*RTH* Snap! - The Power
+11
Mirrr
forzautregivo
snoopy
Chrisje
Led-Zep
Dave Evans
Ries
Frodo
Joostvdaa
sowhat
Timmus
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "The Power"?
*RTH* Snap! - The Power
[05-01-2014]
Gisteren sleepte darter Gary Anderson zijn eerste wereldtitel binnen, ten koste van meervoudig wereldkampioen Phil Taylor. Het zou een mooi eerbetoon zijn om zijn opkomstmuziek bij de RTH te zetten, maar: die hebben we al eens gehad hier: Jump Around van House of Pain. In plaats daarvan het nummer dat tijdens de entree van Taylor wordt gedraaid: The Power van Snap!
Tsja, Snap!: wat zullen we daar eens over vermelden? Rapper Turbo B. was mede verantwoordelijk voor het succes van de groep in de eerste helft van de jaren '90; ondanks of misschien wel dankzij één van de meest dubieuze teksten uit de muziekgeschiedenis: "I'm serious as cancer when I say rhythm is a dancer" - de nummer-1 hit uit 1992. Overigens behaalde The Power ook de koppositie. Snap, dat ongeveer na elke single een nieuwe zangeres aannam, mag gerust een hitmachine genoemd worden: de twaalf van 1990 tot en met 1995 uitgebrachte singles kwamen allemaal in de top-10.
De Duitse formatie heeft zich niet beperkt tot één stroming binnen het uitgebreide dancegenre; verschillende nummers gingen duidelijk de kant op van de eurodance, terwijl andere meer tegen de hiphop aanzaten; voorts werd het gebruik van geluidseffecten uit computerspellen niet geschuwd.
Het nummer in RTH vandaag is sindsdien veel te horen geweest in films, commercials en bij diverse sportevenementen. Voor het nummer werden samples gebruikt uit Love's gonna get you (Jocelyn Brown, 1986) en oorspronkelijk ook Let the words flow (Chill Rob G, 1989). De producers van Snap waren de tweede echter even vergeten toestemming te vragen, zodat een nieuwe versie opgenomen moest worden, waarvoor de hulp van rapper Turbo B. werd ingeroepen.
In 1991 maakte de altijd vrolijke Ome Henk een Nederlandse variant voor het album De spannende verhalen van Ome Henk, getiteld Ik ben verkouwe!
Gisteren sleepte darter Gary Anderson zijn eerste wereldtitel binnen, ten koste van meervoudig wereldkampioen Phil Taylor. Het zou een mooi eerbetoon zijn om zijn opkomstmuziek bij de RTH te zetten, maar: die hebben we al eens gehad hier: Jump Around van House of Pain. In plaats daarvan het nummer dat tijdens de entree van Taylor wordt gedraaid: The Power van Snap!
Tsja, Snap!: wat zullen we daar eens over vermelden? Rapper Turbo B. was mede verantwoordelijk voor het succes van de groep in de eerste helft van de jaren '90; ondanks of misschien wel dankzij één van de meest dubieuze teksten uit de muziekgeschiedenis: "I'm serious as cancer when I say rhythm is a dancer" - de nummer-1 hit uit 1992. Overigens behaalde The Power ook de koppositie. Snap, dat ongeveer na elke single een nieuwe zangeres aannam, mag gerust een hitmachine genoemd worden: de twaalf van 1990 tot en met 1995 uitgebrachte singles kwamen allemaal in de top-10.
De Duitse formatie heeft zich niet beperkt tot één stroming binnen het uitgebreide dancegenre; verschillende nummers gingen duidelijk de kant op van de eurodance, terwijl andere meer tegen de hiphop aanzaten; voorts werd het gebruik van geluidseffecten uit computerspellen niet geschuwd.
Het nummer in RTH vandaag is sindsdien veel te horen geweest in films, commercials en bij diverse sportevenementen. Voor het nummer werden samples gebruikt uit Love's gonna get you (Jocelyn Brown, 1986) en oorspronkelijk ook Let the words flow (Chill Rob G, 1989). De producers van Snap waren de tweede echter even vergeten toestemming te vragen, zodat een nieuwe versie opgenomen moest worden, waarvoor de hulp van rapper Turbo B. werd ingeroepen.
In 1991 maakte de altijd vrolijke Ome Henk een Nederlandse variant voor het album De spannende verhalen van Ome Henk, getiteld Ik ben verkouwe!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Snap! - The Power
Ik houd niet zo van rap, maar deze gaat wel. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een klassieker natuurlijk, maar ik vind hun andere hits met een wat groter eurodance-gehalte (Eternity, Welcome to tomorrow, Rhythm is a dancer (ondanks die inderdaad wat bizarre en dubieuze lyric)) leuker. The power heb ik inmiddels ook wel te vaak gehoord, maar een 6 zit er nog steeds wel in.
Djeeperz hier had ik al een gruwelijke hekel aan destijds en das met de jaren echt niet beter geworden, sterker nog een 1!!!!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik vond Snap best aardig maar juist The Power had ik best een beetje een hekel aan. Daarom niet hoger dan een 3!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Een 1
Verder geen woorden aan vuil maken.
Verder geen woorden aan vuil maken.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik hoor natuurlijk precies het verkeerde zinnetje het hardst: "... or I will attack, and you don't want that ...". Maar het zegt mij genoeg!
Voetbalsupportersfilosofie: "Ik ben sterker dan jij, dus jij mag niks zeggen!", want anders...
Dus, nee, geen SNAP in huize gaga, hoewel het best lekker is om naar te luisteren.
Of probeerde Snappie juist iets duidelijk te maken en begrijp ik er helemaal niets van?
Dan liever Laibach!
Kortom een 1!
Voetbalsupportersfilosofie: "Ik ben sterker dan jij, dus jij mag niks zeggen!", want anders...
Dus, nee, geen SNAP in huize gaga, hoewel het best lekker is om naar te luisteren.
Of probeerde Snappie juist iets duidelijk te maken en begrijp ik er helemaal niets van?
Dan liever Laibach!
Kortom een 1!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ik kijk graag darts en ben een groot bewonderaar van Phil -The Power- Taylor.....dat geneuzel met al die bijnamen vind ik trouwens maar niks
Wanneer dit nummer klinkt bij de intocht naar het podium staat natuurlijk gelijk de zaal op z'n kop, ik wordt er niet warm of koud van.....een 1
Wanneer dit nummer klinkt bij de intocht naar het podium staat natuurlijk gelijk de zaal op z'n kop, ik wordt er niet warm of koud van.....een 1
Laatst aangepast door snoopy op 08.01.15 16:01; in totaal 1 keer bewerkt
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Nou nou wat een negativiteit. Hun echte eurodance-hits zijn inderdaad leuker, maar dit is desondanks toch ook best lekker? Een 7!
Sluit me hierbij aan, alleen geef ik een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Nee helaas, heb hier helemaal niks mee. Nummer is een kwelling voor het gevoelige oor. 2
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Meesterlijk gesampled, maar te eentonig voor hoge cijfers. 6,5 wordt 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Niet mijn muziek maar dit vind ik niet zo slecht. 7 punten.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Hele vette jeugdsentiment plaat deze. Ik vind hem leuk! Een 8.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Inclusief een jeugdsentimentsbonuspunt wordt dit een naar boven afgeronde 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Prong - Snap Your Fingers, Snap Your Neck
» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
» *RTH* Temptations - Power