Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen

+12
Dave Evans
Mauricedegier
Frodo
MrJohn
sowhat
Mirrr
Chrisje
Jan...
Joostvdaa
Ries
PPProfessor
Timmus
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Het regent zonnestralen"?

*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap5%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap10%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap10%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap0%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap15%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap5%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap20%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap25%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
[ 2 ]
*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_lcap0%*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 20

Enquête gesloten

*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty *RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen

Bericht  Timmus 09.04.15 20:44

[09-04-2015]

Zou het ermee te maken hebben dat het duo nét gestopt is? Hoe dan ook, Acda en de Munnik kreeg, na een initiatief van (nu nog) 3FM'ers Coen en Sander, de Gouden Klomp voor het beste Nederlandse product aller tijden.

Thomas Acda en Paul de Munnik begonnen hun samenwerking in 1989, maakten in 1993 hun eerste theaterprogramma en brachten hun eerste CD uit in 1997. De meeste nummers van de debuutplaat waren afkomstig van hun theatershow Zwerf' On van twee jaar eerder.

De grote doorbraak beleefde het duo door de single Niet of nooit geweest; in 1998 werd dit een enorme hit. Het was afkomstig van het tweede album, Naar Huis. Het regent zonnestralen stond ook op dit album; dit nummer kwam echter nooit verder dan de Tipparade. In de Radio 2 Top 2000 is het nummer echter zeer succesvol; het staat sinds 2004 bij de bovenste honderd.

Na Niet of nooit geweest wisten Paul en Thomas nog één keer samen de top 10 te halen: Groeten uit Maaiveld in 2003, van het gelijknamige album. Echter, de samenwerking met Nick & Simon in 2011 leverde ook een top-10-hit op. Gelegenheidsband De Poema's (de samenwerking met Van Dik Hout) leverde zelfs een nummer-1-positie op: Zij maakt het verschil in 2001.

Vorige week gaven de heren hun laatste concert.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty Re: *RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen

Bericht  PPProfessor 09.04.15 21:37

Ik heb er echt niks mee. Maar omdat ze ermee zijn opgehouden beloon ik ze toch met een 5.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen Empty Re: *RTH* Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen

Bericht  Ries 10.04.15 16:49

Niks mis mee, leuke licht komische tekst, fijne muzikale omlijsting. Een 8 is gepast
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Joostvdaa 10.04.15 19:07

Ries schreef:Niks mis mee, leuke licht komische tekst, fijne muzikale omlijsting. Een 8 is gepast

Prima verwoord door Ries, niets aan toe te voegen! Geldt overigens voor lang niet alle Acda & de Munnik platen.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Jan... 10.04.15 19:08

de hype rond dit nummer heb ik nooit zo begrepen, 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Chrisje 10.04.15 21:02

Acda en de Munnik hadden gewoon in het theater moeten blijven, beetje cabaret, beetje toneel, beetje showbiz, beetje film, beetje TV, maar voor popmuziek zijn ze wat mij betreft niet geschikt of nooit geweest.

Dit is wel ongeveer hun beste liedje, maar voor mij nog steeds niet meer waard dan een 3.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  Mirrr 11.04.15 15:55

Ik heb hier ook niet zoveel mee, een 5....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sowhat 11.04.15 16:16

Wat een gezeur dit. 2

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  MrJohn 11.04.15 17:12

Alle respect voor Nederlandstalige muziek, maar dan moet het wel kwaliteit vertonen. Dit lied heeft dat bepaald niet en verzandt in een maalstroom, die gaandeweg irritatie oproept.

Een 5.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Timmus 11.04.15 20:42

Het zal voor weinigen een verrassing zijn dat ik een eerste-uurs-fan ben van Acda & de Munnik. Maar dit op #1 in een top 100 die de honderd beste producten aller tijden moet herbergen, vind ik belachelijk. Niet dat Acda & de Munnik daar niet behoren, maar ik kan zo tien nummers van het duo opnoemen dat meer aanspraak mag/moet maken op een koppositie.

Hoe dan ook is dit vervolg op Als het vuur gedoofd is een bijzonder prettige opening van Naar Huis en heb ik er bovendien góede herinneringen aan (de meeste A & deM-nummers staan bij mij toch garant voor melancholie en liefdesverdriet). Toch nog wel een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Bericht  Frodo 11.04.15 20:45

Sterk motr-liedje. Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 12.04.15 4:41

Ik snap ook al niet echt waar die negativiteit t.o.v. deze heren vandaan komt, kom, kom zeg uitstekende prima elkaar aanvullende stemmen, mooie heldere teksten en ja muzikaal gezien niet echt een spektakel maar moet dat dan altijd??.

Waren zij geboren geweest aan de andere kant van die grote plas dan hadden zij een gerede kans gehad om wereldsterren te worden, wat dat betreft blijft dit landje maar te klein denken en zich ook niet realiseren welke grote talenten we hebben.

Net als Timmus denk ik dat ze betere hebben maar dat weerhoud me er niet van deze prima plaat ook met een 9 te belonen.

Gast
Gast

Bericht  Mauricedegier 12.04.15 10:00

Goede plaat van Acda en de Munnik die ik beloon met een ruime 8. Ren lenny ren zou een 9 opleveren.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Dave Evans 12.04.15 19:33

Ik vond het tweeluik Als het vuur gedoofd is - Het regent zonnestralen altijd erg leuk gevonden en ook muzikaal de moeite waard. Dit is dan ook gewoon een lekker nummer en een 7 waard!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Roy 13.04.15 14:03

Ik ben best wel een liefhebber van hun muziek en vooral teksten. Laat dit nu net een slecht voorbeeld zijn wat mij betreft. Ik hou het op een 6.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  snoopy 13.04.15 17:34

Code:
sowhat schreef:Wat een gezeur dit. 2

hahaha, mooi onder woorden gebracht.....ik doe mee!!!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  forzautregivo 18.04.15 14:13

Acda en De Munnik is toch wel een van de ergste zaken die de mensheid ooit is overkomen. Vast waarde in mijn top 3 vreselijkste artiesten ooit. En net als bij M. Ward reken ik ook hier de Gebroeders Ko en Wolter Kroes mee, evenals al die andere TROS-meuk. Wat het is precies is dat mij zo afstoot kan ik eerlijk gezegd niet onder woorden brengen. Ik weet het echt niet. Maar mocht iemand mij willen martelen, dan ga ik nog liever drie dagen op de pijnbank dan een kwartier luisteren naar A&dM. Mijn cijfer laat zich wel raden

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Frodo 19.04.15 16:23

forzautregivo schreef:Acda en De Munnik is toch wel een van de ergste zaken die de mensheid ooit is overkomen. Vast waarde in mijn top 3 vreselijkste artiesten ooit. En net als bij M. Ward reken ik ook hier de Gebroeders Ko en Wolter Kroes mee, evenals al die andere TROS-meuk. Wat het is precies is dat mij zo afstoot kan ik eerlijk gezegd niet onder woorden brengen. Ik weet het echt niet. Maar mocht iemand mij willen martelen, dan ga ik nog liever drie dagen op de pijnbank dan een kwartier luisteren naar A&dM. Mijn cijfer laat zich wel raden
Zesje?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Timmus 23.04.15 19:48

Voor de liefhebber: 113 nummers die in een dergelijke lijst niet zouden misstaan.

https://open.spotify.com/user/zolder_fm/playlist/4rDTOCJmS949YGpHnWyp2Y
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Bericht  Vleertje 29.04.15 18:25

Ok ik ben niet zo'n fan van het duo maar dit nummer vind ik gewoon wel goed. Tekstueel zeer sterk en aanstekelijk je gaat vanzelf meezingen.

Het is een 6,5 maar omdat Tim zo'n fan is maak ik er een 7 van.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 30.04.15 6:45

forzautregivo schreef:Acda en De Munnik is toch wel een van de ergste zaken die de mensheid ooit is overkomen. Vast waarde in mijn top 3 vreselijkste artiesten ooit. En net als bij M. Ward reken ik ook hier de Gebroeders Ko en Wolter Kroes mee, evenals al die andere TROS-meuk. Wat het is precies is dat mij zo afstoot kan ik eerlijk gezegd niet onder woorden brengen. Ik weet het echt niet. Maar mocht iemand mij willen martelen, dan ga ik nog liever drie dagen op de pijnbank dan een kwartier luisteren naar A&dM. Mijn cijfer laat zich wel raden

Drie dagen bij mij in de kelder resideren en ik geef je op een briefje dat je gegarandeerd vanuit je tenen smeekt om Acda en de Munnik........... en dat je ernstig verliefd aan het worden bent op het roemruchte duo D & D (oftewel Dave ende Dries Roelklink)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: