*RTH* British Sea Power - It ended on an oily stage
+7
sowhat
Frodo
Miennnn
Joostvdaa
Timmus
MrJohn
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'It ended on an oily stage'
*RTH* British Sea Power - It ended on an oily stage
[08-10-2013]
British Sea Power is een indie- en newwaverockband uit Brighton, Groot-Brittannië. De stijl van British Sea Power wordt vaak omschreven als de wat donkere gitaarpop die te vergelijken is met Joy Division , The Cure en The Talking Heads . De band heeft drie albums uitgebracht en staat bekend om zijn energieke optredens
De band ontstond in 2000 uit de broers Scott en Neil Wilkinson (Hamilton en Yan) en hun schoolvriend Wood (alle drie uit Kendal) en Noble uit West Yorkshire. In 2001 bracht de groep op hun eigen label Golden Chariot de eerste single uit: "Fear Of Drowning". Ze trokken echter vooral aandacht vanwege hun liveoptredens. Tijdens een optreden in september 2001 zag Geoff Travis de band en hij besloot ze te laten tekenen voor zijn label Rough Trade Records.
In 2003 kwam de debuutplaat van de band uit: "The Decline of British Sea Power". De single "Carrion" hierop werd de eerste top 40-hit voor de band in Groot-Brittannië. Het album werd eens succes: ongeveer 60.000 exemplaren werden verkocht.
Het tweede album Open Season, dat verscheen in april 2005 werd net als het debuut goed ontvangen door de pers. Single "It Ended on an Oily Stage" behaalde de 18e plek in de Britse top 40.
In 2007 vertrok de band naar de Verenigde Staten om een ep op te nemen, "Krankenhaus?". In 2008 kwam "Do You Like Rock Music?" uit, het derde album van de groep. Opvallend aan dit album was dat het op zeer verschillende plekken was opgenomen, te weten Tsjechië, Canada en Fort Tregantle, een fort op de klippen bij Cornwall.
De band trad in 2008 onder andere op op Glastonbury en Lowlands
British Sea Power is een indie- en newwaverockband uit Brighton, Groot-Brittannië. De stijl van British Sea Power wordt vaak omschreven als de wat donkere gitaarpop die te vergelijken is met Joy Division , The Cure en The Talking Heads . De band heeft drie albums uitgebracht en staat bekend om zijn energieke optredens
De band ontstond in 2000 uit de broers Scott en Neil Wilkinson (Hamilton en Yan) en hun schoolvriend Wood (alle drie uit Kendal) en Noble uit West Yorkshire. In 2001 bracht de groep op hun eigen label Golden Chariot de eerste single uit: "Fear Of Drowning". Ze trokken echter vooral aandacht vanwege hun liveoptredens. Tijdens een optreden in september 2001 zag Geoff Travis de band en hij besloot ze te laten tekenen voor zijn label Rough Trade Records.
In 2003 kwam de debuutplaat van de band uit: "The Decline of British Sea Power". De single "Carrion" hierop werd de eerste top 40-hit voor de band in Groot-Brittannië. Het album werd eens succes: ongeveer 60.000 exemplaren werden verkocht.
Het tweede album Open Season, dat verscheen in april 2005 werd net als het debuut goed ontvangen door de pers. Single "It Ended on an Oily Stage" behaalde de 18e plek in de Britse top 40.
In 2007 vertrok de band naar de Verenigde Staten om een ep op te nemen, "Krankenhaus?". In 2008 kwam "Do You Like Rock Music?" uit, het derde album van de groep. Opvallend aan dit album was dat het op zeer verschillende plekken was opgenomen, te weten Tsjechië, Canada en Fort Tregantle, een fort op de klippen bij Cornwall.
De band trad in 2008 onder andere op op Glastonbury en Lowlands
Laatst aangepast door Dave Evans op 09.10.13 16:33; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* British Sea Power - It ended on an oily stage
Ik word altijd erg enthousiast van de muziek van British Sea Power. Heel toevallig is dit dan ook nog een van mijn favorieten. Sterker nog, het maakt deel uit van mijn Top 100 lijst voor de V500.
Het heeft power, elan, vrolijkheid en (musische) fantasie. Je gaat vanzelf bewegen, je laat je meedrijven op sensuele golven van bedwelmende muziek
Ook nog dansbaar
Een 10.
Het heeft power, elan, vrolijkheid en (musische) fantasie. Je gaat vanzelf bewegen, je laat je meedrijven op sensuele golven van bedwelmende muziek
Ook nog dansbaar
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Nogal verouderde wiki dit. British Sea Power heeft toch echt vijf studioalbums uitgebracht.Dave Evans schreef: De band heeft drie albums uitgebracht en staat bekend om zijn energieke optredens
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Nou schiet op dan Timmus, werk die wiki even bij
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
British Sea Power is een vierkoppige indierockband uit Brighton, England (al hebben drie bandleden hun wortels in Kendal in Cumbria), opgericht in 2000. Ze worden vergeleken met een veelheid aan andere bands, waaronder The Cure en The Pixies. Ze hebben vijf albums uitgebracht alsmede een aantal EP's.
De band bestaat momenteel uit Yan (Jan Scott Wilkinson; zang, gitaar), Noble (Martin Noble; gitaar), Hamilton (Neil Hamilton Wilkinson; gitaar, zang), Wood (Matthew Wood; drums).
Yan, Hamilton and Wood waren schoolvrienden in Kendal. Ze hebben in hun schooljaren deel uitgemaakt van verschillende bands, maar na zijn examen ging Yan naar de universiteit van Reading, waar hij gitarist Noble ontmoette. Een paar jaar later verhuisden Hamilton en Wood om met Noble en Yan een band te vormen.
De band bestaat momenteel uit Yan (Jan Scott Wilkinson; zang, gitaar), Noble (Martin Noble; gitaar), Hamilton (Neil Hamilton Wilkinson; gitaar, zang), Wood (Matthew Wood; drums).
Yan, Hamilton and Wood waren schoolvrienden in Kendal. Ze hebben in hun schooljaren deel uitgemaakt van verschillende bands, maar na zijn examen ging Yan naar de universiteit van Reading, waar hij gitarist Noble ontmoette. Een paar jaar later verhuisden Hamilton en Wood om met Noble en Yan een band te vormen.
Timmus- Beheerder
Goede band die ik dankzij dit forum heb leren kennen . Dit was het eerste nummer dat ik ervan hoorde en ik was gelijk verkocht. Nipt buiten mijn top 300 gevallen en ik vind Lights out for darker skies en Machineries of joy nog wat beter, maar ik geef een dikke 8. De zanger van de band vind ik niet zo sterk, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt met de sound.
Klinkt aardig, daarom een 7.
En die zanger vind ik wel meevallen.
En die zanger vind ik wel meevallen.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Gaat wel: 6
Leeftijd : 67
Ik zag "Joy Division" en dacht gelijk dat word weer het reddingsvlot gebruiken op een oceaan van muzikale ellende en daar zat ik niet ver naast mee na beluistering, de muziek is gewoon oud hollands naatje van de bok en ze hebben geluk dat ze een paar bonuspunten krijgen omdat die zanger me ergens doet denken aan een nog goddelijk jonge "thin white duke" en dus een 3 op hun conto magen bijschrijven.
Gast- Gast
Ik vindt dit een saai en slaapverwekkend nummer.
Een 5
Een 5
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Saai, een 4.
Lijkt in niks op Joy Division of Cure, wel qua sound, maar niet qua echt.
Lijkt in niks op Joy Division of Cure, wel qua sound, maar niet qua echt.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Journeyman, de Wiki-teksten worden niet door de band zelf geschreven heJourneyman schreef:
Ik zag "Joy Division" en dacht gelijk dat word weer het reddingsvlot gebruiken op een oceaan van muzikale ellende en daar zat ik niet ver naast mee na beluistering, de muziek is gewoon oud hollands naatje van de bok en ze hebben geluk dat ze een paar bonuspunten krijgen omdat die zanger me ergens doet denken aan een nog goddelijk jonge "thin white duke" en dus een 3 op hun conto magen bijschrijven.
@Chrisje: eens.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Helemaal niet onaardig, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Net als MrJohn heb ik deze band hoog zitten; heb nog nooit een zwak nummer van ze gehoord. Ook met dit nummer bewijst British Sea Power bol te staan van de kwaliteit. Een 8.
Timmus- Beheerder
Die Wiki-vergelijking met Joy Division en The Cure klopt idd niet en zet lezer-luisteraars op het verkeerde spoor. In mijn oren is BSP een wel-aardig indie-bandje, leuk om zo nu en dan een voorbij te horen komen op Orinoco, maar het doet me weinig. Een kleine 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* British Sea Power - Waving Flags
» Dakar 2009
» *RTH* Snap! - The Power
» *RTH* Cat Power - Ruin
» *RTH* Temptations - Power
» Dakar 2009
» *RTH* Snap! - The Power
» *RTH* Cat Power - Ruin
» *RTH* Temptations - Power