*RTH* George Michael & Mary J. Blige - As
+8
Laxus11
Mirrr
forzautregivo
MrJohn
sowhat
Joostvdaa
Frodo
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "As"?
*RTH* George Michael & Mary J. Blige - As
[18-02-2015]
Vooral in het zuiden des lands worden vandaag veel askruisjes "gehaald": met Aswoensdag begint vandaag binnen het katholicisme (en meer en meer ook binnen het protestantisme) de Vastentijd. Het vasten heeft door de jaren heen "een andere invulling gekregen", maar het na de carnavalsdagen een kruisje halen is nog steeds een populaire traditie. De as is afkomstig van vorig jaar verbrande Palmpasentakken. In de Bijbel wordt overigens gesproken van "Dag van de As".
Vooral in het zuiden des lands worden vandaag veel askruisjes "gehaald": met Aswoensdag begint vandaag binnen het katholicisme (en meer en meer ook binnen het protestantisme) de Vastentijd. Het vasten heeft door de jaren heen "een andere invulling gekregen", maar het na de carnavalsdagen een kruisje halen is nog steeds een populaire traditie. De as is afkomstig van vorig jaar verbrande Palmpasentakken. In de Bijbel wordt overigens gesproken van "Dag van de As".
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* George Michael & Mary J. Blige - As
Mijn oma gebruikte vaak de uitdrukking "As? As is verbrande turf" (in de betekenis van: daar heb je niks aan). Het fenomeen askruisje was tot aan vandaag volstrekt onbekend bij mij.
Dan het liedje. Ik heb het origineel van Stevie Wonder altijd leuk gevonden en dan ging het mij om dat aanstekelijke outtro waarbij alle zinnen met 'Loving you until...' beginnen. Het begin van het nummer is slechts een doodgewone aanloop. Wat Michael & Blige op deze cover doen is het liedje keurig nazingen. Er zit helaas geen eigen signature aan, of het zou het weglaten van het pianosolo'tje moeten zijn en het eerder afkappen van het outtro.
Stevie Wonder zou een 9 krijgen; voor deze cover heb ik een met enig geluk naar boven afgeronde 7 over.
Dan het liedje. Ik heb het origineel van Stevie Wonder altijd leuk gevonden en dan ging het mij om dat aanstekelijke outtro waarbij alle zinnen met 'Loving you until...' beginnen. Het begin van het nummer is slechts een doodgewone aanloop. Wat Michael & Blige op deze cover doen is het liedje keurig nazingen. Er zit helaas geen eigen signature aan, of het zou het weglaten van het pianosolo'tje moeten zijn en het eerder afkappen van het outtro.
Stevie Wonder zou een 9 krijgen; voor deze cover heb ik een met enig geluk naar boven afgeronde 7 over.
Deze cover kende ik eerder, want deze kwam uit in de tijd dat ik muziek echt begon te ontdekken. Lang niet meer gehoord, eigenlijk wel leuk om weer eens te horen en ik vind 'm ook zeker niet slecht. Het origineel is natuurlijk wel vele malen beter, met inderdaad het door Frodo terecht aangehaalde outtro dat ik ook altijd leuk vind. Een 6 heb ik voor de RtH wel voor over, het origineel had twee punten hoger gekregen.
Niet slecht, maar ik vind deze cover weinig toevoegen ten opzichte van het prachtige origineel. Een 6 daarom. Het origineel had een 9 gekregen.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben sowieso al niet dol op Michael & Blige. Het is niet mijn muziek en hun stemmen hebben geen bijzondere klank in mijn oren. Zoals al door anderen terecht is gezegd, voegt hun cover ook nog eens totaal niets toe. Geen al dan niet eigenzinnige interpretatie of een ludieke vondst
Een 3.
Een 3.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Het zoveelste bewijs dat het bijeen brengen van twee op zich met een prachtige stem uitgeruste individuen niet altijd leid tot een even sterk team, een gemiste kans derhalve en slechts een 4 waar inderdaad zoals anderen al terecht opmerkten het origineel veel hoger had gescoord.
Gast- Gast
Ik sta er exact hetzelfde in als Joost. Dus ook een 6
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Geen slechte cover, een 7....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het orgineel is duidelijk de betere maar deze versie vind ik ook niet slecht
Een 6
Een 6
Mijn 3 is misschien aan de strenge kant, maar ik HAAT covers die geen enkele meerwaarde hebben. En deze hoort daarbij. Volkomen onnodige plaat, voeg maar een s aan de titel van het nummer toe en dan heb je wat mij betreft zowel George als Mary raak getypeerd.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Volledig overbodig! 2!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Waarom zijn er mensen als George Michael? Oké, hij heeft een redlijk eigen repertoire opgebouwd maar waarom moeten dan mooie platen uit het verleden verkwanseld worden? Ik kan hier echt niet meer aan kwijt dan een 3 en die drie punten komen volledig op naam van Mary J. Blige. Maar goed ook want een nul kan ik niet geven.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Het voornaamste is al gezegd: een matige cover zonder eigenheid t.o.v. het betere origineel. 5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Mary J. Blige & U2 - One
» *RTH* Mary J. Blige - Family affair
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Mary Black - Columbus
» *RTH* George Michael - Careless Whisper
» *RTH* Mary J. Blige - Family affair
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Mary Black - Columbus
» *RTH* George Michael - Careless Whisper