*RTH* Racey - Lay your love on me
+12
Frodo
Dave Evans
Miennnn
Joostvdaa
PPProfessor
sowhat
Ries
Mauricedegier
Jan...
Mirrr
MrJohn
sokratikos
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Racey - Lay your love on me" ?
*RTH* Racey - Lay your love on me
[25-08-2014]
Door een opmerking in de RTH van 19-08 van Jan1966 over eventueel hossen van DaveEvans,
kwam al snel de associatie met zijn Racey-dansje
Racey is een Britse popgroep uit de jaren 70 die glamrock met rock-'n-roll uit de jaren 60 vermengde. De oorspronkelijke bezetting was Phil Fursdon, Richard Gower, Pete Miller en Clive Wilson. Opvallend waren hun danspasjes en hun keyboard-geluid.
Racey werd in 1976 opgericht en bracht een jaar later de single Baby It's You (geschreven door Chris Norman van Smokie) uit die geen indruk maakte. Het succes kwam pas toen de band ging samenwerken met producers Chinn & Chapman; Lay Your Love On Me en Some Girls (oorspronkelijk bedoeld voor Blondie) werden in Nederland hun grootste hits.
In 1981 hadden ze nog een bescheiden succesje met een coverversie van Runaround Sue maar vier jaar later gingen ze officieel uit elkaar.
In 1990 kwam Racey weer bij elkaar, maar zonder Richard Gower (die later zijn eigen Racey oprichtte); Pete Miller nam de leadzang over. In 1998 was de band te zien in een eenmalige Toppop-uitzending ter gelegenheid van 75 jaar AVRO.
Miller overleed op 6 mei 2003 aan kanker, maar Racey is door blijven gaan met optreden; naast de eigen hits worden ook covers van andere bands gespeeld.
We ranken van Racey hun eerste grote hit "Lay Your Love On Me" uit 1978, dat net als de hitopvolger "Some Girls" staat op hun debuutalbum "Smash and Grab" (1979). Het nummer piekte op #3 in Engeland, #2 in Ierland en werd een #1-hit in Australië en NieuwZeeland. Het stond vanaf half februari 1979 13 weken in de NLse Top 40 en piekte 2 weken op #1. Het is het enige nummer van Racey dat ooit in de Top 2000 stond: #1740 in 1999, #1448 in 2000 en #1395 in 2001.
Door een opmerking in de RTH van 19-08 van Jan1966 over eventueel hossen van DaveEvans,
kwam al snel de associatie met zijn Racey-dansje
Racey is een Britse popgroep uit de jaren 70 die glamrock met rock-'n-roll uit de jaren 60 vermengde. De oorspronkelijke bezetting was Phil Fursdon, Richard Gower, Pete Miller en Clive Wilson. Opvallend waren hun danspasjes en hun keyboard-geluid.
Racey werd in 1976 opgericht en bracht een jaar later de single Baby It's You (geschreven door Chris Norman van Smokie) uit die geen indruk maakte. Het succes kwam pas toen de band ging samenwerken met producers Chinn & Chapman; Lay Your Love On Me en Some Girls (oorspronkelijk bedoeld voor Blondie) werden in Nederland hun grootste hits.
In 1981 hadden ze nog een bescheiden succesje met een coverversie van Runaround Sue maar vier jaar later gingen ze officieel uit elkaar.
In 1990 kwam Racey weer bij elkaar, maar zonder Richard Gower (die later zijn eigen Racey oprichtte); Pete Miller nam de leadzang over. In 1998 was de band te zien in een eenmalige Toppop-uitzending ter gelegenheid van 75 jaar AVRO.
Miller overleed op 6 mei 2003 aan kanker, maar Racey is door blijven gaan met optreden; naast de eigen hits worden ook covers van andere bands gespeeld.
We ranken van Racey hun eerste grote hit "Lay Your Love On Me" uit 1978, dat net als de hitopvolger "Some Girls" staat op hun debuutalbum "Smash and Grab" (1979). Het nummer piekte op #3 in Engeland, #2 in Ierland en werd een #1-hit in Australië en NieuwZeeland. Het stond vanaf half februari 1979 13 weken in de NLse Top 40 en piekte 2 weken op #1. Het is het enige nummer van Racey dat ooit in de Top 2000 stond: #1740 in 1999, #1448 in 2000 en #1395 in 2001.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Racey - Lay your love on me
Hopeloos gefrutsel op de vierkante centimeter met geluiden, die blijkbaar geassocieerd worden met muziek.
Ik krijg braakneigingen.
Een 2.
Ik krijg braakneigingen.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Gezellig, maar meer ook niet, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12280
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De ultieme jeugdherinnering, AVRO's Toppop!!!! Dansjes doen samen met je zus. Tuurlijk is dit bagger maar de herinnering wint het: 9. Ik wordt hier helemaal blij van
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Mirrr schreef:Gezellig, maar meer ook niet, een 6.....
Niets aan toe te voegen.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Is dit meuk? Ja dit is meuk! Maar wel leuke meuk, iig leuker dan dat Shorts vehikel! Mede door de uiterst fijne danspasjes zorgt dit voor een dikke glimlach! Een 7 derhalve
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Gezellig hoor. 8
Leeftijd : 67
In dit genre heb je leuk-fout (Rubettes, Mud, Maywood), heel erg fout (Shorts, Poppies, Babe) en gewoon-fout. Daar valt Racey onder. Wel vrolijk, maar van een oogverblindende onbenulligheid. 3
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
PPProfessor schreef:oogverblindende onbenulligheid.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Gezellige en vrolijke kitsch. Ik moet het eigenlijk vreselijk vinden, maar het toverde toch een glimlach op m'n gezicht op deze herfstachtige augustus-ochtend. Ik maak er een 5 van.
Een 3 voor de moeite!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ja de danspasjes zijn hilarisch. En op schoolfeesten en klasse avonden ook leuk om na te doen. Destijds vond ik het ook gewoon een erg leuk nummer, nu heeft het de tand des tijds niet helemaal overleefd. Maar gelukkig heb ik de moves nog eens met Vleertje over kunnen doen en daarom een 7!
- Aantal berichten : 25403
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik heb dit filmpje dus 35 jaar niet meer gezien. En ondanks de slechte kwaliteit kon ik nog alles herinneren. Ik hoop dat mijn zoon ook zo'n leuke jeugd krijgt. Bedankt, Sokra!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Wederom een hilarische jaren 70 clip, met een voor die tijd exceptionele choreografie. Er is dus iemand die bedacht heeft dat het leuke danspasjes waren én de band heeft kennelijk ingestemd om zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken. Alles voor de 15 minutes of fame, niet waar?
Maar goed, het liedje dus. Alles is al gezegd. Onbenulligheid ten top. Niet zo extreem slecht als the Shorts maar uiteraard ook niet goed genoeg voor de camp-status.
Een 3.
Maar goed, het liedje dus. Alles is al gezegd. Onbenulligheid ten top. Niet zo extreem slecht als the Shorts maar uiteraard ook niet goed genoeg voor de camp-status.
Een 3.
Een 6 voor dit heel vrolijke maar tegelijkertijd ook zeer matige nummer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16851
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Niets aan... een 1.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Tussen alle grote Beatles-posters van mijn slaapkamer tijdens de lagere schoolperiode hing op een gegeven moment een voorzichtig uit de Veronica-gids geknipt postertje van Racey, want de RTH vond ik destijds errug leuk. Het is natuurlijk een onbenullig popliedje, maar toch wordt ik er vrolijk van bij elke spaarzame keer (dat wel!) dat ik het terughoor. Met de nodige kindersentimentele bonuspunten kom ik uit op een 7tje
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Het dansje is prachtig, maar het gaat om de muziek. Dus een 3
» *RTH* The Age of Love - The Age of Love Jam & Spoonmix
» *RTH* Wet Wet Wet - Love is all around
» *RTH* ABC - The look of love
» *RTH* Love - Alone again or
» *RTH* The Age of Love - The Age of Love Jam & Spoonmix
» *RTH* Wet Wet Wet - Love is all around
» *RTH* ABC - The look of love
» *RTH* Love - Alone again or