Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Bomb the Bass - Beat dis

+5
MrJohn
Led-Zep
Frodo
sowhat
Dave Evans
9 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Beat dis'

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap38%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 38% 
[ 5 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap0%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap8%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap15%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap23%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap0%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap8%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap0%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap8%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_lcap0%*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Dave Evans 22.09.13 14:13

[22-09-2013]
Tim Simenon (Londen, 21 juni 1967) is een Britse danceproducer, die begin jaren 1990 succes had onder de naam Bomb The Bass




Tim Simenons muzikale carrière begon midden jaren 80 als dj in de Londense Wag Club. Geïnspireerd door nieuwe muziek experimenteerde hij met keyboards en beatboxing. Na een korte cursus muziekproductie kreeg hij de kans om twee dagen lang opnames te maken in een muziekstudio. Samen met Pascal Gabriel, die later een grote naam zou worden in programmering, maakte hij het nummer Beat Dis, de debuutsingle van Bomb the Bass.

Het nummer, dat naar verluidt 500 pond kostte om te maken, bestond uit bij elkaar geknipte en geplakte samples, een opkomende hiphoptrend. Volgens de BBC, die de clip van Beat Dis vertoonde in hun muziekprogramma TOTP2, bevat het nummer 72 verschillende fragmenten, waaronder old-school hiphop en funksamples (van de Jimmy Castor Bunch) en fragmenten uit The Good, the Bad and the Ugly en Thunderbirds.

Om de single uit te kunnen brengen, bleef Simenon werken als vakkenvuller en dj. Uiteindelijk werd de plaat uitgebracht door Rhythm King. De single werd voorzien van een Amerikaans importstempel en kreeg zo het aanzien van een New Yorkse clubhit. Het nummer was een groot succes en kwam rechtstreeks binnen op nummer twee van de Engelse hitparade. De smiley op de hoes heeft grote invloed gehad op de beeldcultuur rond acid house en rave

Na Beat Dis volgden nog drie singles en het snel opgenomen album Into the Dragon. Het album leunde zwaar op het Japanse hiphoplabel Major Force, producer Steinski uit New York en het Engelse collectief Massive Attack/Wild Bunch and the 23 Skidoo / Ronin. Met het produceren van de populaire hitsingle Buffalo Stance van de Zweeds/Afrikaanse artiest Neneh Cherry, vestigde hij z’n reputatie als hitproducer. Het nummer, waarin Simenon met naam en toenaam wordt geëerd (Bomb the Bass, rock this place), wordt een internationale hit (nummer drie Engelse hitlijst, nummer één Amerikaanse dance-hitlijst) en bereikt de eerste plaats in de Nederlandse top 40. Hierna volgden meerdere hits, zoals Manchild en het album Raw Like Sushi. Hoewel Simenon niet het hele album produceerde, volgt het wel dezelfde urban-stijl, vooruitlopend op de Amerikaanse hiphoprevolutie.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  sowhat 22.09.13 14:22

Knippen en plakken dat deed André van Duin in de jaren zestig al en daar kon je nog om lachen ook. Dit is drama. 1

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Frodo 22.09.13 20:27

Nog nooit heeft iemand mij afdoende kunnen uitleggen waarom de muziekstijl die dance (met allerlei voorvoegsels e.d.) heet nooit eens een leuk muziekje is maar altijd van dat gekunstelde fröbelwerk. Ik snap namelijk wel heel goed dat mensen willen dansen. Dat doe ik zelf ook graag. Maar ik snap niet waarom dansen gepaard moet gaan met luisteren naar lelijke geluiden. Je kan natuurlijk ook (en dit werd van oudsher altijd al gedaan) dansen op mooie muziek.

Het is voor mij dan ook totaal niet verrassend dat in overzichtslijsten als de Top2000 of al die andere aller-tijden-lijstjes zo weinig 'dance' staat. Na de waan van de dag blijkt namelijk dat de stukjes geluid op geen enkele wijze eeuwigheidswaarde hebben. Dit te ranken stukje knip- en plakwerk is daarvan een uitstekende illustratie. Als je hier nuchter naar luistert kun je niets anders dan een 1 geven. Echt helemaal waardeloos, dit.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Led-Zep 22.09.13 20:43

Wat een ellende!!

Een 1
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  MrJohn 22.09.13 20:50

Het is een manier van muziek maken, die talloze generaties vreemd in de oren klinkt. Het is geen muziek, die ik zelf elke dag zou gaan beluisteren, maar ik herken wel de innovatie en de prikkelende impulsen. Pluspunt is dat je er lekker op kunt bewegen/dansen Smile  Daarom zeker geen onvoldoende.

Een 7.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Gast 22.09.13 21:20



Een 1, N E X T........

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Joostvdaa 22.09.13 22:02

Dance en muziek met samples kan ik prima hebben, mits leuk uitgevoerd, met een lekkere melodie en/of sound en geen irritante zang/rap. Helaas voldoet deze plaat niet aan deze mitsen en maren. Ik word er niet blij van.
Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Gast 26.09.13 0:30

Hmmm, tja. Op hip hop gebied stelt dit nummer niet veel voor. Typisch muzikanten die zich evolueren als producers omdat ze met de mengtafel, samplers en effecten goed overweg kunnen. Techneuten zeg maar, die een nummer oeverloos herhalen om de stukjes aan elkaar te binden.

Het nummer is zelf niet subtiel, het is gewoon klakkeloos een sample ruw overnemen en aan elkaar plakken. Maar dat kon toen niet anders. De samplers in die tijd waren volgens mij een AKAI S900 of S950. Maximaal 7 seconden stereo zonder enige bewerking. Kan ook minder zijn. En daarbij kom ik gelijk tot het minpunt van dit nummer. Het zijn allemaal vocale samples, en dus hoef je niet veel te bewerken. De kracht in die oude samplers van die tijd was juist het filter (resonance/cutoff). Grafmat begrijpt misschien wel wat ik bedoel. Een goed baslijn die door het filter bewerkt wordt zou nog mooier kunnen klinken. Met stemsamples is dat allemaal niet nodig en is het gewoon klakkeloos overnemen en plakken. Wordt gewoon een 4 dit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Mirrr 26.09.13 14:46

Tja dit is inderdaad wel drama, een 4.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Timmus 27.09.13 20:01

Blijven hangen in de grauwe middelmaat van de 80's elektro...leuke geluidjes, dat wel. Een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Jan... 28.09.13 10:55

Die 7 verbaast me echt heel erg, John. Een dansplaat en dan nog een hele slechte! Knippen en plakken kan ik ook op mijn werk doen. Tjonge, wat zat er een puin tussen de eerste lichting house platen. 1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bomb the Bass - Beat dis Empty Re: *RTH* Bomb the Bass - Beat dis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum