*RTH* John Kongos - He´s gonna step on you again
+7
Mirrr
Timmus
Frodo
forzautregivo
sowhat
MrJohn
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "John Kongos - He´s gonna step on go again" ?
*RTH* John Kongos - He´s gonna step on you again
[22-11-2013]
John Theodore Kongos - geboren op 6 augustus 1945 te Johannesburg, Zuid-Afrika - is een singer-songwriter. Hij is het best bekend om zijn hitsingle uit 1971, "He's Gonna Step On You Again" - waarop de 90ies-band Happy Mondays hun hit Step On baseerden. Zijn andere grote hit was het glamrock-nummer Tokoloshe Man, dat gebruikt werd in de tv-show Life On Mars en de cd-soundtrack daarvan. Zijn tweede album Kongos bereikte in Engeland de top 30 vam de Albums Chart. De latere singles "Great White Lady" (1972), "Ride the Lightning" (1975) en "Higher than God's Hat" (1975) haalden de hitlijsten niet.
We ranken de bekendste hit van John Kongos: He's Gonna Step On You Again. Dit nummer wordt genoemd in het Guiness Book of Records als het eerste lied waarin een sample wordt gebruikt, maar dat is onjuist: er wordt een tape loop gebruikt van Afrikaanse drums, en dat werd indertijd al vaker gebruikt. De hit van kwam tot #77 in Canada. #70 in de USA, #51 in Italie, #27 in de NLse Top 40, #26 in Duitsland, #9 in Frankrijk, #4 in Engeland en #2 in Australie en Zuid-Afrika. In 1987 maakten 3 Australische bands elk een cover-versie: Exploding White Mice voor de B-kant van hun single Blaze of Glory; Chantoozies waarvan de versie tot #36 kwam in Australie, en de succesvolste cover-versie van The Party Boys die een no. 1-hit werd in Australie en tot #10 kwam in Nieuw-Zeeland. In 1990 maakt de Happy Mondays hun cover, die ze "Step on" titelden, eigenlijk bedoeld voor een compilatie ter geledenheid van de 40e verjaardag van hun Amerikaanse platenlabel Elektra, maar ze bedachten zich en namen voor die compilatie hun cover op van Kongos´ andere hit Tokoloshe Man om Step on zelf als single uit te brengen. Een goede keuze, want het zou de grootste hit van de Happy Mondays worden.
John Theodore Kongos - geboren op 6 augustus 1945 te Johannesburg, Zuid-Afrika - is een singer-songwriter. Hij is het best bekend om zijn hitsingle uit 1971, "He's Gonna Step On You Again" - waarop de 90ies-band Happy Mondays hun hit Step On baseerden. Zijn andere grote hit was het glamrock-nummer Tokoloshe Man, dat gebruikt werd in de tv-show Life On Mars en de cd-soundtrack daarvan. Zijn tweede album Kongos bereikte in Engeland de top 30 vam de Albums Chart. De latere singles "Great White Lady" (1972), "Ride the Lightning" (1975) en "Higher than God's Hat" (1975) haalden de hitlijsten niet.
We ranken de bekendste hit van John Kongos: He's Gonna Step On You Again. Dit nummer wordt genoemd in het Guiness Book of Records als het eerste lied waarin een sample wordt gebruikt, maar dat is onjuist: er wordt een tape loop gebruikt van Afrikaanse drums, en dat werd indertijd al vaker gebruikt. De hit van kwam tot #77 in Canada. #70 in de USA, #51 in Italie, #27 in de NLse Top 40, #26 in Duitsland, #9 in Frankrijk, #4 in Engeland en #2 in Australie en Zuid-Afrika. In 1987 maakten 3 Australische bands elk een cover-versie: Exploding White Mice voor de B-kant van hun single Blaze of Glory; Chantoozies waarvan de versie tot #36 kwam in Australie, en de succesvolste cover-versie van The Party Boys die een no. 1-hit werd in Australie en tot #10 kwam in Nieuw-Zeeland. In 1990 maakt de Happy Mondays hun cover, die ze "Step on" titelden, eigenlijk bedoeld voor een compilatie ter geledenheid van de 40e verjaardag van hun Amerikaanse platenlabel Elektra, maar ze bedachten zich en namen voor die compilatie hun cover op van Kongos´ andere hit Tokoloshe Man om Step on zelf als single uit te brengen. Een goede keuze, want het zou de grootste hit van de Happy Mondays worden.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* John Kongos - He´s gonna step on you again
Nooit van gehoord, maar wat een heerlijke muziek, die gelijk fascineert vanaf de allereerste tonen. Stil zitten is geen optie, de ritmische cadans is betoverend
Dank aan de indiener van het verzoekje !
Een 9.
Dank aan de indiener van het verzoekje !
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik vind dit alle drie op een onaangename manier rommelig, gruizig en eentonig. De zangstem trek ik al helemaal niet. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ook nog nooit van gehoord, maar het klinkt niet onaardig. Dat gruizige vind ik juist wel fijn in dit nummer. Een 7 dan ook
Veelbelovend begin, maar daarna valt het wat tegen. Vooral het refrein klinkt erg gewoontjes, terwijl John de rest van het nummer juist probeert om níet gewoon te klinken.
Een 6.
Een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Het nummer hinkt een beetje op twee gedachten en dat doe ik dus ook t.o.v. dit nummer een 7.
Gast- Gast
Ritme en gitaar zijn lekker, zang ruim voldoende. Het nummer duurt net wat te lang, waardoor t op t eind ietsie eentonig wordt. Een ruime 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Gaat wel maar zo geweldig als MrJohn kan ik hem nou ook weer niet vinden, dus een 6...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik vind het echt zo'n band die niet aan de bak komt en daarom wordt uitgenodigd voor een optreden in Van Oekel's Discohoek. Het enige wat ontbreekt is dat Van Oekel zelf tussen de muzikanten loopt en links en rechts microfoons omver schopt en Evert van der Pik daar de schuld van geeft. Een 5.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik vond het een enorm gave plaat in 1971 en... 42 jaar later vind ik dat nog steeds! Een 10 is net te veel, maar een negen kan er zeker af.
Ook hiervan kende ik alleen de erg leuke cover van Happy Mondays. Een spaarzaam voorbeeld van een cover die ik iets beter vind dan het origineel, maar ook dit is een leuk nummer waarvan ik de melodie, gitaar en synths goed vind. Een 7.
Klinkt wel lekker.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Olivia Newton John & John Travolta – Summer nights
» *RTH* Madness - One step beyond
» *RTH* Happy Mondays - Step On