*RTH* Supertramp - Cannonball
+10
sokratikos
forzautregivo
Jan...
Jaap2000
Joostvdaa
MrJohn
PPProfessor
Chevy
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Cannonball'
*RTH* Supertramp - Cannonball
[28-05-2014]
Supertramp is een Britse symfonische-rockgroep, met een door Wurlitzer-piano en saxofoon gedomineerd geluid. De band wordt in 1969 opgericht door Rick Davies (zang en toetsinstrumenten) en de latere King Crimson-tekstschrijver Richard Palmer-James (zang en gitaar). Davies speelde eerder in The Joint samen met Steve Jolliffe, later Tangerine Dream. Belangrijkste andere groepslid is Roger Hodgson (zang, gitaar en toetsinstrumenten), die tot 1983 deel uitmaakt van de groep.
Brother Where You Bound is het achtste studioalbum van Supertramp en het eerste zonder medeoprichter Roger Hodgson. Na de uitgave van het album ...Famous Last Words... in 1982 en de bijbehorende toer verliet hij in 1983 de band om verder als soloartiest aan de weg te timmeren. Rick Davies schreef alle muziek en liedteksten van dit album, dat A&M Records in mei 1985 uitgaf, tweeënhalf jaar na de voorganger. De muziek werd opgenomen in de studios Ocean Way Recording en The Backyard Studio in Californië. David Kershenbaum verzorgde de muzikale productie. De liedjes "Cannonball", "Better Days" en "Still in Love" werden als singles uitgebracht.
Supertramp is een Britse symfonische-rockgroep, met een door Wurlitzer-piano en saxofoon gedomineerd geluid. De band wordt in 1969 opgericht door Rick Davies (zang en toetsinstrumenten) en de latere King Crimson-tekstschrijver Richard Palmer-James (zang en gitaar). Davies speelde eerder in The Joint samen met Steve Jolliffe, later Tangerine Dream. Belangrijkste andere groepslid is Roger Hodgson (zang, gitaar en toetsinstrumenten), die tot 1983 deel uitmaakt van de groep.
Brother Where You Bound is het achtste studioalbum van Supertramp en het eerste zonder medeoprichter Roger Hodgson. Na de uitgave van het album ...Famous Last Words... in 1982 en de bijbehorende toer verliet hij in 1983 de band om verder als soloartiest aan de weg te timmeren. Rick Davies schreef alle muziek en liedteksten van dit album, dat A&M Records in mei 1985 uitgaf, tweeënhalf jaar na de voorganger. De muziek werd opgenomen in de studios Ocean Way Recording en The Backyard Studio in Californië. David Kershenbaum verzorgde de muzikale productie. De liedjes "Cannonball", "Better Days" en "Still in Love" werden als singles uitgebracht.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Supertramp - Cannonball
Ik hoopte een 10 te kunnen geven voor Breeders, maar het is Supertramp.
Supertramp is altijd goed, dacht ik. Maar aan het einde van dit liedje, wat ik niet kende, dacht ik: Is dit Supertramp? Of heeft Dave het verkeerd opgeschreven? Want ik vind dit vreselijk slecht: saai, monotoon en Supertramp-onwaardig en daarom een 2.
Supertramp is altijd goed, dacht ik. Maar aan het einde van dit liedje, wat ik niet kende, dacht ik: Is dit Supertramp? Of heeft Dave het verkeerd opgeschreven? Want ik vind dit vreselijk slecht: saai, monotoon en Supertramp-onwaardig en daarom een 2.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Inderdaad een onbekender nummer van Supertramp. Hodgson was weg en het zou nooit meer zo goed worden. Niettemin kon Davies het ook nog prima alleen af, getuige o.a. dit nummer, maar denk ook aan Free as a Bird. Veel mensen hebben lof van het 16-minuten durend titelnummer dat samen met David Gilmour gemaakt werd, maar persoonlijk word ik daar niet heel warm van.
Het openingsnummer, dat is Cannonball namelijk, vind ik daarentegen een uitstekend Supertramp-nummer!
8
Het openingsnummer, dat is Cannonball namelijk, vind ik daarentegen een uitstekend Supertramp-nummer!
8
Nee helaas. Toen dit nummer uitkwam had ik een Vader Abraham gevoel: Een kind zonder moeder is als een vaas zonder bloemen of zo. Supertramp is meer een stem dan een band, en die stem is weg. Cannonball is een een triest en doelloos riedeltje dat niet meer gemaakt had moeten worden. Een 3 is het resultaat.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
De professionele aanpak en het muzikale kader zijn op zich wel in orde, maar ik mis de real touch. Het is te klinisch.
Een 6.
Een 6.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Best wel een toepasselijke titel als je tenminste Hodgson als het kanon, Davies als de Canonnball en de rest van de band als affuit ziet, maar ja net als bij het echte geschut word er geen bal afgevuurd als de boel niet compleet is en dat is nu precies de makke van dit liedje wat op zich een goed en degelijk liedje is maar je mist nu eenmaal die bepaalde vonk die sprankeling die het eerdere werk van Supertramp inclusief Hodgson nu juist wel bezat en dat is zonde.
Eerlijk gezegd vind ik het ook een vrij overbodige plaat die niet echt veel aan de muzikale geschiedenis van Supertramp heeft toegevoegd behoudens een kleine voetnoot in de geschiedenis annalen van deze band.
Helaas reflecteert mijn mening dan ook hevig in het cijfer wat echt geen voldoende mag en kan zijn daar is dit nummer doodeenvoudig niet goed genoeg voor, een 3 en dat is het uiterste voor deze losse flodder.
Gast- Gast
MrJohn schreef:De professionele aanpak en het muzikale kader zijn op zich wel in orde, maar ik mis de real touch. Het is te klinisch.
Een 6.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb Supertramp dit jaar helemaal (her)ontdekt, geweldige muziek, waarbij de albums Breakfast in America, Crime of the Century en Even in the Quietest Moments er duidelijk bovenuit springen. De RtH is zeker niet slecht, luistert prima weg en is een degelijke plaat. Het verbleekt echter bij hun prijsnummers en mist net een beetje gevoel. Een ruime 6 volstaat.
Laat ik maar eens een echte onvoldoende uitdelen: een 4.
Heb het ergens op een cd en het is precies dat ene nummer dat ik doorspoel zodra ik de eerste tonen hoor. Een dissonant tussen alle andere nummers.
Heb het ergens op een cd en het is precies dat ene nummer dat ik doorspoel zodra ik de eerste tonen hoor. Een dissonant tussen alle andere nummers.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Spinal tap voor Supertramp fans, een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Niet wat ik van Supertramp gewend ben. Een 5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Merkwaardige disco-knieval van Supertramp. Nergens voor nodig want ze waren al succesvol.
Een 4.
Een 4.
Echt helemaal niks voor Supertramp!
Een 3
Een 3
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Toen Hodgson vertrok uit Supertramp was ik ook wel klaar met ze, dit was zo'n beetje de laatste stuiptrekking. Een 5
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Het is heus niet tenenkrommend slecht, maar je bent wel blij wanneer dit afgelopen is, en dat is toch niet iets wat je van Supertramp gewend bent: dat je verlangt naar het einde.
Een 4.
Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Hm ook niet helemaal wat ik van ze gewend ben en verwacht, daarom een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* The Breeders - Cannonball
» *RTH* Supertramp - School
» *RTH* Supertramp - Take the long way home
» *RTH* Supertramp - The Logical Song
» *RTH* Supertramp - School
» *RTH* Supertramp - Take the long way home
» *RTH* Supertramp - The Logical Song