*RTH* Todd Rundgren - The want of a Nail
+6
Jan...
sowhat
MrJohn
Frodo
Dave Evans
Vleertje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Todd Rundgren'?
*RTH* Todd Rundgren - The want of a Nail
Todd Harry Rundgren (22 juni 1948, Upper Darby, Pennsylvania) is een Amerikaans muzikant, singer-songwriter en muziekproducent.
Rundgren werd geboren in Philadelphia. In de jaren zestig speelde hij in een bluesgroep genaamd Woody's Truck Stop. Samen met bassist Carson Van Osten verliet hij deze band om in 1967 de psychedelische-rockband Nazz op te richten. Nazz bestond uit Rundgren, Van Osten, drummer Thom Mooney en toetsenist Robert Antoni. Ze brachten twee studioalbums uit en behaalden commercieel succes met de single "Hello It's Me".
Twee jaar na de oprichting verliet Rundgren Nazz. In 1969 bracht hij onder de naam Runt een gelijknamig album uit. In 1970 verscheen het tweede album, Runt. The Ballad of Todd Rundgren. Runt bestond verder uit Hunt Sales (drums) en zijn broer Tony Sales (basgitaar), maar Rundgren speelde zelf vrijwel alle partijen. In 1972 verscheen onder zijn eigen naam het dubbelalbum Something/Anything?, dat onder meer de hit "I Saw the Light" en een aangepast versie van "Hello It's Me" bevat.
Vanaf het volgende album, A Wizard, a True Star uit 1973, raakte Rundgren beïnvloed door progressieve rock en begon hij te experimenteren met drugs. Deze invloeden werden uitgediept met de band Utopia, die hij in 1974 oprichtte. In verschillende bezettingen zou deze band tot 1986 blijven bestaan.
In de tussentijd bleef Rundgren ook als solo-artiest actief.
Rundgren is ook een veelgevraagd producent, onder andere voor The Band, The Tubes, Meat Loaf en Bad Religion.
Actrice Liv Tyler dacht dat Todd haar vader was totdat haar op haar elfde werd gezegd dat ze de dochter is van Aerosmith-zanger Steven Tyler.
Van zijn album Nearly Human (1989) is hier The Want of a Nail voor the Rank.
https://www.youtube.com/watch?v=nDrqveFqYdg
Rundgren werd geboren in Philadelphia. In de jaren zestig speelde hij in een bluesgroep genaamd Woody's Truck Stop. Samen met bassist Carson Van Osten verliet hij deze band om in 1967 de psychedelische-rockband Nazz op te richten. Nazz bestond uit Rundgren, Van Osten, drummer Thom Mooney en toetsenist Robert Antoni. Ze brachten twee studioalbums uit en behaalden commercieel succes met de single "Hello It's Me".
Twee jaar na de oprichting verliet Rundgren Nazz. In 1969 bracht hij onder de naam Runt een gelijknamig album uit. In 1970 verscheen het tweede album, Runt. The Ballad of Todd Rundgren. Runt bestond verder uit Hunt Sales (drums) en zijn broer Tony Sales (basgitaar), maar Rundgren speelde zelf vrijwel alle partijen. In 1972 verscheen onder zijn eigen naam het dubbelalbum Something/Anything?, dat onder meer de hit "I Saw the Light" en een aangepast versie van "Hello It's Me" bevat.
Vanaf het volgende album, A Wizard, a True Star uit 1973, raakte Rundgren beïnvloed door progressieve rock en begon hij te experimenteren met drugs. Deze invloeden werden uitgediept met de band Utopia, die hij in 1974 oprichtte. In verschillende bezettingen zou deze band tot 1986 blijven bestaan.
In de tussentijd bleef Rundgren ook als solo-artiest actief.
Rundgren is ook een veelgevraagd producent, onder andere voor The Band, The Tubes, Meat Loaf en Bad Religion.
Actrice Liv Tyler dacht dat Todd haar vader was totdat haar op haar elfde werd gezegd dat ze de dochter is van Aerosmith-zanger Steven Tyler.
Van zijn album Nearly Human (1989) is hier The Want of a Nail voor the Rank.
https://www.youtube.com/watch?v=nDrqveFqYdg
Gast- Gast
Re: *RTH* Todd Rundgren - The want of a Nail
Omdat ik laatst commentaar kreeg op mijn te lange commentaren op de nummers van RTH zal ik het kort houden, Best een aardig nummer dit, een 7!
Laatst aangepast door glimmerikje20 op 31.03.11 14:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Niets van aan trekken Glimmie
Het is juist leuk om verhalen bij de liedjes te lezen.
Laatst aangepast door Raver op 31.03.11 14:44; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Raver schreef:Niets van aan trekken Glimmie
Dat vind ik ook Raver, maar helaas denken andere mensen daar anders over...
Gast- Gast
Er is altijd wel wat te zeiken door menigheen inderdaad
Gast- Gast
Mij veels te gladjes dus een 5.
En Glimmer niets van aantrekken joh gewoon schijt aan hebben wat een ander van je commentaren vind. Lekker jezelf blijven en je vooral niet inhouden.
En Glimmer niets van aantrekken joh gewoon schijt aan hebben wat een ander van je commentaren vind. Lekker jezelf blijven en je vooral niet inhouden.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Jammer dat je de uitzending van RTH 2010 gemist hebt Glimmie, dan had je gehoord hoe leuk die wat uitgebreidere commentaren zijn!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Leuke verrassing dit nummer! Straalt dezelfde energie en muzikaliteit uit die de Doobie Brothers ook altijd hebben. En natuurlijk komt die vergelijking ook door de meerstemmigheid die van deze plaat een feestje maakt! Nooit geweten dat die Rundgren zulke leuke muziek maakte
Ja ik pak toch wel uit met een '8'
Ja ik pak toch wel uit met een '8'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
In het begin dacht ik: leuk plaatje wel, niets bijzonders en inderdaad ietwat gladjes. Waarschijnlijk een 7. Maar dan! In het tweede gedeelte komt dit liedje toch wel helemaal los. Al snel zat ik aan een 8 te denken, en tegen de tijd dat het afgelopen was zat ik al op een 9. Heerlijk!
Het wekt de schijn van improvisatie en enige hartstocht, maar gaat al gauw vervelen en valt dan door de mand.. Daarom: een mager zesje.
@Renata/Glim: wie heeft eigenlijk opmerkingen gemaakt over je lange commentaren ? Gewoon niets van aantrekken, je bent jezelf, zoals je leeft, spreekt en schrijft. Ik lees je commentaren in ieder geval altijd met plezier.
Dus gewoon doen waar je zin in hebt meid
@Renata/Glim: wie heeft eigenlijk opmerkingen gemaakt over je lange commentaren ? Gewoon niets van aantrekken, je bent jezelf, zoals je leeft, spreekt en schrijft. Ik lees je commentaren in ieder geval altijd met plezier.
Dus gewoon doen waar je zin in hebt meid
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Saai. Nog 100x dit riedeltje doen, dan heb je een dubbelalbum. 4
Leeftijd : 67
glimmerikje20 schreef:Omdat ik laatst commentaar kreeg op mijn te lange commentaren op de nummers van RTH zal ik het kort houden, Best een aardig nummer dit, een 7!
Tjonge jonge Glimmerikje, wat een onzin. Ik vind lange verhalen juist leuk, gewoon opschrijven wat je denkt. Ik vind jouw verhalen juist een verademing in vergelijking met al die korte poespas. Ik schrijf volgens mij ook maar wat raak en een heleboel mensen vinden dat ongetwijfeld ook bagger. Nou, daar trek ik me geen zak van aan.
Gewoon lekker doorgaan meisie, je doet het leuk!
En de toto vond ik een superleuk initiatief.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ach Glimmer je moet maar zo denken dat degene die zoiets tegen je zeggen nu eenmaal de gave van het woord missen plus waarschijnlijk enige moeite moeten doen om de te dikke varkensworstvormachtige vingertjes op de enig juiste en correcte wijze over de toetsen te laten glijden.
Zelf lees ik met veel plezier uiteraard mijn eigen bijdragen terug maar eerlijkheid gebied dat ik die van jou soms ook wel informatief vind ja soms wel leuk ook zelfs maar zeer zeker niet langdradig.
Eigenlijk kan het me niet lang genoeg welke bijdrage dan ook !!
Dus meid ga gewoon door met waar je zelf je het lekkerste bij denkt te voelen en laat de commentaren voor wat ze zijn nietszeggend en getuigend van een slechte smaak.
Enfin, on topic maar weer eens dan. O ja Tod Rundgren deze multi functionele artiest is altijd een beetje ondergewaardeerd geweest in dit soms hautaine kikkerlandje zowel als zelfstandig muzikant als producer van een gierend grote riedel artiesten van naam en de faam en dat is jammer. De man heeft namelijk als Tod himself in mijn beleving in ieder geval minimaal twee absolute topalbums geproduceerd.
Dit nummer is ook al zo lekker en verdiend en krijgt dan ook een negen.
Zelf lees ik met veel plezier uiteraard mijn eigen bijdragen terug maar eerlijkheid gebied dat ik die van jou soms ook wel informatief vind ja soms wel leuk ook zelfs maar zeer zeker niet langdradig.
Dus meid ga gewoon door met waar je zelf je het lekkerste bij denkt te voelen en laat de commentaren voor wat ze zijn nietszeggend en getuigend van een slechte smaak.
Enfin, on topic maar weer eens dan. O ja Tod Rundgren deze multi functionele artiest is altijd een beetje ondergewaardeerd geweest in dit soms hautaine kikkerlandje zowel als zelfstandig muzikant als producer van een gierend grote riedel artiesten van naam en de faam en dat is jammer. De man heeft namelijk als Tod himself in mijn beleving in ieder geval minimaal twee absolute topalbums geproduceerd.
Gast- Gast
Glim gelukkig is Journey terug die is pas lang van stof
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik heb voor de meeste nummers een woord. dit is: mwuah. korter kan het niet toch?? een 6-je
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Dit is de man aan wie we Meat Loaf hebben te danken. Nadat vrijwel elke maatschappij Meat Loaf en Jim Steinberg had afgewezen, zag Rundgren wel brood in die musicalzanger van zwaar kaliber.
Nu heb ik helemaal niets tegen het bombastische geluid van Meat Loaf (als het maar niet dat eeuwige paradijs is) maar dit klinkt gewoon natuurlijker. Gewoon muziek zoals het bedoeld is. Het swingt, klinkt vrolijk en verdient een dikke voldoende. Een 8 van mij.
(helaas komt de eetgasten eraan, dus ik moet het kort houden! Wilde eigenlijk de ruimte van Glimmer even vullen. Volgende keer weer gewoon zelf die ruimte volschrijven hoor)
Nu heb ik helemaal niets tegen het bombastische geluid van Meat Loaf (als het maar niet dat eeuwige paradijs is) maar dit klinkt gewoon natuurlijker. Gewoon muziek zoals het bedoeld is. Het swingt, klinkt vrolijk en verdient een dikke voldoende. Een 8 van mij.
(helaas komt de eetgasten eraan, dus ik moet het kort houden! Wilde eigenlijk de ruimte van Glimmer even vullen. Volgende keer weer gewoon zelf die ruimte volschrijven hoor)
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Journeyman schreef:Ach Glimmer je moet maar zo denken dat degene die zoiets tegen je zeggen nu eenmaal de gave van het woord missen plus waarschijnlijk enige moeite moeten doen om de te dikke varkensworstvormachtige vingertjes op de enig juiste en correcte wijze over de toetsen te laten glijden.
Leuk!! Journey is ook weer back on his seat met meesterlijk verwoord commentaar
Hier iemand die hier altijd korte postings geeft, maar ik vind die lange postings altijd erg leuk om te lezen....
Als iedereen het nou zou doen zou ik ze denk ik niet allemaal lezen, dus de afwisseling van lang en kort vind ik juist prima.
Maar de bijdragen van degenen die lang van stof zijn, lees ik altijd met veel plezier!
Dus gewoon lekker doorgaan Renata (en de anderen die het ook doen).....
Oh en hier geef ik een 6 voor...(lekker kort he, moet dus ook gewoon kunnen)
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Wat betreft het schrijven van lappen tekst heb ik eigenlijk nog nooit iemand horen klagen dus ik vraag me af welke ranker hier nu op tegen kan zijn. Ja behalve als er lappen tekst komen en alle punten en komma's worden vergeten. Toch Journey.
Nou ja, het nummer dan maar. Oef, straf om hier naar te luisteren hoor. Te droog voor mij. We hebben net met wat vrienden biertjes weggetank en jeu de boules gespeeld en ben in een super goede bui. Ga ik het nummer maar een hoge 4 geven.
Nou ja, het nummer dan maar. Oef, straf om hier naar te luisteren hoor. Te droog voor mij. We hebben net met wat vrienden biertjes weggetank en jeu de boules gespeeld en ben in een super goede bui. Ga ik het nummer maar een hoge 4 geven.
Gast- Gast
Ik kende dit helemaal niet, maar vind het wel erg lekker. Ik heb hier een Doobie Brothers / Traveling Wilbury's gevoel bij. En hier zijn albums van, begrijp ik uit Dave's stukje. Yummie !
Gast- Gast
een gewoon nummer, nergens sprankelend nergens echt slecht dus een voldoende is op zijn plaats, een 7
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends
» *RTH* Todd Rundgren - I Saw The Light
» Album Jukebox
» *RTH* Todd Rundgren - I Saw The Light
» Album Jukebox
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: