Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Mary J. Blige - Family affair EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Mary J. Blige - Family affair EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Mary J. Blige - Family affair

+9
Jan...
Mauricedegier
Joostvdaa
Mirrr
Dave Evans
arjanh
sowhat
Chrisje
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Mary J. Blige - Family affair" ?

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap13%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap6%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap13%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap0%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap13%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap38%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 38% 
[ 6 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap13%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap0%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap6%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_lcap0%*RTH* Mary J. Blige - Family affair Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  sokratikos 30.07.15 22:00

[23-07-2015]

Verzoekje

Mary Jane Blige (New York, 11 januari 1971) is een Amerikaanse soulzangeres. In 1992 brak zij door met het nummer You Remind Me van haar debuutalbum What's the 411?. Grote hits waren As, met George Michael (1999), Family Affair (2001), No More Drama (2001), Be Without You (2005) en One met U2 (2006). In 2003 is Mary getrouwd met Kendu Isaacs.

Ze wordt ook wel de "Queen of Hip-Hop Soul" genoemd. Haar eerste twee albums What's The 411? en My Life worden beschouwd als klassiekers binnen het hiphop-soulgenre.

In 2014 werkte ze samen met de houseact Disclosure. De singles F For You werd een hit in meerdere landen en werd genomineerd voor een Grammy Award.


We ranken van Mary J. Blige haar grootste hit "Family Affair", afkomstig van haar vijfde studioalbum No More Drama (2001). Het nummer piekte in 2001 op #20 in Oostenrijk, #18 in Italië, #10 in Duitsland, #9 in Hongarije, #8 in Australië, UK en Noorwegen, #7 in Zweden, #5 in Vlaams België, #4 in Denemarken en Zwitserland, #3 in Ierland en de NLse Top 40 - 15 weken erin, 2 weken op #3 -, #2 in Walloons België en NieuwZeeland, en werd een #1-hit in de USA en Frankrijk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Family_Affair_(Mary_J._Blige_song)



live Letterman en Tribute to the Troops 2011


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Chrisje 31.07.15 20:51

Ik vind dit best goed, live iets minder dan op de plaat, maar een 9 kan ervan af!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3358
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  sowhat 31.07.15 20:55

Gaat wel. 6

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  arjanh 01.08.15 10:39

Ik heb niks met hiphop in het algemeen en zeker niet met zo'n r&b sausje van de laatste 20 jaar.
Ik kom dan ook niet hoger dan een 2.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Dave Evans 01.08.15 10:45

Tja moeilijk dit, want het is mijn muziek niet. Toch heeft Mary J een dijk van een stem en hoor je ook dat het nummer goed in elkaar steekt. Ik ga voor de gulden middenweg en maak er een 5 van!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Mirrr 01.08.15 13:40

Helemaal mijn ding niet dit, een 3
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Joostvdaa 01.08.15 19:22

Een bijna vergeten plaat voor mij, niet onaardig om weer eens te horen. Beslist niet mijn genre, maar in zijn soort vind ik dit nummer wel goed. Geen echte irritatiefactoren, aardige melodie en zang. Ruime 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Mauricedegier 01.08.15 19:56

Redelijk, in ieder geval stukken beter dan haar bijdrage bij het nummer One......

Hier geef ik een 6 voor.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Joostvdaa 01.08.15 20:45

Mauricedegier schreef: in ieder geval stukken beter dan haar bijdrage bij het nummer One......

Dat mag je wel zeggen, wat een afgrijselijke verkrachting van een prachtig nummer is die versie met haar erbij..
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Jan... 01.08.15 23:04

niet bepaald mijn genre maar desondanks niet slecht, 6. Ja, One, dat was errug, maar dat neem ik Bono en zn kornuiten meer kwalijk dat ze dat toelieten. Wat een gegalm.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Gast 02.08.15 4:59



Ik kan me aardig vinden in wat Dave en Jan hierover zeggen een 5 die naar een 6 gaat door die prachtige stem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Frodo 04.08.15 16:16

Ik behoor niet tot de doelgroep (meisjes van 13 en 14 jaar) van dit soort deuntjes.
RTH is voor mij geen rubriek waarin per se zo objectief mogelijk iets moet worden gezegd over de technische kwaliteit van het een of ander. Muziek is emotie en het moet me wat doen om een hoog cijfer te geven. Oftewel: het zal me aan mijn reet roesten dat ze een goede stem heeft, het deuntje stelt helemaal niks voor en dus geef ik een volledig verdiende 1.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  forzautregivo 05.08.15 12:44

Best lekker nummer. Zet m uit mezelf niet op, maar ik zal m niet wegdraaien als het eens langskomt. Zit best wel goed in elkaar. Een 7

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  PPProfessor 06.08.15 0:10

Ik heb 3 minuten mijn best gedaan, en dat heb ik ook gedaan bij North Sea Jazz waar zij goede kritieken kreeg, maar ik vind er gewoon GEEN REET AAN. Het landt bij mij voor geen meter. Het spijt me, maar ik kan er niet meer dan een 3 voor geven, puur omdat ze zo haar best doet en de stem op zich wel goed is, maar ik denk dan: MENS, cover Al Green of andere grootheden niet met een hiphopdraak, maar zing zelf iets moois wat van jezelf is. Doos.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Timmus 21.08.15 19:50

Ik ga volledig mee met Joost, nog een 6 erbij.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  sokratikos 28.08.15 22:58

Ik hou niet van hiphop en met het genoemde r&b-sausje erbij, is het een muze-wonder, dat dit me niet enorm irriteert. Misschien omdat het binnen dit genre niet slecht is. Vandaar een (voor dit genre) hoog uitgevallen 5

RTH vind ik trouwens wel een rubriek om te pogen iets objectiefs/intersubjectiefs te zeggen over techniek, stem of andere instrumenten e.d. Muziek kan m.i. nooit enkel zuiver emotie zijn, omdat emotie altijd is meer of mindere mate is verbonden met rationaliteit en het concept ´zuiver emotie´ (dwz zonder wat voor rationaliteit ook; emotie op zichzelf staand) een talige vondst van de ratio is die enkel verwijst naar een denkbeeldige wereld van gedachte-experimenten ect. maar niet naar de werkelijkheid waarin we leven en muziek luisteren. Dat lijkt misschien een filosofisch vraagstuk dat niets met RTH te maken heeft, maar is dat wel zo?

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Frodo 29.08.15 15:33

sokratikos schreef:RTH vind ik trouwens wel een rubriek om te pogen iets objectiefs/intersubjectiefs te zeggen over techniek, stem of andere instrumenten e.d. Muziek kan m.i. nooit enkel zuiver emotie zijn, omdat emotie altijd is meer of mindere mate is verbonden met rationaliteit en het concept ´zuiver emotie´ (dwz zonder wat voor rationaliteit ook; emotie op zichzelf staand) een talige vondst van de ratio is die enkel verwijst naar een denkbeeldige wereld van gedachte-experimenten ect. maar niet naar de werkelijkheid waarin we leven en muziek luisteren. Dat lijkt misschien een filosofisch vraagstuk dat niets met RTH te maken heeft, maar is dat wel zo?

Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat voor sommige mensen de rationaliteit meespeelt. Echter, ik bestrijd dat emotie altijd verbonden is met rationaliteit, en zeker dat het een talige vondst is. Emoties komen ook voor bij dieren zodat 'zuivere emotie' onmogelijk een talige vondst KAN zijn, want anders zouden emoties niet bij dieren voor kunnen komen. Of als je het bij mensen wil houden: uit diverse onderzoeken blijkt dat bepaalde muziek een invloed heeft op de emotie van babies (zelfs ongeboren babies). Babies zijn nog niet in het bezit van taal noch rationaliteit.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  sokratikos 31.08.15 14:13

Frodo schreef:Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat voor sommige mensen de rationaliteit meespeelt. Echter, ik bestrijd dat emotie altijd verbonden is met rationaliteit, en zeker dat het een talige vondst is.
Ik bestrijd ook dat emoties een talige vondst zijn. Dat heb ik ook nergens gezegd. Bovendien had ik het over mensen en hun werkelijkheid (´waarin we leven en naar muziek luisteren´), en wat betreft mensen is het inderdaad nooit en te nimmer uit te sluiten dat rationaliteit meespeelt aangezien rationaliteit - naast emotionaliteit - bestaat in de menselijke natuur. Dus bij alle mensen, zonder enige uitzondering.
Frodo schreef:Emoties komen ook voor bij dieren zodat 'zuivere emotie' onmogelijk een talige vondst KAN zijn, want anders zouden emoties niet bij dieren voor kunnen komen.
Emoties komen inderdaad ook voor bij dieren. Maar als muziek enkel zuiver emotie is, waarom maken dan niet alle dieren met emoties muziek? Vogels zingen deuntjes, die niet alleen bij Mozart en Messiaen tot inspiratie diende voor hun menselijke composities, en walvissen zingen ook. Dient deze muziek van dieren slechts een biologische functie - de talige functie van waarschuwen bijvoorbeeld - of is dit door vogels en/of walvissen gemaakt voor esthetisch genot?
En waarom zetten walvissen geen beat onder hun gezang - zoals in sommige New Age gebeurt - en waarom zingen vogels niet samen hetzelfde lied in een koor? Omdat dat rationalisatie vereist?


Frodo schreef:Of als je het bij mensen wil houden: uit diverse onderzoeken blijkt dat bepaalde muziek een invloed heeft op de emotie van babies (zelfs ongeboren babies). Babies zijn nog niet in het bezit van taal noch rationaliteit.
Nee, nog niet de discursieve taal van rationaliteit, net als dat een appelboom die uit het zaadje net boven de grond is gekomen nog geen appels draagt maar dat wel zal gaan doen. In potentie is rationaliteit in babies al aanwezig, dus in de minste mate verbonden met emotionaliteit. Zo gauw kinderen van mensen beginnen met het leren van taal, openbaart zich eerst duidelijk de aangeboren natuurlijke aanleg voor rationaliteit, en daaruit komen daarna ook al snel vanzelf filosofische vragen op. Dan is de emotionaliteit al in meerdere mate verbonden met deze zich ontwikkelende rationaliteit. En zo wordt dat natuurlijke verbond opgroeienderwijs steeds sterker en vanzelfsprekender.

Muziek die enkel emotie zou zijn, kan in ieder geval geen tekst bevatten, want elk gezongen woord verraadt de aanwezigheid van rationaliteit. Muziek die enkel emotie zou zijn, kan die wel bij elkaar passende melodie en ritme hebben, aangezien het beoordelen van dat bij elkaar passen rationele afweging impliceert? Muziek die enkel emotie is, bestaat dat niet alleen bij vogels en walvissen?

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Jan... 31.08.15 18:39

met alle respect maar ik begrijp dat het pseudo-psychologische geleuter weer is uitgebroken... kan ik aub op blokkade? Ik begrijp dat het niet leuk is voor bepaalde mensen dit te lezen maar dit is gewoon totaal mijn ding niet.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Gast 31.08.15 19:51

jan1966 schreef:met alle respect maar ik begrijp dat het pseudo-psychologische geleuter weer is uitgebroken... kan ik aub op blokkade? Ik begrijp dat het niet leuk is voor bepaalde mensen dit te lezen maar dit is gewoon totaal mijn ding niet.



Doe zoals ik nu doe, verbaas, verwonder en wees soms verbijsterd maar laat het NOOIT je eigen plezier vergallen, niets is dat namelijk waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Jan... 31.08.15 23:49

Journeyman schreef:
jan1966 schreef:met alle respect maar ik begrijp dat het pseudo-psychologische geleuter weer is uitgebroken... kan ik aub op blokkade? Ik begrijp dat het niet leuk is voor bepaalde mensen dit te lezen maar dit is gewoon totaal mijn ding niet.



Doe zoals ik nu doe, verbaas, verwonder en wees soms verbijsterd maar laat het NOOIT je eigen plezier vergallen, niets is dat namelijk waard.

Tuurlijk niet Journeyboy. Ik kan er zeker wel om lachen....
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mary J. Blige - Family affair Empty Re: *RTH* Mary J. Blige - Family affair

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum