Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain

+8
Joostvdaa
Chrisje
Jan...
Ries
forzautregivo
sowhat
Frodo
sokratikos
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Cypress Hill - Insane in the brain" ?

*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap13%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap7%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap13%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap7%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap0%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap0%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap20%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_lcap20%*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 15

Enquête gesloten

*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty *RTH* Cypress Hill - Insane in the brain

Bericht  sokratikos 16.04.14 13:59

[13-04-2014]

Cypress Hill is een Latijns-Amerikaanse hiphopcrew uit Los Angeles, Verenigde Staten, die met een mix van funk, jazz, soul en rock een unieke stijl weet te creëren. De groep formeerde zich in 1988 en heeft wereldwijd meer dan 18 miljoen platen verkocht.

De naam Cypress Hill verwijst naar de plek waar de eerste leden van de band hebben gewoond, namelijk in Cypress Avenue in South Gate, Los Angeles. De oorspronkelijke naam van Cypress Hill was eerst "DVX", maar deze naam werd in 1988 veranderd nadat Mellow Man Ace (Ulpiano Sergio, de jongere broer van Sen Dog) de band verliet om een solocarrière te beginnen.

De groep bestaat uit B-Real (Louis Freese, rapper, 2 juni 1970), Sen Dog (Senen Reyes, rapper, 20 november 1965), DJ Muggs (Lawrence Muggerud, DJ en producer, 28 januari 1968) en Eric Bobo (Eric Correa, percussionist, 27 augustus 1968), die zich bij de groep voegde in 1994. Een aspect van hun populariteit is hun verbintenis met de legalisering van cannabisconsumptie. Cypress Hill is de eerste latin-rapgroep die platina, gouden en multi-platina albums hebben, tevens zijn ze ook de best verkopende latin-rapgroep. De groep heeft vele albums uitgebracht (zie discografie), met wisselend succes. Ze maken vooral naam als liveband. In 2002 kwamen ze als voorprogramma van Eminem naar de Amsterdam ArenA. Daarvoor hebben ze opgetreden bij de High Times cup.

We ranken van Cypress Hill het nummer Insane in the Brain van hun 2e album Black Planet uit 1993. In NL strandde dit nummer in de tipparade. In Australie kwam het tot #40. Het werd in andere landen een grotere hit: in Engeland piekte het op #21, in de USA op #19, in Ierland op #18 en in NieuwZeeland op #12.

http://en.wikipedia.org/wiki/Insane_in_the_Brain

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty Re: *RTH* Cypress Hill - Insane in the brain

Bericht  Frodo 16.04.14 17:11

Als dit uit 1993 komt is het dus volledig gejat van Jump Around (van House of Pain), behalve dan dat hier geen climax bij zit maar eindeloos voortdreutelt op datgene wat je na 5 seconden ook al gehoord had.

Een 2.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Cypress Hill - Insane in the brain Empty Re: *RTH* Cypress Hill - Insane in the brain

Bericht  sowhat 16.04.14 17:25

Idem als Frodo maar puntje lager

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  forzautregivo 16.04.14 17:57

DJ Muggs van Cypress Hill is de producer van House of Pain's 'Jump Around', dus van jatten is absoluut geen sprake. Samplen heet zoiets, het hele nummer zit er überhaupt vol mee. Zo zijn er ook samples van bijvoorbeeld James Brown en Sly & The Family Stone te horen.

Wat betreft het nummer: doet me vooral terugdenken aan hun optreden op Rock Werchter in 2012. Ik stond midden in het publiek, de joints werden van achter naar voor en andersom doorgegeven, veel bier en bij dit nummer ging de tent he-le-maal los. Heb al heel wat optredens meegemaakt, maar zo'n feest als het hier was heb ik tot nu toe niet meer ervaren. Geweldig. Sindsdien vind ik dit een heerlijk nummer, gevoed door die herinnering. Doet het ook altijd goed op feestjes. Een 8 dankzij dit alles.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Ries 16.04.14 19:14

Jeugdsentiment in optima forma, een vette insane 9!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Jan... 16.04.14 19:18

Meer een gimmick dan een goed nummer, 4
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Chrisje 16.04.14 20:36

Ik ben hier niet zo van. Even denken, 1993, volgens mij was ik toen meer bezig met Suicidal Tendencies, Conflict en War, niet zozeer als bands, maar wel als gedachte.

Maar ik ken dit liedje wel en ik zal het nooit draaien, thuis.

Als je dan rapmuziek wilt, laat het dan verstaanbaar zijn, of heel erg boos... Public Enemy kan ik meestal wel waarderen, of Urban Dance Squad, of Rage Against the Machine, of Grandmaster Flash, of...

Dus ik ga een onvoldoende geven, een 3!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63

Bericht  Gast 16.04.14 22:44

een dunne 9, plaat dit

Gast
Gast

Bericht  Joostvdaa 16.04.14 22:52

Vreselijke plaat, een 3. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Gast 17.04.14 8:32

De moeite van het opnemen niet eens waard, een 1.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 17.04.14 16:12

Geen muziekje dat ik zelf zou draaien, maar het lijkt me zalig op een feestje. Je gaat vanzelf bewegen. De vonken springen er al dansend vanaf.

Intens en hallucinerend  Very Happy 

Een 8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Mirrr 18.04.14 14:26

Nee vind er niet veel aan, een 4.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sokratikos 23.04.14 18:12

Boordevol herinneringen aan uitgaan in de Bakkerij en de vriendkring van toen in Eindhoven. Normaal gesproken niet mijn genre, maar dit is dan 1 van die uitzonderingen. Een 8

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 24.04.14 23:08

Moddervette supergave feestplaat. Kon hem indertijd letterlijk meezingen elk tempowisselingetje speelde je al dansend op in. Heerlijke plaat. Fuck it ik geef er gewoon een 10 voor... Haters!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Timmus 26.04.14 18:53

Ik zit duidelijk tussen de lovers en de haters in. Vind dit wel leuk om te horen, maar ga er niet van uit m'n dak. Een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: