Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» *RTH* Françoise Hardy – Voila
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 8:46 pm van sowhat

» Steunfonds 23: 9 t/m 15 juni 2024
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 5:29 pm van Roadrunner

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 5:24 pm van Timmus

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 2:14 pm van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 2:11 pm van sowhat

» *RTH* Hellfreaks – Godless girls fun
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 2:09 pm van sowhat

» *RTH* Cardinal Point – Mama, papa
*RTH* Simply Red - Something got me started EmptyGisteren om 2:05 pm van sowhat

» Juni 2024
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 11:55 pm van Timmus

» De top-1000 van 2023
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 10:57 pm van Timmus

» Vrijdag 14 juni
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 10:57 pm van Timmus

» Introquiz Juni staat klaar
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 11:43 am van Mies

» De Muzikale strijd der EK landen
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 12:36 am van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule A
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptyvr jun 14, 2024 12:27 am van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule F
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 10:36 pm van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule B
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 10:27 pm van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule E
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 10:09 pm van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule D
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 9:59 pm van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule C
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 9:41 pm van Mauricedegier

» Do. 13 juni : Grabbelton
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 6:21 pm van Roche

» Wo 12-06 Sokra zaagt door
*RTH* Simply Red - Something got me started Emptydo jun 13, 2024 1:32 pm van sokratikos


*RTH* Simply Red - Something got me started

+11
Miennnn
Led-Zep
Mirrr
Joostvdaa
Jan...
Ries
PPProfessor
forzautregivo
Frodo
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Something got me started'

*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap11%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap17%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap17%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap11%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap6%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap17%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap6%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap11%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap6%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_lcap0%*RTH* Simply Red - Something got me started Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Dave Evans ma mei 19, 2014 8:05 pm

[18-05-2014]
verzoekje!!!!

Simply Red is een Britse band bestaande uit leadzanger Mick Hucknall en verschillende achtergrondmusici. De naam ('Simpelweg Rood') van de band komt deels van Hucknall's passie voor de voetbalclub Manchester United. De naam is ook een verwijzing naar Hucknalls krullerige rode haardos, als ook zijn politiek linkse voorkeur.

De originele bezetting van de band bestond uit Hucknall, Tony Bowers (basgitaar), Fritz McIntyre (keyboards), Tim Kellett (brass), Sylvan Richardson (gitaar) en Chris Joyce (drums).




De debuutsingle van de band genaamd Money's too tight to mention scoorde in 1985 in diverse Europese landen in de hitlijsten. In 1986 bereikte Holding Back the Years de nummer 1-positie in de VS, dat ze in 1989 nog eens herhaalden met hun cover versie van Harold Melvin & the Blue Notes' If you don't know me by now.

De band trad ook op met Tom Jones voor een track op zijn album uit 1999 Reload.

In 2005 brachten ze het album Simplified uit met daarop een verzameling van Simply Red klassiekers in een akoestische versie.

Een jaar later volgde het album Stay, met alleen maar nieuwe nummers.

In oktober 2007 maakte zanger Hucknall bekend dat Simply Red er na de tournee in 2009 mee gaat stoppen. Hij gaf aan meer tijd voor een solocarrière te willen en vindt het na 25 jaar mooi geweest met Simply Red. The World And You Tonight wordt de laatst uitgebrachte single. Op 18 november 2007 verzorgde Simply Red zijn laatste televisieoptreden in Nederland in het programma Life And Cooking.

Op 9 maart 2010 werd bekendgemaakt dat ze op 3 december 2010 voor een laatste keer naar Nederland in het Gelredome zouden komen, als onderdeel van The Farewell Tour (hoewel de vooraankondiging al was gedaan tijdens het optreden van de band in het Amsterdamse Westerpark in juli 2009).

Something got my started komt van het 4e album 'Stars'

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25309
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  sowhat ma mei 19, 2014 8:39 pm

Ik vind alles vreselijk van Simply Red, dit ook. 1

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18791
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Frodo ma mei 19, 2014 10:22 pm

Ook ik ben niet bepaald een fan van het werk van Simply Red. Het is mij allemaal te veel easy listening, muzikaal behang tijdens het boodschappen doen.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7303
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Gast ma mei 19, 2014 10:43 pm



Het album "Picture Book" is een regelrechte classic en van een dusdanige kwaliteit dat je reikhalzend uitkeek naar de opvolger, helaas, helaas, is er denk ik een teveel aan helium en lachgas bij Mick Huchnall toegediend want de man met een van de in principe mooiste blanke soulstemmen vloog volledig uit de bocht.

Bijna alles na dit album was bagger heel af en toe een kleine oprisping waarbij je iets van de oude kwaliteit kon horen maar veel te weinig voor een man met deze talenten en of dat nu komt door zijn niet aflatende zucht naar het niet mannelijke deel van de wereldbevolking of wat het dan ook was het bleef ergens zonde.

Dit nummer ook ergens hoor je een vlaagje kwaliteit maar wat beklijft is de enorme hoop puin en bagger wat dit nummer eigenlijk is zeker vergeleken met de nummers van het 1e album, en dus hoe hard het ook is maar "hey that's life" kom ook ik niet verder dan een simpele rooie 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  forzautregivo ma mei 19, 2014 10:53 pm

Ah Simply Red, de ultieme band om op te gaan haten, want zo hoort het nu eenmaal. Ik vind het heel erg lekker, inderdaad meer als achtergrondmuziek, maar dat kan ook heel aangenaam zijn. Een 8 voor deze hoop puin en bagger!

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5383
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  PPProfessor di mei 20, 2014 2:13 am

Een 3 helaas. Ik kan ook niet tegen Simply Red. Ik weet niet precies waarom, de stem van de zanger vind ik niet prettig, de nummers allemaal wat geforceerd 'mooi', erg Bert Kranenbarg/NCRV-achtig. Het absolute dieptepunt is dat prachtige nummer van Hall & Oates (I can't go for that) dat ze verkracht hebben tot Sunrise.  Shocked 

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Ries di mei 20, 2014 2:39 am

Ben chronisch allergisch voor dat Hucknall gekweel, een 2!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7085
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jan... di mei 20, 2014 7:02 am

Ik moet wat toegeven, mijn eerste concert was van Simply Red. Dat was in tijden van het al door Journey aangehaalde Picture Book. Helaas helaas daarna werd het minder tot minder tot vreselijk slecht. Dit is nog een van de beste vandaar de millde 2.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Joostvdaa di mei 20, 2014 9:26 am

Die lage cijfers had ik al wel verwacht toen ik 'm aanvroeg, maar vind ik absoluut niet terecht. Dat men de meeste muziek van Simply Red als achtergrondmuziek of muzikaal behang betitelt kan ik me nog wel voorstellen, want ik vind het gros van zijn platen ook niet veel bijzonders. Deze RtH is echter gewoon een geniaal nummer, dat uitstekend in elkaar zit en een lekkere melodie heeft. Ik tover een 9 uit de hoge hoed.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jan... di mei 20, 2014 7:15 pm

de miserabele simply red top 10

10 Fairground
09 Every time we say goodbye
08 I wanna do the right thing
07 Sunrise
06 For your babies
05 A new flame
04 Makin'babies
03 Stars
02 We're in this together
01 If you don't know me by now

brrrrrrrr

en nu de goeie Simply Red 10
01 Money's too tight to mention
02 - 10 Schitterd in afwezigheid
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  PPProfessor di mei 20, 2014 8:45 pm

Aaaaaaaaaaaaaa Joost was jij het? Altijd leuk om te weten uit wiens koker het nummer komt.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Joostvdaa di mei 20, 2014 8:47 pm

Ik maak me meestal wel bekend Prof Wink. Vind dat zelf ook altijd leuk om te weten.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Dave Evans di mei 20, 2014 8:53 pm

Haha Joost, Simply Red hebben we in ieder geval niet gemeen. In de eighties had ik juist aan 1 band een vreselijke hekel en ja dat was om die stem van Mick Hucknall. Waar je wel gelijk aan hebt is dat dit één van hun betere nummers is, maar meer dan een 4 kan ik er ook niet van maken.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25309
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jan... di mei 20, 2014 8:59 pm

geeft niet, Joost. Ik vind het sportief dit aan te geven. Ik zal me wel weer vreselijk negatief opgesteld hebben en vergeet niet, mijn eerste concert was van hunnie, daar scoor je geen punten mee. Dus wat lul je nou, Jan1966! Vind je commentaar altijd leuk en ik zou zeggen: ga zo door. Tenslotte ben je eigenlijk de enige jonkie die bij RTH de strijd aan gaat met al die azijnpissers.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  PPProfessor di mei 20, 2014 9:08 pm

Ik vind je ook een leuke gozer Joost afgaande op je commentaar, en bovendien bloedmooi zo te zien, dus zeker naar de juni - meeting in Doorn zou ik zeggen.  Very Happy 

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jan... di mei 20, 2014 9:30 pm

Joost, kijk aub uit. Ik was de vorige die hij probeerde te versieren. Het is een leuke man maar soms moet je je oren dicht zetten. En aub niet discussieren over keukentafels.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jan... di mei 20, 2014 9:31 pm

oops i did it again
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Joostvdaa di mei 20, 2014 10:01 pm

Hahaha, ik vind het wel leuk dat mijn aanvraag voor verdeeldheid zorgt hier, al staat de meerderheid niet bepaald aan mijn kant in deze. En ach, als ik hier af en toe lees waar mensen hoge cijfers voor geven. valt het nog wel mee om dit een goed nummer te vinden  Razz Meeting in Doorn gaat 'm overigens niet worden, want dan sta ik te genieten op Pinkpop. Very Happy
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Mirrr zo mei 25, 2014 3:38 pm

Heb eigenlijk niks met ze (en bezit ook niks van ze), maar deze kan ik zo nu en dan wel naar luisteren nog, een 6....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12092
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Led-Zep wo mei 28, 2014 8:47 pm

Ik ben niet onder de indruk van dit nummer, maar echt slecht vind ik dit nou ook weer niet.

Een 6je
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Miennnn do mei 29, 2014 12:37 pm

Ik geef een 8
Ik hou wel van simpel rood
Sorry Jan  Very Happy 
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Timmus za mei 31, 2014 5:42 pm

Bij het zomerse weer is dit best een aangenaam plaatje eigenlijk. Zeventje.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16735
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Vleertje zo jun 01, 2014 7:49 pm

Simply Red zit heel erg in mijn muzikale allergie en deze is dus ook niet best voor me. Ik weet niet wat het is met die band maar die stem ik krijg er op een onprettige manier de rillingen van. Een 2 omdat ze erger kunnen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  sokratikos di jun 03, 2014 4:50 pm

In de 80ies had ik niets-met en niets-tegen Simply Red en dat is nog steeds zo. Wat Jan noemde, Money´s too tight to mention, en ook Holding back the years (misschien nog eentje) zijn voldoendes. De rest wat ik ken (en dat is niet veel, want niet gevolgd,) zijn kleine onvoldoendes (en naar men hier zegt werd t steeds minder). De RTH is voor mij ook hooguit achtergrond bij het boodschappen, maar jaagt me ook niet op om snel de winkel uit te vluchten. Een 5je

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9996
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Jorg di jun 03, 2014 6:20 pm

This song never got me started..een 6 voor deze middle of the road pop.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3075
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Simply Red - Something got me started Empty Re: *RTH* Simply Red - Something got me started

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum