Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* The Handsome Family - Far from any road EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* The Handsome Family - Far from any road EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* The Handsome Family - Far from any road

+7
Vleertje
MrJohn
Frodo
Chevy
forzautregivo
sowhat
sokratikos
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "The Handsome Family - Far from any road" ?

*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap0%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap0%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap8%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap8%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap17%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap25%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
[ 1 ]
*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_lcap25%*RTH* The Handsome Family - Far from any road Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 12

Enquête gesloten

*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty *RTH* The Handsome Family - Far from any road

Bericht  sokratikos 15.03.14 18:51

[12-03-2014]

Verzoekje

The Handsome Family is een Amerikaans alternatieve country duo: het stel Brett en Rennie Sparks, soms op tournee bijgestaan door een drummer of een bassist. De band ontstond begin jaren 1990 in Chicago, het jaar waarin het stel ook trouwde. Tegenwoordig leeft het echtpaar in Albuquerque, New Mexico.

De meeste liedjes worden in een strikte taakverdeling geschreven: Brett Sparks schrijft de muziek, en Rennie Sparks, die ook schrijfster van verhalen is, de teksten. De teksten tonen een affiniteit met het literaire genre American Gothic, en fatalistische elementen uit vroege country en folk. In dat laatste is het duo sterk beïnvloed door Harry Smiths Anthology of Folk Music. De meestal vreemde en verrassende teksten worden door Brett Sparks met een soepele, kalme en warme baritonstem gezongen.

Het duo staat bekend om zijn vrolijke gekibbel op het podium en de losse, ongeorganiseerde sfeer van de optredens. Het album Live at the Schuba's Tavern bevat veel van die korte dialogen, en het nummer Winnebago Skeletons wordt op een chaotische en weinig precieze manier uitgevoerd. Veel fans waarderen dit in de optredens.

The Handsome Family treedt met enige regelmaat op in Nederland (voor het eerst in 1998, daarna 2000, 2001, 2003, 2004, 2007 en voor het laatst in 2009)

We ranken het nummer Far From Any Road van het 6e studioalbum Singing Bones (2003) van de Handsome Family. Dit is de thema-song van de HBO-misdaaddramaserie True Detective

live 2008

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty Re: *RTH* The Handsome Family - Far from any road

Bericht  sowhat 15.03.14 18:58

Zij heeft een prettige stem, hij beslist niet, het is weer eens wat anders, maar uiteindelijk nogal saai: 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* The Handsome Family - Far from any road Empty Re: *RTH* The Handsome Family - Far from any road

Bericht  forzautregivo 15.03.14 21:00

Niet onaardig, maar wel verschrikkelijk saai zeg. Elke vorm van spanning in het nummer ontbreekt. Voor straf een 5

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Gast 16.03.14 6:53

Net als bij bijvoorbeeld de films van Tarantino en de befaamde serie "Breaking Bad" is muziek niet langer meer een ondergeschoven kindje maar steeds meer een integraal onderdeel geworden van de films en de series

Ook de "musical director" van deze (overigens fantastische) serie en dat is T. Bone Burnett heeft zich naadloos bij deze opwaardering van de ondersteunende muziek aangepast zoals ook is te horen in de afzonderlijke delen van deze serie waarin de muziek er niet slechts bij hangt maar een daadwerkelijk onderdeel van het verhaal is geworden.

Dit nummer is de werkelijk meer dan perfecte keuze als theme-song voor deze serie en moet je ook als zijnde zodanig beoordelen, het is ook een nummer waarin je de rijke Amerikaanse muziektraditie kunt terughoren, een echt liedje ook met een kop en een staart en dus een "echt" liedje, helemaal in vergelijking met de welhaast onafzienbare hoeveelheid bagger die je tegenwoordig door de staatsradio en haar gemankeerde commerciele zusjes door de strot geduwd krijgt onder de noemer "muziek" en dat dan tot je gebracht door een stel overjarige in de pre-pubertijd blijven hangende en zichzelf ruimschoots in absolute wansmaak overtreffende en uitermate grappig vindende als schoolmeisjes schreeuwende stel kwijleballen met een woordenschat van een naaktslak en het i.q. van een winterwortel waarbij ik de winterwortel feitelijk nog zeer ernstig beledig.

Door dit nummer saai te noemen snap je er in mijn ogen en oren werkelijk geen kloten van en is je de suspence en bijna tastbare onderhuidse spanning die overduidelijk in dit nummer is te noemen ernstig aan het ontgaan, maar erger nog dan luistert men alleen maar oppervlakkig en "voelt" men dus dit nummer niet echt aan en dat is voor die luisteraars een gemis.

Maar ja in zijn algemeenheid gesproken is Nederland nu eenmaal meer in de ban voor de amateuristisch en aan alle kanten gejatte, het woord wansmaak een nieuwe dimensie gevende en tevens stuitend slechte songfestivalinzending van Wayne & Ilse, "artiesten overigens van het soort waarvan aan de overkant van die grote plas duizenden meer getalenteerden rondlopen", dan voor de "real McCoy" van dit meer dan getalenteerde duo die als zijnde "the Handsome family" met dit nummer niets anders dan een hele vette 10 dienen te krijgen.

P.S. Hopelijk een beetje genoten al van deze serie Vleer & Sokra??

Laatst aangepast door Journeyman op 17.03.14 13:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Chevy 16.03.14 15:20

Er valt zeker wat te zeggen voor het lome karakter van dit nummer. De een kwijlt er bij weg, de andere ziet het als voortkabbelend nummer dat kant, noch wal raakt. Zelf hoor ik bij de eerste groep. Al vanaf de eerste tonen van dit nummer, als theme van de serie wiens naam niet vaak genoemd kan worden (True Detective) was ik verkocht.

Ik heb een 9 gegeven, overigens. Als reden daarvoor kan ik de muziek beschrijven, maar beter kan ik gewoon de magistrale tekst het woord laten doen:

From the dusty May sun
Her looming shadow grows
Hidden in the branches of the poison creosote
She twines her spines up slowly
Towards the boiling sun
And when i touched her skin
My fingers ran with blood

In the hushing dusk under a swollen silver moon
I came walking with the wind to watch the cactus bloom
And strange hands halted me, the looming shadows danced
I fell down to the thorny brush and felt the trembling hands

When the last light warms the rocks
And the rattlesnakes unfold
Mountain cats will come to drag away your bones

And rise with me forever
Across the silent sand
And the stars will be your eyes
And the wind will be my hands
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Frodo 16.03.14 20:11

Erg leuk, ik moest op een of andere manier direct aan Tarantino denken.
Een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  MrJohn 16.03.14 21:15

Men herkent ogenblikkelijk de superbe klasse, waardoor dit zowel qua muziek als qua lyriek ver uitstijgt boven de middelmaat.

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Vleertje 16.03.14 22:08

Er zit een lekkere duisternis in die voortsleept. Ik mag dit genre wel hoewel ik er geen uren van achter elkaar moet horen. Voor de afwisseling is het wel leuk om eens te horen.

Het nummer doet me overigens ook hier aan denken:

Wellicht meerderen bekend uit de muziekavond van Schorem.

Wat voor punt ga ik hier dan aan geven een voldoende en dus een 7.

Journey we hebben gisteren de laatste aflevering gezien van True Detective ik kan niet zeggen dat ik het beter vind dan Breaking Bad maar goed daar heb ik vijf seizoenen van gezien en die bleef sterk. Hiervan dus vooralsnog 1 seizoen. De acteerprestaties van zowel Matthew McConaughey als Woody Harrelson zijn subliem in ieder geval. Mooi gefilmd en een geweldige spanningsboog in de hele serie. Ik las dat de volgende serie wel eens met twee vrouwen in de hoofdrol kan zijn. Ik kijk er hoe dan ook naar uit om meer van deze serie te zien.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Joostvdaa 17.03.14 10:26

Ik heb er geen moeite mee dat het een wat loom en weinig spannend nummer is, van deze sound hou ik wel. De tekst is ook goed. De stemmen vind ik wat minder, hetgeen een minpuntje oplevert. Alles bij elkaar een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Timmus 17.03.14 19:31

Kampvuurnummertje, hij krijgt een 4,5; zij een 7-, wordt samen een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 18.03.14 22:28

De onderhuids duistere ondertoon van dit nummer, die door de tekst vooral tot uitdrukking komt, maakt deze dark country song. Er gebeurt meer dan lijkt te gebeuren. (Hebben degenen die de vrouwenstem leuker vinden dan de mannenstem de live-versie niet gehoord?). De keuze als theme song voor True Detective is subliem. Toch, als los nummer maakt het bij mij geen aanspraak voor de hogere cijfers: een dikke 7

@Journey
Ja, het was genieten van True Detective. Wat een geweldig personage is Rust Cohle! Het verhalende van de serie is zeer goed. En de dialogen zijn dankzij Cohle - en zijn pessimistische filosofie a la Schopenhauer/Nietzsche - van hoog niveau. Jammer dat er maar 8 afleveringen waren. Al met al heb ik waarschijnlijk meer plezier beleefd aan Breaking Bad, maar dat heeft zeker ook te maken met het veel hogere aantal afleveringen. Een wedstrijdje Heisenberg versus Cohle hoeft ook niet  Laughing Het is heel wat anders, The Walking Dead over de wereld na een zombie-apocalyps, maar die serie is ook erg genietbaar...

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Mirrr 20.03.14 20:40

Van mij krijgt deze een 6, zoals iemand hier al aangaf, kampvuur liedje  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Keano 25.03.14 20:32

Na een tijdje weer eens online om deze prachtplaat een 9 te geven. Paste overigens ook perfect bij True Detective Smile
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: