*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco
+11
Mirrr
Led-Zep
Jan...
Miennnn
Frodo
sowhat
snoopy
Joostvdaa
MrJohn
PPProfessor
sokratikos
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is je cijfer voor "New Dutch Organ Group - Holland Disco" ?
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco
[02-11-2013]
De "New Dutch organ group" is een studio project van twee Amsterdammers, Gerry Putter en Frank Riesenbeck. Het klassieke geluid van het draaiorgel wordt hierin samen gesmeed met popmuziek. Er werden 4 singles uitgebracht, waarvan de single "Holland Disco" 5 weken in de NLse Top 40 stond (vanaf week 51 van 1978) en in januari 1979 piekte op #18. Daarnaast werd er een album bij Dureco (GIP) uitgebracht.
We ranken de hit Holland Disco van de New Dutch Organ Group
De volledige single met prima geluid (geen filmpje)
Slecht geluid maar het toppopfilmpje is verplicht kijkvoer voor tenminste Sowhat en Jan
De "New Dutch organ group" is een studio project van twee Amsterdammers, Gerry Putter en Frank Riesenbeck. Het klassieke geluid van het draaiorgel wordt hierin samen gesmeed met popmuziek. Er werden 4 singles uitgebracht, waarvan de single "Holland Disco" 5 weken in de NLse Top 40 stond (vanaf week 51 van 1978) en in januari 1979 piekte op #18. Daarnaast werd er een album bij Dureco (GIP) uitgebracht.
We ranken de hit Holland Disco van de New Dutch Organ Group
De volledige single met prima geluid (geen filmpje)
Slecht geluid maar het toppopfilmpje is verplicht kijkvoer voor tenminste Sowhat en Jan
Laatst aangepast door sokratikos op 21.11.13 18:08; in totaal 1 keer bewerkt
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco
Dit kan echt niet. Een 3 omdat ik erg van Amsterdam en draaiorgels houd, maar het nummer is echt van een erbarmelijke en oubollige treurigheid en getuigt van een wansmaak waar niet radicaal genoeg tegen opgetreden kan worden.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Het is een poging om een synthese te bereiken, die echter jammerlijk faalt.
Gauw vergeten, niet elke noviteit is een vooruitgang.
Een 1.
Gauw vergeten, niet elke noviteit is een vooruitgang.
Een 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Profff, onze reacties in dezelfde minuut geplaatst en qua tendens zeer eensluidend, if I may say so
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
LOL MrJohn!! Altijd fijn om gelijkgestemd te zijn met zo'n fijnbesnaarde boef als jij!
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Het is in ieder geval een onderscheidende en originele sound, maar daar blijft het natuurlijk qua pluspunten wel bij. Vooral vanaf het moment dat er gezongen wordt, is het wel erg kneuterig allemaal. Een 3.
tenenkrommend....een 1
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ik heb zelden zoiets slechts gehoord. De draaiorgelmuziek is saai en repeterend, de zang is ondermaats. Er zit ook niets hilarisch in de muziek zoals bij Rita Corita dat het een hoog cijfer rechtvaardigt.
Tja, het heet Ranking The Hits en niet Ranking The Clips. De clip is inderdaad hilarisch, dank Sokra. Vooruit, een bonuspunt voor de clip. 2
Tja, het heet Ranking The Hits en niet Ranking The Clips. De clip is inderdaad hilarisch, dank Sokra. Vooruit, een bonuspunt voor de clip. 2
Die clip is f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h!!!!
Je vraagt je af waarom ze nooit internationaal zijn doorgebroken.........
Ik twijfel over mijn cijfer. De clip verdient een bonuspunt, maar eigenlijk is het liedje zo slecht dat niets een hoger cijfer dan een 1 rechtvaardigt.
Toch een 2 dan maar.
Je vraagt je af waarom ze nooit internationaal zijn doorgebroken.........
Ik twijfel over mijn cijfer. De clip verdient een bonuspunt, maar eigenlijk is het liedje zo slecht dat niets een hoger cijfer dan een 1 rechtvaardigt.
Toch een 2 dan maar.
Van wie zijn die anonieme zessen?
Je zou hiervoor bijna een verbod op draaiorgels willen uitvaardigen grote god zeg wat een verschrikkelijke zooi puin culminerende in pure bagger is dit, zo slecht dat iedere vorm van een cijfer geven al een belediging voor dat cijfer zou inhouden maar toch omdat het moet en ik gezagsgetrouw ben t.o.v. RTH bij deze word er af te leveren een dikke vette 1-
Gast- Gast
Een 2
2 eurocenten in het bakkie van de orgelman.
2 eurocenten in het bakkie van de orgelman.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
De drummert zit lekker te swingen......wat een drakenplaat. Ik kende dit nog niet, maar baal er nu een beetje van dat ik het nu wel ken. Dikke 1.
Gast- Gast
Ik hou veel van foute muziek, maar er zijn grenzen en dit kan echt niet! Ongelooflijk wat een niveau, geen niveau zo laag of RTH kan eronder... Ongelooflijk dat dit een top 20 hit was in een tijd dat er bakken vol met singles werden verkocht.
En nu de clip. Ja mensen die is zo slecht dat het blijft intrigeren. Wel benieuwd hoeveel jenevers en coke de choreograaf heeft verorberd. Ga maar na, een trui zit de orgel te bedienen, een centebak doet lekker gezellig overbodig bijgoochem, de band slaapt en dan vooral de drummer. Maar het ergste is dat stelletje tuttebollen dat zit te huppelen en te hinniken. Joh, als het dan toch niks is, zet dan wat ordinair en geils neer, dan hebben we er tenminste nog wat aan in plaats van deze paarden. Hoe ze die beelden nadoen, ai ai ai.
