*RTH* Jesus and Mary Chain - Just like honey
+11
Led-Zep
Frodo
Kaj
Dave Evans
forzautregivo
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Mirrr
Chrisje
sokratikos
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Jesus and Mary Chain - Just like honey" ?
*RTH* Jesus and Mary Chain - Just like honey
[08-06-2014]
Verzoekje
The Jesus and Mary Chain is een alternatieve-rockband uit East Kilbride (Schotland). De band, waarvan de gebroeders Jim en William Reid als motor fungeren, bestond van 1984 tot 1999 en werd in 2007 heropgericht. The Jesus and Mary Chain wordt vandaag de dag beschouwd als een voorbeeld en een inspiratiebron voor Shoegazebands als My Bloody Valentine die eind jaren 80/begin jaren 90 opkwamen.
The Jesus and Mary Chain was beïnvloed door o.a. The Ramones en The Shangri-Las ("Ooit gaan we een Shangri-Las-plaat maken") en gaf in het begin van haar carrière ultrakorte concerten (10 minuten) gaf waarbij men met de rug naar het publiek toe speelde en op journalisten en fotografen spoog.
In 1984 bracht de band een single uit op het Creation-label om vervolgens bij Blanco Y Negro te tekenen. Met Primal Scream-frontman Bobbie Gillespie op drums werd het lovend ontvangen debuutalbum Psychocandy opgenomen. Gillespie kon echter niet altijd aanwezig zijn en eind 1985 vertrok hij om zich volledig te richten op het eveneens invloedrijke Primal Scream.
In 1995 liep het Blanco Y Negro-contract af en keerde The Jesus & Mary Chain terug naar Creation waar drie jaar later het album Munki verscheen. Op 12 september 1998 kregen de broers ruzie; de split werd pas een jaar later officieel bekendgemaakt.
In 2007 kwamen de broers weer bij elkaar op het Coachella-festival in Californie; ze werken aan nieuw materiaal.
We ranken van Jesus & Mary Chain het nummer Just Like Honey van hun debuutalbum Psychocandy uit 1985. Het was de 3e single van dat album en die bereikte #45 in de Engelse hitlijst. Het nummer is te horen tijdens de slotscene van de film Lost in Translation (2003) en in de Noorse film The Man Who Love Yngve (2008); en het is gebruikt in een Volkswagen-reclame uit 2011.
live 1985 en 2007
Verzoekje
The Jesus and Mary Chain is een alternatieve-rockband uit East Kilbride (Schotland). De band, waarvan de gebroeders Jim en William Reid als motor fungeren, bestond van 1984 tot 1999 en werd in 2007 heropgericht. The Jesus and Mary Chain wordt vandaag de dag beschouwd als een voorbeeld en een inspiratiebron voor Shoegazebands als My Bloody Valentine die eind jaren 80/begin jaren 90 opkwamen.
The Jesus and Mary Chain was beïnvloed door o.a. The Ramones en The Shangri-Las ("Ooit gaan we een Shangri-Las-plaat maken") en gaf in het begin van haar carrière ultrakorte concerten (10 minuten) gaf waarbij men met de rug naar het publiek toe speelde en op journalisten en fotografen spoog.
In 1984 bracht de band een single uit op het Creation-label om vervolgens bij Blanco Y Negro te tekenen. Met Primal Scream-frontman Bobbie Gillespie op drums werd het lovend ontvangen debuutalbum Psychocandy opgenomen. Gillespie kon echter niet altijd aanwezig zijn en eind 1985 vertrok hij om zich volledig te richten op het eveneens invloedrijke Primal Scream.
In 1995 liep het Blanco Y Negro-contract af en keerde The Jesus & Mary Chain terug naar Creation waar drie jaar later het album Munki verscheen. Op 12 september 1998 kregen de broers ruzie; de split werd pas een jaar later officieel bekendgemaakt.
In 2007 kwamen de broers weer bij elkaar op het Coachella-festival in Californie; ze werken aan nieuw materiaal.
We ranken van Jesus & Mary Chain het nummer Just Like Honey van hun debuutalbum Psychocandy uit 1985. Het was de 3e single van dat album en die bereikte #45 in de Engelse hitlijst. Het nummer is te horen tijdens de slotscene van de film Lost in Translation (2003) en in de Noorse film The Man Who Love Yngve (2008); en het is gebruikt in een Volkswagen-reclame uit 2011.
live 1985 en 2007
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Jesus and Mary Chain - Just like honey
Ik ben open en eerlijk met de vrienden van de top2000. Al vanaf het begin had ik Jesus & Mary Chain momentjes, waar de muziek, tijdens de top2000, zo bagger was, dat ik even iets anders moest horen... Deze plaat Psychocandy lag tijdens de top2000 standaard op de draaitafel, af en toe afgewisseld met Ramones, Pistols, Ome Lou of James Brown. Dan gingen Celine Dion, Paul de Leeuw, Acda of Munnik en Blof even uit!
Ik kan dus niet anders dan een 10 geven, alhoewel ik The Hardest Walk van hetzelfde album nog beter vind!
Ik kan dus niet anders dan een 10 geven, alhoewel ik The Hardest Walk van hetzelfde album nog beter vind!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Klinkt best goed maar ik moet er wel voor in de stemming zijn, een 7.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Erg mooi. Duister. Lijkt wat op stemmige nummers van Depeche Mode. Schriftje. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ergens hou ik toch ook wel van dit soort eigenzinnige bandjes met een redelijk eigen en specifieke sound, maar waar Depeche Mode mij wel bij de "cojones" kan grijpen en soms nog wel hard ook, heb ik dat nu weer net niet bij deze band.
Het klinkt allemaal goed en is ook best aardig maar voor mijn gevoel heeft het er zeg maar net naast gelegen maar dat levert toch nog wel een hele nette 7 op en daar moeten ze het maar mee doen.
Gast- Gast
Groots, meeslepend en mysterieus, een in muziek omgezette verbeeldingskracht van enorme allure
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Mooie duistere sound, maar het nummer weet me toch niet echt te boeien en vind ik geen hoogvlieger binnen dit genre. Een ruime 6.
Some Candy Talking staat bij mij nog net wat hoger op de ranglijst, maar Just Like Honey staat eveneens vast in de bovenste helft van mijn V500-lijst. Prachtige duistere sfeer waarvoor ik een 8 uit de hoge hoed tover
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Mijn volgende youtube-filmpje zag vast niemand die mij kent aankomen....
Hierdoor krijgt dit toch al heerlijke nummer voor mij toch nog net wat extra's. Mede daardoor een ruime 9!
Hierdoor krijgt dit toch al heerlijke nummer voor mij toch nog net wat extra's. Mede daardoor een ruime 9!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ik snap het hele filmpje niet Kaj. Een pappie die afscheid neemt van zijn dochter. Pappie is ook nog eens Bill Murray, die elke dag opnieuw kan doen, door die marmot. Ik zie geen connectie tussen de JMChain en Bill Murray. Maar het zal wel aan mij liggen!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Het is een scène uit een film, Chrisje... De slotscène uit mijn favoriete film, om precies te zijn. Inclusief Jesus & Mary Chain.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Aardig plaatje, maar geen echte hoogvlieger.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Idd een mooie duistere sfeer zet dit nummer neer. Met die vrouwenstem op het eind erbij krijgt t zelfs ook een David Lynch-sfeertje. Een naar boven afgeronde 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wat betreft dit nummer ga ik mee met Journeyman; het is eigenzinnig en heel redelijk maar het raakt me niet echt. Nog een 7 erbij.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
het zal best verbeeldingskracht hebben maar ik hoor vooral een intense verveeldheid. 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Beetje schimmige kabaal-om-de-kabaal. Daarom nog niet slecht, maar zoveel minder dan andere uit het genre dat het nummer hier op tragische wijze blijft steken op een 5.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Heel fijn nummer niet hun fijnste overigens want dat vind ik Hit. Hiervoor toch altijd nog een keurige 8.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* The Jesus and Mary Chain - April Sky
» *RTH* Inner Circle - Mary Mary
» *RTH* Gloria Gaynor - Honey bee
» *RTH* Juliette & The Licks - Sticky Honey
» *RTH* Four Tops - I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)
» *RTH* Inner Circle - Mary Mary
» *RTH* Gloria Gaynor - Honey bee
» *RTH* Juliette & The Licks - Sticky Honey
» *RTH* Four Tops - I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: