*RTH* Acda & de Munnik - Slaapliedje
+11
Frodo
Vleertje
Paul
Led-Zep
sokratikos
LarryMullen
sowhat
ErickNJ
snoopy
Jan...
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Slaapliedje'
*RTH* Acda & de Munnik - Slaapliedje
[06-09-2011]
Ook deze komt van het pallet der verzoekjes!
Slaapliedje
Tekst: Paul de Munnik
Muziek: Paul de Munnik
Muziekuitgeverij: Talpa Music BV
Laat me zitten in het donker
Laat me zitten in de nacht
Ik zie je schaduw in het duister
Ga maar slapen, 'k hou de wacht
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer verandert
En zo nooit wordt afgerond
Laat me zitten
Laat me zingen
Van zo blij dat ik er ben
Van je ogen, je lach
Je tranen, die dingen
Die ik zelfs hier in het donker nog herken
Geef je over aan het donker
Laat je vallen in de nacht
Vergeet alles wat er was, weet
Dat ik morgen op je wacht
Gaan we morgen samen spelen
Gaan we lachen in de zon
Ik zal je zingen van het leven
En hoe het dat pas bij jou begon
Geef je over
Ik zal je zingen
Van een wereld zonder pijn
Je hoeft niet te weten
Van die dingen
Alleen zo hier met mij samen te zijn
En te horen van een leven
Waarin de liefde weer regeert
En te geloven, al is het maar even
Dat de haat wordt aangeleerd
Dat de mensen liever zoenen
Dan dat ze vechten op het journaal
Dat beer weer beter wordt
De poes morgen wel weer opstaat
Dat die ook slaapt en dat het goed komt allemaal
Hoor me zingen van een afstand
Hoor me zingen door de nacht
Ik vraag de sterren om bescherming
Ik zie de maan die ook naar jou lacht
Morgenochtend ben ik bij je
Kijk je op in mijn gezicht
En een kusje voor je moeder
Die daar in het grote bed naast je ligt
Acda en De Munnik is een Nederlands cabaret- en muziekduo bestaande uit Thomas Acda en Paul de Munnik. Hun Nederlandstalige liedjes worden over het algemeen beschouwd als eenvoudig en kundig in elkaar gezet, waardoor de aandacht van de luisteraar als automatisch naar de teksten toe wordt getrokken. De teksten gaan voornamelijk over de liefde, de jeugd en het leven. De groep heeft de harmonische zang tussen beide artiesten tot handelsmerk verheven. Naast Thomas Acda en Paul de Munnik maakt David Middelhoff al vanaf het eerste album in 1997 vast deel uit van de band. Drummer Kasper van Kooten en toetsenist Diederik van Vleuten speelden mee op de eerste 4 albums. Sinds 2002 zijn zij vervangen door gitarist/toetsenist JB Meijers en drummer Dave van Beek.
https://www.youtube.com/watch?v=b3T1X8pp374
Ook deze komt van het pallet der verzoekjes!
Slaapliedje
Tekst: Paul de Munnik
Muziek: Paul de Munnik
Muziekuitgeverij: Talpa Music BV
Laat me zitten in het donker
Laat me zitten in de nacht
Ik zie je schaduw in het duister
Ga maar slapen, 'k hou de wacht
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer verandert
En zo nooit wordt afgerond
Laat me zitten
Laat me zingen
Van zo blij dat ik er ben
Van je ogen, je lach
Je tranen, die dingen
Die ik zelfs hier in het donker nog herken
Geef je over aan het donker
Laat je vallen in de nacht
Vergeet alles wat er was, weet
Dat ik morgen op je wacht
Gaan we morgen samen spelen
Gaan we lachen in de zon
Ik zal je zingen van het leven
En hoe het dat pas bij jou begon
Geef je over
Ik zal je zingen
Van een wereld zonder pijn
Je hoeft niet te weten
Van die dingen
Alleen zo hier met mij samen te zijn
En te horen van een leven
Waarin de liefde weer regeert
En te geloven, al is het maar even
Dat de haat wordt aangeleerd
Dat de mensen liever zoenen
Dan dat ze vechten op het journaal
Dat beer weer beter wordt
De poes morgen wel weer opstaat
Dat die ook slaapt en dat het goed komt allemaal
Hoor me zingen van een afstand
Hoor me zingen door de nacht
Ik vraag de sterren om bescherming
Ik zie de maan die ook naar jou lacht
Morgenochtend ben ik bij je
Kijk je op in mijn gezicht
En een kusje voor je moeder
Die daar in het grote bed naast je ligt
Acda en De Munnik is een Nederlands cabaret- en muziekduo bestaande uit Thomas Acda en Paul de Munnik. Hun Nederlandstalige liedjes worden over het algemeen beschouwd als eenvoudig en kundig in elkaar gezet, waardoor de aandacht van de luisteraar als automatisch naar de teksten toe wordt getrokken. De teksten gaan voornamelijk over de liefde, de jeugd en het leven. De groep heeft de harmonische zang tussen beide artiesten tot handelsmerk verheven. Naast Thomas Acda en Paul de Munnik maakt David Middelhoff al vanaf het eerste album in 1997 vast deel uit van de band. Drummer Kasper van Kooten en toetsenist Diederik van Vleuten speelden mee op de eerste 4 albums. Sinds 2002 zijn zij vervangen door gitarist/toetsenist JB Meijers en drummer Dave van Beek.
https://www.youtube.com/watch?v=b3T1X8pp374
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Acda & de Munnik - Slaapliedje
Na het exatische moment die Franz Ferdinand me bood, kon het alleen maar tegenvallen. Maar om meteen met Acda & de Munnink aan te kakken.......
Ik kan toch wel zeggen dat het befaamde lichaamsonderdeel behoorlijk klein duimperig is geworden. Na verloop van tijd gaan die twee hun zei-ige stemmetjes open trekken onder begeleiding van melige muziek waar je je hond niet eens op wilt uitlaten en dan irriteert het me al. Ik heb dit 2 seconden vol gehouden en dan is het al klaar.
Ik vind het lullig voor de aanvrager, maar ik word hier zo opstandig en depressief van deze onzin. Ok, Ok, ik zal me inhouden in mijn recensie, maar dit is iig een hele hele hele vette 1!
(en dan ben ik nog vrij mild)
Ik kan toch wel zeggen dat het befaamde lichaamsonderdeel behoorlijk klein duimperig is geworden. Na verloop van tijd gaan die twee hun zei-ige stemmetjes open trekken onder begeleiding van melige muziek waar je je hond niet eens op wilt uitlaten en dan irriteert het me al. Ik heb dit 2 seconden vol gehouden en dan is het al klaar.
Ik vind het lullig voor de aanvrager, maar ik word hier zo opstandig en depressief van deze onzin. Ok, Ok, ik zal me inhouden in mijn recensie, maar dit is iig een hele hele hele vette 1!
(en dan ben ik nog vrij mild)
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Het spijt me maar ik sluit mij volledig bij de vorige spreker aan, dit is voor mij reden om de radio uit te zetten en geloof me.....dat gebeurt niet vaak kom dan ook niet verder dan een 1 ( en ook dat gebeurt niet vaak )
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Dit boeit me niet zo, maar slecht vind ik het ook niet. Een 6 heb ik er wel voor over.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ze hebben best een enkel leuk nummer gemaakt, maar het is echte cabaret one trick pony verder.
Hoe aardig ik m'n voormalige achterbuurjongen ook altijd gevonden heb, ik kom echt niet verder dan een 3.
Overigens ben ik het wat betreft hun muzikale arrangementen helemaal met Jan eens; walgelijk gewoon. Op schooluitvoeringen was dat prima te pruimen, maar om dat nou je hele leven te blijven herhalen......
Hoe aardig ik m'n voormalige achterbuurjongen ook altijd gevonden heb, ik kom echt niet verder dan een 3.
Overigens ben ik het wat betreft hun muzikale arrangementen helemaal met Jan eens; walgelijk gewoon. Op schooluitvoeringen was dat prima te pruimen, maar om dat nou je hele leven te blijven herhalen......
Gast- Gast
Ik houd dit niet lang vol, en dat heeft niets te maken met dat ik gestopt ben met roken, dus ik ga met Jan en Snoopy mee: 1
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik rook nog steeds niet en geef dit ook een 1 .
PS Goed trouwens SW! Een behoorlijk korte tijd, super!
PS Goed trouwens SW! Een behoorlijk korte tijd, super!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Toen ik deze RTH aan het luisteren was en ondertussen de reacties tot dusverre had doorgelezen, kreeg ik van een ons aller bekende vv-er via msn een muzieklinkje toegespeeld dat toch aanlokkelijker leek om aan te klikken dan Acda & De Munnik verder af te luisteren. Op een bepaald moment klonk er door de RTH-muziek heen opeens de volgende vocals van Diamanda Galas die 'insane' verbeelden, waardoor het leek alsof ze stapelgek werd van die NLse muziek :
Kon t niet helpen dat ik in de lach schoot...
Sorry voor de aanvrager
Acda & De Munnik vind ik, net als Katje zei, een one trick pony en hun harmonische samenzangkunstje heeft in andere nummers veel beter gewerkt in harmonie met kwalitatief veel hogere muzikale begeleiding dan in deze RTH. Ook al wil het dan een slaapliedje zijn, hoeft de begeleidende muziek nog niet slaapverwekkend te zijn. Een 2
Kon t niet helpen dat ik in de lach schoot...
Sorry voor de aanvrager
Acda & De Munnik vind ik, net als Katje zei, een one trick pony en hun harmonische samenzangkunstje heeft in andere nummers veel beter gewerkt in harmonie met kwalitatief veel hogere muzikale begeleiding dan in deze RTH. Ook al wil het dan een slaapliedje zijn, hoeft de begeleidende muziek nog niet slaapverwekkend te zijn. Een 2
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Diamanda Galas is Mevrouw Teardrop!
Daar luisteren we dus naar, die "screams".
Frankie is so desperate
He's gonna kill his wife and kids
...
Frankie looked at his wife
Shot her
(screams)
"Oh what have I done?"
Let's hear it for Frankie
Daar luisteren we dus naar, die "screams".
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Bah, een 1.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ondanks dat ik niet de aanvrager ben van dit nummer, ben ik de eerste die voor dit nummer een dikke voldoende gaat geven. En ja, ik durf er best voor uit te komen dat ik een fan ben van de muziek van Acda en de Munnik. Heb een aantal cd's van ze in de kast staan en die luister ik geregeld. Mooie stemmen van de 2 heren, mooie muzikale ondersteuning, goede teksten en ja, dat geldt ook voor dit nummer. Krijgt van mij gewoon zonder blikken of blozen een dikke 8.
Laatst aangepast door glimmerikje20 op 07.09.11 1:45; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind het normale werk van Acda en de Munnik snel eentonig worden in de meerstemmigheid. Ze zingen veel meerstemmig in kwarten en kwinten en heel vaak dezelfde tonen nagenoeg het hele liedje lang.
Dit nummer zit melodieus veel prettiger in elkaar. Jammer dat het net iets te lang is.
Een 7.
Dit nummer zit melodieus veel prettiger in elkaar. Jammer dat het net iets te lang is.
Een 7.
Eerlijk gezegd vind ik Veldhuis en Kemper en/of de 3Js beter (ja ja laat de hoon maar komen) maar ook deze heren mag ik graag horen, weliswaar staan ze niet in de schaduw van de echt grote majesteit op dit gebied namelijk Hermanus van Veen maar toch nog in een zonnetje genoeg voor een 7.
Gast- Gast
Sokra, dus jij hebt Frankie Teardrop helemaal afgeluisterd?
Voorwaar een prestatie
Voorwaar een prestatie
Gast- Gast
Sterker nog Sokra heeft Acda en de Munnik met Diamanda Galas weten te mixen waardoor het nummer hoogstwaarschijnlijk nog een beetje opgespiced werd
Tja acda en de Munnik hebben een paar liedjes die ik wel leuk vind deze behoort daar niet toe. Deze krijgt dan ook gewoon een 3.
Tja acda en de Munnik hebben een paar liedjes die ik wel leuk vind deze behoort daar niet toe. Deze krijgt dan ook gewoon een 3.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Ik vind dat Acda & de Munnik zeker kwaliteit heeft. Ze hebben imho niet een paar maar een flink aantal sterke nummers geschreven.
Echter, dit is er niet één van. Dit is namelijk het soort getokkel dat je meestal na 2 gitaarlessen al onder de knie hebt. Zonde, want ik kan met groot gemak voor meer dan 10 nummers van ze een dikke voldoende geven, maar nu wordt het gewoon een 3.
Echter, dit is er niet één van. Dit is namelijk het soort getokkel dat je meestal na 2 gitaarlessen al onder de knie hebt. Zonde, want ik kan met groot gemak voor meer dan 10 nummers van ze een dikke voldoende geven, maar nu wordt het gewoon een 3.
Er zijn nummers van dit duo die een 9 zouden scoren, dit is er niet 1 van. Vind het zekers niet slecht maar ook niet echt sprankelend, ik heb hier een mooie 7 voor over!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Wat raar om dit zo verschrikkelijk laag te becijferen, het is geen kneiter van A en de M maar wel een prima luisterliedje voor eens tussendoor. Een 7. En Veldhuis en kemper zijn klonen.
Gast- Gast
Nee. Er zijn maar een paar van ze die echt leuk zijn, en met name van het eerste album. Ik heb ze al in geen jaren meer gehoord en eigenlijk prima zo. Soms is de zang en muziek iets te melodramatisch voor mij. Dit nummer zal wel ineens een ingeving geweest zijn om een liedje te schrijven met kind als inspiratiebron maar het klinkt allemaal wel te zwaarmoedig in mijn oren. Een 4
Gast- Gast
Ik vind Acda & de Munnik altijd één van de prettigste duo's om naar te luisteren. De stemmen passen prima bij elkaar. Dit liedje kende ik niet echt goed, maar voldoet en daarom een voldoende: 6
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Hmm....ik vraag me af of het ooit nog zal gebeuren dat een aanvraag voor RTH van mij een voldoende behaalt.
Want ja, ik diende dit nummer in bij Dave; dit nummer doet mij in elk geval wat (hier bedoel ik overigens geen toename van volume van niet nader te noemen lichaamsdelen mee) elke keer wanneer ik het hoor. Het is dan jammer te lezen wanneer dit nummer slecht beoordeeld wordt vanwege het eenvoudige getokkel. Ik ken honderden prachtige Nederlandstalige nummers waarvan de begeleiding bestaat uit drie akkoorden. Juist door zijn eenvoud, de mooie stem van Paul de Munnik en de rake tekst (de mooiste zin bewaart De Munnik voor het laatst) vind ik dit één van de sterkste van het duo.
Overigens geef ik dit een 9 en geen 10, want nummers als "Lena", "Zwerver met een wekker" en "Oud Verdriet" zijn duidelijk nog een stukje beter.
Want ja, ik diende dit nummer in bij Dave; dit nummer doet mij in elk geval wat (hier bedoel ik overigens geen toename van volume van niet nader te noemen lichaamsdelen mee) elke keer wanneer ik het hoor. Het is dan jammer te lezen wanneer dit nummer slecht beoordeeld wordt vanwege het eenvoudige getokkel. Ik ken honderden prachtige Nederlandstalige nummers waarvan de begeleiding bestaat uit drie akkoorden. Juist door zijn eenvoud, de mooie stem van Paul de Munnik en de rake tekst (de mooiste zin bewaart De Munnik voor het laatst) vind ik dit één van de sterkste van het duo.
Overigens geef ik dit een 9 en geen 10, want nummers als "Lena", "Zwerver met een wekker" en "Oud Verdriet" zijn duidelijk nog een stukje beter.
Laatst aangepast door Timmus op 09.09.11 19:47; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Cijfer nog niet genoemd)
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Dave Evans schreef:Ik vind Acda & de Munnik altijd één van de prettigste duo's om naar te luisteren. De stemmen passen prima bij elkaar. Dit liedje kende ik niet echt goed, maar voldoet en daarom een voldoende: 6
Ik doe even makkelijk en sluit me hierbij aan
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Grappig toch die verschillen bij zo'n plaat als deze. Ik heb er echt twee keer nog eens goed naar geluisterd en ik geef dan een 3 omdat het zulke aardige jongens zijn. Maar echt, ik vind er gewoon geen reet aan. De muziek stelt niks voor en de tekst is zo verzonnen, zo bedacht. Ik vind het kitsch.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: