*RTH* Buffalo Tom - I'm Allowed
+6
Joostvdaa
Ries
Frodo
sowhat
Timmus
Dave Evans
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor Í'm allowed'
*RTH* Buffalo Tom - I'm Allowed
[09-09-2014]
Buffalo Tom is een alternatieve rockband uit Boston, Massachusetts, geformeerd eind jaren 80.
Buffalo Tom scoort in Nederland in 1992 een klein hitje met 'Taillights Fade'. Buffalo Tom brengt in de jaren '90 een aantal albums uit waaronder Let Me Come Over (1992) en Sleepy Eyed (1995).
In 1986 richten zanger/gitarist Bill Janovitz, bassist Chris Colbourn en drummer Tom Maginnis de band Buffalo Tom op. Het titelloze debuutalbum ziet drie jaar later het daglicht. De critici vergelijken het met de band Dinosaur Jr. en echt gek is dat niet. J Mascis, frontman van Dinosaur Jr., heeft het album geproduceerd en speelt op één nummer mee. Ook voor het tweede album, Birdbrain (1990), roept Buffalo Tom de hulp van Mascics in. Hij werkt niet mee aan Let Me Come Over uit 1992. Een klein hitje scoort de band met het daar vanaf komende 'Taillights Fade'. De critici zijn lovend, maar de grote doorbraak levert het album niet op. Na nog een aantal studio-albums verschijnt in 2000 een verzamelaar met alle singles. Twee jaar later ligt Besides: A Collection Of B-Sides And Rarities in de winkels.
2 meter sessies
Gisteravond [lees vrijdag 4 September] speelde Buffalo Tom nog op Into the great wide open te Vlieland.
Buffalo Tom is een alternatieve rockband uit Boston, Massachusetts, geformeerd eind jaren 80.
Buffalo Tom scoort in Nederland in 1992 een klein hitje met 'Taillights Fade'. Buffalo Tom brengt in de jaren '90 een aantal albums uit waaronder Let Me Come Over (1992) en Sleepy Eyed (1995).
In 1986 richten zanger/gitarist Bill Janovitz, bassist Chris Colbourn en drummer Tom Maginnis de band Buffalo Tom op. Het titelloze debuutalbum ziet drie jaar later het daglicht. De critici vergelijken het met de band Dinosaur Jr. en echt gek is dat niet. J Mascis, frontman van Dinosaur Jr., heeft het album geproduceerd en speelt op één nummer mee. Ook voor het tweede album, Birdbrain (1990), roept Buffalo Tom de hulp van Mascics in. Hij werkt niet mee aan Let Me Come Over uit 1992. Een klein hitje scoort de band met het daar vanaf komende 'Taillights Fade'. De critici zijn lovend, maar de grote doorbraak levert het album niet op. Na nog een aantal studio-albums verschijnt in 2000 een verzamelaar met alle singles. Twee jaar later ligt Besides: A Collection Of B-Sides And Rarities in de winkels.
2 meter sessies
Gisteravond [lees vrijdag 4 September] speelde Buffalo Tom nog op Into the great wide open te Vlieland.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Buffalo Tom - I'm Allowed
Niet zo mooi als Tailights Fade, maar toch nog wel een 7.5, die ik naar boven afrond. Fijn karakteristiek geluid.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Niet mijn kopje thee. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Timmus schreef:Niet zo mooi als Tailights Fade, maar toch nog wel een 7.5, die ik naar boven afrond. Fijn karakteristiek geluid.
Wat Timmus zegt!
Idd is Taillights ietsje mooier maar dit is nog steeds een mooie naar boven afgeronde 8,5 waard! Een 9 van mij dus
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Dit haalt het inderdaad zeker niet bij het prachtige Taillights Fade, maar zoals Timmus en Frodo terecht constateren hoor ik wel een onderscheidend en karakteristiek geluid waar het prettig naar luisteren is. Ik kom uit op een 7.
Vind het een beetje saai, een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Best wel een lekker in het gehoor liggend nummer.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik kan hier ook niet gillend gek van worden iets wat word veroorzaakt door het gegeven dat ik de zanger een vrij irritant geluid vind produceren, daar kan de goede man verder ook niks aan doen maar ik heb daarmee wel te maken nietwaar?? vandaar een 4.
Gast- Gast
Wat Timmus, Frodo en Richie zeggen: wat minder dan Taillights Fade, maar nog steeds erg fijn. Een naar boven afgeronde 7.5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Op zich een mooie sound en een mooie zangstem, maar het is toch ook wel wat cliché en saai allemaal. Kan er niet meer dan een 6 van maken
» *RTH* Buffalo Springfield - For What It´s Worth
» *RTH* Buffalo Tom - Taillights Fade
» *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul
» *RTH* Phoenix Foundation - Buffalo
» *RTH* Buffalo Springfield - For What It´s Worth
» *RTH* Buffalo Tom - Taillights Fade
» *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul
» *RTH* Phoenix Foundation - Buffalo
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: