*RTH* Colosseum - Lost Angeles (live)
+8
Jan...
arjanh
Frodo
sowhat
Chrisje
MrJohn
Roche
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Colosseum - Lost Angeles (live)" ?
*RTH* Colosseum - Lost Angeles (live)
[03-06-2015]
Colosseum is een Britse rockband die als één van de verantwoordelijke bands voor de ontwikkeling van de progressieve rock wordt beschouwd door hun mengen van bluesrock met op jazz gebaseerde improvisatie.
De band werd gevormd in 1968 door drummer Jon Hiseman, tenorsaxofonist Dick Heckstall-Smith en basgitarist Tony Reeves. Alle drie hadden ze eerder gespeeld in John Mayall's Bluesbreakers. Daarnaast werden Dave Greenslade (organist) en Jim Roche (gitaar) gerekruteerd. Roche had slechts op één track meegespeeld toen hij werd vervangen door James Litherland (gitaar en zang). Ze hadden hun live debuut in Newcastle dat werd opgenomen door BBC Radio One DJ John Peel voor zijn radioprogramma Top Gear, zodat ze direct bekendheid kregen. Hun tweede album, in 1969, was Valentyne Suite, en wordt beschouwd als hun beste. Hierna werd James Litherland vervangen door Dave "Clem" Clempson voor de productie van het album, The Grass Is Greener in 1970. Tony Reeves werd vervangen door Mark Clarke, en John Hiseman rekruteerde Chris Farlowe zodat Clempson zich kon concentreren op gitaarspelen. Ze brachten in 1970 Daughter of Time uit. In maart 1971 gaf de band een serie optredens die op een dubbelalbum in dat jaar uitkwam. In 1975 richtte Hiseman Colosseum II op
In 1994 vond een reünietour plaats, die werd gevolgd door het uitbrengen van een cd en nieuw studiomateriaal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum_(band)
We ranken van Colosseum het nummer Lost Angeles in de liveversie van Colosseum Live, hun veelgeprezen eerste live-album uit 1971.
Colosseum is een Britse rockband die als één van de verantwoordelijke bands voor de ontwikkeling van de progressieve rock wordt beschouwd door hun mengen van bluesrock met op jazz gebaseerde improvisatie.
De band werd gevormd in 1968 door drummer Jon Hiseman, tenorsaxofonist Dick Heckstall-Smith en basgitarist Tony Reeves. Alle drie hadden ze eerder gespeeld in John Mayall's Bluesbreakers. Daarnaast werden Dave Greenslade (organist) en Jim Roche (gitaar) gerekruteerd. Roche had slechts op één track meegespeeld toen hij werd vervangen door James Litherland (gitaar en zang). Ze hadden hun live debuut in Newcastle dat werd opgenomen door BBC Radio One DJ John Peel voor zijn radioprogramma Top Gear, zodat ze direct bekendheid kregen. Hun tweede album, in 1969, was Valentyne Suite, en wordt beschouwd als hun beste. Hierna werd James Litherland vervangen door Dave "Clem" Clempson voor de productie van het album, The Grass Is Greener in 1970. Tony Reeves werd vervangen door Mark Clarke, en John Hiseman rekruteerde Chris Farlowe zodat Clempson zich kon concentreren op gitaarspelen. Ze brachten in 1970 Daughter of Time uit. In maart 1971 gaf de band een serie optredens die op een dubbelalbum in dat jaar uitkwam. In 1975 richtte Hiseman Colosseum II op
In 1994 vond een reünietour plaats, die werd gevolgd door het uitbrengen van een cd en nieuw studiomateriaal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum_(band)
We ranken van Colosseum het nummer Lost Angeles in de liveversie van Colosseum Live, hun veelgeprezen eerste live-album uit 1971.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Colosseum - Lost Angeles (live)
Dikke 10 , al was het maar vanwege het jeugdsentiment.
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3549
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Prachtige fusion van diverse invloeden. Een alomvattend muzikaal epos, dat boeit tot de laatste seconde. Without any doubt a masterpiece
Een 10.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik ben bang dat ik deze LP in 1981 heb weggegeven aan iemand uit Eijsden, ik weet zijn naam niet meer, die ook in Groningen studeerde, samen met nog een andere Colosseum LP. Wat een vandaal ben ik toch! Een 10 voor dit prachtige nummer!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ik vond dit vroeger al zenuwslopende irritante zeikerige takkenherrie en na al die jaren is die mening niet veranderd, wat je noemt muziek voor de doorgewinterde muzikale psychopaat, kan me zelfs vaag herinneren dat ik ze ooit op een of ander festival of zoiets live heb mogen meemaken waarna de consumptie van geestverruimende middelen tot astronomische hoogte steeg alleen maar met het doel dit knettergek makende gepiel en zogenaamd artistiek verantwoord musiceren niet bewust mee te maken, welnu die missie is geslaagd weet ik nog wel.
Gezien bovenstaande zal het helemaal niks en niemand dan ook verbazen als mijn cijfer met de grootste moeite amper de 1 aantikt voor dit gepriegel en vreselijk overdreven gedoe.
Gast- Gast
Eens met Journeyman. Gezien de arbeid die ze in dit nummer hebben gestoken, geef ik nog een 2.
Leeftijd : 67
Er zitten stukken in die een 10 waard zijn (de gitaarsolo rond minuut 11) maar ook doodgewone stukjes.
Al met al lijkt een 8 me wel een passend cijfer.
Al met al lijkt een 8 me wel een passend cijfer.
Ik doe toch maar een 3, het begin was nog enigzins hoopvol maar op een bepaald moment leek het toch vooral veel herhalingsoefeningen om het nummer maar lang te laten duren.
En die zang staat me ook niet aan. Dus ja, ik ben mild.
En die zang staat me ook niet aan. Dus ja, ik ben mild.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Doe mij maar een leuk disco-plaatje. Vreeeselijk
1
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Niet iets wat ik even gauw opzet maar al met al toch wel een 7 waard
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
17 minuten?!
Ik kan nu twee dingen doen: me kapot ergeren en een laag cijfer uitdelen, óf net doen alsof ik deze RTH over het hoofd heb gezien.
Ik denk dat iedereen kan leven met de tweede optie.
Ik kan nu twee dingen doen: me kapot ergeren en een laag cijfer uitdelen, óf net doen alsof ik deze RTH over het hoofd heb gezien.
Ik denk dat iedereen kan leven met de tweede optie.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
17 minuten is inderdaad wel erg lang voor een RtH (al vind ik dat het bij uitzondering wel moet kunnen), vandaar dat ik er ook nu pas eens aan toe ben gekomen om deze te beoordelen. Het intro is veelbelovend en daarna ontspint zich een over het algemeen vrij onderhoudende plaat. De zang vind ik niet geweldig en er zitten ook geen epische stukken in het nummer (hoewel ik het met Frodo eens ben dat de gitaarsolo rond 11 minuten met de opbouw daar naartoe wel meer dan prima is). Het geheel vind ik goed genoeg voor een ruime voldoende, maar het had wel een paar minuten korter gemogen. Een 7.
Dit vind ik dan weer wel heerlijk op warme dagen, in de tuin, met goed gezelschap en een drankje en dan dit op de achtergrond. Vooruit we steken ook nog een wierookje aan in de tuin
Een 8 hoor.
Een 8 hoor.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een meesterwerk onder de lange nummers, een lang nummer zoals een lang nummer behoort te zijn. (Geen nummer is overigens te lang of te kort voor RTH: er is vrijheid!) Heerlijke voortstuwende drive van de bas, heerlijk orgeltje, heerlijk gitaarspel. De stem heeft geen optimaal lekker geluid, maar haalt er wel het maximale uit. Het plezier in het muziek maken spat ervan af in deze liveversie. Ontelbaar vaak op de oren gehad tijdens het fietsen, en dat gaat dan heeeel lekker - alsof er vleugels meewerken om de snelheid op te voeren. Voor deze heerlijkheid, van begin tot einde (zonder een minder stuk), is een 10 eigenlijk te laag!
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Frank Black - Los Angeles
» *RTH* LP - Lost On You
» Zat. 25-11: Top 2000 - The Lost Songs
» *RTH* Joy Division - She´s Lost Control
» Zat. 10 dec.: Top 2000 - Lost Songs
» *RTH* LP - Lost On You
» Zat. 25-11: Top 2000 - The Lost Songs
» *RTH* Joy Division - She´s Lost Control
» Zat. 10 dec.: Top 2000 - Lost Songs