Maar ik moet wat toegeven, ik heb sinds zondag de clip tig keer gezien. En het blijft maar zaniken in mn kop, disco densing in Holland....
1
En nu de clip. Ja mensen die is zo slecht dat het blijft intrigeren. Wel benieuwd hoeveel jenevers en coke de choreograaf heeft verorberd. Ga maar na, een trui zit de orgel te bedienen, een centebak doet lekker gezellig overbodig bijgoochem, de band slaapt en dan vooral de drummer. Maar het ergste is dat stelletje tuttebollen dat zit te huppelen en te hinniken. Joh, als het dan toch niks is, zet dan wat ordinair en geils neer, dan hebben we er tenminste nog wat aan in plaats van deze paarden. Hoe ze die beelden nadoen, ai ai ai.
Maar ik moet wat toegeven, ik heb sinds zondag de clip tig keer gezien. En het blijft maar zaniken in mn kop, disco densing in Holland....
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Tranen van het lachen, Jan, om zulke reacties, daar doe je t om
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Nog een trollenplaat, jee die zang maakt het echt droevig slecht, een 2...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zo, dat waren drie gezellige minuten, maar nu ga ik weer muziek luisteren.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Vreemd dat disco-god Blokhuis geen aandacht besteedde aan dit meesterwerkje.
Sorry lieve mensen, ik heb weer gekeken en weer gelachen. Die drummert ook, g e w e l d i g
Sorry lieve mensen, ik heb weer gekeken en weer gelachen. Die drummert ook, g e w e l d i g
Jan...- Music-Master
Oh mensen, de tranen rolden over mijn wangen toen ik die clip zag en toen daar de reacties van PPProfessor en jan1966 overheen kwamen viel ik letterlijk van de bank van het lachen. Kanonnen hé, wat een choreografie. Heb niet vaak zoveel lol gehad, alleen daarom krijgt dit gewoon een 10.
Ik weet het: er moet op het nummer gerankt worden, maar aan de muziek zelf valt geen cijfer toe te kennen die het abominabele niveau rechtvaardigt. Bij deze rank ik dan ook niet het nummer, maar het plezier dat deze RTH mij heeft opgeleverd. En nu even bijkomen, heb zo zitten hinniken dat ik spontaan aan de Rennies moet om mijn maagpijn te doen verdwijnen.
Ik weet het: er moet op het nummer gerankt worden, maar aan de muziek zelf valt geen cijfer toe te kennen die het abominabele niveau rechtvaardigt. Bij deze rank ik dan ook niet het nummer, maar het plezier dat deze RTH mij heeft opgeleverd. En nu even bijkomen, heb zo zitten hinniken dat ik spontaan aan de Rennies moet om mijn maagpijn te doen verdwijnen.
Jan...- Music-Master
En je hebt zeker weer geklikt jan
Ik had deze nog niet gerankt. Een 1 is te laag voor deze genialiteit. Tuurlijk is het prut van de bovenste klassen maar je wordt hier wel instant vrolijk van. Daarom toch nog een dikke 4 tegen alle verwachtingen in.
Ik had deze nog niet gerankt. Een 1 is te laag voor deze genialiteit. Tuurlijk is het prut van de bovenste klassen maar je wordt hier wel instant vrolijk van. Daarom toch nog een dikke 4 tegen alle verwachtingen in.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Echt zeldzaam geniaal slecht! Neem een pover draaiorgeldeuntje en combineer dat met wat inspiratieloze zachtgekookte popmeuk. Vervolgens nog wat discolichten onder het draaiorgel toevoegen, zodat het nog ergens wat op disco lijkt, en klop het geheel op met een dansje dat kansloos is om de derde voorronde van de miniplaybackshow door te komen. Serveer dit oerhollandsche muziekmaal kneutigheidkwadraat schaamteloos bij toppop en het wordt een heuglijk gezellie heppie-de-peppie-feessie (tenminste wanneer het muzikaal onderbewuste dit niet keihard hardnekkig eeuwig verdringt). Hersencelverlammend goed, deze RTH, zelden zoveel buikspieroefeningen-door-t-lachen gedaan dan door deze RTH
Een -20.66 voor de muziek, een 8.12 voor het wisseldraaien van de trui, een 7.33 voor het meeschuddende hoofd van de drummer, een 8.99 voor het centenbakritme, een 1.45 voor het beeldendansje, een 7.77 voor de kneuterengelsvocalen, een 10 voor alle lol, en dat alles door een ondoorzichtige integraalberekening geeft een naar boven afgeronde 1 met een griffel
Een -20.66 voor de muziek, een 8.12 voor het wisseldraaien van de trui, een 7.33 voor het meeschuddende hoofd van de drummer, een 8.99 voor het centenbakritme, een 1.45 voor het beeldendansje, een 7.77 voor de kneuterengelsvocalen, een 10 voor alle lol, en dat alles door een ondoorzichtige integraalberekening geeft een naar boven afgeronde 1 met een griffel
Ik vind gewoon dat deze plaat als achtergrondmuziekje moet worden gekozen bij de komende RTH Top 100! Het heeft nu al een onvergetelijke indruk neergezet
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Helemaal mee eens!
Tenzij die de RTH Top 100 zelf haalt natuurlijk
Tenzij die de RTH Top 100 zelf haalt natuurlijk
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* The Organ - Brother
» DIOTRA - The Organ 25 (Zaterdag 9 juli)
» *RTH* The Dutch - This is Welfare
» *RTH* Frankie Smith - Double Dutch Bus
» *RTH* Spencer Davis Group - I'm a man
» DIOTRA - The Organ 25 (Zaterdag 9 juli)
» *RTH* The Dutch - This is Welfare
» *RTH* Frankie Smith - Double Dutch Bus
» *RTH* Spencer Davis Group - I'm a man
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: