Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Mijn albumlijst van 2017 EmptyVandaag om 11:37 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
Mijn albumlijst van 2017 EmptyVandaag om 10:13 van Marsha

» Mei 2024
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Mijn albumlijst van 2017 EmptyGisteren om 11:49 van Frodo


Mijn albumlijst van 2017

2 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Mijn albumlijst van 2017

Bericht  arjanh 16.12.17 16:59

Kopie van de lijst + verhaaltjes die ik op het fokforum heb gezet Smile Ik heb ook een spotifylijst hiervan gemaakt (van 50 naar 1) met 1 nummer per album.:
https://open.spotify.com/user/fokranja/playlist/3SqhuJ1YAJCBFP7pO6qnPU

Dit jaar was een prima muziekjaar waarvan ik niet veel voor m'n allertijdenlijst verwacht maar wel heel veel goed.
Er zal enige overlap zijn met het steunfonds maar niet heel veel Smile

50. Vagabon - Infinite Worlds
Wie: Amerikaanse zangeres (geboren in Kameroen) met haar debuutalbum
Wat: tja, 8 nummers waarvan 7 in Waxahatchee-achtige singer-songwriterstijl maar halverwege ineens een langdurend electronummer. Dat nummer vind ik weinig aan en breekt het album in dit geval. Voor de overige nummers toch deze notering.
49. Findlay - Forgotten Pleasures
Wie: Engelse zangeres met haar debuutalbum
Wat: pop/rock met enkele uitschieters
48.Laura Marling - Semper femina
Wie: Engelse singer-songwriter met haar 6e album
Wat: Laura wisselt de meer uptempo pop/rock albums af met albums vol ingetogen en breekbare songs. Dit is weer een uit de laatste categorie; ik prefereer echter de eerste soort.
47. Allison Crutchfield - Tourist in This Town
Wie: zusje van Katie (Waxahatchee), voorheen ook bij Swearin', met haar solodebuut
Wat: singer-songwriter die lijkt het nog zoekende is naar een eigen stijl. Paar erg fijne nummers zorgden er wel voor dat ik dit album wilde hebben
46. EMA - Exile in the Outer Ring
Wie: Amerikaanse zangeres met haar 5e album (haar 2e en 3e had ik al, deze had ik eerst laten liggen tot ik de promo in een 1 euro-bak zag liggen)
Wat: Soundscapes en noise, spannende muziek die je niet even voor op de achtergrond bij het boeklezen aanzet.
45. Baby Galaxy - Mighty Night
Wie: Nederlandse band (Limburg) met hun debuutalbum; ik zag ze vorig jaar in het voorprogramma van Eerie Wanda en was toen niet echt overtuigd. Dit jaar kwam dit album en het duurde even voor ik doorhad dat het dezelfde band was
Wat: alt.rock, doet bij vlagen aan Sebadoh denken
44. Boss Hog - Brood X
Wie: Amerikaanse band van zangeres Christina Martinez en haar man Jon Spencer (beide ex-Pussy Galore) met een come-back album na ruim 15 jaar
Wat: broeierige noiserock met veel breaks en de kenmerkende uithalen van Spencer die live meer overtuigen dan op plaat
43. Liam Gallagher - As You Were
Wie: zanger van Oasis en Beady Eye met z'n eerste soloabum
Wat: zowel van Oasis als Beady Eye vind ik het debuut geweldig. Zo ver wil ik bij deze niet gaan maar er staan toch zeker een aantal erg goede nummers op.
42. Fazerdaze - Morningside
Wie: Nieuw-Zeelandse zangeres met haar debuutalbum
Wat: singer-songwriter met dreampop/shoegaze geluid met enkele van de meest meezingbare singles van deze lijst (Lucky Girl)
41. Vera Zané - Lonely and Naked
Wie: Nederlandse band (Eindhoven) met hun debuutalbum
Wat: pop/rock met singer-songwriter geluid, veelbelovend debuut
40. Rondé - Rondé
Wie: Nederlandse band die na een handjevol singles dit jaar hun debuutalbum uitbrachten
Wat: Pop met karakteristieke zang, fijne liedjes
39. Stillwave - Sell Another Soul
Wie: Nederlandse band (Utrecht) met hun debuutalbum
Wat: bowie/sisters of mercy/nine inch nails zijn vast grote invloeden. Bij vlagen zodanig geweldig dat ik bij de Plato waar die aanstond vroeg of ik 'm meteen mee mocht, toch ook wat wisselvallig
38. Stonerror - Stonerror
Wie: Poolse band met hun debuutalbum (na een - veel minder goede - ep)
Wat: stoner-rock in de stijl van Colour Haze/The Machine afgezien van het feit dat hun nummers gemiddels 3 minuten duren. Lekker.
37. Filthy Friends - Invitation
Wie: Amerikaanse supergroep met leden van Sleater-Kinney en REM (en Fastbacks, Minus 5) met hun debuutalbum
Wat: alt.rock met riot-grrl invloeden, op basis van de eerste singles (Despierta, Arrival) had ik hoge verwachtingen maar zo'n heel album is dan toch een hele zit ondanks de slechts 38 minuten
36. Japanese Breakfast - Soft Sounds from Another Planet
Wie: Koreaans/Amerikaanse zangeres met haar 3e album
Wat: singer-songwriter met dreampopinvloeden. het eerste nummer (Diving Woman) is ontzettend sterk, daarna wordt het wat wisselvalliger maar met goenoeg positieve uitschieters
35. Phoebe Bridgers - Stranger in the Alps
Wie: Amerikaanse singer-songwriter met haar debuutalbum
Wat: Phoebe is wel vergelijkbaar met Julien Baker, ook zij zingt met veel emotie, ze gebruikt echter wat meer instrumenten. Dat maakt het tegelijk makkelijker luisterbaar en minder bijzonder.
34. Juanita Stein - America
Wie: Australische zangeres, voorheen van de band Howling Bells met haar eerste soloalbum
Wat: rootsrock/singer-songwriter met enkele fraaie uitschieters op het album (Dark Horse)
33. Thurston Moore - Rock n Roll Consciousness
Wie: ex-zanger van Sonic Youth met z'n zoveelste album, dit keer met een band met oa SY drummer Steve Shelly en My Bloody Valentine bassist Debbie Googe
Wat: 5 nummers in drie kwartier, lekker veel noise, eigenlijk precies wat je hoopt van Thurston. Niet hoger dan? Nee niet hoger.
32. Juliana Hatfield - Pussycat
Wie: Amerikaanse zangeres die geïnspireerd door de verkiezing van Trump in no time een nieuw album volschreef, haar 15e
Wat: testueel geïnspireerd door Trump maar ik ben meer van de muziek dan van teksten en dat maakt dit album wat minder interessant dan veel van haar vorige
31. Cherry Glazerr - Apocalipstick
Wie: Amerikaanse band met hun 3e album
Wat: pop/rock met punk invloeden, denk Yeah Yeah Yeahs (maar leuker), met enkele nummers die het album echt de moeite waard maken
30. Julien Baker - Turn Out the Lights
Wie: Amerikaanse zangeres met haar 2e album
Wat singer-songwriter met minimale (gitaar)begeleiding, ze zingt weer alle emoties vanuit haar kleine teen al is het allemaal net wat minder verpletterd als haar debuut
29. Gracie and Rachel - Gracie and Rachel
Wie: Amerikaans piano/viool duo met hun debuut
Wat: ja, piano (Gracie) en viool (Rachel) dus, het resultaat is wel spannende muziek. Ontdekt via hun pledgemusic-campagne.
28. The Regrettes - Feel Your Feelings Fool!
Wie: Amerikaanse band met hun 2e album
Wat: pop/rock met punk invloeden, denk Yeah Yeah Yeahs (maar leuker), met enkele nummers die het album echt de moeite waard maken
27. Lindsey Buckingham & Christine McVie - Lindsey Buckingham & Christine McVie
Wie: 2 van de Fleetwood Mac leden, nou ja, 2, er doen nog 2 mee (Mick Fleetwood drumt en John McVie bast)
Wat: het zal geen verbazing wekken dat het zomaar een Fleetwood Mac album had kunnen zijn, met een geluid dat aan Tango in the Night doet denken
26. The Mysterons - Meandering
Wie: Nederlandse band die na hun debuut-ep in 2015 begin 2017 hun debuutalbum uitbracht
Wat: psychedelische pop/rock met Hammond, de ep is gemiddeld misschien wel beter maar dit album is ook zeker de moeite waard
25. Lilly Hiatt - Trinity Lane
Wie: jawel de dochter-van met haar 2e album (de 1e had ik gewonnen en viel erg mee, daarom was ik erg geïnteresseerd in de opvolger)
Wat: rootsrock met een knauw in de stem, met name de meer uptempo nummers (zoals het titelnummer) zijn weer erg goed
24. The Homesick - Youth Hunt
Wie: Nederlandse postpunk/noise band (uit Friesland) met hun eerste album
Wat: Toen ik ze op Bevrijdingsvestival zag in 2016 'snapte' ik het nog niet maar het kwartje is inmddels gevallen. Let vooral ook op zijproject Korfbal.
23. Juniore - Ouh là là
Wie: Frans artistiek duo met hun debuutalbum
Wat: Ik zag ze op TV5 in het programma Acoustic en was meteen verkocht. Live in dat programma slechts een gitaar en drum en toch swingend, gaaf.
22. Sløtface - Try Not to Freak Out
Wie: Noorse band met hun debuutalbum, stonden ook op Best Kept Secret
Wat: Vorig jaar ontdekte ik een single van ze, heerlijk pop/rock nummer, keek dus ook erg uit naar dit album. Dat valt niet tegen of het moet zijn dat die single er niet opstaat, die staat op een ep. Erg lekkere punkpoprock.
21. Sue the Night - Wanderland
Wie: Nederlandse zangeres met band, op het podium met z'n 6en, met het 2e album
Wat: pop/rock/singer-songwriter met enkele heerlijke popsongs, single The World Below kwam al in 2016 uit en staat inmiddels al in m'n top 100....
20. Julie & The Wrong Guys - Julie & The Wrong Guys
Wie: Julie Dorion, de naam kende ik al wat langer van (label)compilaties, dit is wel het eerste album wat ik van haar ken (ook de 1e onder deze naam)
Wat: singer-songwriter met alt.rock geluid, denk Juliana Hatfield en Tanya Donelly. Enkele erg sterke nummers maken (You Wanted what I Wanted) dit wel een must-have album voor mij
19. Paceshifters - Waiting to Derail
Wie: Nederlandse rockband (uit Overijssel) met hun 4e (en mogelijk beste) album
Wat: klinkt als een mix tussen Nirvana en Smashing Pumpkins; erg 90s dus en zo heb ik het graag
18. Queens of the Stone Age - Villains
Wie: Amerikaanse band rond Joshua Homme; hun 7e album
Wat: het stoner-achtige bekende geluid van de band gaat weer een stuk meer richting de eerste 3 albums en dat is goed. Met name het einde van het album ijzersterk.
17. Amy Macdonald - Under Stars
Wie: Schotse zangeres met haar 4e album
Wat: bij het optreden in TiVre meldde ze tussen neus en lippen door dat haar singles van dit album op nog geen enkele Nederlands radiostation waren gedraaid, totaal onzinnig want haar muziek is weinig veranderd, nog steeds vrolijke singer-songwriter-pop en super radiovriendelijk (maar voor welke zender tegenwoordig?)
16. The Big Moon - Love in the 4th Dimension
Wie: Engelse band, die ook meespeelt op het album van nummer 13... dit jaar kwam ook hun eigen debuutalbum uit
Wat: pop/rock met enkele hoogtepunten qua nummers (single: Cupid); op de cd staat ook een oudere ep als bonustracks
15. The Jesus and Mary Chain - Damage and Joy
Wie: Schotse band rond de broertjes Reid die in de 80s een aantal klassieke albums maakten maar 'het' nog steeds doen
Wat: ondanks veel gastzangeressen blijft het toch echt het JAMC shoegaze geluid met de karakeristieke stem/zang van Jim Reid, de gitaar van z'n broer gaat ook regelmatig weer flink te keer
