Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Zondag 19 apr: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyVandaag om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty16.05.24 23:04 van Frodo


*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

+17
Mirrr
Ries
Paapke
Jan...
Jaap2000
Jorg
Mauricedegier
Frodo
Dave Evans
LarryMullen
MrJohn
Led-Zep
Joyce
Kaj
Roy
ErickNJ
sowhat
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Kronenburg Park'?

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap4%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap0%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap11%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 11% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap4%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap14%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 14% 
[ 4 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap21%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 21% 
[ 6 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap29%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 29% 
[ 8 ]
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_lcap3%*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 28
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 11.04.11 12:01

Franciscus Johannes Maria Boeijen (Nijmegen, 27 november 1957) is zanger, dichter, componist en muzikant. In de jaren '80 was hij populair met de Frank Boeijen Groep, een belangrijke band uit de Nederpop in die tijd. Zijn werk kenmerkt zich door poëtische, vaak melancholieke teksten en melodieuze muziek in een stijl tussen pop en chanson.

We gaan terug naar 1985 toen Frank met deze plaat 11 weken in de top 40 stond...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  sowhat 11.04.11 12:11

Op zijn vrolijke liedje Linda na kan Frank Boeijen mij niet boeien. Deze dus ook niet: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  ErickNJ 11.04.11 12:45

Ik kom niet verder dan een 5. Het lijkt erop dat Frank geen zin had om dit lied even mooi af te werken. Hij had er even wat langer aan moeten sleutelen.


Laatst aangepast door ErickNJ op 11.04.11 15:07; in totaal 1 keer bewerkt
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Roy 11.04.11 13:48

Prachtige teksten schrijft Frank Boeijen met grote regelmaat. Het is alleen jammer dat hij ze zo rottig vertolkt. Nee, het is bepaald niet mijn favoriete zanger en dat heeft nog niet eens zo zeer met z'n onverstaanbaarheid te maken.

Ik ben het eens met Sowhat dan "Linda" daar dan weer een uitzondering op vormt, maar dat is dan weer niet zo'n geweldige tekst.

Voor deze wil ik nog net aan een voldoende geven. De vertolking is minder belabberd dan vele andere van zijn liedjes en de tekst is gewoon ijzersterk. Kom ik uit op een klein 6je.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Kaj 11.04.11 14:45

Tja, ik blijf dit toch een van de beste Nederlandstalige nummers ooit vinden! Heeft meermaals de top-100 van de Magistrale gehaald, en stond afgelopen jaar ook weer garant voor een plekje op de playlist van de slotdag.. Lager dan een ruime 9 kom ik niet Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Joyce 11.04.11 14:52

Ik vind Frank een hele aardige man ( heb net toevallig een interview over hem gelezen ) maar zijn muziek vind ik helaas niks....
En bij mij heeft dat nou weer wél met de verstaanbaarheid te maken..

Een 5 voor de moeite en omdat de tekst wel mooi is ( die heb ik ondertussen na al die jaren wel ontleed Wink)
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Led-Zep 11.04.11 15:30

Ik vind dit persoonlijk een erg goed nummer en ben het met Kaj eens, dat dit toch een van de betere Nederlandstalige nummers is. Ik geef hier ook een 9 voor.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 11.04.11 15:38

Het gekke is dat ik Frank Boeijen steeds meer begin te waarderen met de jaren die voorbij gaan, zijn teksten zijn van een meer dan boven gemiddelde kwaliteit en het feit dat de man al zo lang bijna moeiteloos meedraait in de top van het Nederlandse en Vlaamse muziek circus zegt ook wel genoeg.
Als geboren en getogen Amsterdammer heb ik geen enkele moeite met zijn verstaanbaarheid hoe vreemd dat misschien ook wel niet klinkt dus die kritiek lig ik gierend van de lach naast me neer want als je luistert kun je namelijk alles horen.
Het is alleen vreselijk jammer dat nu juist zijn slechtste nummer en tevens zijn grootste hit nu hier in deze RTH staat.
Waar nummers als, Hier komt de Storm of het fenomenale "de Verzoening" moeiteloos een 10 plus zouden hebben gescoord komt deze niet verder dan een zeer matige drie.
Dat heeft alles te maken met de ontzettend armoedige tekst die goedkoop bepaalde sentimenten bespeeld en een gelijk hebberig toontje bezit die nou juist in de man zijn andere werk gelukkig helemaal ontbreekt.
Het is net geen 1 omdat ik de man vergeef dat hij deze kleine fout in zijn catalogus heeft gemaakt en de rest van zijn werk echte kwaliteit heeft.
Ik beschouw hem dan ook niet zo zeer als tekstschrijver maar veel meer als een dichter en een verdomd goede ook nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  MrJohn 11.04.11 15:50

Frank Boeijen paart grote zeggingskracht aan een flonkerende verbeelding. De muzikale score ondersteunt dit geheel vlekkeloos: een vette 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  LarryMullen 11.04.11 16:14

ligt lekker in het gehoor, klinkt voor de rest ook goed, alleen jammer van het "gebam" het hele nummer door. een 8.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Dave Evans 11.04.11 16:39

Omwille van Mai Tai een 7 Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Frodo 11.04.11 19:13

Leuk liedje, goede tekst, prima achtergrondzangeressen, maar helaas ook een uiterst middelmatige zanger. Zijn stem is behalve regelmatig onverstaanbaar (dat si nog niet zo erg) ook volkomen richtingloos.

Met een echte zanger zou dit zeker een 8 worden, maar nu slechts een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Mauricedegier 11.04.11 20:03

Prima plaat, Nederpop klassieker die nooit gaat vervelen. Ben er niet helemaal uit of ik deze of Zwart wit de beste vind, maar een 8 durf hier ik wel voor te geven.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6499
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Jorg 11.04.11 20:42

Absoluut een van de beste Nederlandstalige nummers allertijden. Frank Boeijen weet met zijn teksten de essentie van zaken te raken. Kronenburger park verdient een 9!

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Jaap2000 11.04.11 20:44

Wat een verschillende stemmingen hier...
Gisteren werd Pussycat al opgehemeld en afgekraakt, nu ondergaat Frank Boeijen hetzelfde lot. (Die beide zijn onderling overigens niet vergelijkbaar.)
Maar dat liedje van Pussycat zat best lekker en vrolijk in elkaar. Ondanks de trieste titel en tekst; de vrolijkheid zat 'em in de muziek die een optimistische blik op de toekomst gaf.

En nu één van de betere tekstdichters(*) van de laatste decennia...
Krijgt van mij toch echt een 8, ook al is dit misschien niet zijn beste nummer.

Met de verstaanbaarheid heb ik geen probleem. Het is prima te volgen, ook zonder tekstboekje.

(*) Tekstdichters... Kun je ook wel een poll over maken. Wat mij betreft doen voor NL dan mee: Lennart Nijgh, Huub vd Lubbe, Frank Boeijen... En natuurlijk ook: Annie MG Schmidt, Gerrit den Braber... en nog een paar.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  ErickNJ 11.04.11 20:50

Jaap2000 schreef:Tekstdichters...
Dat is het hem juist. Mooie tekst, maar klinkt niet zo goed op muziek. Het ritme zit niet goed. Het lijkt erop dat hij eerst de tekst geschreven heeft, en daarna er maar een melodietje aangeplakt heeft.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Dave Evans 11.04.11 21:03

Herinnert u zich deze nog?


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Jaap2000 11.04.11 21:36

Nee, deze versie kan ik me niet herinneren...
Was dit in zijn experimentele fase ? Very Happy
Laten we het maar houden op een jeugdzonde. Shocked
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Jan... 11.04.11 23:14

Ik geef hier een 1 voor, ik vind Frank Boejen nou eenmaal meer dan verschrikkelijk en dit vind ik zijn meest ellendige....
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 12.04.11 0:39

Dit kan me niet echt boeien en geef een 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 12.04.11 0:44

Ik ben het ook met Kaj en Led-Zep eens, ook ik vind dit 1 van de beste Nederlands talige liedjes ooit gemaakt. Zo ontiegelijk vaak gehoord op de radio (zing Kronenburgerpark altijd van begin tot eind mee), maar gaat nooit vervelen. Goede tekst (idd Jaap 1 van de beste Nederlandse tekst-dichters) en ondanks dat sommige mensen de stem van Frank Boeijen niet kunnen waarderen, vind ik zijn stem juist wel mooi om naar te luisteren en de stem past ook zeker bij dit liedje... Ook ik wil niet lager gaan dan een dikke 9!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Paapke 12.04.11 12:22

Zoals zo veel nummer vond ik dit vroeger wel leuk. Nu echter niet meer. Wat heeft die vent een zeikstem eigenlijk.

Van mij daarom ook een zeikstem: 4
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 12.04.11 13:11

Prachtige tekst; prachtige stem en een leuke vent; dikke 9. De Verzoening had een 10 gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Ries 12.04.11 13:19

Slechte zanger, goed liedje met sterke tekst, een 7
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gast 12.04.11 15:17

Richie, wat is dat eigenlijk wat bij je avatar uit haar mond komt druipen? Laughing Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park Empty Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum