*RTH* Bee Gees - I started a joke
+11
Roy
Led-Zep
Jan...
Frodo
forzautregivo
Mirrr
Ries
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Timmus
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "I started a joke"?
*RTH* Bee Gees - I started a joke
[01-04-2015]
Je kreeg ze vandaag wellicht weer om de oren: de meest flauwe en voor de hand liggende grappen.
Uiteraard regende het vandaag (en in de afgelopen dagen) ook nét iets te opvallende of te onwerkelijke nieuwsberichten. Ik heb het niet gecontroleerd, maar: een boerenkoolsmoothie bij Starbucks? Een Green Device die stoplichten op groen kan zetten? Een wereldberoemd kunstwerk van Mondriaan dat opduikt onder een tafelpoot in een jazzcafé? Kinderen voor Kinderen dat doorgaat als Volwassenen voor Volwassenen?
Goed, de muziek dan. Het gaat om een plaatje uit 1968 van de in 1959 opgerichte Bee Gees en is afkomstig van het album Idea. Het werd aan het eind van dat jaar op single uitgebracht; in de Nederlandse Top 40 behaalde het de top-10, en daar hadden de broers Gibb er wel een paar meer van...om precies te zijn: negentien maal behaalde een plaat van de heren de bovenste tien. De nummer-1-positie werd vijfmaal bezet.
Van de drie broers Gibb is alleen Barry nog in leven; Robin overleed in 2012 aan lever- en nierfalen; Maurice kreeg in 2003 een hartstilstand.
Je kreeg ze vandaag wellicht weer om de oren: de meest flauwe en voor de hand liggende grappen.
Uiteraard regende het vandaag (en in de afgelopen dagen) ook nét iets te opvallende of te onwerkelijke nieuwsberichten. Ik heb het niet gecontroleerd, maar: een boerenkoolsmoothie bij Starbucks? Een Green Device die stoplichten op groen kan zetten? Een wereldberoemd kunstwerk van Mondriaan dat opduikt onder een tafelpoot in een jazzcafé? Kinderen voor Kinderen dat doorgaat als Volwassenen voor Volwassenen?
Goed, de muziek dan. Het gaat om een plaatje uit 1968 van de in 1959 opgerichte Bee Gees en is afkomstig van het album Idea. Het werd aan het eind van dat jaar op single uitgebracht; in de Nederlandse Top 40 behaalde het de top-10, en daar hadden de broers Gibb er wel een paar meer van...om precies te zijn: negentien maal behaalde een plaat van de heren de bovenste tien. De nummer-1-positie werd vijfmaal bezet.
Van de drie broers Gibb is alleen Barry nog in leven; Robin overleed in 2012 aan lever- en nierfalen; Maurice kreeg in 2003 een hartstilstand.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Bee Gees - I started a joke
Een leuke in de Bee Gees-goede stijl. Mooi en wat triest liedje. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Altijd al een hekel gehad aan die castraten stemmetjes van de Bee Gees
Een 2
Een 2
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ooit was dit top 50-materiaal bij mij. Dat is inmiddels niet meer zo, maar ik blijf het wel een prachtig nummer vinden.
9
9
Ja lekker hoor 60's Gees, een 8 van mijn kant
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik vind juist die platen van de vroegere Bee Gees dus wel mooi, deze een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Helemaal niks mis met deze tearjerker die overigens gezongen is door Robin en niet door castraatengel Barry, en dus heeft of had MrJohn hier mijns inzien overduidelijk last van enige stronken andijvie c.q. bosjes lenteui of prei in zijn gehoorgangen, maar terug naar het onderwerp in deze namelijk een prachtig liedeke die wel een 9 heeft verdiend, overigens is het castratengedeelte van deze heren ook niet echt aan mij besteed maar dit dan weer geheel en al terzijde.
Gast- Gast
MrJohn schreef:Altijd al een hekel gehad aan die castraten stemmetjes van de Bee Gees
Een 2
Als je de moeite had genomen om überhaupt te luisteren, had je gehoord dat de castratenstemmetjes in dit nummer nog helemaal niet werden gebruikt. Ik dacht dat het bij RTH om het beoordelen van nummers ging en niet van artiesten?
Dit is een prachtig nummer uit de tijd dat Bee Gees nog kwaliteitsmuziek maakten. Toen ze eenmaal hoog gingen piepen werd het vreselijk (alhoewel Tragedy een flinke guilty pleasure van me is). Dit verdient een 8
Een 2
Als je de moeite had genomen om überhaupt te luisteren, had je gehoord dat de castratenstemmetjes in dit nummer nog helemaal niet werden gebruikt. Ik dacht dat het bij RTH om het beoordelen van nummers ging en niet van artiesten?
Dit is een prachtig nummer uit de tijd dat Bee Gees nog kwaliteitsmuziek maakten. Toen ze eenmaal hoog gingen piepen werd het vreselijk (alhoewel Tragedy een flinke guilty pleasure van me is). Dit verdient een 8
Terechte opmerking in je eerste alinea met een eenvoudige verklaring. Deel van mijn tekst is weggevallen. Er had moeten staan castratenstemmetjes en/of tearjerkers.
Ik heb dus wel geluisterd naar de RTH en ik kende het nummer natuurlijk. Destijds waren de Bee Gees niet weg te slaan van de radio
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik kan dit gewoon niet uitluisteren, zo zwaar scoort dit op mijn allergieladder. Je kan nog beter gekruisigd worden dan een hele dag dit gejank te moeten aanhoren. Vrolijk pasen iedereen, btw.
Een 1.
Een 1.
Ik vind juist de castratenperiode van de Bee Gees wel leuk. Dit vind ik niet om aan te horen. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb een hekel aan alle periodes van de Beegees, allebei even irritant.
Een 2 voor dit janknummer
Een 2 voor dit janknummer
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Door het stemgeluid vind ik alles veelal hrtzelfde klinken. Op een enkele plaat na kan het mij niet echt bekoren. Een 4 voor deze.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Een kolossale mijlpaal in de geschiedenis van de popmuziek. En daar hoort natuurlijk een kolossaal cijfer bij. Na rijp beraad beperk ik me tot een 9.
MrJohn schreef:forzautregivo schreef:MrJohn schreef:Altijd al een hekel gehad aan die castraten stemmetjes van de Bee Gees
Een 2
Terechte opmerking in je eerste alinea met een eenvoudige verklaring. Deel van mijn tekst is weggevallen. Er had moeten staan castratenstemmetjes en/of tearjerkers.
Ik heb dus wel geluisterd naar de RTH en ik kende het nummer natuurlijk. Destijds waren de Bee Gees niet weg te slaan van de radio
Tearjerker is inderdaad wél de juiste betiteling
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Veel nummers van de Bee Gees gelden als doorspoelmateriaal, maar deze is nog wel te doen - geen gemaakte dramatiek en vrij natuurlijk gezongen. Een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Het glazuur op mijn tanden springt werkelijk spontaan aan alle kanten mijn bek uit. Wat een drakerig jammerend nummer is dit zeg. Ik word een beetje misselijk van de zoete stem en muziek. Ik ga samen met Frodo voor de kruisiging en geef een 3.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Er zitten wel degelijk leuke nummers tussen wat de Beegees hebben gemaakt, maar bij deze zuurzoete tranentrekker krijg ik in steeds sterkere mate de neiging hard te zoeken naar de uitknop, volumeknop of desnoods de uitgang. 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Killing Joke - Eighties
» *RTH* Killing Joke - Love like blood
» *RTH* Simply Red - Something got me started
» *RTH* Korn - Let's get this party started
» *RTH* Bee Gees - Tragedy
» *RTH* Killing Joke - Love like blood
» *RTH* Simply Red - Something got me started
» *RTH* Korn - Let's get this party started
» *RTH* Bee Gees - Tragedy