*RTH* Partner - Kayuta Hill
+9
LarryMullen
Vleertje
Led-Zep
Jaap2000
sowhat
Paul
Frodo
sokratikos
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Kayuta Hill'
*RTH* Partner - Kayuta Hill
[25-05-2011]
Popmuziek uit Limburg is meer dan Neet, Gé Reinders, Rowwen Héze & Pussycat
Partner is een amerikaans georiënteerde melodieuze pop/rock-formatie uit Limburg, vooral herinnerd vanwege de hit Kayuta Hill. Startpunt van de carrière van de internationaal furore makende producer/technicus Erwin Musper.
--------------------------------------------------------------------------------
1977
Partner komt in 1977 voort uit het dansorkest Windmill, dat al vanaf 1969 actief is, eerst onder de naam Opus en vanaf 1972 als Windmill. Windmill bestaat uit Pierre Beckers (bas, zang), Bert Bessems (zang, gitaar), Jo Robeers (zang, drums) en Erwin Musper (zang, toetsen). Daarvoor zaten Beckers en Robeers in de Sharons, waarin Erwin Musper ook nog even meespeelt. De Sharons, Opus en Windmill maakten enkele singles, onder andere een viertal singles voor Johnny Hoes. In 1974 vervangt Ab van Goor Jo Robeers. In 1977 veranderen zij van stijl en naam: Partner. De eerste single Kayuta Hill is gelijk een hit, de debuut-elpee A Mansize Job Requires A Mansize Meal wordt goed ontvangen.
--------------------------------------------------------------------------------
1978
Eén van de hoogtepunten in de carrière is in mei als de groep op Pinkpop staat. Het muzikale vakmanschap wordt geëxploiteerd op scholen en bij een cursus popmuziek van de VARA-schoolradio.
1979
De tweede elpee On Second Thoughts werd geproduceerd door Pim Koopman. Het is een sterke plaat, maar helaas blijft hitsucces uit.
1980
De titel van het album The Sky Is The Limit is hoopvol, maar de plaat vol aan Supertramp, 10cc en Steely Dan herinnerende seventiespop legt het af in het door disco en new wave veranderde krachtenveld. Vervolgens wordt de groep opgeheven. Erwin Musper maakt carrière als geluidstechnicus in de Wisseloord studio's (David Bowie, Def Leppard, Bon Jovi) en producer (Frank Boeijen Groep, Zinatra, Armand, Herman Brood).
1994
Het nummer Kayuta Hill wordt opnieuw opgenomen voor deel 1 van de compilatie (Marlstone CDL 9433).De Geschiedenis van de Limburgse Popmuziek, deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=S6dxIEwps-o
https://www.youtube.com/watch?v=8Cd-rvdEweo&feature=related
Popmuziek uit Limburg is meer dan Neet, Gé Reinders, Rowwen Héze & Pussycat
Partner is een amerikaans georiënteerde melodieuze pop/rock-formatie uit Limburg, vooral herinnerd vanwege de hit Kayuta Hill. Startpunt van de carrière van de internationaal furore makende producer/technicus Erwin Musper.
1977
Partner komt in 1977 voort uit het dansorkest Windmill, dat al vanaf 1969 actief is, eerst onder de naam Opus en vanaf 1972 als Windmill. Windmill bestaat uit Pierre Beckers (bas, zang), Bert Bessems (zang, gitaar), Jo Robeers (zang, drums) en Erwin Musper (zang, toetsen). Daarvoor zaten Beckers en Robeers in de Sharons, waarin Erwin Musper ook nog even meespeelt. De Sharons, Opus en Windmill maakten enkele singles, onder andere een viertal singles voor Johnny Hoes. In 1974 vervangt Ab van Goor Jo Robeers. In 1977 veranderen zij van stijl en naam: Partner. De eerste single Kayuta Hill is gelijk een hit, de debuut-elpee A Mansize Job Requires A Mansize Meal wordt goed ontvangen.
1978
Eén van de hoogtepunten in de carrière is in mei als de groep op Pinkpop staat. Het muzikale vakmanschap wordt geëxploiteerd op scholen en bij een cursus popmuziek van de VARA-schoolradio.
1979
De tweede elpee On Second Thoughts werd geproduceerd door Pim Koopman. Het is een sterke plaat, maar helaas blijft hitsucces uit.
1980
De titel van het album The Sky Is The Limit is hoopvol, maar de plaat vol aan Supertramp, 10cc en Steely Dan herinnerende seventiespop legt het af in het door disco en new wave veranderde krachtenveld. Vervolgens wordt de groep opgeheven. Erwin Musper maakt carrière als geluidstechnicus in de Wisseloord studio's (David Bowie, Def Leppard, Bon Jovi) en producer (Frank Boeijen Groep, Zinatra, Armand, Herman Brood).
1994
Het nummer Kayuta Hill wordt opnieuw opgenomen voor deel 1 van de compilatie (Marlstone CDL 9433).De Geschiedenis van de Limburgse Popmuziek, deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=S6dxIEwps-o
https://www.youtube.com/watch?v=8Cd-rvdEweo&feature=related
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Partner - Kayuta Hill
Deze (voor mij onbekende) song van NLse bodem ademt de 70ies en klinkt eerder Amerikaans. Een lekker nummer uit dat decennium, zit goed verzorgd in elkaar, echter geen vernieuwing te bespeuren. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Lekkere nederpopklassieker, prima gezongen, uitstekende song, lekker basje kortom wel een 9 waard
Gast- Gast
Ik heb dit nummer wel eens voorbij horen komen op dr radio, maar wist niet dat het een 'product' van Nederlandse bodem was (is), net zo min als dat ik wist van welke band het nummer afkomstig is.... Desalnietermin vind ik het best een aardig nummer, goed voor een 7!
Gast- Gast
Paul schreef:Ik sluit me bij de rest aan. Een 7
Journey, ik zat je net te zieken. Dit is wel leuk.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Er kwamen in die tijd wel meer leuke bandjes uit het limburgse, zoals bv The Classics of The Walkers...Dave Evans schreef:Popmuziek uit Limburg is meer dan Neet, Gé Reinders, Rowwen Héze & Pussycat
Dit is gewoon een plezierig liedje, een 8.
Jammer dat het nooit echt een vervolg gehad heeft.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Lekker in gehoor liggend nummer!
Een 8
Een 8
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Zit goed in elkaar, is niet verkeerd maar het doet me weinig dus ik geef een zesje
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
allemaal voldoendes dus. hier niet. gedver wat een slecht nummer. een 3.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ik doe gewoon mee met de achten, gewoon een prima gemaakte plaat
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik ben het eens met Larry Mullen. Zal wel goed in elkaar zitten, maar het raakt me echt voor geen meter. Een oeverloos saaie zeikplaat. En veels te import-Amerikaans. Nee hoor, weg ermee, een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ja ken het wel, niet onaardig, een 6....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Larry, het klinkt oubollig, maar "later" leer je het waarderen..
Een welverdiende 8 van mij, dit nummer heb ik een paar jaar geleden ontdekt, ik wist ook niet dat het NL product was.
Klinkt goed en internationaal!
Een welverdiende 8 van mij, dit nummer heb ik een paar jaar geleden ontdekt, ik wist ook niet dat het NL product was.
Klinkt goed en internationaal!
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4072
Mies schreef:Larry, het klinkt oubollig, maar "later" leer je het waarderen..
Is er voor mij ook nog hoop?
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
jan4004 schreef:Mies schreef:Larry, het klinkt oubollig, maar "later" leer je het waarderen..
Is er voor mij ook nog hoop?
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Zelfs voor jou Jan Nooit de hoop opgeven
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4072
Zit in tussen 'het irriteert me niet' en 'wat een onbenullig nummer'. En dan weet je het al: een 5.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: