
» *RTH*Bruce Cockburn-If I had A Rocketlauncher
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: