*RTH* Run DMC/Aerosmith - Walk this Way
+7
Jan...
Ries
sowhat
Dave Evans
Paul
Frodo
Roy
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Walk this Way'?
Run D.M.C. was een hiphop-trio opgericht door dj Jam Master Jay (Jason Mizell) en bestaande uit de rappers Run (Joseph Simmons) en D.M.C. (Daryll McDaniels). Deze drie groeiden gezamenlijk op in de Newyorkse wijk Hollis, Queens.
Hun eerste single, Walk this Way (1986), werd meteen een hit. Dit nummer opgebouwd uit snoeiharde gitaar-riffs, een bewerkt nummer van Aerosmith waaraan ook de leden Steven Tyler en Joe Perry meewerken, was een voorloper van hun latere werk dat vaak flirtte met rockmuziek.
Aerosmith is een Amerikaanse rockband, die sinds de jaren zeventig is uitgegroeid tot een grote en bekende rockband. Aerosmith bestaat uit Steven Tyler, Brad Whitford, Joe Perry, Tom Hamilton en Joey Kramer.
Aerosmith werd in 1969 in Boston opgericht. Steven Tyler, toen nog drummer, zag de band spelen in een kroeg en werd gegrepen door de rauwheid en echtheid waarmee de bandleden speelden. Al snel nam Tyler zijn plaats als zanger in de band in. Tylers karakteristieke stem en het gitaarwerk van Joe Perry resulteerde in een succesvol eerste album, met o.a. het nummer 'Dream on'. De groep kreeg al snel een grote schare fans en met albums als 'Get your Wings', 'Toys in the Attic' en 'Rocks' groeide de band in de jaren 70 uit tot een van de grootste rockbands van Amerika. Nummers als Walk this way, Dream on en Sweet Emotion worden nog steeds gezien als klassieke rocknummers....
https://www.youtube.com/watch?v=fm8XNyC7_OU
Hun eerste single, Walk this Way (1986), werd meteen een hit. Dit nummer opgebouwd uit snoeiharde gitaar-riffs, een bewerkt nummer van Aerosmith waaraan ook de leden Steven Tyler en Joe Perry meewerken, was een voorloper van hun latere werk dat vaak flirtte met rockmuziek.
Aerosmith is een Amerikaanse rockband, die sinds de jaren zeventig is uitgegroeid tot een grote en bekende rockband. Aerosmith bestaat uit Steven Tyler, Brad Whitford, Joe Perry, Tom Hamilton en Joey Kramer.
Aerosmith werd in 1969 in Boston opgericht. Steven Tyler, toen nog drummer, zag de band spelen in een kroeg en werd gegrepen door de rauwheid en echtheid waarmee de bandleden speelden. Al snel nam Tyler zijn plaats als zanger in de band in. Tylers karakteristieke stem en het gitaarwerk van Joe Perry resulteerde in een succesvol eerste album, met o.a. het nummer 'Dream on'. De groep kreeg al snel een grote schare fans en met albums als 'Get your Wings', 'Toys in the Attic' en 'Rocks' groeide de band in de jaren 70 uit tot een van de grootste rockbands van Amerika. Nummers als Walk this way, Dream on en Sweet Emotion worden nog steeds gezien als klassieke rocknummers....
https://www.youtube.com/watch?v=fm8XNyC7_OU
Gast- Gast
Re: *RTH* Run DMC/Aerosmith - Walk this Way
Heerlijke plaat die ook nog eens werd vergezeld door een leuke clip. Een 8!
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Voor mij is dit een van de platen geweest die mijn interesse in de popmuziek hebben doen wegebben. Hip Hop was (en is) echt niet voor mij weggelegd. Ik vond dat toen het begin van de verloedering van de popmuziek. Ik heb me toen ook een groot aantal jaren niet met de popmuziek beziggehouden. De stromingen eind tachtiger, begin negentiger jaren spraken mij absoluut niet aan. Tegenwoordig denk ik dat ik niet alles leuk hoef te vinden en dat er daarom veel muziek is die ik inderdaad niet leuk vind. Iedereen het zijne.
Voor Run DMC heb ik dan ook niet meer over dan een 1.
Voor Run DMC heb ik dan ook niet meer over dan een 1.
Maar ja dit plaatje is natuurlijk geen hip hop. Gewoon rappen op een rock song. Deze kon ik best goed hebben, leuke clip en dito muziek. Ja toch wel een '7'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wat een bagger. Een 1.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Omdat er toevallig 3 negers staan te praten maakt dit nog geen hiphop, dit is gewoon een bewerkt Aerosmith nummer en dus rock, als er in een popnummer violen worden gebruikt zeg je ook niet dat het klassieke muziek is, dit is gewoon een catchy nummer en nog een fikse dosis jeugdsentiment erbij maakt dat ik tot een mooie en verdiende 8 kom
Laatst aangepast door richie39 op 05.12.10 14:51; in totaal 1 keer bewerkt
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Absoluut geen bagger!! En juist leuk die kruisbestuivingen in de muziek, anders blijft het zo vreselijk saai altijd!! Dat het niet altijd dan even geslaagd is te noemen zij dan maar zo maar het proberen alleen al verdiend lof en hulde.
En deze is een voorbeeld van een geslaagde samenvoeging van 2 totaal verschillende stijlen een 9 heb ik er wel voor over.
En deze is een voorbeeld van een geslaagde samenvoeging van 2 totaal verschillende stijlen een 9 heb ik er wel voor over.
Gast- Gast
goh, het neigt weer naar hiphop, altijd moeilijk bij RTH. Ik vind juist het Run DMC-gedeelte dat dit zo goed maakt. Aerosmith vind ik over het algemeen een drakerige band, maar dit gedeelte zorgt juist voor dat extra's.
Ik geef hier een 9 voor.
Ik geef hier een 9 voor.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dikke 8 voor deze klassieker . die combi van 2 verschillende muziekstromen maakt het ook zo'n leuke plaat
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Een 7 voor twee muziekstijlen die op verfrissende wijze bij elkaar gebracht zijn
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Tja je kan t slechter treffen, dus 6
sonja- Music-freak
- Aantal berichten : 150
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 49
Heerlijke combinatie van twee grootheden. Ik geef een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Aerosmith - Dream on
» Album Jukebox
» *RTH* The Shirts - Laugh and walk away
» *RTH* Tarja - I Walk Alone
» *RTH* Was not Was - Walk the Dinosaur
» Album Jukebox
» *RTH* The Shirts - Laugh and walk away