Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm EmptyVandaag om 11:31 van Mies

» Mei 2024
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm EmptyGisteren om 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm EmptyGisteren om 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty30.04.24 0:08 van Marsha


*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

+8
PPProfessor
Ries
arjanh
Frodo
sowhat
Jan...
Roy
forzautregivo
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm?"

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap0%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap27%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap13%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap20%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_lcap7%*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  forzautregivo 28.04.16 22:52

[28-4]

Natuurlijk, de weersomstandigheden waren gisteren niet best. Maar de code oranje van het KNMI leek toch vooral een waarschuwing voor een overdosis koninklijke familie op tv te zijn. Ik heb de Koningsdag in Utrecht besteed en eigenlijk ging het steeds goed. Als ik binnen zat, regende het en was ik buiten, dan was het droog. Perfect! Waar is de storm, waar is de bliksem?

Tot het moment dat ik van het station naar huis liep. Precies toen viel de heftigste bui van de dag naar beneden. Hier komt de storm, hier komt de bliksem...


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Roy 29.04.16 10:45

Goh wat heb ik hieraan een herinnering. Ik kreeg de CD van mijn vader. Hij had een Kerstdiner verzorgd (met mij als keukenhulp). Tussen 2 gangen door had hij enige tijd in de keuken nodig. Om de tijd door te komen had hij voor iedereen een kadootje. Voor mij dus de CD van Frank Boeijen Groep. Ik had die CD nooit zelf gekocht maar vanwege zijn moeite is de CD mij zeer waardevol geworden.

Deze track van de gelijknamige CD is goed vwb tekst en muziek. Alleen de stem heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik geef het een zeven met een extra punt voor de herinnering. Een 8 dus.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Gast 29.04.16 12:39



Jarenlang verafschuwde ik deze meneer Boeijen tot op het bot, totdat iemand mij de dubbel cd "Hier komt de storm"Frank Boeijen Groep 1980/1990 (live) gaf en ik er eens ernstig voor ging zitten, zal niet zeggen dat ik meteen helemaal omgeslagen was als het befaamde blad aan den boom, maar toch was er van de aversie tegen Frankie weinig meer over.

Nog steeds heb ik weleens moeite met zijn soms wat wazige teksten en zijn soms onnavolgbare en daardoor soms onverstaanbare accent als hij gaat zingen maar dat laat onverlet dat Frank toch wel enige Nederlandstalige juweeltjes op zijn naam heeft staat, de live cd in mijn bezit is daarvan het beste bewijs naar mijn mening.

Dit nummer samen met "de Verzoening" behoord naar mijn als immer bescheiden mening tot een van de absolute hoogtepunten in het vaderlandsche repertoire en jawel krijgt dus een zeer verdiende en terechte 10 gewoon omdat het zo mooi is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Jan... 29.04.16 14:13

Ik heb Journey hoog zitten maar deze ontboezeming teleurstelt me. Nee, naar deze volslagen ten onrechte weer opgewaardeerde pias kan ik echt niet naar luisteren. Dit is wel zn beste nummer vandaar deze 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  sowhat 29.04.16 15:56

En de ondertiteling heeft zéker een toegevoegde waarde. 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Frodo 29.04.16 16:59

Dat Frank vaak volkomen onverstaanbaar zingt is een open deur, maar met de tekst in beeld valt het minder op. Verder kan ik alleen maar Journey gelijk geven: dit is een uitschieter in het nederlandstalige repertoir, een mooie melodie en een zeer sterke tekst. Al met al genoeg voor een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  arjanh 30.04.16 11:10

Nederlandstalig is natuurlijk geen genre, evenmin als spaanstalig, franstalig of engelstalig dat is. Zoek de overeenkomsten tussen meneer Boeyen, Roosbeef, Kecks en Fransie Bauer.
Dit nummer is wel een van de betere van Frank Boeyen. Ik kom toch niet hoger dan een 5, het drama ligt er wel erg bovenop.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Ries 01.05.16 9:40

Een simpel niet mijn ding volstaat want voor de rest is alles al geschreven. Een 3!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7041
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  PPProfessor 02.05.16 21:10

Over het algemeen waardeer ik hem zeer, maar het wisselt erg per nummer. Net als het de hemel in geprezen Kronenburg park vind ik hier niet zo veel aan. Het gaat gewoon niet lekker naar binnen. Het wordt een 5. Hoge cijfers zijn er voor werkjes als Verslaafd aan jou, Goudzoekers en natuurlijk Verjaardagsfeest.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Joostvdaa 06.05.16 22:53

Deze storm laat ik liever aan me voorbij gaan. Dit trekt me qua geluid niet en ik vind het ook niet echt een sterk nummer (dit in tegenstelling tot Kronenburg Park). Een 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Mirrr 11.05.16 23:06

Mooi nummer dit hoor, een 7
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  sokratikos 13.05.16 13:36

Wat mij betreft hoort de RTH niet bij zijn beste nummers, maar misschien komt dat omdat hieraan geen enkele herinnering kleeft zoals aan De Verzoening en Wolven in de Nacht. 6

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  forzautregivo 24.05.16 23:54

Ik heb hier niks mee. Hij heeft een mooie stem, maar voor de rest spreekt het mij nergens ook maar enigszins aan. Een 3

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Timmus 03.06.16 19:32

Als meegalmnummer nog wel OK, maar veel heeft dit niet om het lijf; een 6 volstaat.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm Empty Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum