Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Oktober 2024
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyVandaag om 1:18 van Grafmat

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 19:36 van Flyboy

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 16:23 van sokratikos

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 16:10 van sokratikos

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 15:57 van sokratikos

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 15:36 van sokratikos

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 14:59 van sokratikos

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 14:40 van sokratikos

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 14:19 van sokratikos

» *RTH* The Telescopes - Flying
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:26 van sowhat

» *RTH* Captain & Tennille - Love Will Keep Us Together
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:24 van sowhat

» *RTH* Suzie - Johnny Loves Me
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:23 van sowhat

» *RTH* Brownie Dutch – Stupid kind of lover (live)
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:18 van sowhat

» *RTH* Sjef van Oekel – Zuurkool met vette jus
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:16 van sowhat

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:14 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:12 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:06 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize EmptyGisteren om 12:03 van sowhat

» Introquiz Oktober staat klaar
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty04.10.24 22:31 van Mies

» Za. 5 oktober: Orinoco Weekendsjoowww
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty04.10.24 20:51 van Grafmat


*RTH* Chemical Brothers - Galvanize

+11
sokratikos
Mirrr
Jan...
Mauricedegier
Timmus
snoopy
MrJohn
Joostvdaa
Frodo
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Galvanize'

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap28%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 28% 
[ 5 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap0%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap17%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap0%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap6%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap6%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap17%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap17%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap6%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_lcap6%*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Dave Evans 08.01.14 16:51

[08-01-2014]
The Chemical Brothers is een Britse danceformatie bestaande uit Tom Rowlands (11 januari 1971) en Ed Simons (9 juni 1970). De band maakt elektronische muziek, enigszins te vergelijken met acts als The Prodigy en Faithless, en boekte sinds 1995 enkele grote hits.



The Chemical Brothers werd in 1989 in Manchester gevormd waar Tom en Ed elkaar ontmoeten tijdens een cursus geschiedenis aan de universiteit aldaar. Ze begonnen samen als dj's, onder de naam Dust Brothers. Ze werden populair in de clubs met een mix van house en andere stijlen, zoals hiphopbreaks.

De eerste single van het duo, Song to the siren, werd een klein succes in de scene. De inmiddels afgestudeerde Dust Brothers verhuisden naar Londen, waar ze twee nieuwe singles (14th century sky en My mercury mouth) opnamen. Ze werden steeds bekender en deden onder meer remixwerk voor Primal Scream en The Prodigy, nl. van de single Voodoo People.

In 1995 moest het duo om juridische redenen hun naam wijzigen. Hun oorspronkelijke naam (The Dust Brothers) hadden ze gekozen uit eerbetoon aan een Amerikaans producentenduo. Nadat ook de suggestie Dust Brothers U.K. afgewezen werd, besloten ze zichzelf Chemical Brothers te noemen. De band was echter al zo bekend dat het ze weinig schade toebracht. Het eerste album, Exit planet dust werd een succes, vooral dankzij de doorbraak-culthit "Leave Home". Oasis-voorman Noel Gallagher was zo onder de indruk van het album dat hij een single met de Chemical Brothers opnam: Setting sun. Ook mochten de Chemical Brothers in het voorprogramma van het Knebworth-concert van Oasis staan.

Met het tweede en derde album bevestigden de Chemical Brothers hun status. Met het vierde album Come With Us leken de Chemical Brothers zich wat meer terug naar de underground te richten, en dat album werd commercieel gezien dan ook een iets minder groot succes. Ze beleefden echter een comeback met het vijfde album Push the Button uit 2005, met de grote hit "Galvanize". Hun zesde album is genaamd We Are the Night.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  sowhat 08.01.14 18:36

Ik heb het er al heel snel mee gehad. 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Frodo 08.01.14 19:22

Na de zeer milde woorden van sowhat geef ik gewoon een 1 voor deze bagger van de bovenste plank.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Joostvdaa 10.01.14 13:10

Zeer herkenbaar deuntje, maar helaas is het een irritante en eentonige plaat met zeer matige rap. Ze hebben wel een paar aardige platen gemaakt, maar daar valt deze dus niet onder. Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  MrJohn 10.01.14 16:31

Zonder dit nu als een hoogvlieger te beschouwen verbaas ik me toch over de zeer negatieve commentaren. Niet alleen variatie, maar ook een aangehouden ritme kan een luisteraar in hoger sferen brengen. Het constante draagt hier juist bij aan de overweldigende kracht en daardoor ook de intense bevlogenheid van de muziek.

Het past in het plaatje.

Een 7.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Dave Evans 10.01.14 18:18

Ik had hetzelfde, meende dat velen deze plaat als een topper zagen! Maar ik sta verbaasd toe te kijken Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  snoopy 10.01.14 19:01

Nou, deze Chemical Brothers weten hun chemie ook beslist niet op mij over te brengen.....een 1 derhalve!!!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Timmus 10.01.14 19:43

Tsja Dave/MrJohn, inmiddels mag toch wel bekend zijn dat electronica hier altijd afgeserveerd wordt?

Ik doe daar niet aan mee...maar goed, Chemical Brothers is dan ook één van mijn favoriete artiesten; 37x genoteerd in mijn Top 4680 Allertijden. Dit behoort overigens zeker níet tot de toppers van Chemical Brothers. Daarvoor moet men toch echt bij de legendarische albums "Exit Planet Dust" en "Surrender" zijn. Sterker nog, dit nummer komt van het minste Chemical-album ever.

Maar dit is wel een knallende opener van dat album. Heerlijk dat oosters-achtige steeds terugkerende melodietje. Een 8 voor deze dansvloerkneiter.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16793
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Mauricedegier 11.01.14 0:18

Laat ik dat album nu ook nog eens hebben Timmus. Inderdaad, het vervolg na deze openingstrack is een stuk minder, maar Galvanize vind ik nog altijd een goede plaat. Toen de plaat net uit was, heb ik het wel erg vaak afgespeeld.

Nu nog steeds goed voor een (nipte) 8
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6589
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Gast 11.01.14 5:26



Het zal allemaal wel, een 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Jan... 11.01.14 17:40

Electronica en dance wordt idd slecht gewaardeerd in dit cluppie maar in dit geval is het terecht. De Chemical Brothers waren op festivals altijd bijzonder opwindend in de late nineties, ze kregen zelfs mijn bierzuipende vrindjes aan het dansen. Maar hier is wel de glorietijd over en blinkt het nummer uit in inhoudloos geneuzel. Vooral de rap maakt het nummer afzichtelijk.

3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Mirrr 12.01.14 20:08

Vind dat Oosterse deuntje er tussendoor wel leuk maar voor de rest begin ik al gauw te gruwelen bij rap-achtige klanken, maar vanwege dat deuntje nog net een 5.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  sokratikos 16.01.14 23:13

Vind dit een lekker dansvloerplaatje, vooral door dat oosterse deuntje erdoor - wat een prima vondst is. Daarom gaat de 7.5 naar boven

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Led-Zep 18.01.14 15:04

Ik vind dit meer chemical waste.

Een 1
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Miennnn 22.01.14 11:58

Alle 1tjes zwemmen in het water.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Ries 26.01.14 23:56

Lekker nummertje altijd gevonden en draai hem nog weleens tijdens mijn mlr uitzendingen, een verdiende 7
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7098
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  forzautregivo 28.01.14 14:12

Een 7, for sentimental reasons

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Chemical Brothers - Galvanize Empty Re: *RTH* Chemical Brothers - Galvanize

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum