*RTH* Anna von Hauswolff - Mountains crave
+6
Timmus
Mirrr
arjanh
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Anna von Hauswolff - Mountains crave" ?
*RTH* Anna von Hauswolff - Mountains crave
[06-08-2015]
Verzoekje
Anna Michaela Ebba Electra von Hausswolff - geboren op 6 september 1986 te Götenborg - is een Zweedse zangeres, pianiste en songwriter. Ze is een dochter van de geluidskunstenaar Carl Michael von Hausswolff. Ze was student architectuur op de Chalmers University of Technology en is nu student aan de kunstacademie te Götenborg.
Ze bracht haar debuutsingle "Track of Time" uit op 5 februari 2010, gevolgd door haar debuutalbum Singing from the Grave. Dit album werd erg goed ontvangen door de Zweedse muziekpers. Ze speelde op het Way Out West Festival in 2009. In maart 2010 opende ze driemaal voor Tindersticks, en tourde door Brazilië met Taken by Trees en Taxi Taxi! In 2011 verzorgde ze driemaal het voorprogramma voor Lykke Li, en tevens voor M.Ward in het Royal Dramatic Theatre te Stockholm. Ze heeft op diverse grote festivals gespeeld in Zweden, o.a. Peace and Love, Storsjöyran, Way Out West, Arvika, en Made Festival.
Anna von Hausswolff staat bekend om haar expressieve stem en haar live-optredens. Ze wordt soms vergeleken met Kate Bush.
Op 9 juli 2013 werd haar tweede album Ceremony uitgegeven in Noord-America door Other Music Recording Co.. Anna von Hausswolff speelde haar eerste show in de USA op 10 juli 2013 in de Glasslands Gallery te Brooklyn. Het album kreeg sterke steun van Bob Boilen van National Public Radio, die erover zei: "Von Hausswolff's voice possesses the power to soar with those mighty pipes and still hold tight to delicate, personal emotions. I hope to find one album like Ceremony every year — a rare, thoughtful, inspiring record for a night on the couch or a candlelit evening — and now I've got one for 2013." Ze was ook te horen op NPR Weekend Edition Saturday, PRI's The World, WNYC Soundcheck, the New York Times, Pitchfork en elders.
Controverse
In Januari 2013 poseerde Anna voor een fotoreportage voor een grote Zweedse krant in een t-shirt van de Noorse black metal-band Burzum, waarvan het enige lid betrokken is in diverse controverses waaronder een veroordeling voor moord. Hierdoor werd ze onmiddellijk bekritiseerd. Von Hausswolff zei in reactie daarop dat ze fan was van zijn muzikale kunst, niet van zijn persoonlijke of politieke overtuigingen of handelingen.
We ranken van Anna von Hauswolff het nummer "Mountains Crave" van haar tweede album Ceremony uit 2013.
live
Verzoekje
Anna Michaela Ebba Electra von Hausswolff - geboren op 6 september 1986 te Götenborg - is een Zweedse zangeres, pianiste en songwriter. Ze is een dochter van de geluidskunstenaar Carl Michael von Hausswolff. Ze was student architectuur op de Chalmers University of Technology en is nu student aan de kunstacademie te Götenborg.
Ze bracht haar debuutsingle "Track of Time" uit op 5 februari 2010, gevolgd door haar debuutalbum Singing from the Grave. Dit album werd erg goed ontvangen door de Zweedse muziekpers. Ze speelde op het Way Out West Festival in 2009. In maart 2010 opende ze driemaal voor Tindersticks, en tourde door Brazilië met Taken by Trees en Taxi Taxi! In 2011 verzorgde ze driemaal het voorprogramma voor Lykke Li, en tevens voor M.Ward in het Royal Dramatic Theatre te Stockholm. Ze heeft op diverse grote festivals gespeeld in Zweden, o.a. Peace and Love, Storsjöyran, Way Out West, Arvika, en Made Festival.
Anna von Hausswolff staat bekend om haar expressieve stem en haar live-optredens. Ze wordt soms vergeleken met Kate Bush.
