Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 22:56 van MrJohn

» April 2024
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:49 van Dave Evans

» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:27 van Frodo

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:24 van Frodo

» *RTH* The Cure - Close To Me
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:17 van Frodo

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 20:15 van Frodo

» *RTH* Sandie Shaw - Long Live Love
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:51 van Frodo

» *RTH* 16 Horsepower - Splinters
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:47 van Frodo

» *RTH* Nick MacKenzie – Peaches on a tree
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:37 van Frodo

» *RTH* Laura Jansen – Queen of Elba
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:35 van Frodo

» *RTH* Jake Bugg - Lightning Bolt
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:25 van Frodo

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:21 van Frodo

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:18 van Frodo

» *RTH* Bolland & Bolland - Spaceman
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:13 van Frodo

» *RTH* Eighth Wonder - I'm Not Scared
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:09 van Frodo

» *RTH* Lou Reed - Perfect Day
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 19:05 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 15:11 van Mirrr

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Dire Straits - Money for nothing EmptyGisteren om 15:10 van Mirrr


*RTH* Dire Straits - Money for nothing

+6
forzautregivo
Ries
Joostvdaa
sowhat
Chrisje
sokratikos
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Dire Straits - Money for nothing" ?

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap0%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap13%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap0%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap31%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 31% 
[ 5 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap19%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap13%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Money for nothing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  sokratikos 14.01.15 16:56

[14-01-2015]

Verzoekje. De 2e RTH van Dire Straits na "On Every Street" in 2010

Dire Straits (1977-1995) was een Britse rockband met als veruit bekendste lid zanger-gitarist-songwriter Mark Knopfler. De band is onder andere bekend geworden met nummers als Sultans of Swing, Private Investigations, Brothers in Arms en Money for Nothing.

De band had meteen grote successen met zijn debuutalbum Dire Straits en de single Sultans of Swing. In 1985 verscheen Brothers in Arms, een van de eerste volledig digitaal opgenomen platen. Het album is met 269 weken in de Nederlandse Album Top 100 het langst genoteerde album aller tijden, al zijn dit geen aaneengesloten weken.

Na 1995 heeft Dire Straits niets nieuws meer uitgegeven en nog eenmaal opgetreden.

Dire Straits en Mark Knopfler verkochten samen meer dan 120 miljoen albums en singles. In Nederland verkocht de band ruim 2,5 miljoen platen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Dire_Straits

We ranken van Dire Straits "Money For Nothing" van hun vijfde en bestverkochte album Brothers in Arms uit 1985. Het nummer werd in 1985 een kleine hit in de Nederlandse Single Top 100 en bereikte een 35ste plaats, maar de NLse Top 40 werd niet gehaald.

Het nummer kwam in België tot #38, Frankrijk #34, Spanje #25, Zwitserland #22, Duitsland #19, Oostenrijk #7, in Australië en NieuwZeeland en de UK tot #4, in Canada tot #3, in Polen tot #2 en in de USA Billboard Hot 100 stond het 3 weken op #1.

In 1989 werd het nummer opnieuw uitgebracht met als dubbele A-kant het nummer "Brothers in Arms". De single bereikte nu een 27ste plaats in de Nederlandse Top 40 en kwam tot nummer 23 in de Nederlandse Single Top 100.

Het nummer staat in alle edities van de NLse Top 2000, meestal tussen de #195 - de hoogste notering ooit in 2013 - en #331 (de eerste notering in 1999), met uitzondering van de #443 in het jaar 2000.

"Money for Nothing" werd gekenmerkt door zijn controversiële teksten en vooruitgang op het gebied van videoclips. Het nummer met bijbehorende clip (een van de eerste computer gegenereerde clips) was het eerste dat werd uitgezonden op MTV Europe, toen de zender startte op 1 augustus 1987.

Het is de stem van Sting die aan het begin van het nummer de tekst "I want my MTV" zingt. Verder zong hij in dit nummer alle hoge partijen (tweede stem).





live 1985 Live Aid, 1985, 1990 en 1992




_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Chrisje 14.01.15 19:15

Ik ben niet zo'n Dire Straits fan, maar de gitaarrif alleen al verdient een 10 met een griffel. Het liedje is ondanks het gemompel van Mark Knopfler heel goed te begrijpen.

In de RTH stem ik een 9.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3309
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  sowhat 14.01.15 19:38

Nogmaals: Private Investigations is de enige van hun die een voldoende zou krijgen van me. Ik houd beslist niet van hun liedjes en zeker niet van de stem van Knopfler. Dat geldt ook voor deze. 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18664
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Gast 15.01.15 12:52



Ik denk dat zelfs de grootste Dire Straits adepten dit een van hun mindere pogingen tot het maken van een soort van muziek vinden, laat staan wat ik ervan vind als voorzitter van de anti- Mark Knopfler fanclub en als oprichter/ere-voorzitter van het wegmetdievreselijkSting aktiecomite.

Omdat ik Heer Kaj wel vrij aardig hoog heb zitten, genieten zij van het Knopfler/Sting gehannes nog 2 bonuspunten wat het totaal tilt naar een eigenlijk krankzinnige en onverdiende 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Joostvdaa 15.01.15 13:05

Journeyman schreef: Ik denk dat zelfs de grootste Dire Straits adepten dit een van hun mindere pogingen tot het maken van een soort van muziek vinden  

Ik mag mezelf wel een Dire Straits adept noemen, sterker nog het is één van mijn favoriete bands, maar dit ben ik inderdaad helemaal met je eens. Een spaarzame dissonant in hun verder prachtige oeuvre. Gewoon geen geweldig nummer, waarbij de gitaarriff de boel nog net redt. Mark Knopfler is sowieso geen geweldige zanger, maar hier is het wel heel erg. En normaliter redt de muziek dat meer dan ruimschoots, maar nu niet echt. Een 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Ries 15.01.15 14:44

Slecht nummer van een slappe hap band. Kan hier dan ook niets anders dan een onvoldoende voor uitdelen. 9 van de 10 keer als ik DS hoor hoeft er geen melatonine meer aangemaakt te worden, een 4!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7037
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  forzautregivo 15.01.15 17:25

Dodelijk saaie band, maar deze is door het intro en de riff nog een 6 waard.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5371
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Frodo 16.01.15 17:33

Doodgewoon popliedje.

6
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7249
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Laxus11 16.01.15 19:38

Lang niet hun beste nummer maar het blijft een topband, een 8 voor dit nummer.
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://Musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Timmus 16.01.15 20:28

Herinner me dat Roche en ik dit nummer eens draaiden tijdens de V500. Kwam heel lekker binnen. Het is allemaal wat simpel en standaard, maar wel enorm effectief. Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Mirrr 18.01.15 14:03

Alleen het intro vind ik erg fijn, verder vind ik dit nummer saai, ze hebben betere, een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  sokratikos 06.02.15 15:38

Ik ben geen liefhebber van de gewoontjesrock van Dire Straits met Mark´s gemurmel. Net als sowhat vind ik Private Investigations hun uitschieter naar boven. Maar aan de RTH, en eigenlijk het hele album Brothers in Arms, kleeft een jeugdherinnering aan een oom, die normaal gesproken helemaal niet zo met muziek bezig was maar helemaal enthousiast was over dat album en daar zijn gezin een tijdlang mee ´terroriseerde´ - inclusief neefjes die bleven slapen. Vandaar een bonuspunt, zodat het uitkomt op een 6

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Money for nothing Empty Re: *RTH* Dire Straits - Money for nothing

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum