Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 22:56 van MrJohn

» April 2024
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:49 van Dave Evans

» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:27 van Frodo

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:24 van Frodo

» *RTH* The Cure - Close To Me
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:17 van Frodo

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 20:15 van Frodo

» *RTH* Sandie Shaw - Long Live Love
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:51 van Frodo

» *RTH* 16 Horsepower - Splinters
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:47 van Frodo

» *RTH* Nick MacKenzie – Peaches on a tree
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:37 van Frodo

» *RTH* Laura Jansen – Queen of Elba
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:35 van Frodo

» *RTH* Jake Bugg - Lightning Bolt
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:25 van Frodo

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:21 van Frodo

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:18 van Frodo

» *RTH* Bolland & Bolland - Spaceman
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:13 van Frodo

» *RTH* Eighth Wonder - I'm Not Scared
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:09 van Frodo

» *RTH* Lou Reed - Perfect Day
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 19:05 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 15:11 van Mirrr

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline EmptyGisteren om 15:10 van Mirrr


*RTH* Dire Straits - Down to the waterline

+9
Laxus12
PPProfessor
Joostvdaa
Chevy
Jan...
Ries
Roy
sowhat
Timmus
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Down to the waterline"?

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap17%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap11%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap17%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap0%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap22%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 22% 
[ 4 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap6%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap17%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_lcap0%*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Timmus 08.09.16 16:55

[08-09-2016]

Niet Frankrijk, niet Noord-Ierland, niet Griekenland, nee: Nederland is de onveiligste plek van Europa. Niet vanwege de Efteling, dat een vermeend doelwit voor terroristen zou zijn, niet vanwege het feit dat steeds meer ouderen op een elektrische fiets stappen die een tikkeltje te snel voor hun zijn, niet vanwege de risico's op hoorbeschadiging door het bestaan van bands als De Toppers, maar vanwege de gerede kans op natuurrampen. Aldus viel te lezen in het World Risk Report dat de United Nations University onlangs publiceerde. Mocht u naar aanleiding van dit bericht willen emigreren: Qatar is volgens de wetenschappers van de VN de veiligste plek als het om het risico op natuurrampen gaat: een gunstige ligging en hoge welvaart. Waag het niet te verhuizen naar Vanuatu; deze eilandengroep bungelt onderaan de lijst.

Onze hoge positie hebben we uiteraard te "danken" aan de zeespiegel en de vermeende stijging daarvan. Vandaar deze van Dire Straits, die na On every street en Money for nothing voor hun derde optreden in RTH tekenen.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  sowhat 08.09.16 17:28

Verbaast me niets, ik heb Groningen in columns al diverse keren het Nepal van Europa genoemd.

Het liedje is matig. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18664
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Roy 08.09.16 22:14

Een 7. Goed nummer maar Dire Strsits heeft echt nog wel beter op het reportoire.

Mooie inleiding trouwens Timmus.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Ries 09.09.16 9:41

Buiten het prachtige, via Kaj's magistrale ontdekte en door mij zeer gewaardeerde, Telegraph Road, heb ik niks maar dan ook echt helemaal niets met DS. Dit uiterst saaie riedeltje vormt daarop geen uitzondering. Ja het zal allemaal muzikaal gezien uitstekend in elkaar steken zoals hun hele oeuvre maar ik vind het echt vooral dodelijk langzaam vooruit kabbelend. Een 2 van mijn kant.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7037
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Roy 09.09.16 9:51

Ries, toch eens luisteren naar bijvoorbeeld 'Once upon a time in the west' van hun debuutalbum.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Ries 09.09.16 11:56

Ach Roy er zijn ook best andere DS nummers die een kleine voldoende zouden scoren zoals Sultans, Brother en Romeo maar het gros is in mijn boekje echt een onvoldoende
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7037
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Gast 09.09.16 13:03



D.S. behoort net als Nirvana tot de bands waarvan ik niet begrijp wat daar goed aan is, dit nummer ook weer het is zelfs te saai om bij in slaap te vallen, een 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Jan... 09.09.16 13:43

Buiten Private en Sultana vind ik DS de Sybrand Bruma's van de popmuziek, totaal nikszeggend. Vooral dat eeuwige gepingel van Knoflook, het is altijd hetzelfde maar dan een variant. Het heeft echt wel kwaliteit, maar het boeit niet en wat een raar einde! Wel beter dan een standaard DS-je, daarom een 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Chevy 09.09.16 23:35

Roy schreef:Ries, toch eens luisteren naar bijvoorbeeld 'Once upon a time in the west' van hun debuutalbum.
Behalve dan dat het de opener is van hun tweede album Communiqué. Dit (Down to the Waterline) staat daarentegen wel op het debuut. Qua cijfer maakt het voor mij niet uit, allebei een 9. Wink
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Joostvdaa 10.09.16 9:23

Dire Straits is op een enkele uitzondering na altijd goed voor minimaal een 8. Wat een kwaliteit! Toevallig had ik gisteren weer eens een Dire Straits bui en hun hele oeuvre in de shuffle gezet voor de dagelijkse fietstocht van en naar m'n werk. Puur genieten. Dit nummer was niet voorbij gekomen, maar vind ik één van de beste van het debuutalbum. Ik vind de intro leuk gedaan en daarna is het gewoon een prima song. En dan hebben ze nog heel veel betere..
Een 9.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Jan... 10.09.16 20:51

Joostvdaa schreef:Dire Straits is op een enkele uitzondering na altijd goed voor minimaal een 8. Wat een kwaliteit! Toevallig had ik gisteren weer eens een Dire Straits bui en hun hele oeuvre in de shuffle gezet voor de dagelijkse fietstocht van en naar m'n werk. Puur genieten. Dit nummer was niet voorbij gekomen, maar vind ik één van de beste van het debuutalbum. Ik vind de intro leuk gedaan en daarna is het gewoon een prima song. En dan hebben ze nog heel veel betere..
Een 9.

Geen verrassing, Joost. Ik vind het altijd jouw best deskundige mening te lezen, maar je smaak is wel heel erg binnen de lijntjes. Beetje Dave Evans-light. Ik ben gewoon benieuwd, waar je mee onderscheid van anderen. Er moet toch iets fouts of afwijkends zijn wat je leuk vind of iets algemeen geaccepteerde meuk wat jij helemaal niks bent. Ik ben gewoon benieuwd en het is geen kritiek heh.

Groetjes,

Jan
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  PPProfessor 11.09.16 20:18

Tja, elk nummer begint eigenlijk hetzelfde, met hetzelfde gitaarritme en dan die zeurstem van Mark. Het is mijn band niet. Ik vind alleen Water of love leuk, omdat het zo'n depri-ritme heeft en met zijn minimalisme qua muziek weer een mooi nummer wordt. Dit dingetje is niet slecht, maar het had ook gewoon niet gemaakt kunnen worden. 5

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Laxus12 17.09.16 14:03

Ik vind geen een nummer van DS echt slecht zo ook deze niet. Een 8 aan mijn kant voor dit nummer.

Laxus12
Laxus12
Music-lover
Music-lover

Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 25-10-12
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://www.musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  arjanh 18.09.16 12:21

Ach het gitaartje kabbelt wel aardig, niks wat je niet al van een ander Dire Straits liedje kent.
Alleen die eerste minuut, bijna niet doorheen te komen. In totaal een 4.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4682
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Mirrr 20.09.16 13:55

Ik moet zeggen, het zijn nu juist de wat minder bekende, vaak gedraaide plaatjes van hen die leuker worden, sommige van ze zijn zo uitgekauwd ondertussen. Voor deze dus een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  forzautregivo 22.09.16 14:58

Ik heb weinig tot niks met DS. Het is altijd hetzelfde en dus altijd saai en eentonig. Op Private Investigations na, want dat is gewoon een wereldnummer. Knopfler is technisch vast een waanzinnige gitarist, maar daar koop je weinig voor als je er niks mee doet. Een 3

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5371
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Frodo 27.09.16 22:00

Fijn nummer.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7249
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Timmus 28.09.16 19:48

Totaal overbodig intro, maar daarna komt de fijne, typische sound weer bovendrijven en dat levert een dikke 7 op.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dire Straits - Down to the waterline Empty Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum