Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Frank Sinatra - That's Life!

+11
forzautregivo
Frodo
Led-Zep
PPProfessor
Mirrr
Jan...
MrJohn
Joostvdaa
Miennnn
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'That's Life'

*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap0%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap0%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap19%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap6%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap19%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap25%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
[ 3 ]
*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_lcap12%*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 16

Enquête gesloten

*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty *RTH* Frank Sinatra - That's Life!

Bericht  Dave Evans 14.05.14 18:35

[14-05-2014]
Het is vandaag alweer 16 jaar geleden dat 'The Voice' van ons heen ging!

Francis Albert Sinatra (Hoboken (New Jersey), 12 december 1915 – Los Angeles (Californië), 14 mei 1998) was een Amerikaans zanger, acteur, filmproducent en filmregisseur.

Frank Sinatra, geboren in Hoboken (New Jersey), besloot zanger te worden nadat hij Bing Crosby op de radio hoorde. Hij begon in kleine clubs in New Jersey, en kwam op die manier onder de aandacht van trompettist en bandleider Harry James.

Na een korte periode met James sloot hij zich aan bij het Tommy Dorsey Orchestra, en na zijn debuut met hen in 1940 werd hij beroemd als zanger. Hij had een grote aantrekkingskracht op de tieners van die tijd (de zg. bobbie soxers), die een heel nieuw publiek waren voor populaire muziek. Deze muziek was tot dan toe voorbehouden aan volwassenen, en Sinatra werd zo het eerste tieneridool.

Eind jaren veertig en begin jaren vijftig ging het bergaf met zijn carrière, maar hij maakte een terugkeer op het witte doek in de film From Here to Eternity. Hij verscheen daarna in veel verschillende films, in het bijzonder The Man with the Golden Arm en The Manchurian Candidate.

In de jaren vijftig en zestig was Sinatra een populaire attractie in Las Vegas. Hij was bevriend met Dean Martin, Sammy Davis Jr., Peter Lawford en Joey Bishop, en samen vormden zij de Rat Pack – een losse groep muzikanten en zangers die vrienden waren en samen feest vierden. Samen met andere Rat Pack-leden speelde hij in een aantal films, waaronder Ocean's 11, Sergeants 3 en Robin And The 7 Hoods.

Zijn hele carrière werd hij ervan beschuldigd contacten in het maffia- en criminele milieu te hebben.

Zijn stem is onmiddellijk herkenbaar, en wordt beschreven niet alleen in termen van kracht en charisma, maar ook van nostalgie en tederheid. Sinatra wordt daarom ook wel The Voice genoemd. Er wordt ook vaak naar hem verwezen als Ol' Blue Eyes.

Hij overleed in 1998 op 82-jarige leeftijd aan een hartaanval. Zijn laatste woorden waren: "I'm losing", verwijzend naar zijn gevecht om in leven te blijven. Sinatra is begraven in het Desert Memorial Park in Cathedral City, Palm Springs, Californië. Op zijn grafsteen staat de tekst "The Best is Yet to Come".

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Sinatra - That's Life! Empty Re: *RTH* Frank Sinatra - That's Life!

Bericht  sowhat 14.05.14 19:13

Hij zingt ook hier weer uitstekend, het koortje is leuk, maar het liedje is uitermate zwak. Als ik alles dan meeweeg, kom ik uiteindelijk op een 6.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Miennnn 15.05.14 11:08

Ondanks dat hij heulde met de maffia, toch een 8.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

Bericht  Joostvdaa 15.05.14 11:13

Goed gezongen, maar niet mijn muziek. Beetje lullige achtergrondkoortjes ook in dit nummer, dat ik sowieso niks bijzonders vind qua melodie en compositie. Ik maak er een 5 van.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Gast 15.05.14 13:59

Hoewel natuurlijk een echte icoon van het zuiverste water heeft ome Frank niet alleen maar prachtige platen gemaakt maar als je het vergelijken zou met een voetballer scoorde hij iedere wedstrijd/nummer toch wel minimaal een 7 vooral dankzij zijn unieke stem, en dan de manier waarop hij alles zong, lekker los uit de pols alsof het geen enkele moeite kostte ja zeg maar rustig dat Ome Frank de Lionel Messi van de Amerikaanse crooners was.

Maar zoals gezegd hij heeft zoveel betere gemaakt dan deze maar toch altijd nog wel een 7 waard dit liedeke.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 15.05.14 17:50

Krachtige stem van inderdaad een van de besten in het genre ooit en een prima tekst zorgen voor een hoog cijfer. Jammer van dat miserabele koortje, dat verantwoordelijk is voor enige sftrek.

Mooi dat je aandacht aan hem besteedt Dave  Very Happy 

Een 8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Jan... 15.05.14 20:02

Ik vind dit niet zo sterk. Hij heeft natuurlijk een goede stem maar de rest is zwakjes en ik heb ook het gevoel dat hij overdrijft in zijn stem om te redden wat te redden valt. Een 5-je.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Mirrr 17.05.14 15:44

Zou het zelf niet gauw draaien maar om zo eens te horen, mwah....een kleine 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  PPProfessor 17.05.14 22:54

Vreselijk nummer, maar niet zo erg als 'I did it my way', wat mijn 'vader' altijd keihard draaide. De man is voor mij altijd een baken van individualisme en VVD geweest, wat in de VS natuurlijk normaal is. Daar zijn de Democraten VVD-light en de Republikeinen VVD-gewoon. Geld verdienen, en zoveel mogelijk consumeren: dat maakt de mens gelukkig. Sinatra is de ultieme VVD-zanger, behalve dan met dat praaaaaaaaaaaaachtige When I was 17............ Maar dit plaatje moet het helaas doen met een 3.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Led-Zep 18.05.14 11:38

Ik hou totaal niet van Sinatra en dit nummer vormt geen uitzondering.

Ik kom niet verder dan een 3
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Frodo 18.05.14 13:05

Ik kan me een vorige RTH met Frank Sinatra herinneren met hetzelfde papegaaigedrag. Ja, hij werd 'the voice' genoemd, maar dat was gewoon een marketing tool om meer te verkopen. Ik vind het verbijsterend dat zo veel mensen dat nablaten. We hebben toch allemaal oren? Ja, hij zingt in ieder geval niet vals, dat is al heel wat, maar verder heeft Frank absoluut geen speciale stem. Zijn register is beperkt en wat dan wel weer positief is is dat hij daarvoor trucjes heeft ontwikkeld om dat te verbloemen (beluister bijv 2:20-2:30).

Nu is het allemaal niet zo heel erg dat je geen fantastische zangstem hebt (J.J. Cale, Lou Reed en Tom Waits hebben óók geen fantastische zangstem, om maar even een paar voorbeelden te noemen), maar dat domme gedweep met iets dat niet overeenkomt met de realiteit stoort me altijd.

Dan het liedje. Typisch zo'n niets aan de hand intermezzo liedje bij een grote glamour show op tv op zaterdagavond. Het showorkest speelt een makkelijk in het gehoor liggende melodie en een inwisselbare zanger mag 3 minuten zingen. Ondertussen kan desgewenst de kijker thuis even naar de WC of koffie zetten, en dan is iedereen weer klaar voor het tweede deel van de show.

Een 3.

Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  forzautregivo 19.05.14 22:47

Oudbollig, gedateerd gedoe. Frank is beslist een grote zanger geweest, maar van zijn muziek moest hij het niet hebben. Een 4

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Ries 22.05.14 9:43

Ben wel liefhebber van zijn, al dan niet overgewaardeerde, stemgeluid zo ook in dit liedje! Maar zijn mooie stem kan dit vehikel niet redden! Ik geef hier een 6 voor maar dat is echt met de hakken over de sloot!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Timmus 28.05.14 19:04

Hier ook een 6, mooi krachtig gezongen maar het koortje voegt werkelijk niks toe.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Vleertje 01.06.14 19:37

Oudbollig ja dat is het zeker. En er zijn zangers in dit genre die waarschijnlijk een betere stem hebben dan Sinatra. Toch het sfeertje is wel lekker hoor. Ik ga voor een 6,5 die we dan voor de gelegenheid naar beneden afronden.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  sokratikos 03.06.14 15:47

Het stemgeluid van Sinatra bevalt me zeker wel, en net als vele andere zangers/zangeressen wist hij donders goed waar de eigen beperkingen lagen en zong vooral die nummers waarbij zijn stem het best tot zijn recht komt. Volgens mijn oren is dat in nummers als I Get A Kick Out Of You, Come Fly With Me en I´ve Got You Under My Skin, waar de combinatie met big band-muziek prima werkt. Oubollig? Ach, dat zal wel. Vele hedendaagse zangers zullen vermoedelijk falen om die combinatie met big-bandmuziek zo te laten werken als dat Sinatra dat kan - incl. het duidelijk articuleren en zijn tempowisselingen. De RTH hoort wat mij betreft niet tot zijn allerbeste, maar scoort nog wel een 7

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: