*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends
+10
PPProfessor
Timmus
Ries
Jan...
Frodo
Mirrr
Joostvdaa
sowhat
Chrisje
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Can we still be friends?'
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends
[30-11-2014]
Todd Harry Rundgren (22 juni 1948, Upper Darby, Pennsylvania) is een Amerikaans muzikant, singer-songwriter en muziekproducent.
Rundgren werd geboren in Philadelphia. In de jaren zestig speelde hij in een bluesgroep genaamd Woody's Truck Stop. Samen met bassist Carson Van Osten verliet hij deze band om in 1967 de psychedelische-rockband Nazz op te richten. Nazz bestond uit Rundgren, Van Osten, drummer Thom Mooney en toetsenist Robert Antoni. Ze brachten twee studioalbums uit en behaalden commercieel succes met de single "Hello It's Me".
Twee jaar na de oprichting verliet Rundgren Nazz. In 1969 bracht hij onder de naam Runt een gelijknamig album uit. In 1970 verscheen het tweede album, Runt. The Ballad of Todd Rundgren. Runt bestond verder uit Hunt Sales (drums) en zijn broer Tony Sales (basgitaar), maar Rundgren speelde zelf vrijwel alle partijen. In 1972 verscheen onder zijn eigen naam het dubbelalbum Something/Anything?, dat onder meer de hit "I Saw the Light" en een aangepaste versie van "Hello It's Me" bevat.
Vanaf het volgende album, A Wizard, a True Star uit 1973, raakte Rundgren beïnvloed door progressieve rock en begon hij te experimenteren met drugs. Deze invloeden werden uitgediept met de band Utopia, die hij in 1974 oprichtte. In verschillende bezettingen zou deze band tot 1986 blijven bestaan. In de tussentijd bleef Rundgren ook als solo-artiest actief.
Rundgren is ook een veelgevraagd producent, onder andere voor The Band, The Tubes, Meat Loaf en Bad Religion.
Can we still be friends komt uit 1978 maar deed niet veel in Nederland. Een jaar later werd de cover van Robert Palmer wel een dikke hit!
mooie versie 'live from Daryl's house'
Todd Harry Rundgren (22 juni 1948, Upper Darby, Pennsylvania) is een Amerikaans muzikant, singer-songwriter en muziekproducent.
Rundgren werd geboren in Philadelphia. In de jaren zestig speelde hij in een bluesgroep genaamd Woody's Truck Stop. Samen met bassist Carson Van Osten verliet hij deze band om in 1967 de psychedelische-rockband Nazz op te richten. Nazz bestond uit Rundgren, Van Osten, drummer Thom Mooney en toetsenist Robert Antoni. Ze brachten twee studioalbums uit en behaalden commercieel succes met de single "Hello It's Me".
Twee jaar na de oprichting verliet Rundgren Nazz. In 1969 bracht hij onder de naam Runt een gelijknamig album uit. In 1970 verscheen het tweede album, Runt. The Ballad of Todd Rundgren. Runt bestond verder uit Hunt Sales (drums) en zijn broer Tony Sales (basgitaar), maar Rundgren speelde zelf vrijwel alle partijen. In 1972 verscheen onder zijn eigen naam het dubbelalbum Something/Anything?, dat onder meer de hit "I Saw the Light" en een aangepaste versie van "Hello It's Me" bevat.
Vanaf het volgende album, A Wizard, a True Star uit 1973, raakte Rundgren beïnvloed door progressieve rock en begon hij te experimenteren met drugs. Deze invloeden werden uitgediept met de band Utopia, die hij in 1974 oprichtte. In verschillende bezettingen zou deze band tot 1986 blijven bestaan. In de tussentijd bleef Rundgren ook als solo-artiest actief.
Rundgren is ook een veelgevraagd producent, onder andere voor The Band, The Tubes, Meat Loaf en Bad Religion.
Can we still be friends komt uit 1978 maar deed niet veel in Nederland. Een jaar later werd de cover van Robert Palmer wel een dikke hit!
mooie versie 'live from Daryl's house'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends
Eerlijk gezegd vind ik de cover van Robert Palmer beter. Todd Rundgren heeft vele kwaliteiten, schrijven, arrangeren, produceren etcetera, maar met zingen komt hij niet aan de middenmoot en Robert Palmer komt (kwam) met zingen ver boven de middenmoot. Ik zeg een naar boven afgeronde 6, want het is best een leuk liedje.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Hij zingt het mooier dan Robert Palmer, maar het liedje blijft zwak. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
In welke versie dan ook vind ik dit geenszins een bijzonder goed nummer. Maar ook weer niet heel vervelend ofzo. Een 5.
Geen onaardig liedje maar niks bijzonders, een 6...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De cover van Robert Palmer vind ik middelmatig. Maar dit origineel vind ik nog zwakker.
Een 4.
Een 4.
zo dat is nou de beroemde Todd Rundgren, veel over gehoord, nooit wat geluisterd. Ik vind het nou niet verheffend, nogal glad door de stomme achtergrondkoortjes. De cover van Palmer kon ik natuurlijk wel, maar die voegde weinig toe aan het origineel. Dat ik toch een 6 geef komt omdat ik vreselijk heb genoten van het pakje dat onze Todd aan had. Heeft ie dat geleend van Fred Flinstone?
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Tsja de köfer van Robert staat mede door zijn lijzige, nonchalante zang in mijn inleverlijst. Dit origineel vind ik vele malen zwakker. Een 4 voor deze uitvoering!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
De cover van Palmer is nog om aan te horen, maar dit is wel een heel zeikerig nummer. Een 2.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Het klinkt misschien wat cru, maar moet deze man niet een keer naar zangles? 3
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb hier altijd wel iets voor gevoeld. Een 7 van mij.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Wat een zeikstengel die kerel. Wat mij betreft zijn we geen vrienden meer. Een 3
Prachtig nummer van een wel heel bijzonder getalenteerde muzikant die "zoals wel duidelijk word uit de gegeven comments" hier te lande altijd is ondergewaardeerd, gelukkig deed men dat niet in dat vreemde landje aan de andere kant van de grote plas waardoor de man al jaren lekker in Hawai woont en volgens mij niet alleen tegen alle kritiek een dikke vette middelvinger opsteekt maar zich vooral elke dag te barsten lacht..... en terecht !!! een 10.
Gast- Gast
Solo ken ik weinig van de man. In het werk met Utopia zit wel interessants tussen. Robert Palmer heeft wel mooiere nrs dan de cover hiervan. Voor het origineel een klein 6je
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
RTH Todd Rundgren
Na het lezen van de commentaren werd ik toch best wat verdrietig. Todd heeft misschien dan geen "gelikte" zwoele stem, maar zijn composities zijn briljant, varierend van Hall & Oates, Meat Loaf en vanzelfsprekend Utopia en de solo albums van Todd zelf. Waar te beginnen met luisteren? Back to the Bars, A True Wizard a True star tot en met Human in de 00's. Zijn harmonieen zijn geweldig en de muziek ondersteunt of stampt (Utopia). Todd is mijn meest gewaardeerde en intelligente muzikant all times en ik heb nog steeds een stille hoop (wellicht ijdel) om Todd ooit in de Top2000 te stemmen.
Ik dank Journeyman dan ook voor zijn recensies en net als Journey heb ik een welverdiende 10 gegeven!
Zijn live concerten zijn aanraders, ook vanwege de krankzinnige kostuums. Kortom een multi-talent zoals er maar weinigen zijn.
Ik dank Journeyman dan ook voor zijn recensies en net als Journey heb ik een welverdiende 10 gegeven!
Zijn live concerten zijn aanraders, ook vanwege de krankzinnige kostuums. Kortom een multi-talent zoals er maar weinigen zijn.
Boebstie- Music-freak
- Aantal berichten : 273
Registratiedatum : 29-12-11
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Todd Rundgren - I Saw The Light
» *RTH* Todd Rundgren - The want of a Nail
» Album Jukebox
» *RTH* Placebo – Too Many Friends
» *RTH* LCD Soundsystem - All my friends
» *RTH* Todd Rundgren - The want of a Nail
» Album Jukebox
» *RTH* Placebo – Too Many Friends