14. Mammút - Kinder Versions
Wie: IJslandse band met hun 4e album, wel de eerste die ik ken
Wat: intense muziek en gedreven zang maken van elk nummer een kunstwerkje op zich. Tip: de KEXP sessie van de band
13. Marika Hackman - I'm Not Your Man
Wie: Engelse zangeres met haar 2e album, ze stond op Best Kept Secret als invalster tegenover Arcade Fire
Wat: singer-songwriter met hulp van de band The Big Moon geeft een meer pop/rock geluid dan haar vorige album
12. Hazel English - Just Give In / Never Going Home
Wie: Australische zangeres die vorig jaar haar debut ep uitbracht, dit album is feitelijk een combinatie van die debuut ep en een nieuwe ep.
Wat: singer-songwriter met dreampop geluid, erg lekkere nummers vooral van haar 1e ep
11. LCD Soundsystem - American Dream
Wie: Amerikaanse band die na 3 albums gestopt was maar nu na 7 jaar toch met een 4e komt
Wat: de bekende mix van gitaar en dance en de enorme lappen tekst van James Murphy. Een aantal geweldige nummers en een aantal 'gewone' lcd soundsystem nummers maken dit weer een prima come-backalbum
10. Alvvays - Antisocialites
Wie: Canadese shoegaze/dreampop band met hun 2e album
Wat: dromerig en zomers, af en toe iets harder; waar hun debuut het vooral van enkele topsongs moest hebben is dit album constanter goed
9. The Afghan Whigs - In Spades
Wie: Amerikaanse band met zanger Greg Dulli, brak in de 90s door en zijn - met tussenposen en zijprojecten - albums blijven maken (dit is hun 8e)
Wat: tegen stoner aanhangende rock met af en toe bekende rifjes (die dan wel doen denken aan hun eigen 90s nummers, dus hooguit is het zelfplagiaat)
8. Ali Barter - A Suitable Girl
Wie: Australische zangeres met haar debuutalbum
Wat: pop/rock met een geluid dat ergens tussen 'under my skin'-periode Avril Lavigne en de meest uptempo nummers van Juliana Hatfield inhangt
7. Yori Swart - September
Wie: Nederlandse singer-songwriter, na 2 ep's waarvan 1 van albumlengte nu het officieel 2e album
Wat: bijzonder album, minder losse 'roots-liedjes' maar meer één geheel, lastig te omschrijven, gewoon erg goed
6. Alexandra Savior - Belladonna of Sadness
Wie: Amerikaanse zangeres die vorig jaar al een aantal singles uitbracht, die staan ook op dit album
Wat: singer-songwriter met een dreampop geluid
5. The Courtneys - II
Wie: Amerikaans trio, 2e album, speelden op Best Kept Secret dit jaar
Wat: lekker doordreinende garagepop die tegelijk ook lekker zomers aanvoelt. Heerlijk optreden ook.
4. Echobelly - Anarchy and Alchemy
Wie: Engelse band die in de 90s een aantal geweldige albums uitbracht en nu na een stilte van zo'n 15 jaar terugkeert
Wat: britpop alsof het nog 1995 is met de kenmerkende stem van Sonya Aurora Madan
3. Waxahatchee - Out in the Storm
Wie: amerikaanse zangeres met band, 4e album onder deze naam
Wat: soms singer-songwriter met minimale begeleiding, dan weer lekker rockend. Die laatste soort nummers zijn wel mijn favoriet; op basis van de eerste singles had ik dit album eigenlijk hoger verwacht
2. Jessica Lea Mayfield - Sorry Is Gone
Wie: Amerikaanse zangeres, 4e solo album
Wat: singer-songwriter met band zingt haar thuismishandeling van zich af
1. Desperate Journalist - Grow Up
Wie: UK band, 2e album, goede mix van 90s britpop met alt.rock
Wat: gedreven nummers, lekker flonkerende gitaren, helemaal goed
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  Timmus 17.12.17 17:13

Een van de eerste dingen die ik dacht bij het zien van deze lijst: Laura Marlings nieuwe album, dat heb ik dus compleet gemist. Dat gaan we nog even inhalen.

Verder zie ik veel bekende namen; "bekend" in die zin dat ik er wel eens een paar nummers van gedraaid heb maar meestal niet de (hele) betreffende albums. Amy Macdonald dan zeker wel; die vind ik opvallend hoog staan in je lijst. In de Oosterpoort zei ze overigens hetzelfde.

Ik heb net mijn lijst over 2016 af, dus die van 2017 zal weer lang op zich laten wachten. Maar overlappingen met deze lijst zullen er zeker zijn: Sue The Night, LCD Soundsystem en Mysterons bijvoorbeeld. En je nummer-1 haalt bij mij wellicht ook de top-10.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  arjanh 17.12.17 18:34

Timmus schreef:Een van de eerste dingen die ik dacht bij het zien van deze lijst: Laura Marlings nieuwe album, dat heb ik dus compleet gemist. Dat gaan we nog even inhalen.

Verder zie ik veel bekende namen; "bekend" in die zin dat ik er wel eens een paar nummers van gedraaid heb maar meestal niet de (hele) betreffende albums. Amy Macdonald dan zeker wel; die vind ik opvallend hoog staan in je lijst. In de Oosterpoort zei ze overigens hetzelfde.

Ik heb net mijn lijst over 2016 af, dus die van 2017 zal weer lang op zich laten wachten. Maar overlappingen met deze lijst zullen er zeker zijn: Sue The Night, LCD Soundsystem en Mysterons bijvoorbeeld. En je nummer-1 haalt bij mij wellicht ook de top-10.

Amy staat voor haar doen niet zo heel hoog, haar vorige album was dat jaar ruim top 10 en niet omdat de concurrentie zo slap was Smile Ze blijft gewoon erg lekkere muziek maken, gemiddeld genomen. Ook op dit album.
Wat Laura betreft, zoals ik er al bij schrijf wisselt ze ingetogen en meer pop/rock-achtige albums af. Waar Short Movies een erg lekker uptempo album was is het hier weer ingetogen en minimale begeleiding, dat ken ik zo langzamerhand wel van haar waar ik nooit genoeg krijg van die uptempo liedjes Smile
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  Timmus 17.12.17 19:57

Heb het even nagekeken: Short Movie (enkelvoud) stond 16e in mijn lijst over 2015. Maar toen was de concurrentie minder dan nu.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  arjanh 17.12.17 20:05

Timmus schreef:Heb het even nagekeken: Short Movie (enkelvoud) stond 16e in mijn lijst over 2015. Maar toen was de concurrentie minder dan nu.
2015 was voor mij juist een waanzinnig jaar, Desperate Journalist stond op 3 met hun debuut maar had eigenlijk toen ook al op 1 moeten staan als ik nu naar m'n allertijdenlijst kijk.
Dat was toen ook spannend (voor mij) tot het laatste moment tussen hun en Soko (1) en Courtney Barnett (2).
Short Movie (in die lijst ook enkelvoud) kwam toen bij mij tot 11 Smile (en waxahatchee met haar/hun vorige op 7, misschien ook wel te laag)
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  Timmus 17.12.17 20:08

Desperate Journalist had ik toen op 19. En het was natuurlijk geen slecht jaar, maar er kwamen voor mij weinig topalbums uit, wat in 2016 en 2017 ruimschoots goedgemaakt werd.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  arjanh 27.12.17 14:20

Voor wie niet meeleest op Facebook...

10.
9.
8.
7.
6.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  arjanh 31.12.17 11:06

5.
4.
3.
2.
1.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn albumlijst van 2017 Empty Re: Mijn albumlijst van 2017

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum