Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me EmptyGisteren om 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me EmptyGisteren om 15:44 van Timmus

» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me EmptyGisteren om 15:10 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me EmptyGisteren om 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» September 2024
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 0:01 van Marsha

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

+4
Frodo
sowhat
arjanh
sokratikos
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Raveonettes - Aly, walk with me" ?

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap0%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap9%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap0%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap0%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap0%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap9%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap27%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap27%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap18%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_lcap9%*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  sokratikos 19.10.15 20:12

[01-10-2015]

The Raveonettes is een Deense rockband, bestaande uit zanger/gitarist Sune Rose Wagner en zangeres/bassist Sharin Foo. Hun muziek wordt gekaraktiseerd als noise pop met invloeden van onder andere The Velvet Underground en The Jesus and Mary Chain. In 2003 verscheen hun debuutalbum Chain Gang of Love. Daarna volgden Pretty in Black (2005) en Lust Lust Lust in 2007.

Het Deense duo begon de band naar eigen zeggen vanwege 'de erbarmelijke staat van hun vaderlandse muziek'. Sune Rose Wagner probeerde in de jaren 90 muzikaal succes te scoren in de Verenigde Staten. Dat lukte hem niet, waarop hij terugkeerde naar Denemarken en Sharin Foo ontmoette, die in lokale clubs zong. In 1998 begon het duo The Raveonettes. Wagner: "We woonden beiden in Kopenhagen en luisterden dezelfde muziek, waardoor we elkaar eigenlijk niet konden ontlopen. We kenden elkaar door vrienden en doordat we dezelfde soort muziek wilden maken." Eind 2001 begon The Raveonettes in de Once Was & Sauna Recording Studio's in Kopenhagen aan de opnamen van een debuutalbum. Bij het schrijven van nummers hield het duo zich aan enkele regels: ze ontstonden in Bb mineur, bestonden uit drie akkoorden en mochten niet langer dan drie minuten duren.

Er werd begonnen met het produceren van een ep. De nummers hiervan werden op een viersporenrecorder en met een drumcomputer opgenomen. De ep Whip It On verscheen in de zomer van 2002.[2] In juli begon de band aan een Amerikaanse concertreeks. Het duo, dat tijdens live-optredens vergezeld werd door gitarist Manoj Ramdas en (jazz-)drummer Jakob Hoyer,[3] werd in New York City ontdekt door producer Richard Gottehrer, die zich aanbood om hun debuutalbum te produceren. De band verhuisde naar New York en eind 2002 verkreeg The Raveonettes een contract bij Columbia Records, waarmee het werk kon beginnen aan het album. In september 2003 verscheen The Chain Gang of Love, met de debuutsingle "That Great Love Sound". In 2004 begon de band met het werk aan nieuw materiaal. Wagner besloot de regels van het debuutalbum niet meer te gebruiken. Het tweede album werd Pretty in Black en verscheen in 2005. Twee jaar later volgde de uitgave van het derde studioalbum, Lust Lust Lust.

Het jaar 2009 werd besteed aan het opnemen van een vierde studioalbum. In juni werden er enkele demo's van nummers op het internet geplaatst, waarop feedback werd gevraagd aan fans. In oktober verschijnt het album, genaamd In and Out of Control. De uitgave wordt gevolgd door een Amerikaanse toer in oktober en november.


We ranken van de Raveonettes het nummer "Aly, Walk With Me" van hun derde album Lust, Lust, Lust (2007).



live 2008 en 2010



Laatst aangepast door sokratikos op 03.01.16 18:35; in totaal 3 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10210
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  arjanh 19.10.15 21:56

Heerlijke band, The Raveonettes. Alleen die naam al. Hun debuut EP vind ik echt geweldig, dat hebben ze op nog geen enkel album weten te evenaren.
Inmiddels hebben ze ook al zoveel uitgebracht dat ik gestopt ben alles te kopen, sommige albums zet ik na 1 of 2x draaien in de kast en daar blijven ze dan staan. Zonde.
Dit nummer is wel gaaf, natuurlijk. Lekkere noise-explosies. Een 8.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  sowhat 19.10.15 22:42

Steeds hetzelfde, veel te lang en die steeds terugkerende boor stoort enorm. 2

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Frodo 21.10.15 2:03

Keurige 7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Gast 24.10.15 7:48



De zangstem tilt dit nummer echt omhoog en geeft het net die extra smaak, ongeveer als de jus doet in het kuiltje van een bord boerenkool een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Mirrr 25.10.15 14:10

Klinkt wel aardig dit, een kleine 7 alvast Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  forzautregivo 26.10.15 17:35

Heul heul heul errug gaaf! Een 9

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Joostvdaa 14.11.15 16:55

sowhat schreef:Steeds hetzelfde, veel te lang en die steeds terugkerende boor stoort enorm. 2

Met dat laatste ben ik het eens met Sowhat, maar verder ga ik in hoofdzaak met de rest mee: goede plaat, waarbij ik de zangstem en de beat erg aangenaam vind. De tweede helft van de plaat met die noise-stukken vind ik wel wat minder geslaagd. Alles bij elkaar een ruime 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Timmus 15.11.15 20:32

Zowel qua muziek als vocalen dik in orde, een keurige 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16775
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Raveonettes - Aly, walk with me Empty Re: *RTH* Raveonettes - Aly, walk with me

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum