Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyVandaag om 10:43 van Timmus

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyVandaag om 8:18 van Ries

» Mei 2024
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyVandaag om 0:39 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 13:13 van Timmus

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 13:03 van Timmus

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  EmptyGisteren om 11:30 van Mirrr

» Do. 9 mei. Grabbelton
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 12:05 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty09.05.24 9:15 van Ries


*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

+9
Frodo
Vleertje
PPProfessor
sowhat
sokratikos
MrJohn
Joyce
Dave Evans
Paul
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Buffalo Springfield - Mr Soul'?

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap0%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap0%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap6%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap6%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap6%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap47%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 47% 
[ 8 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap12%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap23%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 23% 
[ 4 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap0%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_lcap0%*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Gast 23.10.11 15:47

Buffalo Springfield was een invloedrijke popgroep in de jaren zestig. Tussen 1966 en 1968 hebben ze drie albums opgenomen.
De groep is (vooral achteraf) bekend geworden door de nummers For What it’s Worth en Expecting to Fly. Deze hebben echter nooit in de Nederlandse Top 40 gestaan.
In Nederland was de groep tamelijk onbekend maar Buffalo Springfield is van grote betekenis geweest voor de Amerikaanse popmuziek aan het eind van de jaren zestig.
De groep ontstond begin 1966 en bestond uit Neil Young (gitaar) en Stephen Stills (gitaar) met daarbij Richie Furay (gitaar), Bruce Palmer (bas) en drummer Dewey Martin. De naam komt van de stoomwals (Buffalo-Springfield Roller Company) die voor het huis van producer Barry Friedman staat (waar Stills en Furay verbleven). Op 11 april 1966 debuteert de groep met een optreden in The Troubadour in Hollywood.
Aanvankelijk schreven Young en Stills de nummers en For What it’s Worth werd al gauw een succes. Het management van de groep beschouwde Buffalo Springfield echter als een soort Monkees. Dit had zijn weerslag op hun eerste album dat daardoor dan ook weinig succes had.
Tijdens de opname van de tweede elpee die de werktitel Stampede had maar uiteindelijk Buffalo Springfield again werd genoemd, werd het management naar huis gestuurd. Bruce Palmer was inmiddels in de gevangenis beland vanwege bezit van marihuana. Zijn plaats werd ingenomen door Jim Fielder, die op zijn beurt al weer snel naar Blood Sweat and Tears vertrok.
Op het Monterey Pop Festival verscheen de groep zonder Neil Young, in zijn plaats speelde vervanger-gitarist Doug Hastings. Tevens trad David Crosby als gast op.
Na nog een aantal liveoptredens hield de band een afscheidsconcert in Los Angeles. Intussen versterkte Jim Messina alsnog de groep als bassist; hij produceerde ook nog de laatste elpee Last Time Around die door de Rolling Stone beschreven werd als "the most beautiful record they've ever made."
Na het uiteenvallen van de groep zocht Stephen Stills samenwerking met David Crosby en Graham Nash en zo ontstond Crosby, Stills and Nash. Later voegde Neil Young zich ook bij de groep waardoor de naam werd gewijzigd in Crosby, Stills, Nash and Young. Naast hun werk in deze bezetting maakte ieder van hen tevens solowerk.
Richie Furay en Jim Messina formeerden de groep Poco. Jim Messina maakte later met Kenny Loggins weer deel uit van het duo Loggins and Messina.
In september 2010 werd bekend dat Buffalo Springfield voor het eerst in 42 jaar weer (eenmalig) bij elkaar komt. Op 23 oktober 2010 verzorgden de drie nog levende bandleden Neil Young, Stephen Stills en Richie Furay een optreden op Neil Young’s Bridge School Benefit. Maar hierbij blijft het niet: in de zomer van 2011 speelt de band (aangevuld met Rick Rosas en Joe Vitale) een aantal concerten in Californië en Tennessee. Er zouden ook plannen bestaan voor een tour in het najaar.

Afgelopen nacht in het programma Nachtvandepopmuziek kwam deze langs....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Paul 23.10.11 16:49

Lekker nummer. Maar ook niet mer dan dat. Een 6.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5280
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Dave Evans 23.10.11 17:35

Wel een leuk en voor mij onbekend nummer! Alléén haalt het nooit het niveau van For what it's worth en Expecting to fly. Maar goed dat zijn dan ook topnummers.
Deze krijgt van mij een 6

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Joyce 23.10.11 18:09

Nummer doet een beetje denken aan Get Back van de Beatles wat ritme betreft....

Commentaar gisteren van de heren dj's op dit nummer : BS gaat waarschijnlijk weer optreden uit geld gebrek Very Happy
Een 7 vind ik het wel waard
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  MrJohn 23.10.11 18:11

For What It's Worth met name is een klassieker en ik besef nu, dat ik de heren vergeten heb in mijn lijst voor de Verrukkelijke 500. Dom, dom Sad

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  MrJohn 23.10.11 18:28

Ik geef trouwens voor deze heel fijne te ranken song een 8 !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  sokratikos 23.10.11 20:45

Leuk nr wel, fijn om Neil Young te horen, maar geen topnr. Een 6
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  sowhat 23.10.11 21:59

Ik vind hier weinig aan: 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  PPProfessor 24.10.11 9:20

Leuk hoor, maar niet heel bijzonder. Ik heb meer associaties met Hank the Knife & The Jets dan met Get back, Sjois, maar ik kan het wel invoelen. Met een 6 kunnen de heren de week goedgemutst beginnen lijkt me.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Vleertje 24.10.11 11:32

Een zesje het For what it´s worth is vele malen beterder.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Frodo 24.10.11 20:34

Niet echt slecht, maar ook niet echt goed. Een 6 derhalve.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Mirrr 25.10.11 12:36

For What It's Worth is een schitterend nummer!!
Deze iets minder, een 6.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Gast 25.10.11 14:16

Dit is een typerend voorbeeld van een band, waarin zich louter grootheden bevinden en die prachtige muziek heeft voorgebracht, die helaas niet altijd de juiste snaar weet te raken, maar dat zij ze vergeven.
Het nummer zelf klinkt in potentie best aardig maar aardig is voor deze heren gezien de vele aanwezige kwaliteiteit net niet genoeg helaas en dus een 5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Ries 25.10.11 17:58

Gewoon een leuk nummer van een uitstekende band, een 7!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7057
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Gast 26.10.11 20:25

Deze band is dan wel weer bekend bij mij alleen ben ik juist van mening dat ik dit nummer van ze beter vind, dan: For What It's Worth.... Mr. Soul gaat een 8 krijgen! Fijn nummer, lekker riedeltje, goede stem, niks mis mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Timmus 27.10.11 19:46

Dave Evans schreef:Wel een leuk en voor mij onbekend nummer! Alléén haalt het nooit het niveau van For what it's worth en Expecting to fly. Maar goed dat zijn dan ook topnummers.
Deze krijgt van mij een 6

Voor mij is het juist andersom. De bekende nummers vind ik maar zozo, maar dit is een zeer aangename verrassing die ik met een 8 beloon!
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16632
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Jan... 29.10.11 10:44

Geweldig artiest die Neil Young, maar Buffalo Springfield heb ik nooit zo kunnen waarderen. Ik vind het altijd zo overambitieus klinken, dat gevoel heb ik bij Expecting to fly en For what's worth, ik heb het geprobeerd maar heb het nooit prettige nummers gevonden om naar te luisteren.. Dit nummer is weer heel rommelig, dat is op zich niet zo erg, maar ik kan er geen chocola van maken. Ik vind dat die vent met die Cowboy-hoed ook zo achterlijk doet. Ik geef hier een 3 voor.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul  Empty Re: *RTH* Buffalo Springfield - Mr. Soul

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum