*RTH* Inner Circle - Mary Mary
+2
sowhat
Dave Evans
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Mary Mary'
*RTH* Inner Circle - Mary Mary
[26-06-2009]
Er zijn niet zoveel mensen die het werk van Inner Circle uit de seventies kennen (RadaR & Journeyman vast nog wel ). Wel van de latere nineties periode met hits als Games People Play en Sweat (a la la long) en Bad Boys (van de TV serie Cops).
Maar al in 1979 scoorden ze twee hitjes met Music Machine en dit Mary Mary.
Afgelopen zaterdag draaide ik Mary Mary nog in 'Dave is on the road again' , toen er in de chat een wietlucht hing En wel achter Because i got high van the Afroman aan.
Wiki:
Inner Circle is een reggae-groep uit Jamaica. Hoewel de groep al ongeveer 30 jaar bestaat, is zij vooral bekend van één enkele hit: Sweat (a la la la la long), die in 1992 in Nederland de Nummer 1-positie haalde.
Inner Circle is opgericht in het begin van de jaren '70 van de 20e eeuw door de broers Ian en Roger Lewis, Stephen Cooe, Richard Daley en Michael Cooper. Toen de laatste drie verder gingen in de groep Third World, kwamen drummer Calvin McKenzie en keyboardspelers Charles Farquharson en Bernard Harvey bij de groep. Toen ook zanger Jacob Miller bij Inner Circle kwam, ontstonden de eerste successen: Music machine en Mary Mary.
Eind jaren '70 was Jacob Miller op Jamaica zelfs populairder dan Bob Marley. In maart 1980 kwam Jacob Miller echter om bij een auto-ongeluk, waarna de band uit elkaar viel. Alleen de broers Lewis bleven over met Bernard Harvey. In 1987 kwam Inner Circle met een nieuw album, nadat de zanger Carlton Coffey bij de groep was gekomen. Niet veel later sloten ook Lance Hall (drums) and Lester Adderley (gitaar) zich aan, en tekende Inner Circle een platencontract bij WEA/Metronome.
In 1992 werd hun single Sweat (A La La La La Long) een internationale hit. Haar opvolger "Bad Boys" werd een bescheiden hitje, maar zou wel de leadermuziek van de Amerikaanse realityserie Cops worden.
Er zijn niet zoveel mensen die het werk van Inner Circle uit de seventies kennen (RadaR & Journeyman vast nog wel ). Wel van de latere nineties periode met hits als Games People Play en Sweat (a la la long) en Bad Boys (van de TV serie Cops).
Maar al in 1979 scoorden ze twee hitjes met Music Machine en dit Mary Mary.
Afgelopen zaterdag draaide ik Mary Mary nog in 'Dave is on the road again' , toen er in de chat een wietlucht hing En wel achter Because i got high van the Afroman aan.
Wiki:
Inner Circle is een reggae-groep uit Jamaica. Hoewel de groep al ongeveer 30 jaar bestaat, is zij vooral bekend van één enkele hit: Sweat (a la la la la long), die in 1992 in Nederland de Nummer 1-positie haalde.
Inner Circle is opgericht in het begin van de jaren '70 van de 20e eeuw door de broers Ian en Roger Lewis, Stephen Cooe, Richard Daley en Michael Cooper. Toen de laatste drie verder gingen in de groep Third World, kwamen drummer Calvin McKenzie en keyboardspelers Charles Farquharson en Bernard Harvey bij de groep. Toen ook zanger Jacob Miller bij Inner Circle kwam, ontstonden de eerste successen: Music machine en Mary Mary.
Eind jaren '70 was Jacob Miller op Jamaica zelfs populairder dan Bob Marley. In maart 1980 kwam Jacob Miller echter om bij een auto-ongeluk, waarna de band uit elkaar viel. Alleen de broers Lewis bleven over met Bernard Harvey. In 1987 kwam Inner Circle met een nieuw album, nadat de zanger Carlton Coffey bij de groep was gekomen. Niet veel later sloten ook Lance Hall (drums) and Lester Adderley (gitaar) zich aan, en tekende Inner Circle een platencontract bij WEA/Metronome.
In 1992 werd hun single Sweat (A La La La La Long) een internationale hit. Haar opvolger "Bad Boys" werd een bescheiden hitje, maar zou wel de leadermuziek van de Amerikaanse realityserie Cops worden.
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Inner Circle - Mary Mary
Klinkt wel lekker ganja: 7
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het is er weer voor een 8
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
eerst dacht ik aan een bescheiden zesje maar omdat de zon schijnt en ik ineens visioenen kreeg van rode libanon is dat rap veranderd in een vette 8 lekker voor in de hangmat dit muziekje
Gast- Gast
Geef ik es een keer een goed cijfer, is het nog steeds de minste
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Behoeft dat nog enige uitleg dan ???sowhat schreef:Geef ik es een keer een goed cijfer, is het nog steeds de minste
Gast- Gast
Het wordt steeds moeilijker om zonder enige terughoudendheid een cijfer te geven.
Wat het ook is, het heeft altijd wel een of ander voor SW geestelijk of fysiek ingrijpend gevolg.
Hij voelt zich achtervolgt, hij scoort ongewild laag .....het is altijd wat met die man.
Alsof het iemand ene hout interesseert, dat je score met die van SW wordt vergeleken.
But .....zoals de non tegen de stud-pater zei "laten we er een mooie dag van maken: poetst u mijn rozenkransje even op"..
dit stukkie vette reggae, al of niet genuttigd met even vette Rooie Lib, verdient een ruime voldoende.
Wat het ook is, het heeft altijd wel een of ander voor SW geestelijk of fysiek ingrijpend gevolg.
Hij voelt zich achtervolgt, hij scoort ongewild laag .....het is altijd wat met die man.
Alsof het iemand ene hout interesseert, dat je score met die van SW wordt vergeleken.
But .....zoals de non tegen de stud-pater zei "laten we er een mooie dag van maken: poetst u mijn rozenkransje even op"..
dit stukkie vette reggae, al of niet genuttigd met even vette Rooie Lib, verdient een ruime voldoende.
Gast- Gast
hmm, ik word er niet warm van. ook niet koud trouwens, een 6.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Héééérlijk liedje om m'n eindelijk-studievrije-avondje-sinds-lange-tijd mee te beginnen.......
'n 8!!
'n 8!!
Gast- Gast
Valt me op dat ik nog niemand over Hotel California heb gehoord? Dit is trouwens een extreem lekker nummer en ik herken het ook nog eens. Een 8, want deze reggae verdient dat wel.
tja wat zal ik er van zeggen wel een aardig deuntje maar meer dan een 6 geef ik er niet voor.
Gast- Gast
In het begin dacht ik: heh bah, Inner Circle. Want ik heb een pesthekel aan Sweat, a la la la la long. Maar dit nummer is helemaal niet zo slecht. De vergelijking met hotel California is erg scherp opgemerkt door Mark. Voor de rest is dit best ok: een 7.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Tom & Dick - Bloody mary
» *RTH* A Perfect Circle - Judith
» *RTH* Mary J. Blige & U2 - One
» *RTH* Mary Black - Columbus
» *RTH* Mary Hopkin - Those Were The Days
» *RTH* A Perfect Circle - Judith
» *RTH* Mary J. Blige & U2 - One