Op 9 juli 2013 werd haar tweede album Ceremony uitgegeven in Noord-America door Other Music Recording Co.. Anna von Hausswolff speelde haar eerste show in de USA op 10 juli 2013 in de Glasslands Gallery te Brooklyn. Het album kreeg sterke steun van Bob Boilen van National Public Radio, die erover zei: "Von Hausswolff's voice possesses the power to soar with those mighty pipes and still hold tight to delicate, personal emotions. I hope to find one album like Ceremony every year — a rare, thoughtful, inspiring record for a night on the couch or a candlelit evening — and now I've got one for 2013." Ze was ook te horen op NPR Weekend Edition Saturday, PRI's The World, WNYC Soundcheck, the New York Times, Pitchfork en elders.
Controverse
In Januari 2013 poseerde Anna voor een fotoreportage voor een grote Zweedse krant in een t-shirt van de Noorse black metal-band Burzum, waarvan het enige lid betrokken is in diverse controverses waaronder een veroordeling voor moord. Hierdoor werd ze onmiddellijk bekritiseerd. Von Hausswolff zei in reactie daarop dat ze fan was van zijn muzikale kunst, niet van zijn persoonlijke of politieke overtuigingen of handelingen.
We ranken van Anna von Hauswolff het nummer "Mountains Crave" van haar tweede album Ceremony uit 2013.
live
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Anna von Hauswolff - Mountains crave
Inderdaad een meer dan prachtige stem, maar helaas met Celine Dion-repertoire, dus niet meer dan een 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Altijd lachen met die Sowhat......
Hoe je het toch weet te verzinnen om de muziek van deze dame met het repertoire van Celine (hadiktochmaardoorgeslikt) D(r)ion(pil) te vergelijken gaat mijn ongetwijfeld ernstig verstoorde en meestentijds zwaar getroebleerde geest ver te boven.
Iemand die haar 1e album "Singing from the Grave" noemt en dan ook nog allerlei fraaie liederen heeft met als titels b.v. "Funeral for my future children" en "Deathbed" om maar wat te noemen te beschuldigen van een repertoire als die franstalige kraai uit Canada is werkelijk om je te bescheuren, iets wat ik dan ook gedaan heb waarvoor alsnog mijn hartelijke dank!!
Maar goed alle slapstick terzijde geworpen richten we ons weer op serieuze zaken als het beoordelen van dit op zich fraaie lied, iemand die een echt kerkorgel ter hand neemt om haar muziek mee te omlijsten c.q. te verfraaien krijgt van mij al sowieso een extra bonuspunt, want daar heeft men behoudens enig talent namelijk ook de moed en dus ook in dit geval het vrouwelijke equivalent van de oud-testamentische cojones voor nodig.
Dat alleen al geeft dus dit lied, althans voor mij, een extra fraaie lading, nemen we dan ook nog eens die prachtige en intrigerende stem daarbij en et voila, een op zich al alleraardigst liedje giert dan ook helemaal en compleet volledig boven zichzelf uit, en dat is razend knap te noemen, althans vind ik dus, en daarom rest mij ook niets anders dan een fraaie tien en vermelding in mijn top 500, waarvan acte!!
Gast- Gast
Een verrassend nummer, erg mooi gezongen vooral. Niet helemaal mijn ding maat toch een ruime 7.
Ik vind het meer bij Lykke Li passen dan bij Kate Bush eigenlijk. Er moet meer van te maken zijn.
Van mij daarom een 6.
Van mij daarom een 6.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Zeker een mooie stem, maar zou het verder niet zo gauw draaien verder, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mooi gezongen hoor, een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Intrigerende muziek. Af en toe mooi gezongen maar niet ieder stukje. Verveling slaat wel snel toe.
Een 7(tje)
Een 7(tje)
Na de eerste klanken had ik er best vertrouwen in, maar uiteindelijk is het niet gelukt om het volledige nummer met volle concentratie uit te zitten. Het werd wel erg saai op een gegeven moment. Maar op zich prima zangeres, een 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wel eens ooit op de radio gehoord. Bleef eventjes hangen. Een 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
ja eerlijk gezegd best leuk, na 1 luisterbeurt een 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Arcade Fire - Sprawl II (mountains beyond mountains)
» *RTH* KUKL - Anna
» *RTH* Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste. Catherine
» *RTH* KUKL - Anna
» *RTH* Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste. Catherine
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: