Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin

+9
PPProfessor
Chrisje
arjanh
Dave Evans
Frodo
Joostvdaa
sowhat
Jan...
Timmus
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "I've got you under my skin"?

*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap6%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap6%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap18%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap0%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap12%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap12%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap18%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_lcap0%*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 3 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty *RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin

Bericht  Timmus 13.12.15 14:16

[13-12-2015]

Hij zou een fles whiskey per dag drinken, hij zou in 1940 opzettelijk een man hebben aangereden, hij zou innige banden onderhouden met de mafia, hij zou het hebben aangelegd met Kate Moss - de roddels over Frank Sinatra zijn eindeloos. Gisteren stond men stil bij de honderdste geboortedag van één van de meest invloedrijke muzikanten aller tijden - Ol'Blue Eyes dan wel The Voice staat vandaag in RTH.

Het is de derde keer dat de in 1998 aan een hartaanval overleden Sinatra in deze rubriek staat; eerder was het de beurt aan It was a very good year en That's life.

Vandaag ranken we I've got you under my skin, uitgebracht in 1956.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty Re: *RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin

Bericht  Jan... 13.12.15 14:26

Ik hou van intressante levensverhalen, maar ik trek de muziek niet, dus ik heb hem uit gezet. Het is zulke opa-muziek. Ik maak een uitzondering voor NY, want dat kan je zo lekker meegalmen.dit hou ik ook niet vol, een 3. De versie van Neneh Cherry is lekker spannend, die geef ik een 8.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

*RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin Empty Re: *RTH* Frank Sinatra -I've got you under my skin

Bericht  sowhat 13.12.15 14:51

Geweldige crooner, mooi nummer. 8

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Joostvdaa 13.12.15 16:29

Ik heb erg weinig met zijn muziek, maar dit vind ik wel één van de aardige nummers. Een 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Frodo 13.12.15 16:52

Zal mij benieuwen wanneer de eerste papegaai gaat zeggen dat hij zo'n geweldige stem heeft. Dit is namelijk één van de grootste raadsels in de muziekgeschiedenis. Iedereen heeft oren dus iedereen hoort toch dat dit een doodgewone zangstem is zonder iets speciaals?

Maakt op zich niet uit, hoor; J.J. Cale heeft ook geen bijzondere zangstem, net als Bob Dylan of Lou Reed.

Waarom dit liedje van mij een onvoldoende krijgt komt dus niet door de doodgewone zangstem, maar door het oubollige liedje. Wat zeg ik? Oubolligheid in de overtreffende trap. Toen ik het subforum RTH aanklikte rook ik de spruitjeslucht al.

1
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Dave Evans 13.12.15 16:54

Tja haha ik durf al bijna niets meer te zeggen na eerdere discussies Wink
Maar daar zei ik al dat 2 a 3 nummers van Frank Sinatra in de Top2000 meer dan genoeg is. Ben het wat dat betreft wel met Frodo eens maar qua cijfer stuk milder. Ik vind dit nummer ook totaal niet bijzonder en dus blijft een 3 over.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  arjanh 13.12.15 18:43

Met deze stijl van muziek heb ik helemaal niks. De manier van zingen in combinatie met de stem staat me dan ook nog eens tegen,
dus dan een is 2 nog best redelijk dacht ik.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Gast 15.12.15 7:00

Soms is het wel lachen om de reacties en dus ook deze keer.

Om iemand die rond de 500 miljoen platen heeft verkocht gedurende zijn ruim 60 jarige loopbaan en die gewerkt heeft met de grootste jazzmusici en met mensen als Nelson Riddle, Quincy Jones en Count Basie neer te zetten als zijnde slechts behept met doodgewone zangstem is eigenlijk een belediging voor al die miljoenen plaatkopers en voor al die meer dan gigantische muzikanten die met hem hebben gewerkt.

Je mag natuurlijk altijd zijn stem niet mooi vinden of zijn muziek zwaar ruk vinden maar ik hecht toch echt even wat meer waarde aan het oordeel van al die plaatkopers en vooral die echte musici die allen wel hoorden wat ook ik hoor.

Overigens voor deze Frankie classic een 10.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 15.12.15 14:32

Journeyman schreef:

Je mag natuurlijk altijd zijn stem niet mooi vinden of zijn muziek zwaar ruk vinden maar ik hecht toch echt even wat meer waarde aan het oordeel van al die plaatkopers .

Celine heeft ook 200 miljoen platen verkocht, Journey
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Chrisje 15.12.15 20:24

Niets aan! Jazz is mooi, maar nooit als je erbij gaat zingen... Een 1.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63

Bericht  PPProfessor 16.12.15 23:33

Beetje suf nummertje van Frank. 5

Mijn Sinatra-bereik is alomvattend: een 1 voor My Way en een 10 voor It was a very good year.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67

Bericht  Jan... 17.12.15 12:07

PPProfessor schreef:Beetje suf nummertje van Frank.  5

Mijn Sinatra-bereik is alomvattend: een 1 voor My Way en een 10 voor It was a very good year.

Zo Proffie,

Nog lekker Rutte gepest gister?
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Mirrr 17.12.15 21:55

Hij heeft best leuke nummers, waaronder deze dus, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Dutchzaphod 29.12.15 13:26

Een zeventje, gewoon goed. Het is de timing die 't 'm doet. LOL

Ik ben een enorme fan van de "jonge" Frank Sinatra. Pak 'm beet, jaren vijftig. Met waanzinnig mooie arrangementen van Nelson Riddle, maar vooral van de hand van de geniale Gordon Jenkins. Overigens is dat besef niet met de jaren gekomen. Begin jaren '80 draaide ik albums als Only the Lonely (1958) en Where are you (1957) helemaal grijs. Eenieder die zich ook maar een beetje voelt aangesproken door z'n stem en timing adviseer ik eens naar deze platen te luisteren.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Timmus 02.01.16 18:39

Nogal een suf nummer, op het instrumentale stukje bij ca. 2,5 minuut na. Een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  forzautregivo 03.01.16 18:17

Ik vind Sinatra beter in zijn melancholische nummers (neem het volledige album In The Wee Small Hours). Hier is het instrumentale stuk inderdaad wel het meest geslaagde gedeelte. Een 6

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  sokratikos 12.01.16 18:35

Dit specifieke nummer is voor mij onlosmakelijk verbonden met Star Trek Deep Space Nine, weliswaar in een andere crooner-versie uit de holosuite. In deze versie valt het instrumentale stuk op waar Timmus en Ivo op doelen, waar de big band lekker los gaat. Voor Sinatra moet ik meestal net in de stemming zijn, het goede moment kiezen, en dan is het onbekommerd genieten door de neergezette sfeer. Eén album of cd is meestal wel de max. Daarna iets anders - Ella Fitzgerald ofzo. Voor deze RTH een naar boven afgeronde 7.5

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: